0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
EM10 hehe pierwsza polska elektryczna manewrowa. 4 sztuki powstały. działają one jeszcze gdzieś ???
W tamtych czasach rozruch oporowy był tańszy, prostszy i łatwiejszy do naprawy - a stratami mocy nikt się nie przejmował - pociągi miały jeździć ;)
Na tyrystorze można jechać i jechać, i być może o to tutaj chodzi.
Znaczna awaryjność nowatorskich rozwiązań spowodowała modernizacje wsteczną. Zastosowano między innymi tradycyjny układ napędowy oraz rozruch oporowy ze sterowaniem nożnym (pedałami). Modernizacja spowodowała zmniejszenie awaryjności.
Z tą strzałą, to się domyślam, ale możesz rozwinąć to drugie?
EksploatacjaPo modernizacji parze 805NM nadano nazwę Strzała. Nie jest jednoznaczne czy nazwa dotyczy tylko pojedynczej pary czy całego typu. Podczas eksploatacji okazało się, że pojazd jest bardzo awaryjny[5]. Wkrótce tramwaj otrzymał nieoficjalną nazwę Viagra.