« Odpowiedź #5 dnia: 28 Września 2012, 23:47:25 »
Nie słyszałem, żeby na szlaku zepsuła się sprężarka. Jak już to w MD Wolsztyn.
Ty nie słyszałeś a ja ponad cztery razy jechałem i byłem przez to opóźniony. Co przystanek pomocnik zasuwał po pomoście i kręcił sprężarkę. Jak dla mnie jest to nieporozumienie, że na ważnych pociągach jeździ parowóz. To powinno być zrobione jako atrakcja turystyczna a nie planowy pociąg. Ewentualnie dać go w takich godzinach żeby jak najmniej "zawadzał". To, że kiedyś pociągi były prowadzane parowozem i się nie spóźniały nie ma nic do rzeczy. Zanim trafiłem do Poznania zawsze chciałem zobaczyć Wolsztyńską parowozownię. Dużo o niej słyszałem i dużo sobie wyobrażałem. Niedawno -po wypadku OLki, pojechałem z ciekawości na szopę. Muszę przyznać, że mnie bardzo rozczarowała. To już nie jest dawna kolej. Utrzymanie parowozów jest kiepskie. Defektujące sprężarki, wstawki hamulcowe schodzące z powierzchni obręczy, całość poulewana, itp
Jako ciekawostkę powiem, że dzięki ostatniemu wypadkowi na OLce powychodziły miejsca przeżarte rdzą ;)
Moim zdaniem ogromnym błędem jest skazywanie "zwykłych" pasażerów chcących dojechać z punktu A do punktu B na parowóz, który niejednokrotnie łapie po kilkanaście minut opóźnienia. Sami pasażerowie nie kryją rozczarowania gdy widzą parowóz na czele składu. Ostatnio nawet słyszałem opinię starszego pasażera (co się okazało byłego maszynisty z parowozów), że parowozy powinny dawno stać jako pomnik a nie jeździć.
Co do sfajczonego szynobusu to jak weźmiesz pod uwagę to ile one robią km bez awarii i z jakimi prędkościami jeżdżą na to ile robi parowóz wyjdzie, że w porównaniu do kopciucha są praktycznie bezawaryjne (mowa oczywiście o sprawach trakcyjnych).
Lecz jest ostatnim parowozem prowadzącym planowy pociąg parowy w Europie.
A niech sobie jeździ "planowo" byle nie z rana gdy ludzie do pracy jadą. Można być miłośnikiem kolei itp ale trzeba na to spojrzeć "trzeźwym" okiem. Kopciuch przyciąga garstkę miłośników a odstrasza rzeszę regularnych pasażerów z, których firma ma dochód.
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2012, 23:48:59 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76