« Odpowiedź #11 dnia: 01 Września 2012, 15:08:26 »
No to chyba logiczne że nowsze i lepsze. Ale nie zawsze co nowe to i lepsze.
Normalnie wypowiedź miesiąca :D
Natomiast nowsze loki, ba nie tylko loki, ale i silniki, które są np. pakowane w te modernizowane kible te asynchrony to nie dość że mniej zużywają mocy a mają lepsze efekty, przyśpieszenie oraz moc niż te stare silniki, które zżerają kolosalnie dużo mocy. ;) To tak zwane silniki asynchroniczne.
(w kwestii silników asynchronicznych) Z Twojej wypowiedzi ktoś kto ma jeszcze mniejsze pojęcie od Ciebie będzie uważał, że silnik asynchroniczny to taki co zużywa mniej mocy a ma lepsze efekty (zastanawiam się czy świetlne czy jakie). Błędne jest założenie, że stare silniki zużywają "kolosalnie dużo mocy" bo największe straty mamy na rozruchu czyli oporach rozruchowych w postaci ciepła a nie na silnikach. Same silniki DC mają całkiem niezłą sprawność jak na tak potężne maszyny. W kwestii silników asynchronicznych trzeba mieć na uwadze, że mają stosunkowo dużą moc przypadającą na masę własną, dość duży okres międzyprzeglądowy. Dodatkowo silniki asynchroniczne prądu przemiennego (klatkowe zwarte) charakteryzuje prosta budowa, duża odporność na zanieczyszczenia i wilgoć (w stosunku do poprzedników DC) i w zasadzie prócz łożysk brak zużywających się elementów (brak komutatora, szczotek). Zalet ma oczywiście więcej. Na minus na pewno jest złożony system rozruchu wymagający zastosowania kosztownych urządzeń (falowniki/przekształtniki, sterowanie falownikami, przewody zasilające na częstotliwości wyższe niż w sieci elektroenergetycznej), konieczność zapewnienie tłumienia zakłóceń generowanych przez napęd, stosunkowo wysoki koszt samego silnika (w porównaniu z silnikami DC).
W takim razie czemu w Polsce stosowany jest/był oporowy skoro to takie dobre ????
Bo rozruch oporowy jest prosty jak budowa cepa i tani w budowie/utrzymaniu/naprawie.
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2012, 15:10:41 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76