Autor Wątek:  Reflektory jako "wiadra" - powód?  (Przeczytany 4489 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Reflektory jako "wiadra" - powód?
« dnia: 10 Grudnia 2013, 21:33:25 »
@loha.
Krótko i na temat: jaki jest powód stosowania w lokomotywach PKP "wiader" jako obudów do reflektorów? Np. w M62 - rosyjskie, niemieckie, węgierskie i pewnie inne mają oryginalne, małe reflektory. Nasze ST44 - wiadra. Względy estetyczne / praktyczne (dowód?) / przepisowe (źródło?) czy jeszcze jakieś inne?

Czy w jakimś innym kraju/zarządzie stosowane były analogiczne rozwiązania, inne niż "typowe fabryczne" do projektorów ew. innych elementów? Przy czym nie chodzi mi o elementy typu SHP, a np. zgarniacze itp.

Dzięki za wszelkie info.

Przeniosłem do nowego działu.
Benek
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2013, 23:15:48 wysłana przez Benek »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Reflektory jako "wiadra" - powód?
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Grudnia 2013, 00:08:11 »
To nie tylko po ST44 widać, że są inne reflektory-"wiadrowce" jak wspomniałeś. Popatrz również na maszyny serii ST43 z firmy PKP Cargo,<>CTL Logistics czy chociażby Orion Kolej (060DA-2335), a popatrz na maszyny Euronaftu Trzebinia - na przykład 060DA-1341, którego miałem okazję złapać w lecie tego roku. Jednakże pytanie usera @Quark-t wysunięte w pierwszym poście jest dobre i sam również chciałbym znać odpowiedź na to pytanie.

Pisz staranniej. Niewiele Ci brakuje.
Benek
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2013, 09:20:36 wysłana przez Benek »