Witam wszystkich..
Tak sobie ostatnio nad tym rozmyślałem, chociaż nie miałem czasu tego sprawdzić. Po za tym ja i tak mam bardzo wolny sprzęt, więc u mnie zapewne wydajność podskoczy o 1, może 2 FPS :-).
Ale jest to propozycja dla ludzi o "mocnych" kompach.
Czytając sobie plik
Scenery.doc z opisem wszelkich komend zawartych w pliku ze scenerią, na pierwszej stronie trafiłem na coś takiego (na co wcześniej nie zwróciłem uwagi):
1.1 Node
Definiuje obiekty widoczne (a ogólniej: obiekty które bierze pod uwagę funkcja Render).
Parametry podstawowe:[*]MaxDistance - maksymalna odległość z jakiej obiekt będzie widoczny[*]MinDistance - minimalna odległość z jakiej obiekt będzie widoczny[*]Name - nazwa obiektu, jeśli nie potrzebujemy należy wpisać none[*]Type - rodzaj obiektu[/list]
Jak zauważyłem w plikach ze sceneriami, wszędzie, jako wartości parametru
MaxDistance używa się
-1, co oznacza nieskończoność. Wydaje się to bezsensem, aby symulator do narysowania scenerii miał obliczać również elementy z drugiego jej końca, a nawet z odległości kilku kilometrów, które i tak już nie są przecież widoczne.
Jeśli zatem w pliku scenerii (i wszystkich plikach, które są dołączane komendą
include) poprawić wpisy:
node -1 0 ...
endnode
na
node 500 0 ...
endnode
gdzie liczba
500 jest widocznością wyrażoną w metrach i można by ją ustalić eksperymentalnie, to wówczas symulator miałby być może mniej do rysowania, a przez to chodziłby szybciej.
Krajobraz będzie wówczas trochę okrojony, bo widać będzie tylko te obiekty, które są w zasięgu (w powyższym przykładzie: 500 m). Zatem trzeba tu użyć kompromisu: albo dalekie, piękne widoki, albo szybsza symulacja.
Sama zmiana wpisów nie jest trudna. Można to zrobić w
Notatniku:
a najlepiej w
Wordzie (polecam do szczególnie dużych plików -
Notatnik wówczas działa bardzo ślamazarnie):
W
Wordzie trzeba zaznaczyć w okienku opcję "
Użyj symboli wieloznacznych" - wtedy można użyć znaku gwiazdki ("
*") dla dowolnego ciągu znaków (nie wszystkie wpisy
node mają wartość
MaxDistance równą
-1).
Oczywiście, moje przypuszczenia, to tylko hipoteza - nie twierdzę, że cokolwiek to przyśpieszy, ale może. Z pewnością zauważalne przyśpieszenie będzie widoczne na szybszym sprzęcie.
Polecam wszystkim spróbować mojego pomysłu. Pozdrawiam Was serdecznie.