Autor Wątek:  EM10  (Przeczytany 19661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szlaban

  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
EM10
« dnia: 04 Września 2012, 20:18:16 »
Siemka. Prosił bym udzielających się na temat EM10 z mojego wątku o tyrystorach o kontynuację swoich wypowiedzi w tym wątku. Pozdrawiam

Dla zainteresowanych włączeniem się w dyskusję oto informacje o wspomnianej lokomotywie: http://www.lokomotywy2007.republika.pl/lokomotywy%20elektryczne/12%20EM10.html
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2012, 20:41:02 wysłana przez szlaban »

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EM10
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Września 2012, 10:35:53 »
Na PMK ktoś pisał, że EM10 nie będą naprawiane i będą skasowane. Nie wiem na ile to pewne info.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EM10
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Września 2012, 11:07:05 »
Przecież to obecnie najlepsze loki manewrowe na PKP i pewnie dłuuugo jeszcze trzeba będzie czekać, aby mechanicy mieli taki komfort pracy. Kasacja jest zupełnym głupstwem a wręcz idiotyzmem!!
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: EM10
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Września 2012, 11:25:39 »
W czym te loki są niby najlepsze? W tym, że nie powstała jeszcze stacja, na której mogłyby się przydać?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EM10
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Września 2012, 11:34:45 »
Chodzi o technologię. Nie powiesz mi, że SM42 czy nawet 6dg są lokami lepszymi.....
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EM10
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Września 2012, 12:23:26 »
Jeden mały, ale jakże istotny aspekt w przydatności tego loka - bocznice z reguły nie są zelektryfikowane. Ktoś jednym słowem chciał dobrze ale wyszło jak zwykle.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2012, 12:26:56 wysłana przez popatrz »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: EM10
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Września 2012, 12:33:07 »
Nie powiesz mi, że SM42 czy nawet 6dg są lokami lepszymi.....
Oczywiście, że tak.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: EM10
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Września 2012, 12:57:32 »
Na PMK ktoś pisał, że EM10 nie będą naprawiane i będą skasowane. Nie wiem na ile to pewne info.

Po częsci racja, a nie będą naprawiane wyłącznie dlatego, że nie ma części zamiennych, które pasowało by w trakcie NG wymienić (między innymi silniki).

A tak swoją drogą, lokomotywy serii EM10, za czasów eksploatacji były głównie stosowane jako popych. Kilka sztuk stacjonowało w Wałbrzychu Głównym (stały w Jaworzynie Śląskiej). Towarowy od Wrocławia, po w miarę równym torze, dojechał do Jaworzyny, następnie została doczepiona EM10 (jako popych) i razem, wspólnymi siłami pojechały po coraz bardziej stromym torze do wałbrzycha.

Reasumując, takim moim skromnym zdaniem krokodyle nadawały się wyłącznie na popych. Do manewrów nie za bardzo, ze względu na brak elektryfikacji bocznic.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1155
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 767
Odp: EM10
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Września 2012, 13:04:27 »
Reasumując, takim moim skromnym zdaniem krokodyle nadawały się wyłącznie na popych. Do manewrów nie za bardzo, ze względu na brak elektryfikacji bocznic.

Miałem to napisać ale mnie ubiegłeś, ale też nie zupełnie, były też używane do ciągnięcia krótkich składów osobowych jak i towarowych.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: EM10
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Września 2012, 13:13:42 »

Po częsci racja, a nie będą naprawiane wyłącznie dlatego, że nie ma części zamiennych, które pasowało by w trakcie NG wymienić (między innymi silniki).

Przecież one są po NG. A silników na NG wcale wymieniać nie trzeba.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: EM10
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Września 2012, 13:32:18 »
Przecież one są po NG. A silników na NG wcale wymieniać nie trzeba.

Borys, czepiasz się.

Jedyną wadą, która dyskwalifikuje te lokomotywy jest brak silników na wymianę**. Czy podczas NG, czy nie - mało ważne. Ważne jest to, że silniki, które są zamontowane obecnie, do niczego się nie nadają i konieczna jest wymiana. A z pustego to i Salomon nie naleje.


** - Wyczytałem to w artykule na stronie Rynku Kolejowego, ale za nic w świecie nie potrafię odnaleźć tego artykułu. (żeby zaraz nikt nie napisał, że z palca sobie to wyssałem)
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2012, 14:46:22 wysłana przez PanMechanik »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: EM10
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Września 2012, 13:44:11 »
Jedyną wadą, która dyskfalifikuje te lokomotywy jest brak silników na wymianę**. Czy podczas NG, czy nie - mało ważne. Ważne jest to, że silniki, które są zamontowane obecnie, do niczego się nie nadają i konieczna jest wymiana.
Kiepska wymówka raczej - cztery lokomotywy to 16 silników. Nie wierzę, że nie uzbiera się z tego 4 sprawnych. Zresztą silników do siódemek też już nikt nie produkuje - dokonuje się ich regeneracji, przewijania itp.

Seria 4 lokomotyw, do tego zmodernizowanych jest problemem dla Cargo. Własnymi pracownikami tego pewnie nie naprawią, do wszystkiego trzeba gonić speców z ZNLE, okres gwarancyjny dawno już minął. Do tego zupełna nieprzydatność tych lokomotyw (mała moc) powoduję, że nikt nawet nie myśli o ich wskrzeszeniu.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline thunder12

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EM10
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Września 2012, 14:46:36 »
Odpuszczę, mam 1,57 GB do przejrzenia. Ale...| |tutaj zgodzę się z szukającym :) U mnie w Jeleniej EM10 - na zmianę najpierw 002 potem 001 (wymiana silnika między nimi) śmigały od września 2000 do późnego końca roku 2003 na ośmiu parach osobowych do i z Szklarskiej Poręby wraz z EN71-34, ostatnim jamnikiem planowo w JG. Maszyny nadawały się na tę linię ale kursowały na zmianę z powodu...| |braku sprawnego silnika w Polsce. W praktyce maszyny często defektowały. Co ciekawe, pierwszy rok wymagał obsługi dwuosobowej - wiadomo, lecz później mechanicy jeździli na nich w pojedynkę. Krótko po rozpoczęciu jazd w JG zdemontowano układ utrzymywania prędkości w obu maszynach. Zaznaczam, że wtedy do Szklarskiej Poręby prędkość szlakowa nie była wyższa niż 50 i 30km/h. Dla mnie to wspaniałe, choć nieudane lokomotywy.

Pamiętaj, że zdanie zaczynamy od dużej litery. Po znakach interpunkcyjnych stawiaj spację oraz czytaj wiadomość przed wysłaniem by sprawdzić czy nie ma błędu.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2012, 15:53:18 wysłana przez thunder12 »

Offline KlimaT

  • Wiadomości: 191
  • Rąbiniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EM10
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Września 2012, 17:18:31 »
No wiecie, mało która stonka ma dwie kabiny. 12xx nie znajdziecie na każdej górce rozrządowej.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EM10
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Września 2012, 17:32:30 »
EM10 może też prowadzić lekkie składy towarowe, a więc czemu tak nie można by ich wykorzystać?

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: EM10
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Września 2012, 17:59:57 »
Podejrzewam że Cargo nie będzie ich chciało odremontować, ponieważ i tak mają nadwyżki taboru. A zresztą raczej nie opłaca się utrzymywać tak małej ilości tych lokomotyw.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EM10
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Września 2012, 18:08:42 »
Nie powiesz mi, że SM42 czy nawet 6dg są lokami lepszymi.....
Oczywiście, że tak.
Uzasadnij. ;)
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: EM10
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Września 2012, 18:17:26 »
SM42 Lokomotywa która bez problemu może wykonać większość prac manewrowych jakie jest zapotrzebowanie na PKP i przemyśle, prowadzenie pociągów zdawczych, bardzo płynna jazda na zakresie manewrowym, prosta konstrukcja, idiotoodporność, nie ma problemu z częściami i serwisem. Wadą jest mało ergonomiczna kabina.

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EM10
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Września 2012, 18:25:03 »
Chodzi mi o rozwiązania technologiczne. W czym EM10 ustępuje np. SM42?
Sprawy użytkowe i eksploatacyjne na chwilkę odłóżmy.
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: EM10
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Września 2012, 18:27:22 »
No prosta odpowiedź. EM10 tylko może się poruszać tam gdzie jest trakcja elektryczna a SM42 może wszędzie bez względu czy jest trakcja czy nie. To logiczne i już było o tym wspominane powyżej. Według mnie to EM10 powinna być przekazana na ruch pasażerski lecz obecnie z powodu podziału spółki PKP na spółeczki to utrudnia to przekazanie taboru.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: EM10
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Września 2012, 18:33:23 »
Chodzi mi o rozwiązania technologiczne. W czym EM10 ustępuje np. SM42?
Sprawy użytkowe i eksploatacyjne na chwilkę odłóżmy.
Tym że nie jeździ nie nadaje się do pracy do której był projektowany gdyż jak kolega hanys napisał nie ma i nie bedzie nigdy zelektryfikowanych torów gdzie wykonuje się manewry, bo kto powiesi ci drut nad torami ładunkowymi czy odstawczymi.

To że lokomotywa jest bardziej zaawansowana technologicznie to nie znaczy że jest lepsza. Ma być niezawodna, co jak widać nie wychodziło EM10.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: EM10
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Września 2012, 19:47:30 »
To że lokomotywa jest bardziej zaawansowana technologicznie to nie znaczy że jest lepsza. Ma być niezawodna, co jak widać nie wychodziło EM10.

Wiadomo, im coś jest prostsze, to jest bardzie niezawodne.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EM10
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Września 2012, 20:04:34 »
Według mnie to EM10 powinna być przekazana na ruch pasażerski lecz obecnie z powodu podziału spółki PKP na spółeczki to utrudnia to przekazanie taboru.

Wcześniej ktoś wspomniał, że kiedyś coś takiego praktykowano na linii Szklarska Poręba - Jelenia Góra i było mniej awarii niż w kiblach.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: EM10
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Września 2012, 20:15:15 »
Teraz z pociągów lokalnych, chyba na relacji Jelenia Góra - Szklarska Poręba i JG- Lwówek Śląski jeżdżą teraz szynobusy Kolei Dolnośląskich
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: EM10
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Września 2012, 20:35:43 »
Wcześniej ktoś wspomniał, że kiedyś coś takiego praktykowano na linii Szklarska Poręba - Jelenia Góra i było mniej awarii niż w kiblach.

Nie. W okolicach 99 roku obniżono prędkość rozkładową do 30 kmh i kible z rozruchem oporowym paliły opory. W tyrystorach silnikach nie ma takiego problemu.
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2012, 16:53:05 wysłana przez epoka9.24 »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline amadeoen57

  • Wiadomości: 46
  • Wybierz Przewozy Regionalne!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: EM10
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Września 2012, 18:22:33 »
Wcześniej ktoś wspomniał, że kiedyś coś takiego praktykowano na linii Szklarska Poręba - Jelenia Góra i było mniej awarii niż w kiblach.

Nie. W okolicach 99 roku obniżono prędkość rozkładową do 30 kmh i kible z rozruchem oporowym paliły opory. W tyrystorach silnikach nie ma takiego problemu.

Jednostka nie wchodziła w jazdę szeregową i jadąc na oporach je paliła, a na jednostkach nie ma chłodzenia oporów.

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EM10
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Września 2012, 12:00:56 »
Podejrzewam że Cargo nie będzie ich chciało odremontować, ponieważ i tak mają nadwyżki taboru. (...)

Chyba tego rdzewiejącego w krzakach albo niesprawnego. Wystarczą dwa pociągi na Słowację i niema czym jechać przez górę na Nowy Sącz - Stróże bo ET41 niema. Muszą w Stróżach popych przekładać na przód (06 albo 21) i dalej po Tarnów a 41 wraca się do Sącza - na pociągu jak jest a jak nie to luzem po pociąg do Sącza.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EM10
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Września 2012, 12:21:36 »
Przecież one są po NG. A silników na NG wcale wymieniać nie trzeba.

Borys, czepiasz się.

Jedyną wadą, która dyskwalifikuje te lokomotywy jest brak silników na wymianę**. Czy podczas NG, czy nie - mało ważne. Ważne jest to, że silniki, które są zamontowane obecnie, do niczego się nie nadają i konieczna jest wymiana. A z pustego to i Salomon nie naleje.


** - Wyczytałem to w artykule na stronie Rynku Kolejowego, ale za nic w świecie nie potrafię odnaleźć tego artykułu. (żeby zaraz nikt nie napisał, że z palca sobie to wyssałem)

A poco wymieniać silniki? Nawet jak uległy spaleniu można je przewinąć. Silnik jak nie  ma uszkodzonego korpusu i blach w wirniku da się naprawić.
Tym lokomotywom trzeba zrobić porządną rewizję i będą sprawne. Tylko pewnie cargo się to nie opłaca dla 4 sztuk ;(

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: EM10
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Września 2012, 21:47:43 »
Witam.  Ja jeszcze wtrące ostatnie cztery grosze.

(...) Tym lokomotywom trzeba zrobić porządną rewizję i będą sprawne. Tylko pewnie cargo się to nie opłaca dla 4 sztuk ;(
Dziś będąc na Franowie, miałem okazję zwrócić uwagę na owe pojazdy. Stoją nadal jak stały w lutym. Jak instruktor powiedzial, lokomotywy mają nie ważne świadectwo, skończył im się czas, jednak żadna nie wyjechała swoich kilometrów. Stoją, bo nie ma co z nimi zrobić, a naprawa sie już nie opłaca. Wiadomo co dalej.. 

Pozdrawiam.
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: EM10
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Września 2012, 11:03:24 »
Mnie zastanawia, czemu oni tego do Czech nie chcą oddać. Przecież u nich by te loki miały co robić.