Autor Wątek:  Projekt 750mm  (Przeczytany 211508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #210 dnia: 06 Grudnia 2015, 00:15:15 »
Ekhu, khe, khe <zdmuchiwanie kurzu>
Także tego, Lxd2 przy okazji kolejnego liftingu (dziękuje Sawi za motywacje :D) otrzymała parę nowych detali m. in.:
-antenę RT
-żaluzje 3D, parę osób mnie straszyło że to źle wygląda, ale jak widać prezentuje się świetnie
-wywietrznik dachowy przedziału silnikowego
-pokrywy wsypów/wlewów do piasecznic
-nową kabinę (to już chyba 7?)
-drzwi do kabiny (tak przyszłościowo :)
Ponadto jak to ja, poczyniłem poprawki pierdół i mapowania.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #211 dnia: 06 Grudnia 2015, 00:22:30 »
I o to chodzi. Możesz się jeszcze pokusić o te ryfle 3D :).
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

sebastian82

  • Gość
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #212 dnia: 06 Grudnia 2015, 12:59:06 »
Kamil trzaskaj 3d ile wlezie -zwłaszcza ryfle (tak jak Sawi wspomniał). To, że ludziska marudzą to się nie przejmuj. Zawsze tak jest, bo nikomu nie dogodzisz. Ja słyszę też ciekawe rzeczy jeśli chodzi o ryfle, żaluzje i uszczelki 3D w calssie. Uszy do góry tak trzymaj.
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2015, 13:00:11 wysłana przez sebastian82 »

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #213 dnia: 06 Grudnia 2015, 14:52:10 »
Ma ktoś propozycje, w jaki sposób zrobić takie bajery:
-cały czas kręcący się wentylator
-gdy wrzuci się na pozycje, otwierają sie żaluzje (tak wiem, tak nie jest w rzeczywistości)
-otwierany wywietrznik dachowy silnika
Uniwersale odpadają. Nie ukrywam, że nie są to wyjątkowo potrzebne bajery ale zawsze poprawią grywalność modelu. Teraz najważniejsze pytanie, czy obecne exe posiada możliwość zależności odtwarzanego dźwięku od pozycji nastawnika? Tj. pozycja 1 dźwięk 1, pozycja 2 dźwięk 2. W zasadzie tylko te rzeczy wprowadzić i lok jest gotowy do testu.
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2015, 14:53:29 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #214 dnia: 06 Grudnia 2015, 15:39:53 »
Pewnie jeden z nas się myli i racze nie ja. Kręcący się wentylator, czy chodzi Ci o animację? Otwierające się żaluzje, sam piszesz, że nie jest tak w rzeczywistości. Jeśli mają się otwierać to trzeba znaleźć jakieś inne uzależnienie - może od temperatury wody w chłodnicy? Przechodząc do najważniejszego pytania - sposób, który opisałeś wywołania dźwięku za pomocą nastawnika odpada! Nie ma tak ani w siódemce, byku, czy jakimkolwiek innym pojeździe w symulatorze. Nie powinno tak być w LXd. Zmiana brzmienia dźwięku uzyskiwana jest poprzez jego modulowanie w zależności od zadanej pozycji nastawnika i ściśle uzależniona od jego prędkości. Parametry te określone są w pliku .mmd pojazdów, dotyczą także stukotu kół, runingnoise i hamulca, także wycia silnika. Tak należy zrobić to w Lxd.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #215 dnia: 06 Grudnia 2015, 16:17:05 »
Powinny być oddzielne sample dla każdej pozycji. Krystian mnie tym nęka od kiedy go znam. Modulowaniem spaliniaka dobrego efektu nie uzyskasz Krzysiu. :)
Kamil, nic z tego o co prosisz nie jest możliwe na obecnym exe bez użycia universali. O nowego dieselpacka prosisz. ;)
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #216 dnia: 06 Grudnia 2015, 17:10:20 »
Odwołam  się do porównania, SN61 i SM42. Może doskonałe nie jest, ale najbliższe z możliwych do uzyskania dostępnymi środkami. Nie widzę możliwości nagrania oddzielnych dźwięków dla każdej pozycji i zrobienie płynnych przejść między nimi. W czasach kiedy SN61 było w służbie PKP w niewyobrażalnych ilościach, na trasie Szczecin Dąbie - Kołobrzeg przez kilka lat jeździłem (jako pasażer) zestawem 2xSN61+2xbonanza, lub singiel z jednym wagonem. Niepowtarzalny i niezapomniany dźwięk. Ten w symku moim skromnym zdaniem jest najlepszym z możliwych. Stała pozycja nastawnika, pojazd nabiera prędkości, jak uzyskać zmianę dźwięku, jeśli nie będziemy go modulować? Z wymienionej trasy w Trzebiatowie (z dworca na dworzec wąsk.) był krok do Lxd, ten dźwięk również pamiętam i myślę, że jego zadowalająca jakość jest do uzyskania w dotychczasowej technologii. Nie spodziewam się, że ktoś zmieni w tym zakresie działanie pliku wykonawczego. Stąd mój pierwszy post.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #217 dnia: 06 Grudnia 2015, 17:13:39 »
Modulacja+samplowanie dla każdej pozycji. ;) Wszystkie inne symulatory mają to w ten sposób rozwiązane a my stoimy w tyle pod względem dźwiękówki. Szociu dłubał w tym zakresie, ale z tego co wiem się obraził jak wszyscy. :P
Mój kanał youtube

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #218 dnia: 06 Grudnia 2015, 17:32:03 »
Krzysiu, ciężko się z tobą nie zgodzić. Postaram się tak podłubać w .mmd żeby to przyzwoicie brzmiało. Zawsze będzie można to w przyszłości poprawi. Maszyna ma takie możliwości żeby wprowadzić zależność od np. temperatury wody?
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2015, 17:33:19 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #219 dnia: 06 Grudnia 2015, 17:50:05 »
Z tą wodą też nie wyjdzie. To raczej pomysł, że lepsze to, niż pozycja nastawnika. Exe nie śledzi obecnie parametrów takich jak temp wody, czy oleju, stąd też brak obsługi tych wskaźników w kabinie. Jedyna proteza, to jakieś losowe włączanie, może eventem. Ale tworzenie protez nie jest w interesie symulatora. @Ra i @youBy dotąd robili wszystko, aby wynik symulacji był odzwierciedleniem rzeczywistości. Nie widzę powodu, aby to odwracać. Tak jak @Stele napisał, pozostaje czekać na diselpack2.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #220 dnia: 06 Grudnia 2015, 17:50:47 »
Pierwej trzeba wprowadzić temperaturę wody. Co od niej uzależnisz to już twoja sprawa. Jedyna termodynamika jaką mamy, to temp. silników liczona na poziomie ekranu w turbokiblu. ;) Mamy tu kogoś z teoretyczną znajomością silników spalinowych, potrafiącego rozpisać ich pracę matematycznie lepiej niż to jest zrobione teraz? Bez tego to ani cieczy roboczych ani kłębów dymu mieć nie będziemy.
Mój kanał youtube

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #221 dnia: 06 Grudnia 2015, 18:55:56 »
Cóż, to co sie da to zrobię, a resztę zostawię na przyszłość.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #222 dnia: 06 Grudnia 2015, 22:25:26 »
Mamy tu kogoś z teoretyczną znajomością silników spalinowych, potrafiącego rozpisać ich pracę matematycznie lepiej niż to jest zrobione teraz?
Well, I'm definitely not expert on diesel motor thermodynamics, but recently, I was thinking about computing the temperature of oil and water.
If we know flow of fuel to motor and its heat of combustion, we can compute flow of energy to motor. In motor, depending to its efficiency, part of energy is transfered to move and part to heat. The heat is divided between oil, exhaust gases and material that motor is made from. There I don't know, if it's possible to compute how it's dividing. Maybe it's dependent on heat capacity of each material. In next step material of motor is changing heat with water and its cooled in radiator. Maybe, if we know surface of both heat exchangers, we can compute the temperature of water.
Or if there is somebody, who has aces to locomotive, he could shoot position of controller and temperature gauges during ride and then we could make some simple empirical model of temperature. And how it's done now and how in another simulators?
M.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #223 dnia: 07 Grudnia 2015, 07:45:30 »
Now all not-electric engines transforms energy from pure air into mechanical on the shaft with 100% efficiency. Some data for empiric thermal model should be in loco documentation. On revisions they have to know from somewhere if all temperatures matches. As for exhaus gases we need dependances of preasure and composition to get right ammount in right color. I'd start with thermodynamics of resistors in electric locos as it's much easier to compute. ;)
Mój kanał youtube

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #224 dnia: 16 Lutego 2016, 22:53:16 »
Oficjalnie zostały zakończone pracę nad modelem L45H na tor 750mm. Waży 112k z wózkami, bez Low Poly.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2016, 22:56:52 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #225 dnia: 16 Lutego 2016, 23:00:35 »
Dasz to do testów, czy będziesz czekał na jakąś scenerię i wtedy razem?

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #226 dnia: 16 Lutego 2016, 23:06:15 »
Do testu pójdzie ta 315 i tor doświadczalny na cztery szerokości torów. Sceneria wyjdzie wraz z zespołem trakcyjnym A20DP.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #227 dnia: 29 Marca 2016, 16:30:15 »
@TGVkamil: A20D-P to typowy wagon motorowy oznaczony MBxd2, ale na pewno nie zespół trakcyjny;) W pierwszej chwili zastanawiałem się, co miałeś na myśli...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #228 dnia: 15 Kwietnia 2016, 11:27:49 »
Zespołem trakcyjnym określało się skład A20DP+dwie dedykowane doczepy, choć faktycznie to miało tyle wspólnego z zespołem trakcyjnym, co krowa ze stajnią.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #229 dnia: 19 Kwietnia 2016, 22:24:55 »
Tak obecnie prezentuje się Lxd2. Coraz bliżej końca. Notatnikiem to już nie powiem co robię...
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #230 dnia: 23 Kwietnia 2016, 19:24:56 »
Popraw wreszcie tą wskazówkę od prędkościomierza, bo jest zdecydowanie za długa.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

guest23436

  • Gość
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #231 dnia: 31 Października 2016, 20:59:05 »
Byłem dziś w Rogowie. Zrobiłem Kilka zdjęć taboru stojącego. Niestety miałem mało czasu, zdjęcia są słabe, ale da się coś z tego wyciągnąć. Może osoba pracująca z tymi zdjęciami stanie się czarodziejem jak @defiler z swoimi ET22.
Lyd1-205: http://eu07.pl/userfiles/23436/foto-Lyd1-205.7z
Lxd2-264: http://eu07.pl/userfiles/23436/foto-Lxd2-264.7z
Lxd2-309: http://eu07.pl/userfiles/23436/foto-Lxd2-309.7z
Lxd2-340: http://eu07.pl/userfiles/23436/foto-Lxd2-340.7z
Bxpi łódzkie: http://eu07.pl/userfiles/23436/foto-Bxpi_lodzkie.7z

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #232 dnia: 03 Lutego 2017, 20:55:25 »
Dobry po dłuższym czasie.
W Lxd2 wstawiłem nowy prześwietnie wykonany model radiotelefonu wykonanego przez kolegę @Krasnowski. Z tego co pamiętam to mamy w MaSZynie świecące diody RT, ale jak widać zasilacz też ma swoją więc w sumie można by było to podpiąć pod jedną komendę odpowiedzialną za świecenie? Również mam zapytanie co do licznika kilometrów, gdyż rumun takowy posiada. Na jakiej zasadzie to działa?
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2190
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #233 dnia: 03 Lutego 2017, 20:56:47 »
Tzn teraz jest opcja włączenia/wyłączenia radia ctrl r, shift r.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #234 dnia: 03 Lutego 2017, 21:03:25 »
distcounter: parent dgt mnożnik początkowa prędkośćMogłem pomieszać parametry, bo z głowy piszę. Jako potomne parenta dajesz krążki z cyframi, nazwane 0-9 dla kolejnych miejsc.
Mój kanał youtube

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #235 dnia: 09 Czerwca 2017, 20:05:05 »
Jak już ktoś odkopał to się przyłącze. Ostatnio spora cisza tutaj jak i zarówno na fb. Jak tam projekt, może coś się zmieniło?
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #236 dnia: 22 Lipca 2017, 00:16:27 »
Aktualnie sprawa wygląda tak, że jest gotowy tor doświadczalny na cztery szerokości: 600mm, 750mm, 785mm i 1000mm. Co do samej Lxd2 to jedna kabina jest w pełni sprawna (grywalna), natomiast jest parę problemów chociażby z cieniem i synchronizacją modelu zewnętrznego i kabiny. Druga kabina to jest dłuższa chwila roboty. Model zewnętrzny od ostatniego razu nie był ruszany i póki co nie będzie, bo nigdy nie zostanie wydany gdyż zawsze coś może być jeszcze lepsze niż jest. A czemu to się tak dłuży wszystko? Czas i jeszcze raz czas, a w zasadzie to jego brak. Zobaczymy jak lokomotywa będzie się sprawować na nowej maszynie.

Edit 02.03.2018:
Trochę się ruszyło. Nie ma sensu żebym trzymał wszystkie modele, które robiłem pod kloszem, jeśli nic przy nich nie robię. Wysłałem je zatem do bardziej kompetentnych osób, więc trafiły w dobre ręce. A poszło: Lxd2 wraz z kabiną oraz w różnym stopniu zrobione: MBxd2, klasa rumuńska, Wls150 (którą lekko dopieściłem, nie robiłem od zera), Px48, kozły wąskotorowe oraz żuraw wodny. Co potrafiłem to zrobiłem. Jestem też poniekąd dumny, że mogłem swoją cegiełkę dołożyć do symulatora :). Podziękowania należą się tu pod adresem przede wszystkim Sawiego oraz Matka123, dzięki którym chociażby Lxd2 wygląda tak a nie inaczej (że dobrze ;)) oraz innym użytkownikom, którzy służyli radą. Nie żegnam się lecz póki co nie będę nic tworzył. Może za jakiś czas. Zobaczymy.

Wszelkie screeny z prac nad wąskim torem proszę umieszczać dalej w tym wątku.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2018, 23:30:33 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline mejvist

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #237 dnia: 04 Czerwca 2018, 18:54:48 »
Posiadam plan stacji Nowy Łupków - może się przyda przy tworzeniu scenerii :)
http://eu07.pl/userfiles/24342/planNL.png

« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2018, 19:33:39 wysłana przez matek123 »

Online kawup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 529
  • Jestem kryptogotkom
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 857
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #238 dnia: 19 Czerwca 2018, 19:25:57 »
Na jakim etapie stoją prace?
Bo jak coś to posiadam narysowane w Rainstedzie tory Żuławskiej KD, Oraz zaczętą Kolej leśną Hajnówka .
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2018, 19:27:05 wysłana przez Kolej w Polsce »
on se klepie modele za darmo dla pana od toruw, a jak nie klepie modeluw to kradnie co popadnie
Zbieram na bułke dej pan złocisza

Online kawup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 529
  • Jestem kryptogotkom
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 857
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #239 dnia: 17 Lipca 2018, 23:56:00 »
Żeby nie było xD
Uczę sę modelować i zaczynam pomoc przy projekcie.
To co dotychczas zrobiłem:
on se klepie modele za darmo dla pana od toruw, a jak nie klepie modeluw to kradnie co popadnie
Zbieram na bułke dej pan złocisza