Majstry! Jak robić to robić dobrze. Jeśli tworzycie model 3D lokomotywy L45H na konkretne szerokości toru, to trzeba pamiętać o szczegółach które są charakterystyczne dla Faurów na metrowy tor i jedynie po których można poznać, patrząc z boku, że mamy do czynienia z lokomotywą na 1000 mm.
Po pierwsze, to sprzęg. Mufa do mocowania zwory transporterowej w wersji 1000 mm jest wyżej niż na 750. Wynika to z odmiennej konstrukcji samych transporterów i wysokości ich sprzęgu nad główką szyny. Na metrówce mufa jest wyżej, tak że jest zabudowana w jednym koszu zderzakowym ze zderzakiem zasadniczym. Punkt montażu mieści się tak wysoko że trzeba było usunąć dolną część tarczy zderzakowej. Szczegóły na zdjęciu.
Drugim szczegółem charakterystycznym dla lokomotyw na 1000 mm są ścięte narożniki wewnętrzne wnęk stopni manewrowych. Jest to niezbędne aby wózek na 1000 mm, szerszy na stronę o 125 mm (102,5 dla 785 mm), miał wystarczającą przestrzeń obrotu przy przejeździe lokomotywy przez łuki o minimalnym promieniu - bez tych ścięć przednie fragmenty wózka zawadziły by o ramę. Trzeba pamiętać że same ramy lokomotyw L45H nie różniły się, za wyjątkiem owego ścięcia wykonywanego w chwili końcowego montażu, będąc budowane jako "uniwersalne". Były nawet wyposażane standardowo w podwójne komplety miejsc mocowania płytek ślizgowych przy wózkach dla rozstawów 750 + 785 oraz szerszego 1000, ale ta "wiedza tajemna" podczas budowy modelu akurat jest niepotrzebna.
Edycja: Czy któryś z moderatorów mógłby usunąć trzecie zdjęcie? Dziwna sprawa, bo pojawiło się dopiero po pewnym czasie od wysłania wiadomości.
Zdjęcia i inne załączniki możesz usuwać sam używając przycisku "Modyfikuj".
adsim