Autor Wątek:  Nowe Dźwięki  (Przeczytany 11906 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowe Dźwięki
« dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:23:28 »
Witam! Nie wiem czy to dobry dział ale posiadam dźwięki stukotu kół do Maszyny. Dźwięki pochodzą z "TrackSoundu" do gry Trainz Railroad Simulator 2004(Nie jestem ich autorem). Brzmią całkiem realnie tylko kompletnie nie wiem jak je w Maszynie wykorzystać. Prosze o pomoc.
P.S: Jeżeli ktoś jest zainteresowany to dorzucam link do dźwięków: http://www10.zippyshare.com/v/34311271/file.html
Oraz prezentacja dźwięków na YouTube:

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:27:33 »
Masz pozwolenie od autora na cokolwiek?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:29:58 »
Jeśli legalnie wszedł w posiadanie tych dźwięków, to chyba może se je na własny użytek podpiąć pod symka, czyż nie?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:30:39 »
Bez zgody autora ani rusz. Btw dźwięki są na prawdę na najwyższym poziomie i myślę, że symulator skorzystałby na tym niesamowicie.
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:32:45 »
Jeśli legalnie wszedł w posiadanie tych dźwięków, to chyba może se je na własny użytek podpiąć pod symka, czyż nie?
Se może, ale on pyta jak to zrobić, a nie o to czy może. Najprościej - nadać im taką samą nazwę jak odpowiednie dźwięki z katalogu sounds i podmienić pliki. W .mmd pojazdów będą konkretne dźwięki wypisane, więc warto tam zajrzeć.

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:37:08 »
@Benek
Robiłem tak jak napisałeś ale wyszła z tego kompletna ciapa. Przy ruszaniu jakieś wycie i buczenie ale przy 60-80 km/h było już normalnie. Więc moje pytanie brzmi: Czy można dopisać odpowiedni dźwięk pod prędkość np: od 0-25km/h dźwięk 1 a przy 25-40km/h dźwięk 2?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:41:21 »
Nad tym pracuje chyba Szociu, tutaj są efekty:

To jednak wymaga zmian w samym exe, więc musisz poczekać. Jest jeszcze inna opcja. Być może parametry dźwięku, który pobrałeś, są inne niż tego w katalogu sounds. Np. częstotliwość, itd. Wypadałoby to zmienić, np. za pomocą programu GoldWave: http://benek.cinnamon.i8p.eu/rt/rt.html może wtedy to zadziała.

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:44:46 »
Czyli nie da się podpisać dźwięku pod prędkość?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:48:33 »
Z mojej wiedzy - nie. To chyba właśnie próbuje zrobić Szociu, ale wymaga to grzebania w kodzie exe.

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Sierpnia 2012, 12:50:46 »
Spróbuje pogrzebać tu i tam i może wyjdzie.

Edit: Jednak nie pogrzebie. Musiałbym napisać do twórców MaSzyny żeby podpisali dźwięki pod prędkość, ale potrzebuje zgody autora dźwięków, więc chyba nic nie zdziałam.
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2012, 19:41:42 wysłana przez pele »

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Sierpnia 2012, 01:38:16 »
Jeśli już się zrywasz, to działaj. Masz moje błogosławieństwo (i pewnie całej reszty).
Jeśli kiedyś pojawią się odpowiednie dźwięki (które można przecież nagrać i obrobić), to i tak będzie brakowało odpowiedniego systemu ich odtwarzania. A tak, jeśli stworzysz system, nagranie i obróbka dźwięków wydaje się mniejszym problemem. Specjalnie dla ciebie mogę wziąć dobry mikrofon, interfejs ad i laptopa w najbliższą podróż pociągiem.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:48:00 »
@Tolein
Dziękuje ale nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. Musiał bym pogrzebać w ustawieniach rainsted i exe ale nie wiem jak to zrobić.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:56:47 »
No i tu się zaczynają przysłowiowe schody. Nie wiem na ile wiesz ogólnie co chciałbyś zrobić. Proponuję zacząć od wiki, for mstsa, czy innych trs, poczytać jak cały mechanizm ma działać. Jeśli sensownie go zaprojektujesz, to podejrzewam, że @Ra pomoże Ci w zaprogramowaniu co trzeba, jeśli nie zrobi tego sam.
Grunt to dobry pomysł na rozwiązanie problemu.
Powodzenia.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Sierpnia 2012, 15:08:31 »
Musiał zapoznać się z silnikiem gry TRS2004 bo stąd wziełem te dźwięki. Niestety jeszcze "nie ogarniam" takich rzeczy więc będzie to trudne.

EDIT: Czy da się jechać w przedziale wagonu np: BD w MaSzynie?
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 15:20:50 wysłana przez pele »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6294
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 321
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Sierpnia 2012, 15:22:45 »
Tylko na starszych EXE, które miały inaczej zrobione AI, niż teraz jest.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Sierpnia 2012, 15:25:45 »
@Ra
Na jakich wersjach exe?
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 16:11:08 wysłana przez pele »

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:35:18 »
Zachęcam do czytania tego i ogólnie całej historii zmian w exe.
Jak widać z paczki PC2011 passenger działa ale w najnowszym (355) już nie.

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #17 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:56:53 »
A czy da się zmienić światła lokomotywy (na pewnym filmiku widziałem inne niz oryginały w maszynie)?

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:57:42 »
Co masz przez to na myśli? Kolor, model, smugę?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:58:12 »
Wszystko się da. Pytanie tylko ile czasu temu poświęcisz.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:58:54 »
@SKP

Smugę

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #21 dnia: 31 Sierpnia 2012, 16:59:38 »
Bez modyfikacji EXE - nie.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:12:05 »
@SKP

Czyli muszę pogrzebać w exe jak chcę otrzymać ten efekt?
&feature=endscreen&NR=1

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #23 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:18:00 »
Jak już wspomniałem, na obecnym EXE nie ma takiej smugi jak na filmie, więc konieczna jest modyfikacja EXE. A to powinien zrobić programista, który w dodatku ma dostęp do źródeł Symulatora. Ty raczej na razie w EXE nie pogrzebiesz, nawet jakbyś chciał.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #24 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:18:54 »
Z dźwiękami też nie da rady:)

Temat do zamknięcia.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:43:15 »
A co z dźwiękami?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:44:13 »
W sensie?

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:51:50 »
Chciałem podpisać dźwięk pod prędkość np: przy 10-25km/h jest dźwięk1 a przy 25-40km/h dźwięk2.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #28 dnia: 31 Sierpnia 2012, 19:19:40 »
Jakoś czytając, nie przeczytałem, że
Z dźwiękami też nie da rady:)
dlatego chciałem jeszcze dopytać przed zamknięciem wątku jego autora, czy coś zamierza ruszać w tym kierunku.
Poza tym wydaje mi się, że
Chciałem podpisać dźwięk pod prędkość np: przy 10-25km/h jest dźwięk1 a przy 25-40km/h dźwięk2.
to zbytnie uproszczenie. Tzn. nie, żeby było to złe rozwiązanie, ale trzeba by chyba dobrze przeanalizować dźwięk "w funkcji" prędkości z jaką porusza się skład i na podstawie konkretnych obserwacji takie rozwiązania tworzyć. Bo samo założenie, że przy przekroczeniu magicznej bariery 25km/h zmienia się charakterystyka dźwięku, raczej średnio mi się podoba.

Poza tym, z nieco innej beczki, podejrzewam, że pytanie skierowane bardziej do @Ra: jak działa dźwięk w symku? Tzn. jest jakiś model przestrzenny rozchodzenia się dźwięku, z odpowiednim pogłosem czy echem w tunelach i innych tego typu (bardziej chodzi mi o odbicia i takie tam, niż o jakąś skomplikowaną symulację akustyki)?
Bo z tego co wiem, w parametrach toru definiuje się jak ma być zniekształcany dźwięk (można tam dać canion, tunnel, etc), przynajmniej tak twierdzi scenery.doc, ale takie uproszczone definiowanie efektów dźwiękowych sugeruje mi, że bardziej skomplikowany model nie istnieje.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 19:21:06 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe Dźwięki
« Odpowiedź #29 dnia: 31 Sierpnia 2012, 20:02:46 »
Panowie, wstrzymajcie się z tworzeniem koncepcji odnośnie dźwięków, bo już w tym temacie wszystko jest opracowane jak wspomniał @Benek i zaprogramowane, kwestia tylko dopracowania kilku rzeczy i pierwsza "dźwiękówka" może wyjdzie jeszcze przed końcem roku. ;-) Wkrótce przedstawią jak ma działać ten system i będzie już można przed wydaniem tworzyć pod niego zestawy dźwięków.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 20:03:50 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek