Autor Wątek:  Zmiany w Istrukcji Ie-1  (Przeczytany 24550 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Grudnia 2012, 11:36:14 »
Ja widziałem TOPy na linni gdzie drogowa jest 60
Od zawsze taka była?
A nie przed przejazdami, które są sterowane automatycznie?
To chyba oczywiste że TOPy osłaniają przejazdy kategorii B i C. Krzyża św. Andrzeja nie osłonisz tarczą...
W Bolesławcu są w centrum miasta TOPy na linii(?) do bocznicy Orlenu. Prędkość przejazdu pociągów to 10 km/h. TOPy są ustawione w odległości 100-200 metrów od przejazdu. Sygnalizacja na przejezdach przez długi czas była niesprawna. Odkąd na jednym z nich zginął pracownik CTLu, SSP jest sprawna…
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Grudnia 2012, 11:48:01 »
Z tego przykład wynika, że TOPy montowane są w zależności od widzimisię zarządcy, czyli nie obowiązują żadne wytyczne.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Grudnia 2012, 12:12:48 »
W mojej okolicy powstaje jeden ToP ale coś za blisko przejazdu jest wydaje mi się. Jaka powinna być odległość od przejazdu osłanianego przy Vmax 160km/h?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #33 dnia: 02 Grudnia 2012, 12:23:20 »
Nie mam żadnych wytycznych, ale wg mnie to przedział 1200-1500 metrów dla takiej szybkości.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Grudnia 2012, 12:25:40 »
Obowiązująca na tej linii droga hamowania (1300 metrów). Jesteś pewien, że ta tarcza odnosi się do najbliższego przejazdu, a nie kolejnego?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #35 dnia: 02 Grudnia 2012, 12:49:29 »
ToPy stoją przed budową wiaduktu natomiast przejazd osłaniany jest jakieś 500-600m od ToP potem kolejny przejazd ale ma być niebawem zastąpiony wiaduktem(koło mojego domu). Współrzędne na google maps: 53.696500, 19.336411 Km 230.660
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2012, 12:50:41 wysłana przez Mihau »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #36 dnia: 02 Grudnia 2012, 12:56:19 »
Numer TOP-a to kilometr przejazdu, który jest nim osłaniany - tak więc łatwo sprawdzić którego się tyczy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #37 dnia: 02 Grudnia 2012, 14:52:01 »
Panowie ja mam pytanie co do wskaźnika. Wyjeżdżając z Warszawa Olszynka Grochowska przy torze znajdował się wskaźnik jakby We9a lecz z górną kreską czyli na kształt kwadratu. W Ie-1 tego nie ma. Wie ktoś?
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Grudnia 2012, 14:55:28 »
To fantazja twórcy tego czegoś.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #39 dnia: 02 Grudnia 2012, 15:08:13 »
Wojtek, w którym miejscu konkretnie?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #40 dnia: 02 Grudnia 2012, 15:14:21 »
Po prawej stronie, w którym miejscu nie wiem bo zobaczyłem w ostatniej chwili.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Grudnia 2012, 20:15:29 »
Top-y w stacji ustawia się przed przejazdami w skróconej drodze hamowania (wraz z urz. włączającymi) z powodu uzależnienia bliskich przejazdów z drogą przebiegu. Pociągi mające postój na takiej stacji widzą wskazania Top-ów i w przypadku wyjazdu na "Sz" w kierunku szlaku z sbl winien być wydany rozkaz na ograniczenie prędkości do 20km/h ze względu na krótki dojazd i czas zamknięcia rogatek. Są miejsca, gdzie Top-y są ustawione przed przejazdami obsługiwanymi i późne ich zamknięcie będzie sygnalizowane po minięciu Top-a.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #42 dnia: 05 Grudnia 2012, 20:39:15 »
Propozycje niektórych zmian ciągną się od września 2010.

Nie podoba mi się zastąpienie wskaźnika W 27 wskaźnikiem W 27a.
Lepiej byłoby zostawić dotychczasowy wskaźnik W 27. Uprzedzanie o zmniejszeniu prędkości szlakowej rozwiązałbym w inny sposób. Stworzyłbym nowy wskaźnik, podobny do obecnego W 8 ale w innych barwach: czcionka biała, czarne tło, biała obwódka. I właśnie ten nowy wskaźnik byłby uprzedzeniem o zmniejszeniu prędkości szlakowej. Wtedy byłoby czytelniej, bo  W 8 zostałby wyłącznie do uprzedzania o ograniczeniu stałym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #43 dnia: 05 Grudnia 2012, 22:57:17 »
…Wtedy byłoby czytelniej, bo  W 8 zostałby wyłącznie do uprzedzania o ograniczeniu stałym.
A widzisz jakąś większą różnicę między ograniczeniem prędkości wynikającym z prędkości drogowej a tym z WOS? Tym bardziej, że od nowej edycji WOS prędkości drogowe dla torów głównych zasadniczych będą w nim podane w kolumnie 8 i oznaczone jako "Vd".
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #44 dnia: 06 Grudnia 2012, 16:47:47 »
Równie dobrze mogę odwrócić pytanie. Widzisz jakąś większą różnicę pomiędzy ograniczeniem stałym a czasowym? Większej różnicy nie ma, a mimo to są one inaczej oznakowywane.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #45 dnia: 06 Grudnia 2012, 17:17:26 »
Ty może nie widzisz. Nie porównuj tarczy D6 "zwolnić bieg" do wskaźnika W8 od ograniczenia stałego. Zarówno ograniczenie stałe jak i prędkość drogowa nie pojawiają się na szlaku "z dnia na dzień" w przeciwieństwie do ograniczenia doraźnego. Dlatego też są one zróżnicowane pod względem kolorystycznym. Dla Ciebie może drobna różnica ale w praktyce ogromna.
Lepiej byłoby zostawić dotychczasowy wskaźnik W 27.
Lepiej ale dla osoby siedzącej przed komputerem. Osobiście jestem zadowolony ze zmian. W27 w starej formie jest niejednokrotnie bardzo słabo widoczny. W sytuacji gdy jest np noc, szlak bez druta słupki z kilometrażem nieczytelne, W27 wielokrotnie był pewnym punktem orientacyjnym. Nie ma nic gorszego jak nagłe pojawienie się tego wskaźnika (lub pozostałości po nim) w świetle reflektorów. Wskaźniki powinny być czytelne i dobrze widoczne a zaproponowany zmieniony W8 znając życie z tym drugim miałby problemy.
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2012, 17:18:49 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #46 dnia: 06 Grudnia 2012, 18:36:35 »
Ja mam takie może głupie pytanie ale.
W Ie1 sygnał Tb1 "Z tyłu i z przodu po jednym białym świetle po stronie czynnego stanowiska maszynisty" i jak to rozumieć kiedy w "nowoczesnych" lokomotywach EZT czy SZT mamy stanowisko maszynisty na środku?

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #47 dnia: 06 Grudnia 2012, 19:37:53 »
Cytuj
Panowie ja mam pytanie co do wskaźnika. Wyjeżdżając z Warszawa Olszynka Grochowska przy torze znajdował się wskaźnik jakby We9a lecz z górną kreską czyli na kształt kwadratu. W Ie-1 tego nie ma. Wie ktoś?

Ta dodatkowa kreska to po prostu jakaś naklejka, ktoś sobie coś nakleił na wskaźniku i tyle.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #48 dnia: 06 Grudnia 2012, 19:42:40 »
Wydaje mi się, że gdyby ktoś nakleił to po paru godzinach czy tam dniach by to zniknęło. Postaram się dostarczyć zdjęcie, bo nie dawno mi wysłał znajomy a na potwierdzenie zobaczyłem na żywo że takie coś jest.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #49 dnia: 06 Grudnia 2012, 20:01:03 »
Wydaje mi się, że gdyby ktoś nakleił to po paru godzinach czy tam dniach by to zniknęło.
Myślisz, że na kolei zatrudniają etatowych czyścicieli wskaźników? :D

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #50 dnia: 06 Grudnia 2012, 22:38:11 »
Tak ale to jest wątek zmianach w instrukcji Ie-1 a nie o tym jak ktoś kreskę domalował.
Czym to się tak naprawdę różni?
  • Przed wprowadzeniem zmian: § 16 ust. 15 pkt. 29 - Wskażnik W27 "Wskaźnik zmiany prędkości" oznacza miejsce zmiany i obowiązującą od tego miejsca największą dozwolaną prędkość drogową. Kwadratowa czarna tablica a na niej biała liczba.
    Po wprowadzeniu zmian: § 16 ust. 15 pkt. 30 - Wskażnik W27a "Wskaźnik zmiany prędkości" oznacza miejsce zmiany i obowiązującą od tego miejsca największą dozwolaną prędkość drogową dla danej linii kolejowej. Kwadratowa biała tablica z czarną obwódką a na niej czarna liczba
  • § 18 ust. 4 pkt. 30 nowy - Wskażnik W27 "Wskaźnik zmiany prędkości" oznacza miejsce zmiany i obowiązującą od tego miejsca największą dozwolaną prędkość drogową dla danej linii kolejowej. Kwadratowa czarna tablica a na niej biała liczba.
Nowością ma być § 16 ust. 15 pkt. 10 lit. h - Wskaźnik W8 należy również stosować do oznaczenia miejsca zmniejszenia obowiązującej prędkości drogowej, jako wskaźnik uprzedzający przed wskaźnikami W27, W27a; w tym przypadku wskaźnik W8 ustawia się w odległości drogi hamowania od wskaźnika W27 lub W27a.
Czyli po wskaźniku W8 wcale nie musi być wskaźnik W9.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
« Odpowiedź #51 dnia: 09 Grudnia 2012, 16:50:49 »
W mojej okolicy powstaje jeden ToP ale coś za blisko przejazdu jest wydaje mi się. Jaka powinna być odległość od przejazdu osłanianego przy Vmax 160km/h?
Polecam obejrzeć 
t=4m00 do ok. 6:30. Na tym odcinku jest tak dużo przejazdów, że potrafi być: top, top, przejazd, przejazd. Gdyby tutaj jeszcze wydłużyć odległość od przejazdu, jak proponuje EU40, to już w ogóle by było namieszane.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.