Autor Wątek:  Czas istnienia obiektów na scenerii  (Przeczytany 4771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Czas istnienia obiektów na scenerii
« dnia: 16 Października 2012, 00:01:38 »
Panowie, luźna propozycja (nie mam pojęcia gdzie indziej to wrzucić, ani nawet nie wiem co to jest grupa trzymająca paczkę):
Co powiedzą ci mądrzejsi na taki myk, żeby przy umieszczaniu obiektów na scenerii umożliwić dodawanie takich dwóch wpisów, jak date_origin i date_expiration.
Jeśli komuś nie zdradziła tego nazwa (albo nie zna angielskiego), miałyby one opisywać okres istnienia jakiegoś obiektu na scenerii przy pomocy dwóch dat - początkowej i końcowej (wybudowania i wyburzenia).
Przykładowe zastosowanie - powiedzmy, że ktoś wpadnie na pomysł odtworzenia, dajmy na to, Linii Średnicowej w MaSzynie i położy zarówno trasy podmiejskie, jak i dalekobieżne. Jak niektórzy wiedzą, torowiska tras podmiejskich zostały całkiem niedawno przebudowane, pozmieniały się trochę (ale zawsze) trasowanie torów, trakcja i inne takie, pomijając oczywiście fakt wybudowania całkiem niedawno Stadionu Narodowego, czy modernizacji stacji W-wa Stadion, bo nie zakładam, że ktoś będzie chciał doszukiwać się materiałów zdjęciowych, czy planów i odbudować na ich bazie stare torowisko, stacje, czy Stadion X-Lecia. Ale jeśli dla przykładu jakiś czas później PLK wpadnie na to, że jednak warto też zmodernizować linie dalekobieżne w ramach Linii Średnicowej, to już możemy wpisać okres wygaśnięcia starych torów dalekobieżnych i np. w jakimś konkretnym okresie możemy sprawić, by torowiska linii dalekobieżnych nie było w ogóle, potem np. pożonglować nieco terenem, tak by udawał, że jest wykorytowany nową drogę, potem można położyć podsypkę, potem same podkłady, potem dołączyć do nich szyny, na koniec uzupełnić górną warstwą podsypki i wreszcie podmienić teksturę szyn z nieużywanych, na nowe-używane. Obiekty na takiej scenerii byłyby sprawdzane pod kątem zgodności czasu przy ładowaniu scenerii/symulatora, tak że exe odrzuciłoby te obiekty, które nie mają prawa znaleźć się na scenerii, żeby niepotrzebnie nie obciążać pamięci.
Samą metodykę zapisu tych dat można by nieco jeszcze rozbudować, to tylko goła idea.

Ed. może wypadałoby też rozszerzyć trochę wizję - oczywiście możliwe jest i całkiem oczywiste, podawanie daty przejazdu w scenariuszu przez jego autora, bądź zupełnie dowolnie przez użytkownika. Można by w ten sposób np. przebudować dowolną scenerię na jej wersję historyczną, wiadomym jest oczywiście, że nikt nie wie i nie będzie chciał się interesować tym, kiedy dokładnie powstał który domek i jak każde konkretne drzewko wyglądało 50 lat temu, ale teren już nie zmienia się tak dynamicznie (mam tu na myśli naturalne procesy erozji, a nie fakt, że ktoś przyszedł i w 20 lat usypał wielkie wysypisko śmieci). Dałoby to np. możliwość relatywnie niewielkim nakładem pracy pojeżdżenie parowozem po historycznych liniach (zakładając oczywiście, że ktoś najpierw stworzy realistyczną, czy nie, trasę współczesną, a potem znajdzie się ktoś, kto będzie ją chciał, pod kątem uhistorycznienia, odpowiednio zmodyfikować).
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2012, 00:10:56 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Czas istnienia obiektów na scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Października 2012, 00:06:46 »
Po co? Wystarczy wydzielic odpowiednie obiekty do osobnych plikow scm, uzytkownik wybierze sobie konretny scenariusz i po sprawie.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Czas istnienia obiektów na scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Października 2012, 00:08:49 »
To obecnie tak potrzebne jak kobiecie lekkich obyczajów czworaczki. Nie ma czego wstawiać, a będziemy chcieli żeby nam to znikało?
O.T. Benek coś ostatnio pisał o takiej płodności pomysłów.
Solo oración!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Czas istnienia obiektów na scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Października 2012, 00:11:20 »
Poza tym obawiam się, że mamy zbyt mało rąk do pracy i materiału, by obiekty bawiły się z nami w chowanego. Pożądane jest, by póki co było ich jak najwięcej, gdyż jest ich po prostu za mało. A w szczególności scenerii (ostatnia została wydana rok temu).

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Czas istnienia obiektów na scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Października 2012, 10:42:36 »
Pomysł dobry. Dobrze pomyśleć o nim teraz niż później, jak już nikt nie będzie chciał przerabiać gotowych scenerii. Nawet jeśli miałoby to być martwe rozwiązanie to dobrze mieć furtkę na przyszłość.

Dodatkowo można to wykorzystać do symulacji pór roku (latem pola i kombajny, zimą śniegi i zaspy itp.).
ABu

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Czas istnienia obiektów na scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Października 2012, 11:34:20 »
@Abu, nie chodzi o to, żeby dodać coś, a potem przerabiać wszystkie scenerie. Można śmiało założyć, że jeśli nie ma jednej z dat, to udaje ona nieskończoność (dodatnią, bądź ujemną, zależy w którym miejscu ją znajdziemy) i w ten sposób stare scenerie, gdzie tych dat nie ma, będą wyświetlać się w całości, niezależnie od podanej daty.
Można też, wzorem twojego pomysłu, zrobić bardziej złożoną analizę wyciągniętej z obiektu daty, np. jeśli są podane jedynie miesiące, a nie ma roku ani dni, to wtedy obiekt pojawia się tylko w tym przedziale miesięcy, niezależnie od roku, możliwości jest więcej. Można nawet dać możliwość budowania tych dat w oparciu o zbiory, czyli np.
rok € (1990, 2005) u (2009, 2011>
miesiąc € (IV, VI) u (VIII)
dni € (pon, pt)
Tak samo, @Benku, chciałem wyklaryfikować jedną rzecz - nie chodzi mi o zabawę z obiektami w chowanego. Chodzi mi o rozwiązanie takiej sytuacji, w której ktoś tworząc realną scenerię spotka się z sytuacją, w której w trakcie jego prac coś się na szlaku zmieni i będzie się chłopak (albo dziewczyna) zastanawiał(a) co z tym fantem zrobić - który obiekt na scenerii umieścić. A dzięki takiemu rozwiązaniu dylematu nie ma, bo można umieścić oba, w pierwszym wpisać datę końcową, w drugim datę początkową i z głowy.
Weźcie też inną rzecz pod uwagę - obserwuję tu straszne parcie na realizm, niekoniecznie w zakresie takim, w jakim ja to pojęcie rozumiem (np. jechanie kogoś, że zrobił epokę w barwach kaemów - tak, wiem tam były też inne kwestie, więc może inny przykład - ktoś gdzieś jechał, że screeny z maszyny przedstawiają mieszane składy, różnych przewoźników i taka sytuacja nie odzwierciedla rzeczywistości), ale np. poprzez dodanie datowania pewnych rzeczy (np. w teksturach lokomotyw już była propozycja, żeby opisywać je w nazwie również datą rewizji, kiedy to lok otrzymał nowe kolorki), można użytkownika poinformować, że właśnie złożył skład z lokomotywy która przestała istnieć w latach 90 (stwierdzamy to po numerze bocznym np.) z wagonem, który powstał dopiero w nowym milenium, albo z innym lokiem, który otrzymał malowanie np. w 2011 roku. I nie chodzi mi tu o wykluczenie kategoryczne takiej możliwości, bo jak ktoś chce, to niech se składa jakie składy chce, ale o czytelną informację dla użytkownika, żeby potem nie chwalił się takimi screenami.
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2012, 11:39:48 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Czas istnienia obiektów na scenerii
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Października 2012, 12:05:16 »
Tak samo, @Benku, chciałem wyklaryfikować jedną rzecz - nie chodzi mi o zabawę z obiektami w chowanego. Chodzi mi o rozwiązanie takiej sytuacji, w której ktoś tworząc realną scenerię spotka się z sytuacją, w której w trakcie jego prac coś się na szlaku zmieni i będzie się chłopak (albo dziewczyna) zastanawiał(a) co z tym fantem zrobić - który obiekt na scenerii umieścić.
Moim zdaniem to taki modelarz powinien umieścić w pierwszej kolejności (największy priorytet) obiekty, które w momencie tworzenia scenerii są w rzeczywistości w tym miejscu. W drugiej kolejności obiekty, których modele już posiada lub ewentualnie ma tekstury na te modele (mogą to być nieaktualne budynki/inne obiekty). Ja rozumiem, że masz wizję tego. To rzeczywiście byłoby dobre narzędzie, gdybyśmy mieli od groma modeli (a zwłaszcza, co wymusza Twoja koncepcja, modeli z konkretnych szlaków [czyli ktoś musiałby iść wzdłuż linii kolejowej i robić zdjęcia]). Wtedy można się pobawić w takie coś.
Idąc za ABu, pomysł jest dobry, ale po skonfrontowaniu z rzeczywistością (liczbą osób, które pracują nad symulatorem i ilością obiektów z konkretnych linii kolejowych) - nietrafiony. Pomyśl tylko: skąd wziąć tekstury na modele z lat '90 skoro wiele nastawni jest już nieczynnych? Przecież nie obfotografujesz takiego obiektu i wstawisz jako czynnego. Idąc typ tropem dalej. Załóżmy, że zaczynamy wdrażać Twój projekt w życie. Robimy zdjęcia obiektów w latach 2012-2014, potem 2014-2016, itd. z uwzględnieniem miesięcy. I kiedy będziesz miał scenerię zrobioną na podstawie tych zdjęć (która to będzie zawierać obiekty z różnych epok)? W 2020 roku? Życzę powodzenia, zwłaszcza że jest problem, by doprosić się o zdjęcia z jednej konkretnej linii.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Czas istnienia obiektów na scenerii
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Października 2012, 12:20:07 »
Pomysł z oznaczaniem modeli znacznikiem czasu jest jak najbardziej dobry, dzięki temu łatwiej by było dobrać obiekty do scenerii reprezentującej określony rok, czy porę roku. Myślę, że podobnie trzeba by opisywać tekstury pojazdów i żeby program zestawiający składy sygnalizował, że dane zestawienie nie pasuje do siebie. Jednak ze względu na skalę liczby dostępnych obiektów na razie są to rozważania teoretyczne. Bardziej by się sprawdziło w przypadku taboru.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni