Autor Wątek:  Druga lokomotywa  (Przeczytany 9026 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline blachamc

  • Wiadomości: 203
  • Puławskie Klimaty Kolejowe
    • Zobacz profil
    • Puławskie Klimaty Kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 3
Druga lokomotywa
« dnia: 01 Grudnia 2012, 16:28:26 »
Zwracam się z pytaniem jak dodać do składu np. na jego końcu drugiego loka którym będzie sterowało AI?
Nic z koleją mnie nie łączy poza pasją.
www.facebook.com/klimatykolej
www.youtube.com/playlist?list=PLmwojp1jg_bxDYm5UEGPKXQ5fapI-MzAE
CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9300 3GHz, RAM: 8 GB
NVIDIA GeForce 9600GT 1GB, Win7 HP 64bit

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Grudnia 2012, 18:26:26 »
Aby tak zrobić należy ręcznie dodać odpowiednie komendy/eventy do AI i wtedy może by to jakoś działało bo AI przeciez samo z siebie nie bedzie wiedziało jak ma jechać. Ale raczej jest to trudne do wykonania. Jeżeli sie mylę to poprawcie mnie ludzie.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2012, 18:29:06 wysłana przez Szycha441 »
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Grudnia 2012, 21:24:52 »
A w jakim celu potrzeba Ci to? OIDP ciężko jest zgrać się z AI, ponieważ trzyma się ono sztywno wszelkich komend, a my prowadząc skład wiele z nich pomijamy. Jeśli chciałbyś "powiedzieć" AI jak ma jechać musiałbyś użyć komend które praktycznie tworzą konflikt człowiek-AI. Łatwiej jest się dostosować człowiekowi do AI (patrz moczniki_popych) niż odwrotnie. Moim zdaniem jest to niewykonalne. A jeśli nawet uda się to zrobić jest to potencjalnym źródłem (niepotrzebnych) problemów. Jeśli masz ciężki skład daj np. 2xEU07, substytut w postaci ET41 lub dedykowaną lokomotywę do ciężkich składów ET42. Można dać 2xET22, jednak w rzeczywistości nie istnieje możliwość jazdy ukrotnionej tymże zestawieniem. Ewentualnie możemy jazdę w symulatorze na sprzęgu 55 bykami nagiąć pod sytuację w której jeden jak i drugi lok jest obsadzony przez maszynistę.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Grudnia 2012, 21:47:35 »
Każdy wagon oraz lokomotywa (końcowa) powinny mieć sprzęg "39" oraz wpis connected. Wtedy lokomotywa na końcu będzie działała.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Grudnia 2012, 02:11:26 »
Każdy wagon oraz lokomotywa (końcowa) powinny mieć sprzęg "39" oraz wpis connected. Wtedy lokomotywa na końcu będzie działała.
Masz wpis connected przy lokomotywie na drugim końcu
◦1 - sprzęg śrubowy
◦2 - przewód główny (czerwony wężyk)
◦4 - przewody sterowania wielokrotnego
Suma = 7
◦32 - przewód zasilający (żółty wężyk) - nie konieczne
Razem = 39
Tylko pytanie jak a raczej do czego podepniesz przewody sterowania wielokrotnego, do wagonu?

Prostymi metodami się tego nie da zrobić.

Offline blachamc

  • Wiadomości: 203
  • Puławskie Klimaty Kolejowe
    • Zobacz profil
    • Puławskie Klimaty Kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Grudnia 2012, 11:36:54 »
Dzięki za rzeczowe wyjaśnienia, faktycznie nie jest to tak proste jak mi się wydawało.
Nic z koleją mnie nie łączy poza pasją.
www.facebook.com/klimatykolej
www.youtube.com/playlist?list=PLmwojp1jg_bxDYm5UEGPKXQ5fapI-MzAE
CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9300 3GHz, RAM: 8 GB
NVIDIA GeForce 9600GT 1GB, Win7 HP 64bit

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Grudnia 2012, 13:40:39 »
Tylko pytanie jak a raczej do czego podepniesz przewody sterowania wielokrotnego, do wagonu?

Prostymi metodami się tego nie da zrobić.

Wystarczy w starterze Rainsted kliknąć na wagon i zaznaczyć "ukrotnienienie". W tej kwestii nie ma ograniczeń: dla każdego wagonu, lokomotywy itd. można zaznaczyć każdą opcję. Pozostaje tylko kwestia realności takiego rozwiązania :)
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Grudnia 2012, 13:46:36 »
Fajnie by bylo gdyby dało sie sterować 2 lokami. Tym na czele i tym na popychu. Np. Opuszczamy loka z przodu ( ten caly czas jedzie tak jak przed jego opuszczeniem- z naszymi "ustawieniami"), wchodzimy na popych, zadajemy mu określoną moc i wracamy do 1szej lokomotywy. W ten sposób sterujemy sobie dwiema lokomotywami mając 2 razy wiecej zabawy a przed wszystkim symulacji. Da radę teoretycznie zrobić coś takiego?
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Grudnia 2012, 16:01:27 »
Nie, bo AI i tak zacznie robić swoje w lokomotywie którą właśnie opuściłeś. Lepiej dać coś a'la
node -1 0 182_156-0 dynamic pkp\181_v1 182_156-0 182 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 7 46 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 7 42 fuel enddynamic
...
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 7 42 fuel enddynamic
node -1 0 TEM2-148 dynamic pkp\tem2_v2 tem2-148 tem-148a 0.0 connected 0 0 enddynamic
Wtedy tamara będzie wchodzić na pozycję jednocześnie ze skodą, czyli jakby nie było mamy pseudo popych (pseudo, bo będzie pchała zawsze kiedy Ty będziesz mieć nastawnik na pozycji w skodzie). To że w TEM2 jest 8 pozycji jazdy a w skodzie 43 nie ma znaczenia, bo jak dojdziesz do 8 pozycji tamara będzie pracować na pełnej mocy i nie więcej.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Grudnia 2012, 17:00:28 »
To równie dobrze można sobie ukrotnic dwie lokomotywy i wychodzi na to samo, tyle ze w tym przypadku ta druga jechałaby na końcu składu. A chodzi o to żeby nimi sterować niezależnie. Szkoda troche, ale pewnych rzeczy nie przeskoczymy.
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Grudnia 2012, 17:11:06 »
A w rzeczywistości jeździ maszynista kamikadze który lata po wagonach w jednej lokomotywy do drugiej? Zastanów się...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Grudnia 2012, 17:53:39 »
No nie. Przyznaje Ci rację. Ale tak jak Ty to opisałeś tez do końca nie jest, choć podałes już jakiś konkret "pseudo-popychu".
Zależy mi tym projekcie i stąd tak abstrakcyjne pomysły. Chcę byc względem niego krętywny i dopiero sie uczę z nim i z Wami- starymi wyjadaczami współpracować. Mam setki pomysłów, ale trzeba mi doświadczenia w tym wszystkim. Za niedlugo wszyscy sie przekonają, że ten projekt bedzie przyćmiewał swoim blaskiem nie jeden projekt komercyjny! Mówię Wam! :)
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Grudnia 2012, 19:06:37 »
Kreatywność kreatywnością, ale nie zapominaj, że są pewny rzeczy, których się nie przeskoczy mimo szczerych chęci.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Grudnia 2012, 20:03:37 »
Fajnie by bylo gdyby dało sie sterować 2 lokami. Tym na czele i tym na popychu. Np. Opuszczamy loka z przodu ( ten caly czas jedzie tak jak przed jego opuszczeniem- z naszymi "ustawieniami"), wchodzimy na popych, zadajemy mu określoną moc i wracamy do 1szej lokomotywy. W ten sposób sterujemy sobie dwiema lokomotywami mając 2 razy wiecej zabawy a przed wszystkim symulacji. Da radę teoretycznie zrobić coś takiego?
Teoretycznie się da. Przejmując drugą lokomotywę klawiszem F5. Wychodzimy z lokomotywy klawiszem F4. Podchodzimy do drugiej lokomotywy i klikamy F5. Klawiszem F4 odświeżamy kabinę.
Jest jedno ale, działa tylko jak lokomotywa stoi, lub porusza się zmałą prędkością.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Grudnia 2012, 20:09:50 »
Tia jasne. Nie da się tego zrobić. Czemu odpowiedział już Bartek:
Nie, bo AI i tak zacznie robić swoje w lokomotywie którą właśnie opuściłeś.
Krótko i na temat.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Grudnia 2012, 20:59:25 »
Jest jedno ale, działa tylko jak lokomotywa stoi, lub porusza się zmałą prędkością.
Po to jest to tak zaprogramowane aby przykładowy Kowalski, który pojęcie "kolej" zna tylko od strony peronowej nie myślał, że pociąg to tak jak rusztowanie po którym skacze się jak na Parkour (autentycznie). Z resztą takie rzeczy chyba każdy głupi powinien wiedzieć... Lato 2006. Spotkałem w swoim życiu osobę, która chciała przeskakiwać z wagonu do wagonu podczas biegu pociągu z prędkością 70km/h. "Rozbił system"...
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Grudnia 2012, 23:48:29 »
Po to jest to tak zaprogramowane aby przykładowy Kowalski, który pojęcie "kolej" zna tylko od strony peronowej nie myślał, że pociąg to tak jak rusztowanie po którym skacze się jak na Parkour (autentycznie). Z resztą takie rzeczy chyba każdy głupi powinien wiedzieć... Lato 2006. Spotkałem w swoim życiu osobę, która chciała przeskakiwać z wagonu do wagonu podczas biegu pociągu z prędkością 70km/h. "Rozbił system"...
Może ten przykładowy Kowalski lepiej zna kolej od ciebie. Wiadomo w realu nikt nie będzie przeskakiwał z lokomotywy do lokomotywy. Jak jesteś taki realistyczny, to dlaczego program umożliwia klawiszem F4 wyjście i wejście do lokomotywy w pełnym biegu. Powinno być to możliwe jak lokomotywa stoi.
Był kiedyś taki program telewizyjny (nie pamiętam telewizji) w którym trzeba było wykonać jakieś zadanie. Jeden postanowił przeskoczyć z dachu wagonu na dach wagonu drugiego pociągu. Pociągi jechały równolegle w tym samym kierunku.

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Grudnia 2012, 23:59:50 »
"Jak jesteś taki realistyczny, to dlaczego program umożliwia klawiszem F4 wyjście i wejście do lokomotywy w pełnym biegu. Powinno być to możliwe jak lokomotywa stoi."
Strzał w dziesiątkę!
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2012, 00:02:11 wysłana przez Szycha441 »
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Grudnia 2012, 00:04:43 »

Jak jesteś taki realistyczny, to dlaczego program umożliwia klawiszem F4 wyjście i wejście do lokomotywy w pełnym biegu. Powinno być to możliwe jak lokomotywa stoi.
Strzał w dziesiątkę!
A ja pójdę dalej. Nie powinno być opcji wyłączania symulatora jeśli się nie ukończy wczytanej przez usera misji. Nie ważne, czy to 30min, czy 5,5h. Blokada i koniec.

Strzał w 100!


PS. Poczytaj jeszcze raz swoją wypowiedź i zastanów się nad "łapaniem za słówka". Gdyby tak każdy miał łapać przedmówcę za słówka na forum nie byłoby nic konkretnego. Ale za to pełna bocznika z postami. Więc luzujmy i trzymajmy się głównego tematu.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Grudnia 2012, 18:46:29 »
Zrobienie sterowania drugim pojazdem na koncu skladu bez ingerowania we wpisy jest jaknajbardziej mozliwe
i mozna to zrobic na wiele sposobow. Niech tylko ogarne obsluge SVNa :). Jedna z moich idei jest taka, ze w konsoli wpisywaloby sie nazwe
pojazdu ktory ma byc sterowany i poprostu ustawiane bylyby te same zmienne dla pojazdu na popychu oczywiscie jezeli bylby to ten sam typ pojazdu. Gdymy zas byly przykladowo et22 i st44 to juz trzeba by bylo bardziej skomplikowane warunki rozpisac.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Grudnia 2012, 19:01:44 »
Czy istnieje opcja dorobienia obsady, która by nie hamowała tylko sterowała nastawnikiem?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Grudnia 2012, 19:12:48 »
Rozwin mysl :)
Zapraszam do dyskusji na gadu.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2012, 19:21:33 wysłana przez queuedEU »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Grudnia 2012, 23:41:42 »
Nie żle kombinujecie. Tak realnie prowadzimy skład po trasie, na której występują podjazdy. Z pewnych względów np. czasochonnych nieopłaca się za każdym razem podpinać lokomotywy popychającej. W takim przypadku druga lokomotywa jest  na końcu skladu.
Druga lokomotywa pracowałaby tylko na podjazdach, dlatego powinna mieć osobne sterowanie. Nie można też przechodzić z lokomotywy prowadzącej do pchającej. Przecież trzeba obserwować szlak.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Druga lokomotywa
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Grudnia 2012, 01:17:38 »
Ok. Temat wyczerpany, zamykam. Odpowiedź padła dla autora wątku, więc nie drążmy tematu dalej co by było, gdyby...

Jakby co konkretniejszego do tematu - PW do mnie a otworzę wątek.