Autor Wątek:  Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag  (Przeczytany 19782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Września 2012, 17:26:43 »
To inna sprawa, a inna jak u nas szynobusy nocują na peronie, albo jest już podróż powrotna.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Września 2012, 21:25:23 »
W takim razie dziwne zwyczaje macie.
Gotowość pociągu zgłasza dyżurnemu maszynista. To jemu daję numer na gotowość, to jego nazwisko mnie interesuje i wpisuję je do R138, to on zgłasza mi pociąg gotowy do jazdy. Żaden kierownik, odprawca, rewident czy kto jeszcze. Tylko maszynista.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Września 2012, 00:29:45 »
Gotowość zgłasza maszynista lub inny uprawniony pracownik przewoźnika. Tyle.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Września 2012, 06:53:00 »
I u nas tym uprawnionym jest kierownik pociągu.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Września 2012, 08:41:31 »
I u nas tym uprawnionym jest kierownik pociągu.

Karol, ale to nie wynika z "widzimisię". "Regulamin przydzielania tras pociągów..." wyraźnie mówi, że gotowość zgłasza dyżurnemu ruchu maszynista, a w przypadku pociągów pasażerskich - po wcześniejszym uzgodnieniu z kierownikiem pociągu.
Fakt, pojawia się nieścisłość w stosunku do Ir-1, która mówi o "uprawnionym pracowniku przewoźnika", a to czasami również "gryzie się" z RTS danej stacji. Dla przykładu na stacji Kutno gotowość pociągu do odjazdu dla poc. towarowych PKP CARGO zgłasza dyżurny ruchu manewrowy (co moim zdaniem jest poronionym pomysłem), a dla reszty przewoźników jest to maszynista. Tutaj w RTS akurat jest mowa o maszyniście, w innych RTS można spotkać zapis "uprawniony pracownik przewoźnika"; spotkałem się też z zapisem "kierownik pociągu".
Generalnie myślę, że należało by się trzymać wersji podanej przez Borysa, tzn. gotowość głosi maszynista bądź inny uprawniony pracownik przewoźnika. Tym pracownikiem może być nawet rewident (w Bydgoszczy w przypadku poc. Cargo tak właśnie jest, ale to tylko po próbie hamulca), ale i tak bez zgłoszenia gotowości przez drużynę trakcyjną semafor nie zostanie wyświetlony.

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Września 2012, 14:58:13 »
No i super, czyli to zależy od widzimisie Regulaminu technicznego stacji.
W przypadku scenerii fałszywych może być na zmianę, a w przypadku L61 tak jak tam jest.
A mam pytanie, jak byli dyżurni ruchu peronowi to oni zgłaszali?
I kierownik zgłasza we wszystkich stacjach, które obsługuje sekcja ełcka.
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2012, 12:07:34 wysłana przez karolmaszynista »

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Września 2012, 17:16:37 »
Może gdzieś to jest dokładniej opisane. W Ir-1 obowiązującej obecnie jest zapis:

Paragraf 14, ust. 6:

"Gotowość pociągu do odjazdu zgodnie z ust.3 zgłasza dyżurnemu ruchu wyprawiającemu ten pociąg uprawiony pracownik przewoźnika (wyznaczony w regulaminie technicznym) w czasei poprzedzającym planowy jego odjazd według zasad określonych w regulaminie technicznym, podając (...)"

W Gdyni Głównej gotowość zgłasza zawsze kierownik i tyle w temacie.
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline oscyp

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Września 2012, 21:48:23 »
Lewitujący znak. Tak za każdym razem miałem.
Pozdrawiam

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #38 dnia: 07 Października 2012, 11:59:40 »
Mam problem. EN57 w ogóle, nie wjeżdza na stację, a co za tym idzie nie dostaję sygnału odjazdu. Kiedy raz udało się dostać wyjazd, nie przestawiła sie zwrotnica. Dodaje LOG.TXT

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Października 2012, 17:46:04 »
Opisz dokładniej swój błąd, przy jakiej stacji się to dzieje? Na jakim semaforze nie dostajesz wyjazdu? Nie mamy zamiaru szukać po całym scenariuszu tego EN57 ani tego semafora.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424