Autor Wątek:  Nocny pociąg z mięsem  (Przeczytany 12702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Września 2012, 20:36:58 »
To, że żaden dochodów nie przynosi nie znaczy, że nie może tego robić... w sumie jak cos nie daje zysku to bankrutuje ale tutaj wolą dawać zastrzyki kaski... grekom np.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Września 2012, 20:47:44 »
Ja tylko przedstawiam wagę problemu i pogląd na temat prywatyzacji, która niestety w polskich warunkach jest wprowadzana nieprofesjonalnie. Cały czas jest jad, jad, jad i jeszcze raz jad pluty na polską państwową (jeszcze) kolej. Ponieważ lubię przypowieści, zaprawdę powiadam Wam:
Cytuj
Co pomyślicie o człeku, któren przekonawszy się, że kolej jest podczas wymiany turnusów ciasna, co rok o tej samej porze wybiera ten sam środek transportu, wraca do domu a później narzeka?
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2012, 20:49:28 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 218
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Września 2012, 20:56:54 »
@7play4game

w XIXw. jakoś nie było państwowych kolei, a podbijały dziki zachód i Europę. Dziś żyjemy w epoce socjalizmu i bez dotacji nikt sobie nie wyobraża funkcjonowania kolei. Tylko jak to się stało że w XIXw. tak było?

Nie chce przez to powiedzieć że mamy się cofnąć do epoki parowozów i XIXw. he he, ale wtety jeżeli spółka kolejowa przunosiła straty to po prostu padła. A dzisiaj taki trup jest sztucznie podtrzymywany przy życiu dotacjami.

W zamian każdy, zwłaszcza ten kto niekorzysta na codzień z kolei - a takich ludzi jest więcej - może się przejechać raz czy dwa razy do roku pięknym, czyściutkim , dotowanym, wygodnym i co ważne - niezatłoczonym taborem:)
.

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #33 dnia: 06 Września 2012, 20:59:14 »
To w końcu pasażerów jest za dużo, czy wagonów jest za mało, a perony są za krótkie?
Pozdrawiam, Artur.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #34 dnia: 06 Września 2012, 21:03:59 »
Pasażerów nigdy za dużo. Każdy przewieziony pasażer to przychód, a każde puste miejsce do koszty. Dochód to przychody minus koszty. Tak działa kapitalizm. Dąży się do zwiększenia przychodów i zmniejszenia kosztów, celem uzyskania maksymalnego dochodu.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6311
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #35 dnia: 06 Września 2012, 21:08:42 »
Kiedyś nie było motoryzacji indywidualnej. Ludzie przewozili towary furmankami, a na większe dystanse opłacało się przeładować na pociąg (albo statek - żegluga towarowa w Polsce praktycznie już nie istnieje). Potem się rozwinął przemysł samochodowy. Producenci samochodów nie chcieli kolei ani tramwajów. Chcieli by każdy indywidualnie kupił sobie samochód (albo kilka) i regularnie kupował paliwo oraz części zamienne. I najlepiej aby domagał się od państwa budowy darmowych dróg (tzn. opłaconych z podatków). Nie liczyło się też zatrucie środowiska ołowiem z paliwa i pyłem ze ścieranych opon - za to zapłacą dopiero przyszłe pokolenia. Transport ogólnie się opłaca, jest kwestią dyskusyjną, jak zostanie podzielony. Można tak zorganizować system transportu, żeby kolej była dochodowa, a transport samochodowy się niezbyt opłacał. Na razie jest odwrotnie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 218
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #36 dnia: 06 Września 2012, 21:12:51 »
@El Mecánico

To co się dzieje na kolei nie ma nic wspólnego z kapitalizmem tylko z komunizmem raczej. W kapitalizmie nie płaci się podatków na czyjś nietrafiony biznes. komuniści to właśnie ludzie którzy zabierają przedsiembiorczym, pracowitym a dają nierobom i złodziejom czyli np. urzędnikom odpowiedzialnym za nadzór kolei. Tak jak Janosik robił. W komunie Janosik był bohaterem - zabierał bogatym(czyli tym co potrafią coś zrobic) a dawał biednym - czyli zyciowym nieudacznikom.

W kapitalizmie każdy ma to na co sobie zapracuje.

Mówienie że w Polsce mamy kapitalizm - jest błędem.
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2012, 21:13:58 wysłana przez Eisenmann »
.

Offline DRE

  • Wiadomości: 63
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #37 dnia: 06 Września 2012, 21:26:46 »
Pasażerów nigdy za dużo. Każdy przewieziony pasażer to przychód, a każde puste miejsce do koszty. Dochód to przychody minus koszty. Tak działa kapitalizm. Dąży się do zwiększenia przychodów i zmniejszenia kosztów, celem uzyskania maksymalnego dochodu.
Nie jestem pewien, czy w przypadku PKP IC, można mówić o zyskach. Oni starają się wyjść z dołku, poprzez minimalizację kosztów i zwiększenie przychodu. W ten sposób ogranicza się ilość wagonów w składach itd. Oszczędzają na tym, na czym każdy szanujący się przewoźnik nie powinien.
W naszym państwie po prostu brakuje logicznego myślenia, wykwalifikowanych ludzi na odpowiednim miejscu i przede wszystkim pieniędzy.
« Ostatnia zmiana: 07 Września 2012, 10:57:08 wysłana przez DRE »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #38 dnia: 06 Września 2012, 21:28:08 »
Czyli na partię która ma pomysł na kolej.
Tak, JKM akurat pomysłów na kolej ma mnóstwo. Zaorać, zlikwidować, zbudować autostradę. Populiści i tyle.

A dla tych co jeszcze uważają go za mądrego człowieka, polecam ostatni wpis na jego blogu o paraolimpiadzie.
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2012, 21:29:37 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 218
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #39 dnia: 06 Września 2012, 21:36:46 »
Również polecam ten wpis:) - bardzo dobry:)

A odnośnie kolei to chyba nikt nie ma wątpliwości że bez państwowych dotacji(czyli naszych) powstaną wreszcie spółki z prawdziwego zdarzenia i przestaniemy jezdzić wagonami z czasów Hitlera i w tłoku:)
.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Września 2012, 08:54:49 »
@7play4game

w XIXw. jakoś nie było państwowych kolei, a podbijały dziki zachód i Europę. Dziś żyjemy w epoce socjalizmu i bez dotacji nikt sobie nie wyobraża funkcjonowania kolei. Tylko jak to się stało że w XIXw. tak było?

No właśnie, w XIX... Na początku XX wieku niemal we wszystkich krajach Europy znacjonalizowano towarzystwa i spółki kolejowe, by ta mogła się nadal rozwijać.

Kolej potrzebuje ogromnych nakładów finansowych, które zwracają się bardzo długo, wobec czego nie sądzę by prywatni inwestorzy tworzyli od 0 spółki kolejowe wraz z własnymi sieciami kolejowymi.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Września 2012, 19:37:16 »
Tak, JKM akurat pomysłów na kolej ma mnóstwo. Zaorać, zlikwidować, zbudować autostradę. Populiści i tyle.
A dla tych co jeszcze uważają go za mądrego człowieka, polecam ostatni wpis na jego blogu o paraolimpiadzie.
Najbardziej mnie rozwaliło to, że gość chce żeby w TV pokazywali tylko pięknych i zdrowych - więc co jego... yyy... twarz robi w telewizji?
Co do pociągu z artykułu - "Ustronie" (bo o nim mowa) od zawsze był jednym z najbardziej popularnych pociągów nocnych, chyba nawet do pary z "Monciakiem", za czasów jego kursowania po banderą Przewozów Regionalnych, czyli kiedy potrafił mieć 16-17 wagonów, w czasie weekendów zawsze był nabity, nawet w pierwszej klasie. Teraz z racji skrócenia składu zrobiła się z niego jedna z najgorszych rzeźni w kraju, kilka razy w Warszawie widziałem jak odjeżdżał naładowany po dach.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 218
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #42 dnia: 07 Września 2012, 22:27:15 »
Zakładamy spółkę kolejową. To czy przyniesie zysk jest nie ważne. Najważniejsze pytanie brzmi: Ile dostaniemy dotacji? Ważne żybyśmy mieli pracę a pasażer pojedzie i w wagonach na bydło:) A trzoda chlewna nie jezdzi tak jak ludzie. Jezeli jest norma 50 świń na wagon to jedzie 50 świń. A ludzie niekoniecznie...

A odnośnie JKM to jestem pewien że gdyby Wojewódzki startował w wyborach to zdobył by więcej głosów:) a nawet Natalia Siwiec lub jurorzy 'You Can Dance' itp podobnych programów, ale tak jest w d***kracji. L*d po prostu wybiera swoich przedstawicieli:)

Jezeli ktoś uważnie czytał wpis odnośnie paraolimpiady na Nowym Ekranie(a nie na onecie) to dla niego jest jasne ze JKM wcale nie obraził w nim niepełnosprawnych. Ale jeżeli ktoś czyta na onecie tylko to co myśli o tym wpisie Wojewódzki lub posłucha programu reżymowej stacji telewizyjnej to rzeczywiście można dojść do takiego wniosku.

PS:
Najbardziej mnie rozwaliło to, że gość chce żeby w TV pokazywali tylko pięknych i zdrowych - więc co jego... yyy... twarz robi w telewizji?
Czyli za mało w TV inwalidów i prezenterów wiadomosci z zespołem Downa?
« Ostatnia zmiana: 07 Września 2012, 22:36:47 wysłana przez Eisenmann »
.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6311
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Września 2012, 12:05:29 »
A żebyś wiedział, że przestałem na łączeniach wagonów 14 godzin w ubiegłym roku jak jechałem TLK Władysławowo - Bielsko Biała. Gdy wróciłem do domu byłem przez około 2 dni "przygłuchawy". Wiecie jaki tam szum straszny?
Poza tym jazda pomiędzy wagonami może nie wyjść na zdrowie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Września 2012, 21:25:38 »
Czy Szanowny Kolega Eisenmann wreszcie odpowie mi na pytanie w temacie który przewoźnik kolejowy przynosi zyski? Jakoś te utopijne hasła, nie przekonują mnie do przyznania racji.
Ciekawe czy kolega DRE ma pojęcie jaki jest koszt naprawy rewizyjnej wagonu/lokomotywy. Podejrzewam, że nie, gdyż nie umieszczałby wpisów dotyczących logicznego myślenia. Co, wolałbyś jeździć taborem z wygaśniętym terminem naprawy okresowej, bo ci ciasno?
Odnoszę wrażenie, że nasze forum zaczyna się zamieniać w ,,wyborczą".
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2012, 21:29:37 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 218
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #45 dnia: 09 Września 2012, 01:55:31 »
Drogi kolego ‘EU40’

Kilka postów wyżej napisałem że w XIX w. nie było państwowych kolei a mimo to dzięki kolejom rozwinęły się USA i przemysłowa Europa.

Niemniej dzisiaj mamy wiek już XXI i od początku XX-go żyjemy niestety w głębokim socjalizmie.

Aby kolej stała się nowoczesna i konkurencyjna to trzeba zlikwidować socjalizm, wyjść z UE i stać się w pełni niepodległym krajem. Aby zlikwidować socjalizm trzeba nie głosować na socjalistów lub jak będzie okazja to siłą przejąć władzę.  Efekt będzie taki że m.in. drastycznie spadną ceny energii elektrycznej. Bo nie trzeba będzie przestrzegać żadnych bzdurnych limitów emisji dwutlenku węgla ani podobnych wynalazków jak protokół z Kioto(Chiny np. olewają ten protokół dzięki czemu rozwijają się dynamicznie). Spadną również średnio o 2/3 ceny paliw bo właśnie tyle w paliwie jest podatku. A jak wiadomo w wolnym kraju nie płaci się żadnych vatów, akcyz, pitów, citów, składek itd.( W socjalizmie płaci się podatki głównie po to żeby socjaliści przy okazji uszczknęli coś dla siebie) Spadną również płace, ale za to można będzie za nie więcej kupić.  Każdy co sobie zarobi to ma. W normalnym kraju – czyli wolnym płaci się tylko jeden podatek na utrzymanie państwa czyli wojska, policji i niewielkiej administracji. Administracja na kolei to dziś ok. 20 000 urzędasów których liczba jak i w innych dziedzinach zostanie zmniejszona o 99%. Kolej jest dzisiaj uciążliwa dla podatnika m.in.  dlatego że ok. 30% nakładów idzie na nikomu niepotrzebną administrację.  W  XIX w. w USA nikt by nie wpadł na tak idiotyczny pomysł jak podatek dochodowy czyli kara za to że się pracuje który idzie m.in. na zwykłych darmozjadów czyli urzędników. To wymyślono dopiero w 1913r. ale nie będę się nad tym tutaj rozpisywał…

W takich warunkach znajdzie się inwestor który zainwestuje tylko w kolej i co ważne nie będzie musiał utrzymywać zbędnej administracji.

Tylko trzeba pamiętać, że na wolnym rynku trup idzie do ziemi i ginie, a nie jest sztucznie utrzymywany przez dotacje. Czyli jeżeli jakaś spółka sobie nie poradzi to zwyczajnie ogłosi upadłość i to właścieciel będzie mieć problem a nie my wszyscy. Ale nie ma obawy że nikomu nie będzie się opłacało wozić węgla do elektrowni i nagle zabraknie nam prądu:) Całego transportu na drogi w Polsce nikt nie przerzuci.

Odnoszę wrażenie, że nasze forum zaczyna się zamieniać w ,,wyborczą".
No niestety polityka jest wszędzie: W sklepie, na stacji beznynowej, w urzędzie skarbowym, w pociągu, w pracy, w szpitalu no a fakt że tak być nie powinno he he.

PS: Dlaczego gaz jest u nas 4 razy droższy niż w USA i dwa razy droższy niż w Europie zachodniej? Bo u nas odpowiedzialny za kontrakty z Gazpromem niejaki Waldemar P. jest na wolności a np. na takiej Ukrainie pani Tymoszenko siedzi za podpisanie takich włąśnie niekorzystnych umów. Innymi słowy - Dał nam przykład Janukowycz jak ich wsadzać mamy:) Bo wiadomo że miejsce socjalistów czyli ok. 80% obecnego sejmu jest w więzieniu. m.in. pod zarzutem niekorzystnego roporządzania cudzym(czyli naszym) mieniem:
Cytuj
art. 286 § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nocny pociąg z mięsem
« Odpowiedź #46 dnia: 09 Września 2012, 08:42:53 »
Wystarczy tej propagandy. Bocznica.