Autor Wątek:  Błąd w EXE 372  (Przeczytany 5022 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Błąd w EXE 372
« dnia: 21 Września 2012, 14:39:02 »
Siemka, zauważyłem na najnowszym exe błąd, mianowicie wszelakie składy prowadzone przez komputer, stojące pod s1 poruszają się. Jest to ruch przypominający staczanie się niezahamowanego składu, nie więcej jednak niż 2/3 km/h. Na scenerii Drawinowo, w misji z EP09, w Grodzisku, kiedy ruszamy ickiem ze stacji na torach obok nas stoją dwa towarowe. Pod jeden podpięta jest Maxima, a pod drugi ET22. One właśnie się tak dziwnie przesuwają, celem sprawdzenia tego faktu po dojechaniu do Włodowic "wyszedłem" z kabiny i "biegiem" do Grodziska, a tam zdziwienie - składy, które wymieniałem wcześniej, zamiast stać pod s1 stały już dobre 100 metrów za semaforem.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Września 2012, 14:41:55 »
Brak przypisania sem_info do tych torów na których stały pierwotnie. Ra pisał o tym, że mogą niepoprawnie działać scn, bo to one były źle zrobione, a nie exe.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Września 2012, 16:54:44 »
Dla mnie głównym wyznacznikiem poprawności działania jest sceneria o roboczej nazwie "Dolny Śląsk", na której jeździ wg rzeczywistych rozkładów kilkanaście pociągów. Wykonywane też są manewry, typu dostarczanie wagonów z torów postojowych przez SM42, zmiana czoła przez lokomotywę, czy odstawienie EZT na postojowe. Nie ma mowy o tym, żeby jakiś semafor nie był przypisany do toru, nie miał wygaszania, albo żeby jakaś dziura w torach była. Zdublowane eventy też zostały od ręki usunięte, jak tylko uruchomiłem logowanie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline stachu1

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Września 2012, 17:00:18 »
Po pobraniu EXE i poprawieniu błędów w plikach wskazanych przez Ra, w ogóle nie wczytuje mi się Smyk...

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Września 2012, 18:14:04 »
Po pobraniu EXE i poprawieniu błędów w plikach wskazanych przez Ra, w ogóle nie wczytuje mi się Smyk...
Jakby się Kolega może trochę bardziej postarał w opisywaniu problemu, to może dałoby radę pomóc. A tak, to tylko informacja...

Offline stachu1

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Września 2012, 19:49:17 »
Pobrałem EXE, po czym wg. instrukcji rozpakowałem paczkę. Rozpakowałem pliki do katalogu scenery i pkp po czym zamieniłem jak zwykle sam EXE.
Zgodnie z zaleceniami przeczytałem tę stronę.

Na początku:
Cytuj
Podczas wczytywania scenerii używane jest wiele znaków jako separatory słów (nowa linia, tabulacja, spacja, przecinek, średnik). W wersji 356 z listy separatorów został usunięty przecinek, który był najrzadziej używanym. Wymagane są poprawki w plikach tree.inc, treebig.inc, treesmall.inc. Uwaga: złożenie separatorów jest traktowane jako jeden, więc ;;; ma takie samo znaczenie jak pojedynczy ;. Wcześniej (w celu zwiększenia wydajności wczytywania) zostało usunięte rozpoznawanie podwójnego minusa jako początku komentarza (również praktycznie nie używane, konwencja z SQL).
A na końcu:
Cytuj
Ze względu na wprowadzone zmiany w obsłudze AI, wersja ta może nie współpracować ze sceneriami dostępnymi w PC2011. Scenerie te będą wymagały dokonania poprawek, w szczególności w zakresie aktywowania AI na początku oraz usunięcia zdublowanych eventów.

No chyba, że ja coś pokiełbasiłem. Zawsze robię tak jak jest w informacjach, a teraz kicha.
Spróbuję jeszcze raz ;-)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Września 2012, 10:46:38 »
Hmm ja po prostu pobrałem, rozpakowałem (przy wypakowywaniu zezwoliłem na podmiany plików), w starterze wybrałem najnowsze EXE przy uruchamianiu i jeszcze nie miałem ani jednego błędu, a na kilku pociągach już jechałem.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Września 2012, 11:36:36 »
To na exe_372 przejedź l053_misja3_night (tylko same manewry w Dębicy). :)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Września 2012, 12:10:54 »
Dobra, napisałem to zbyt wcześnie... Na L061 na TLK 62200 przy wjeździe do Herbów Starych mijałem stojący na głowicy EN57, którego tam na 100% nie powinno być. Ale reszta OK:)

Offline stachu1

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Września 2012, 12:15:14 »
Hmm... Jakby tu napisać. Otóż Ra napisał, żeby nazwy EXE nie zmieniać na "EU07" tylko dać nazwę "EU07_372", Tak więc zrobiłem - wcześniej mając nazwę "EU07", a dziś raz jeszcze sobie pobrałem EXE nie zmieniając nic w plikach - póki co - tylko nazwę EXE na "EU07" i smyk odpala. Póki co działa. W razie jakichkolwiek problemów napisze ;-)
A teraz w formie żartu: Czasami nie warto działać tak jak jest napisane :-)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Błąd w EXE 372
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Września 2012, 12:32:51 »
Stachu i źle zrobiłeś bo @Ra wyraźnie napisał czemu nie zaleca się zmiany tej nazwy:
Cytuj
Nie jest zalecana zmiana nazwy EU07_372.EXE na EU07.EXE, ponieważ może to uniemożliwić korzystanie z niedostosowanych scenerii.
W razie problemów z niedostosowanymi sceneriami pod tą wersje proszę nie pisać.

  Dodano: 24 Września 2012, 12:38:45
A to dlatego, bo nie stosujesz się do zaleceń samego autora. Potem są kompletnie niepotrzebnie zakładane wątki, że to mi nie działa i tamto.

  Dodano: 24 Września 2012, 12:45:59
A tak donośnie tego co napisałeś:
Pobrałem EXE, po czym wg. instrukcji rozpakowałem paczkę. Rozpakowałem pliki do katalogu scenery i pkp po czym zamieniłem jak zwykle sam EXE.
To sam sobie mieszasz w ten sposób, bo jedynie co masz zrobić to rozpakować tą paczkę do głównego folderu symulatora. Nic więcej. Dublowanie po przez wrzucanie jej zawartości do folderu pkp jest zbędne i nie ma sensu.
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2012, 12:45:59 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".