Witam,
Nurtuje mnie następujące pytanie. Jak wyglądają obrazy sygnałowe dla przebiegów "w bok" po rozjazdach (po których jazda w kierunku bocznym może się odbywać z v=40km/h), gdy dany posterunek kolejowy leży na linii o szlakowej 40km/h bądź niższej? Wyświetlane są sygnały zezwalające na jazdę ze zmniejszoną szybkością, czy można stosować sygnał zezwalający na jazdę z najszybszą dozwoloną szybkością?
Nie zastanawiałem się nigdy nad taką sytuacją, aż do czasu gdy zauważyłem, że na posterunku (najprawdopodobniej bocznicowym) obsługującym bocznicę zwałowiska KWK Halemba znajdowały się semafory 3-komorowe zarówno dla jazdy na wprost, jak i z ostrza. Sądząc po oznaczeniu semaforów, mogły one wyświetlać Ms2, a więc dolna komora była koloru białego. Nie było więc możliwości układu komór zielona-czerowna-pomarańczowa. Zatem jazda z ostrza odbywała się na sygnał S2 lub ewentualnie Sz. Niniejszy posterunek nie leży na linii należącej do PLK, ponieważ (o ile się nie mylę) pod ich zarządem jest odcinek Ruda Bielszowice - KWK Halemba, a dalsza linia aż do zwałowiska należy prawdopodobnie do kopalni.