Autor Wątek:  Projekt 750mm  (Przeczytany 203354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #150 dnia: 22 Października 2014, 12:25:02 »
Troszkę lewituje ta lokomotywa.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #151 dnia: 25 Października 2014, 16:47:44 »
Jeśli chodzi o scenerię,  to mogę coś zrobić w gmaxie, potrzebne mi będzie:
1. Podsypki toru 
2. Podsypki i modele rozjazdów
3. Jaki konkretnie ma być rozstaw torów?  750mm?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #152 dnia: 25 Października 2014, 17:20:19 »
Na podsypki rozjazdów nie licz. Nie ma takich, wymiarowych.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #153 dnia: 26 Października 2014, 11:47:31 »
Hmmm... No nie wiem, tak sobie myślałem, że do mojej scenerii dokleję odcinek wąskotorowy. Spróbuję coś zacząć, narazie zgłębiam instrukcje W1.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline solarisu12

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #154 dnia: 26 Października 2014, 19:19:02 »
Od Kamila:
"Bardzo dobrze że masz chęci na odcinek wąskotorowy. Najlepiej jakbyś robił tory bez podsypki. Możesz też spróbować zwykłe tory z podsypką a rozjazdy kiedyś tam w przyszłości. W razie pytań skontaktuj się ze mną na gg czy przez "projekt 750mm" na facebook."

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #155 dnia: 26 Października 2014, 22:56:30 »
Trzeba się raz, jasno i stanowczo zdecydować, czy chcemy podsypkę (jeśli tak, o jakim profilu) czy nie. Wiąże się to ze zmianą wysokości terenu gdy będziemy chcieli podsypkę dodać lub usunąć istniejącą. Będzie to problematyczne ze względu na dziury np. pod domami, pod torami lub na owe zakopane w ziemi. Ja byłbym za tym, żeby nie rezygnować z podsypki, jak jej nie będzie brzydko będą wyglądały np. skrzyżowania z liniami normalnotorowymi. Rozjazdy to kwestia wygenerowania 2 elementów Loft, odrobiny "spawania" i ustawienia podkładów według planów w 3DStudio, tak więc o nie nie powinno się martwić.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #156 dnia: 27 Października 2014, 07:52:45 »
@eu07-001, żeby zrobić taki rozjazd trzeba dać @ra dane (w tym odległość iglic od początku rozjazdu) do zrobienia rozjazdu o dokładnym promieniu skosu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #157 dnia: 27 Października 2014, 08:36:14 »
Tory wąskie są na ogół zarośnięte i w takim przypadku używanie podsypki ma ograniczony sens. Natomiast mogą się zdarzyć odcinki toru nowego, które będą miały widoczną podsypkę. W takim przypadku profil podsypki musi być zgodny z wytycznymi budowy linii. Co do rozjazdów, to Rainsted obecnie potrafi generować zwrotnice o długości 11m, zgodne z rysunkiem technicznym takiego rozjazdu, ale chyba jest to jeszcze wersja bez odcinka przediglicowego. Rysunki rozjazdów wąskotorowych są na forum. Co do rozstawu, to zaczynamy od 750mm, bo na razie tylko taki tabor jest.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #158 dnia: 27 Października 2014, 08:52:26 »
Czyli można już wygenerować rozjazd i zrobić to metodą @Benka?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #159 dnia: 27 Października 2014, 16:59:15 »
Od Kamila:
"Bardzo dobrze że masz chęci na odcinek wąskotorowy. Najlepiej jakbyś robił tory bez podsypki. Możesz też spróbować zwykłe tory z podsypką a rozjazdy kiedyś tam w przyszłości. W razie pytań skontaktuj się ze mną na gg czy przez "projekt 750mm" na facebook."
Zacznę z podsypką na torach oprócz rozjazdów, na razie się wstrzymam z robotą, ponieważ muszę zrobić rozkład dla ISDR'a.
Z tego co widzę, to dużo jest tych rodzajów:http://eu07.pl/forum/index.php?topic=12093.0. Tak sobie myslę, że wybiorę ten o skosie 1:7, promieniu R=75 m i dłogosci 13137 mm, typie 31. Jak sądzicie, dobrze wybrałem?
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2014, 10:07:42 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #160 dnia: 08 Listopada 2014, 13:59:11 »
Myślę, że będzie w sam raz. Jaki typ przewozów planujesz na tą wąskotorówkę? Osobowe, towarowe, typowo przemysłowe czy mieszane?
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #161 dnia: 08 Listopada 2014, 16:23:13 »
Będzie kilka bocznic na trasie, mijanka, ze dwa p.  o. Końcem trasy będzie duża stacja, przy niej linia normalnotorowa (której nie mam zamiaru rozbudowywać, choć kto wie...).  Pomyślicie sobie: "Ech, tyle szumu, a on takiego gniota robi! WTF?" , ale nie. Wszystko będzie w miarę rozwoju rozbudowywane. Zresztą nie ma co tu mówić o przyszłości,  jak podstawowych elementów do budowy nie ma.

Na początek stacja Sitno: na obrazku Sitno.jpg, po lewej idzie tor na bocznicę, a ten po prawej odchodzi do następnej stacji Łuków. Oczywiście tekstury rozjazdów i tak są do wymiany. Na szlakach będą pochylenia (będzie sporo roboty). No dobra chowam się do gmax'a.

Reg. zakazy 10, obowiązki 2.
Proszę poprawić.
Benek
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2014, 08:33:07 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #162 dnia: 09 Listopada 2014, 23:26:51 »
Rozjazdy mają promień łuku "wąskotorowy"? Niestety zmiana tekstury nie pomoże, trzeba wymodelować od zera podsypkę rozjazdu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #163 dnia: 10 Listopada 2014, 08:35:16 »
Rozjazdy mają promień łuku "wąskotorowy"?
Tak, R=75 m.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline GOPdriver

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 89
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #164 dnia: 05 Grudnia 2014, 21:33:01 »
No to widzę będziemy mieć dwie wąskie scenerie fikcyjną i realną. Robię Przeworską Kolej Dojazdową. W załączniku stacja Dynów. Podsypka mojego autorstwa zrobiona prowizorycznie.

EDIT:
Pilnie potrzebuję schematów stacji Bachórz, bo ze zdjęć satelitarnych niewiele wywnioskuję, a nie pamiętam układu torów.

Reg. zakazy 10.
Brakuje dwóch przecinków w dopisanym zdaniu oraz ę w jednym wyrazie. Proszę poprawić.
Benek

Braku ć nie zauważyłeś. Poprawione.
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2014, 07:29:09 wysłana przez GOPdriver »
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #165 dnia: 05 Grudnia 2014, 23:23:15 »
Prowizorycznie, bo prowizorycznie ale na google maps jakoś widać schemat. Nie wiem czy tak jest w rzeczywistości czy google coś pokręciło. https://www.google.pl/maps/place/49%C2%B050%2706.6%22N+22%C2%B014%2741.5%22E/@49.8351661,22.2448611,18z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #166 dnia: 06 Grudnia 2014, 10:03:30 »
Na razie prace zastopowały- próbuję zrobić trójkąty terenu- bezskutecznie. Nie da się podzielić terenu na trójkąty, w dodatku gmax nie przyjmuje rozszerzenia .dds jako tekstury (tylko .tga). Mam skrypty.rar  z katalogu dodatków.

Wiadomość raportowana. Proszę poprawić literówki.
Benek

Poprawione.
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2014, 08:47:37 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #167 dnia: 06 Grudnia 2014, 11:40:07 »
G-max ma krypt do szycia nasypu po linii toru? Bez tego porządnego terenu nie zrobisz. Jak dzielenie pętli na trójkąty nie działa, to sklejaj od razu trójkątami. Ustaw sobie vertexy w końcach odcinków torów, otwórz łamaną między nimi i rozciągaj na obie strony do jakichś punktów o zadanej wysokości. Jak kleiłem w maksie swego czasu, to ustawiłem profil pionowy toru, wygenerowałem nasyp, podstawę wyrównałem do wysokości w danym miejscu, z mapy topograficznej odczytałem wysokości w przegięciach terenu i szyłem od podstawy do najbliższego punktu. Mop to nie był, ale efekt uszykałem całkiem ładny.

Benek
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2014, 23:58:40 wysłana przez Benek »
Mój kanał youtube

Offline GOPdriver

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 89
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #168 dnia: 06 Grudnia 2014, 12:19:04 »
Dzisiaj zrobiłem tory do (prawdopodobnie) tunelu w Szklarach. Nie znam dokładnej lokalizacji , pamiętam tyle ze zaczynał się w lesie.
Trasa ma w tej chwili ok. 10km. Teraz pytania.
1. Jak w Rainsted robi się teren, bo jeżdżenie na pustkowiu nie jest zbyt przyjemne, trasa znajduje się na nasypie.
2. Jak zrobić tunel i wstawić zwrotnice ręczne?
3. Jak dodać drogę bo jak próbowałem dodać tak jak tory wyszedł mi wielki kulfon.
4. Jak w Rainsted dodaje się budynki?
5. Dlaczego Lxd2 ślizga się po torach, na fizyce SN61 nie da się ruszyć bez piasecznicy; wina modelu czy ja coś zwaliłem?
6. Danniel nie uważasz, że twoja sceneria jest zbyt prosta?
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #169 dnia: 06 Grudnia 2014, 12:24:41 »
Swoją scenerie jeszcze powykręcam, ale jeśli chodzi o Rainsted, to już możesz się z nim pożegnać,  bo teren i budynki trzeba powstawiać a) ręcznie w edytorze tekstu b) w darmowym Gmaxie c) w płatnym ( ok. 4500 €) 3ds maxie.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline GOPdriver

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 89
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #170 dnia: 06 Grudnia 2014, 16:58:17 »
W międzyczasie zrobiłem tory i stację Jawornik Polski. Jeżeli nie zrobię obiektów w Rainsted to co mam teraz robić?
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #171 dnia: 06 Grudnia 2014, 18:28:22 »
Cytat: GOPdriver
1. Jak w Rainsted robi się teren, bo jeżdżenie na pustkowiu nie jest zbyt przyjemne, trasa znajduje się na nasypie.
Jak masz profil pionowy to możesz stworzyć nasyp/wykop z rowami po niwelecie. Nie wiem jak, pytaj Ra. Potem chyba da się od niego jakoś teren ciągnąć, ale raczej jest to robota wierzchołek po wierzchołku. Wydzieliłbym teren i dalej robił w 3dsie. Ale musisz mieć starą wersję, której teraz nawet nie kupisz. Pozostają lewe kanały. W gmaksie nie skończysz, bo nie istnieją skrypty do importu. Trzeba znaleźć w końcu kogoś ogarniającego działanie blendera, pythona i przerzucić się na niego. Możliwości podobne do 3dsa a darmowy.
Cytuj
2. Jak zrobić tunel i wstawić zwrotnice ręczne?
Tunelu w rainstedzie nie wstawisz. Musisz go wymodelować w jakimś programie do grafiki 3d jako trójkąty terenu. Wnętrzu tunelu przyciemniasz materiał by uzyskać efekt cienia zbliżony do zmiany oświetlenia trajektorii parametrem tunnel. Zwrotnice ręczne wstawiasz definiując inc napędu ręcznego w obiekcie zwrotnicy.
Cytuj
3. Jak dodać drogę bo jak próbowałem dodać tak jak tory wyszedł mi wielki kulfon.
Tak jak tory, dokładnie. Przerabiałem drogi na Całkowie i Bałtyku w rsf i nie było większych problemów.
Cytuj
4. Jak w Rainsted dodaje się budynki?
Dodaj>obiekt punktowy/z obrysem? Nigdy tego nie ogarniałem, ale z pewnością się da. Roślinność również.
Cytuj
5. Dlaczego Lxd2 ślizga się po torach, na fizyce SN61 nie da się ruszyć bez piasecznicy; wina modelu czy ja coś zwaliłem?
Jaki współczynnik tarcia torom ustawiłeś? Jak nie tu jest problem, to może dziki moment twoja lokomotywa ma w stosunku do masy.
Mój kanał youtube

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #172 dnia: 06 Grudnia 2014, 19:10:47 »
Swoją scenerie jeszcze powykręcam, ale jeśli chodzi o Rainsted, to już możesz się z nim pożegnać,  bo teren i budynki trzeba powstawiać a) ręcznie w edytorze tekstu b) w darmowym Gmaxie c) w płatnym ( ok. 4500 €) 3ds maxie.
A'propos płatności 3dsMax'a: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25438.msg373495.html#msg373495 ...

Offline GOPdriver

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 89
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #173 dnia: 06 Grudnia 2014, 19:38:30 »
Dzięki Stele  to tak: nie ustawiłem tarcia na tory jakie najlepiej ustawić?
Ogarnąłem zmianę napędu zwrotnicy tylko nie mogę znaleśźć ręcznej.
Tory są już prawie do Hadli Szklarkich.
Sawi
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2014, 19:46:17 wysłana przez Sawi »
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #174 dnia: 06 Grudnia 2014, 20:15:23 »
Nie wiadomo. Standardem było 0,25. Ostatnio Ra eksperymentuje z 0,15 i twierdzi, że jest lepiej. Powinno to zależeć od stanu toru i pory roku. Jak ten współczynnik tarcia jest liczony w symku ani jak się go ustala w rzeczywistości nie wiem. Moja znajomość mechaniki skończyła się na siłach w belkach 2D.
Napędy ręczne masz w /pmppw.
Mój kanał youtube

Offline GOPdriver

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 89
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #175 dnia: 07 Grudnia 2014, 17:25:31 »
Zacząłem troszkę się bawić z dźwiękami i fizyką Lxd2 i i wyszło mi coś takiego: http://eu07.pl/userfiles/23373/priv-lxd2dzwfiz.rar
dźwięk silnika i syreny pochodzi z Lxd2-268 a nastawnika z 334. Nie jest to jeszcze dokończone mam problem z syreną, ale @TGVkamil możesz sobie to spokojnie użyć do swojego faura. Ta lokomotywa ma silnik Wola żeby wątpliwości nie było.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #176 dnia: 07 Grudnia 2014, 21:23:27 »
Mój kanał youtube

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #177 dnia: 08 Grudnia 2014, 13:17:40 »
GOPdriver, masz u mnie wielkiego jak gagarin + za henschela :). Czy autor tego dźwięku silnika wyraził zgodę na publikacje w maszynie? Bo kojarzę brzmienie z trainza. Dźwięki z kabiny pstryczków, nastawnika i innych bajerów poza rp1 mam. Rp1 będzie (jeśli będzie zgoda autora) z 343 z Gniezna:
-wysoki http://youtu.be/4lYX-2yeGQ8?t=1m17s
-niski http://youtu.be/4lYX-2yeGQ8?t=1m25s
Trudno, z zewnątrz, ale pięknie brzmi. Ponadto mam gotowe dźwięki Maybacha więc zanosi się na to że komplecik :).
Pozdrawiam i BARDZO dziękuje za chęci w rozwoju projektu! :)
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline GOPdriver

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 89
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #178 dnia: 08 Grudnia 2014, 17:13:10 »
Dzwiek powstal calkowicie od poczatku i jest mojego autorstwa. W trainzie nie ma charakterystycznej przegazowki przy wchodzeniu na pozycje. Powoli rozpracowuje fizyke. Kamil podaj najlepiej orientacyjna date wyladowania w testach i najlepiej co zostalo do skonczenia. Mam na kompie sporo fotek 334 i moge udostepnic.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #179 dnia: 08 Grudnia 2014, 17:29:34 »
Zacytuje monolog z shoutboxa
Cytuj
Dwa modele są gotowe, zostaje mi tylko kabinę wykończyć ale to już pierdółki, bo najważniejsze jest wymodelowane i częściowo oteksturowane. Jak dzisiaj widzieliśmy dźwięki i prowizoryczna fizyka jest więc już coraz bliżej aczkolwiek trochę roboty jest. Jak na razie wszystko idzie w dobrym kierunku, bo i maszyna chce współpracować i 3ds max. Teraz są dwie Lxd2 gotowe 315 na 750 i 364 na 785, a w drodze 465 (turbodymomen :D) i 454 w starym malowaniu. Obie na 1000mm. Może jeszcze szpetną niebieską Lxd2 SKPL zrobię tak żeby dużo tekstur było.

Kiedy w teście to nie wiem. Jak będzie skończone to wtedy. Fotki 334 możesz na pw wysłać i przy okazji filmik z którego wyciąłeś to nagranie silnika, bo może coś jeszcze się wytnie.

Edit:
@GOPdriver proszę jednak dać filmik z tym dźwiękiem silnika bo jest identyczny jak w trainzie, albo zrobić nowy. Inaczej go nie przyjmuje.

Edit 2: Kilka osób chciało zobaczyć jak wygląda obecnie kabina do Lxd2. Nie zmieniła się zbytnio od ostatniego prezentowania.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2014, 22:47:13 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)