Autor Wątek:  Projekt 750mm  (Przeczytany 205092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Marca 2013, 15:34:21 »
Zrób również zdjęcia torów i wskaźników, wszystko się przyda.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 18:38:33 wysłana przez REWIZOR »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline SMemek

  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Marca 2013, 16:09:28 »
...Są Lyd1, zimna Lxd2, Px48, letniaki, 1aw i wiele innych
Oraz transportery. Wiem bo sam miszkam w Ełku ok. 1 km od stacji.

  Dodano: 13 Marca 2013, 16:12:34
Zrób również zdjęcia torów i wskaźników, wszystko się przyda.
Niestety w Ełku tego nie będzie. Można jedynie liczyć na W6a.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 16:12:34 wysłana przez SMemek »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Marca 2013, 16:58:34 »
Jak zrobi się cieplej albo jak mnie odwiedzi Q lub yB, to pojadę na przeszpiegi do Śmigla ;)

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Marca 2013, 18:27:48 »
No i elegancko, każdy materiał może być potrzebny. Trzeba w jednym z najlepszych symulatorów odtworzyć nasze kochane wąskie tory.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 18:52:18 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Bartek07

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Marca 2013, 19:22:33 »
Nareszcie coś się ruszyło w wąskim torze!

Panowie!
Jeśli potrzeba zdjęć taboru (buda, kabina, kolektor ssący, czy pas klinowy), to zapraszam na którąś z jazd w Piasecznie (nawet nie koniecznie musi być to jazda). Ja niestety nie jestem w stanie wykonać zdjęć, jednak mogę zagwarantować, że Osoba, która wcześniej ustali termin będzie mogła wykonać zdjęcia tego, co na wąskim w Piasecznie istnieje.

Po szczegóły zapraszam na PW.

PS.
Piaseczno najszybciej pojedzie w niedzielę 24.03.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #35 dnia: 13 Marca 2013, 22:53:10 »
Dzięki za informacje, ja niestety do Piaseczna nie dostane się. Również zwracam się z prośbą o nagranie odpowiednich dźwięków L45H zarówno z silnikiem Maybacha jak i z silnikiem Henschela.

A teraz tak na zachętę :)
1. Wymodelowany bufor,
2. Poprawiony i dopasowany lok,

No na dzisiaj to tyle :).

Edit: Aha, no i jak to jest ze sprzęgami powietrznymi? Trzeba je samemu wymodelować czy wstawić już gotowce?
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 22:56:14 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #36 dnia: 13 Marca 2013, 23:33:54 »
Ktoś już kiedyś robił te sprzęgi. Po co dublować robotę?
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19315.msg223539.html#msg223539
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #37 dnia: 14 Marca 2013, 00:01:45 »
Mam nadzieję, że pojawią się nie tylko orczyki :)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #38 dnia: 14 Marca 2013, 00:41:59 »
@adsim, tu chyba jest słowo o tych sprzęgach ;)
[...]Wystawiłem kiedyś sprzęgi orczykowe do testu, jednak nikt się nie odzywał, poza tym były tylko w formacie gmax.[...]

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #39 dnia: 14 Marca 2013, 01:01:38 »
Przerobienie tego na maxa nie stanowi dzisiaj problemu.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #40 dnia: 14 Marca 2013, 01:06:14 »
Bardziej miałem na myśli to, że nikt nie stwierdził czy te sprzęgi są dobre czy złe.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #41 dnia: 14 Marca 2013, 01:39:57 »
Widać nikt nie czuł się na tyle mocny w tematach wąskotorowych, żeby sprawdzać te sprzęgi, a autor w tamtym czasie, jeśli nie było uwag, mógł je wydać. Teraz pewnie trzeba by zweryfikować, czy wciąż są zgodne ze standardami. Tu już musicie pytać autora, czy dalej chce coś z tym robić, czy nie.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #42 dnia: 14 Marca 2013, 13:03:43 »
Cytuj
Mam nadzieję, że pojawią się nie tylko orczyki :)

To masz dobrą nadzieje :). Powstanie kilka wersji Lxd2, oto te które planuje wykonać:
-750mm, orczyk,
-785, sprzęg śrubowy GKW
-1000mm, orczyk
-1000mm, orczyk, ryflowane drzwi i kabina (Lxd2-479), ryfle oczywiście 3D :)
Oczywiście będzie łącznie 7 wersji gdyż będą miały silnik Henschela lub Maybacha, a co za tym idzie dwie różne fizyki silnika.
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2013, 15:56:23 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Bartek07

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wydzielone z: Projekt 750mm
« Odpowiedź #43 dnia: 14 Marca 2013, 13:33:12 »
A czy w Rumunie da radę "zrobić" dźwięk wycia przekładni hydraulicznej?
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2013, 17:23:25 wysłana przez Bartek07 »

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #44 dnia: 14 Marca 2013, 16:00:19 »
Tego nie wiem, spróbuje wykonać ale to w dość odległej przyszłości.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Marca 2013, 16:27:28 »
Póki co jest dużo słów, mało konkretów... to zła droga - z doświadczenia ostrzegam.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Marca 2013, 17:15:30 »
Dzisiaj:
-Dorobiłem trąby,
-poprawiłem miejsca gdzie rzucało się w oczy łącznie brył
-dorobiłem podesty na czołach
-zmniejszyłem (co tu nie widać) górny reflektor
Mam do was teraz pytanie, czy są gdzieś udostępnione sprzęgi powietrzne? Można powiedzieć, że już zaczyna przypominać rumunka, a co za tym idzie bryła loka prawie gotowa :).
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2013, 17:20:23 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #47 dnia: 14 Marca 2013, 17:22:36 »
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2013, 17:26:54 wysłana przez szczawik »

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #48 dnia: 15 Marca 2013, 20:54:48 »
Witam was w ten zimowy wieczór, usiądźcie bo to dość długie przemówienie będzie :)

Co nieco o idei projektu:

Celem tego projektu jest ''przeniesienie się" w świat naszych pięknych i klimatycznych kolei wąskotorowych, których jest coraz mniej. Lxd2 to dopiero początek, co dalej będzie? O tym nikt nie wie ;).

Kilka słów o samej Lxd2:
Lxd2 to Polskie oznaczenie lokomotywy wąskotorowej produkcji zakładów Faur w Bukareszcie (Rumunia). Te piękne lokomotywy były produkowane w kilku wersjach, do Polski trafiły lokomotywy typu L45H, w liczbie 165 sztuk.
Pierwsze egzemplarze tej serii trafiły na sieć Górnośląskich Kolei Wąskotorowych gdzie obecnie jeżdżą z pociągami turystycznymi. Lokomotywy te były produkowane też na tor 750mm, 785mm i 1000mm.

Pierwotnie L45H były wyposażone w 6 cylindrowy rzędowy silnik Maybach MB 836Bb o mocy 450 KM. Jego wadą było to, że był bardzo paliwożerny. Jednak niektóre przeszły modernizacje, przez co otrzymały oszczędniejszy i mocniejszy silnik Henschel Wola H-12 o mocy 505 KM (silnik widlasty 12-sto cylindrowy)

Zawrotnej prędkości nie osiągała (36 km/h), ale była to i nadal jest najmocniejsza wąskotorowa lokomotywa w Polsce.

Tu widzimy Lxd2-473 na torze 1000mm, z silnikiem Henschel-a
, a tu z Maybachem na torze 785mm
. Widać różnice w brzmieniu :)

Model Lxd2
Prace nad bryłą modelu dobiegają końca, zostały już tylko drobne poprawki oraz wstawienie sprzęgu orczykowego produkcji @eu07-001 (załącznik 1). Model ma już wstawione nowe wężyki, barierki, trąby i pług. Zostało mi wymodelować wózek i kabinę oraz nałożyć parę ładnych tekstur :). Mam oczywiście do was kilka pytań:
1. Co sądzicie o samej idei projektu?
2. Czy zrobić żaluzje chłodnicy 3D?
3. Jakie macie zastrzeżenia do modelu?
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2013, 21:00:09 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #49 dnia: 15 Marca 2013, 21:49:40 »
Zastrzeżenia będą jak wrzucisz model do działu test. Teraz mało widać. Mało jest.

Offline stasiu112

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #50 dnia: 15 Marca 2013, 22:13:18 »
Lokomotywa i wagony to jedno a trasa to druga sprawa. Ją się na tym nie znam ale chyba trzeba zrobić tory i wiele innych rzeczy potrzebnych do takiej trasy.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6139
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2097
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #51 dnia: 15 Marca 2013, 22:20:54 »
@stasiu112: Z infrastruktury niezbędnej potrzebne są zwrotnice na 750mm, oraz porządne tekstury toru.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2013, 22:25:44 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Marca 2013, 23:01:13 »
@stasiu112: Z infrastruktury niezbędnej potrzebne są zwrotnice na 750mm, oraz porządne tekstury toru.
Pisząc tekstury masz na myśli, że trzeba będzie zrobić, bo te od toru 1435 nie pasują, czy że te od 1435 również są słabe? ;-)
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6139
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2097
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #53 dnia: 15 Marca 2013, 23:06:58 »
Bo są za dobre jak na wąskotorówkę. http://eu07.pl/userfiles/11222/foto-6.JPG
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #54 dnia: 15 Marca 2013, 23:45:08 »
Może właśnie zamiast iść w zieloną trawkę, to pokusić się o odwzorowanie czasów świetności wąskotorówki, kiedy to stary pan toromistrz z wąsem biegał ochoczo od rozjazdu do rozjazdu coby iglice nasmarować, chrzęszcząc przy tym tłuczniem pod stopami, a trawka co najwyżej mogła się zadomowić na skraju podsypki.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2013, 23:46:20 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6139
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2097
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #55 dnia: 15 Marca 2013, 23:51:03 »
Zdjęcia na tex takiego toru też mam. Ogólnie kolej wąskotorowa ma specyficzny klimat. Widziałem mijankę, na której tor dodatkowy pełnił rolę peronu.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2013, 23:52:22 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #56 dnia: 16 Marca 2013, 00:28:03 »
Jeśli zniknie śnieg oraz znajdzie się przynajmniej jedna chętna do pomocy osoba, udam się do Śmigla i można zdobyć wymiary oraz materiał foto wszystkiego.

Offline SMemek

  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #57 dnia: 16 Marca 2013, 08:42:02 »
Ja też postaram się zrobić zdjęcia torów.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #58 dnia: 16 Marca 2013, 16:45:16 »
Tymczasem, w pewnym miejscu...
Wózeczki i sprzęgi, zwarte i gotowe do działania :D
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #59 dnia: 16 Marca 2013, 16:49:47 »
Jak ogarniesz Smooth to będzie ok.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio