Autor Wątek:  Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?  (Przeczytany 98057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 09:22:47 »
Witajcie
Widząc jak wiele osób zaczęło tworzyć/"modernizować" nowe/stare scenerie, postanowiłem pójść w ich ślady, lecz nie ze sceneriami, a z nowymi teksturami. Wiadomym jest, że skoro będzie po czym jeździć to trzeba uzupełnić lukę by mieć "czym" jeździć.

Nie wykonywałem jeszcze tekstur.
Do obróbki posiadam programy takie, jak: Digital Photo Professional (generalnie służy mi do "wywoływania" zdjęć z CR2 do jpeg), MS Paint wersja 6.1 (z Windą 7 był), Adobe Photosklep CS4 Extended (version 11.0).

Chciałbym te tekstury wykonywać w MS Paincie, bo widzę, że niektórzy tak czynią.

Dlaczego założyłem ten temat ?

Po przeczytaniu tego tutorialu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3199.0.html

Wiem jak przygotować zdjęcia pod kontem tekstur. Ściągnąłem PC2011.tga.

Jak dalej działać?

Przyznam, że jest tworzony poradnik dla przyszłych twórców scenerii, natomiast nie ma podobnego dla przyszłych twórców tekstur taboru. Dlatego postawiłem powyżej pytanie. Mam nadzieję, że ktoś w punktach napisze co powinno się robić, tak żebym metodą prób i błędów dalej sobie radził już sam. O to proszę.


Offline KlimaT

  • Wiadomości: 191
  • Rąbiniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Sierpnia 2012, 10:28:46 »
W Paincie? No nie radziłbym... Gimp lepszy, a jeśli jeszcze masz PS to cudo.
Cóż... Musisz po prostu odpowiednio dopasowywać zdjęcia do rozmiaru na podstawie starych tekstur, ewentualnie tuszować niedoróbki pędzelkiem. Przy okazji, jeśli zdjęć jest kilka, może pomóc Ci program, który złączy je w jedno - Microsoft ICE.
Otwórz sobie dowolną teksturę, na pewno skapniesz o co chodzi.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Sierpnia 2012, 10:42:23 »
ICE a po co to? Gimp/PS sam wszystko potrafi.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Sierpnia 2012, 11:12:14 »
Przepraszam, chodziło mi o program GIMP. Musiałbym to zainstalować.

Na razie działam w PS. Pod spodem zdjęcia z prostowania IC-kowej 07-334 (Autor: EU07-483)
Więc to co było w w/w tutorialu robię z powodzeniem w PS. Muszę sobie ściągnąć jeszcze jakiś podręcznik w pdf-ie, bo łączenie tego w jedną całość wykracza już poza moją wiedzę. Dotychczas PS służył mi do obróbki zdjęć robionych "u cioci na imieninach".

Rozumiem (po otwarciu tekstury dla 303e-310.tga), że przed połączeniem trzeba  "spasować" rozmiarowo każdy element z sobą by to wyglądało, jak trzeba. Potem pędzelek/stempelek by całość grała pod względem koloru, oraz w celu zatuszowania niechcianych artefaktów. Dobrze to sobie w głowie układam ?

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Sierpnia 2012, 11:27:04 »
Cytuj
pędzelek/stempelek
Plasterek/stempelek :D

Spasować nie tylko. Czasem trzeba usunąć cienie, rozjaśnić zdjęcia albo je przyciemnić. Są zdarzenia że trzeba delikatnie przebarwić jeden kawałek żeby kolorystycznie pasował do reszty.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Sierpnia 2012, 11:59:01 »
@Tyrystor: Dzięki. Chodziło o plasterek...podobnie brzmiało, ale wiadomo o co chodziło ;)

Będę miał na uwadze to co napisałeś. Jak coś więcej z tego będzie to założę temat w warsztacie. W dalszej kolejności: 07-336 będzie, bo to lok niegdyś z Prokocimia. Podręcznik w pdf do CS4 ściągnięty i powoli się będę uczył funkcji przydatnych. Dziękuję za pomoc.
Temat niech pozostanie dla potomnych.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Sierpnia 2012, 12:31:49 »

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Sierpnia 2012, 17:30:32 »
W dalszej kolejności: 07-336 będzie, bo to lok niegdyś z Prokocimia.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21221.msg292702.html#msg292702
Przecież 07-336 to 303E który jest mniej.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Sierpnia 2012, 23:05:24 »
Przecież 07-336 to 303E który jest mniej.

Tu raczej nie chodzi o podział na 4e/303e tylko ogólnie, o grupę lokomotyw EU/EP07, których mamy wystarczająco dużo.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Sierpnia 2012, 23:12:00 »
Może i wystarczająco dużo ale akurat 303E mi się podobają i dlatego na nich chcę się uczyć. Nauczę się to pewnie inne elektryki też będą. To tyle w temacie i proszę nie brnąć w niego, bo i po co ?

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 218
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Sierpnia 2012, 10:16:55 »
Żeby nie zakładać nowego wątku o teksturach...

Uznałem że w MaSzynie jest za mało wagonów, a zwłaszcza tekstur do nich. Dlatego chciałbym otworzyć własną wytwórnię wagonów czyli głównie robić tekstury i się oczywiście nimi podzielić jeżeli zostały by uznane za wystarczająco dobre(a ja lubię dbać o każdy szczegół bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach, stawiam na jakość a nie ilość he he).

Na Forum jest dostępnych sporo materiałów na tekstury, więc nie można narzekać i jest z czego wybierać. Zakładam że wszystkie się nadają, skoro tam są:) Mam program GIMP 2.8.2 i tyle:) W związku z tym mam do was kilka pytań:
1. Czy GIMP 2.8.2 i zdjęcia w zupełności wystarczą, czy potrzeba czegoś jeszcze?
2. Czy istnieje jakiś poradnik/tutorial który ułatwi mi pracę i da odp. na podstawowe pytania np. Jak ze zdjęcia zrobić teksturę i nałożyć ją na model itd.? Jeśli tak to bardzo proszę o jakieś wskazówki/linki, itp.

Tu na forum poprzeglądałem kilka wątków o teksturach, ale więcej jest tam postów odnoszących się do poprawek jakichś tekstur niż na temat ich tworzenia.

Nigdy też nie bawiłem się żadnymi programami do obróbki zdjęć, więc zaczynam całkowicie od zera. Dlatego będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc która okaże się przydatna.

Pozdrawiam:)
.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Sierpnia 2012, 10:30:14 »
Żeby robić tekstury gotowych pojazdów, wystarczy tylko program do grafiki 2D (np gimp). Oraz trzeba Wybrać sobie odpowiednią teksturę na którą nałożymy fragmenty zdjęć.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Sierpnia 2012, 10:32:15 »
Żeby nie zakładać nowego wątku o teksturach...

Uznałem że w MaSzynie jest za mało wagonów, a zwłaszcza tekstur do nich. Dlatego chciałbym otworzyć własną wytwórnię wagonów czyli głównie robić tekstury i się oczywiście nimi podzielić jeżeli zostały by uznane za wystarczająco dobre(a ja lubię dbać o każdy szczegół bo jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach, stawiam na jakość a nie ilość he he).

Na Forum jest dostępnych sporo materiałów na tekstury, więc nie można narzekać i jest z czego wybierać. Zakładam że wszystkie się nadają, skoro tam są:) Mam program GIMP 2.8.2 i tyle:) W związku z tym mam do was kilka pytań:
1. Czy GIMP 2.8.2 i zdjęcia w zupełności wystarczą, czy potrzeba czegoś jeszcze?
2. Czy istnieje jakiś poradnik/tutorial który ułatwi mi pracę i da odp. na podstawowe pytania np. Jak ze zdjęcia zrobić teksturę i nałożyć ją na model itd.? Jeśli tak to bardzo proszę o jakieś wskazówki/linki, itp.

Tu na forum poprzeglądałem kilka wątków o teksturach, ale więcej jest tam postów odnoszących się do poprawek jakichś tekstur niż na temat ich tworzenia.

Nigdy też nie bawiłem się żadnymi programami do obróbki zdjęć, więc zaczynam całkowicie od zera. Dlatego będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc która okaże się przydatna.

Pozdrawiam:)

Robienie nowej tekstury to nic innego jak nakładanie zdjęć nowej lokomotywy, którą chcesz ujrzeć w symulatorze na teksturę już istniejącą. Czyli w pierwszej kolejności programem gimp obrabiasz sobie zdjęcia, które masz zamiar użyć, następnie również gimpem, otwierasz plik tekstury, którą będziesz modyfikował (czytaj, tworzył nową teksturę - ważne jest, żeby przed otwarciem jej, zrobić kopię zapasową), kolejną ważną rzeczą jest to, żebyś zwracał uwagę na jaki model chcesz zrobić teksturę i teksturę przypisaną dla jakiego modelu będziesz modyfikował. Chodzi mi o to, że jeśli masz zdjęcia EU07-321 "ZDENKA" (jest to 303e tv) to musisz nałożyć je na teksturę przypisaną dla modelu 303e tv. Tyle teorii. Teraz odpal gimpa i życzę miłej zabawy. :)
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 10:33:25 wysłana przez PanMechanik »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Sierpnia 2012, 14:27:15 »
Istnieje również możliwość nałożenia tekstury po przez 3DS-max, ale sam nie umiem robić takich wyczynów.

Offline dawid11117777

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Sierpnia 2012, 15:13:37 »
Witam tak że chciał bym spróbować swoich sił co do teksturowania. Postanowiłem zacząć z tym zabawę lecz na starcie pojawiały się problemy i teraz na dodatek nie wiem jak otworzyć takie zdjęcie jak to poniżej tylko że ja bym chciał teksturować ST44-1081. Prosił bym o wyrozumiałość bo na prawdę chciałbym pomóc symkowi ;).
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 15:18:51 wysłana przez dawid11117777 »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Sierpnia 2012, 17:34:54 »
Witam tak że chciał bym spróbować swoich sił co do teksturowania. Postanowiłem zacząć z tym zabawę lecz na starcie pojawiały się problemy i teraz na dodatek nie wiem jak otworzyć takie zdjęcie jak to poniżej tylko że ja bym chciał teksturować ST44-1081. Prosił bym o wyrozumiałość bo na prawdę chciałbym pomóc symkowi ;).


Na przyszłość, nie pytaj o tak banalne rzeczy. Rozejrzyj się troszkę po katalogach, posprawdzaj gdzie są jakie pliki ... Jeśli nie znasz struktury katalogów to nie ma za bardzo szans na to by zostać twórcą dodatków.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2012, 17:36:05 wysłana przez PanMechanik »

Offline dawid11117777

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Sierpnia 2012, 18:01:41 »
Tak myślałem ze to coś z tym ale nie byłem pewien dobra dziękuję za wszystko :).

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Września 2012, 16:12:54 »
Ja również zabrałem się trochę za tekstury. Sporo mamy zdjęć z taborem a one się tam we wątku kiszą i kiszą ;) Potrzebuję kilku porad. Wyciąłem już w gimpie boki, przerobiłem tak, że nie widać "terenu" tylko sam wagon w moim przypadku. Co dalej? Trzeba zmieniać rozmiar? W jakim formacie potem to zapisać? I jak skleić te wszystkie kawałki ze sobą?
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Siódemek

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Września 2012, 16:17:58 »
Robisz tak:
- Jak wyciąłeś dany kawałek po prostu musisz go "wkleić" na starą teksturę.
- Następnie skalujesz wklejony kawałek, aby pasował do poprzedniej tekstury.
- Dopasowujesz do starej tekstury.
- Zapisujesz jako plik TGA.
Ja jak chce otworzyć zdjęcie na nowej stronie to ustawiam: Szerokość 4000 i Długość 3000.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Września 2012, 16:53:11 »
I jak skleić te wszystkie kawałki ze sobą?

W PS na warstwach (layers) to robisz. Nie wiem, jak w GIMPie. Ja tak działam z EU07-334 i tak samo z 07-336 postąpię.
Tylko życzę cierpliwości, bo czasem może trafić przy pasowaniu "wycinanek"...

Wcześniej pobaw się z "perspektywą" by zrobić korektę na zdjęciu, gdy np autor nie zrobił foty na teksturę idealnie prostopadle.  To są etapy, które w przypadku niektórych zdjęć na tekstury wymagają bardzo wiele pokory od początkujących (sam się o tym przekonuję).

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Września 2012, 23:08:00 »
Witamy. Ja jednakże polecę Tobie taki mały sposób na szybkie oraz bardzo łatwe tworzenie tekstur. Wpierw wyrównaj sobie wszystkie zdjęcia, tak aby były jak najprostsze (użyj tutaj różnych lin pomocniczych), później jeżeli już ładnie wypościsz fotografie to np. we siódemkach na fotografiach bocznych loka tam gdzie są te różne rurki czy tam jak pisałeś lusterka, to w ten czas usuwasz i retuszujesz te zbędne elementy za pomocą jakiś tam stempli, plastrów czy mazaków. Metody różne, a efekty podobne. Później jak już zretuszujesz te fotografię to zrób sobie jeden plik o wysokości zdjęcia wykonanego na tekstury a szerokość odpowiadająca np. czterech czy tam pięciu zdjęciom (tyle ile masz np. fotek boku). Po czym pierwszym zdjęciem bazowym będzie oczywiście lewa strona, żeby ci się lepiej składało, po czym bierzesz się za kolejne zdjęcia. Tutaj możesz napotkać problem odnośnie wysokości  detali, i mogą ci się nie pokrywać różne elementy przykład w załączniku (patrz zal1.jpg). Wtedy jak chcesz żeby ci się ładnie spasowało to tylko i wyłącznie "skalujesz" zdjęcie. SKALUJESZ, nie zmieniasz wysokość tylko skalujesz, żeby proporcje detali i samego zdjęcia były zgodne z rzeczywistością. Czasami będziesz skalował zmniejszając fotkę bądź zwiększając. Różnie to czasami bywa. Jeżeli już zeskalowałeś zdjęcie i ci się spasowały górne oraz dolne detale, np. kanty pudła loka, a np. ci się nie spasowały ryfle bądź inne detale na loku, to po prostu je ręcznie spasuj, ale nie zmieniaj rozmiaru zdjęcia, tylko np. ryfle dopasuj, czy je obniżając czy podwyższając to już będzie zależało od sytuacji oraz zdjęcia. Później musisz dopasować kolorystycznie zdjęcie, czy to wyciemnić czy wyjaśnić albo nieco kontrastu dodać to już potem musisz sam ocenić i dopasować zdjęcie tak aby nie było widoczne łączenie zdjęć. Czasami wychodzi tak że z lewej strony zdjęcie jest jaśniejsze a z drugiej ciemniejsze, to wtedy dodajesz na zdjęcie gradienta pół przeźroczystego. Czyli że z jednej strony jest ciemny kolor a z drugiej alpha, czyli brak koloru. I wtedy się bawisz nim, i dopasowujesz  jasność lewej do prawej bądź odwrotnie. W efekcie tego powinna ci wyjść tekstura boku, czyli tak jakby mówiąc zdjęcie lokomotywy w jednej części a tak na prawdę sklejone ze kilku zdjęć. Na koniec wstawiasz sobie linie pomocnicze i sprawdzasz czy tekstura jest prosta. Jeżeli troszkę opada to oczywiście dopasowujesz ją do linii. Opisałem to tak tak ja sam robię tekstury. Kiedyś robiłem po kawałku, zapewne tak jak ty. Jest to troszkę żmudna praca. Ale polecili mi to kilka osób takim oto sposobem i na prawdę polecam go wszystkim. Po sklejeniu zdjęcia tylko potem kwestia dopasowania tekstur do modelu i w zasadzie tekstura jest już gotowa, potem tylko czoło dopasować i finito. Jakieś tam drobiazgi poprawić i już mamy gotowy model. ;) W załączniku przesyłam zdjęcia podglądowe jak wyglądają moje niektóre sklejone loki czy wagony. Możliwe że gdzieś w powyższej wiadomości się pomyliłem, co zaś proszę aby mnie poprawiono jeżeli jakiś błąd, bądź niejasność wynikła. Mam nadzieję że nie tylko Tobie się to przyda ale i innym. Pozdrawiam i życzę powodzenia.!

P.S. Podstawą jednakże jest posiadanie umiejętności i głębszej wiedzy na temat obróbki zdjęć. Aczkolwiek dla osoby początkującej na dobrych zdjęciach nie powinien ten oto sposób tworzenia tekstury sprawić problemu, ale jak będzie miał fotki takie trochę głębiej przekrzywione to już musiał by zajrzeć do innego wątku odnośnie prostowania bardzo krzywych zdjęć np. robione z ukosu bądź nieco przechylone. ;)
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2012, 23:52:50 wysłana przez hanys »

Offline dawid11117777

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Września 2012, 11:53:38 »
Jak próbowałem zapisać to wyskakiwał mi błąd a jak jakoś zapisałem to tam gdzie nałożyłem texturę na loka miałem białe pole.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Września 2012, 13:05:46 »
To niemożliwe żebyś miał akurat w tych kawałkach białą teksturę. Może tak. Chyba z tego co czytałem to działasz na Photoshopie. A więc tak zrób. Jak zakończysz prace na teksturze to spłaszcz obraz czyli we warstwach obrazu klikasz prawym przyciskiem na obojętnie jaką warstwę i klikasz "Spłaszcz obraz". No i potem zapisujesz jako .tga i już. Nie powinno być żadnego problemu z wyświetlaniem tekstury na modelu. Chyba że na modelu wyświetlają ci się tekstury tak jakby pomieszane i wgl. To w ten musisz obrócić odpowiednio obraz ponieważ w TGA jest inaczej odwrócony niż we pliku DDS. Może rozwiń jaki błąd ci wyskakuje albo coś, bo inaczej nie można wywnioskować jak ci pomóc, a może że źle zapisujesz albo coś.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Września 2012, 13:59:06 »
@hanys: miałbym zastrzeżenie do jednej rzeczy (analizując zdjęcie z załącznika).
Instruujesz graficznie jak spasować do siebie sklejane fragmenty. Według mnie, nie ma sensu dopasowywać reszty zdjęć do pierwszej fotki. Najlepszym rozwiązaniem jest pomniejszanie wszystkich fragmentów do rozmiaru najmniejszego z nich. Przede wszystkim operując na zdjęciach, otrzymujemy wysokość tekstury rzędu np. 600 pikseli, co jest bardzo dużym rozmiarem. Dlaczego lepiej pomniejszać, niż dostosowywać się do 'pierwszego' fragmentu? Przede wszystkim nie tracimy jakości (powiększanie grafiki rastrowej, zwłaszcza gdy zdjęcie nie jest idealnie ostre) i oszczędzamy miejsce/pamięć. Naprawdę nie potrzeba nam źródłowej tekstury o wysokości 700 pikseli - ta 600 też wystarczą, dlatego idźmy w jakość i tylko pomniejszajmy fragmenty. Resztę bardzo dobrze wyjaśniłeś.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Września 2012, 14:12:37 »
A ja mam takie pytanie do @hanysa - piszesz o tym, żeby do wyprostowania zdjęć użyć różnych linii pomocniczych. Czy jeśli ja użyję tylko funkcji "Obrót" w Gimpie,  to czy to też jest dozwolone? Tam jest możliwość ustawienia dobrowolnego kąta obrotu. Również tam mamy możliwość ustawienia środka.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Września 2012, 14:33:23 »
To nie obrócić tylko odbić w pionie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Września 2012, 14:38:56 »
@matek123 - Chyba się pomyliłeś. Odbicie tylko odwraca warstwę, ścieżkę lub zaznaczenie, pionowo lub poziomo.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Września 2012, 14:47:33 »
O ile ja pamiętam aby tga wyglądała jak dds trzeba było obrócić o 180 w prawo lub w lewo i jeszcze do tego odbicie poziome lub pionowe przed obrotem czy jakoś tak... i potem export. Gimp bodajże ze wtyczką sam to wszytko robi tak aby dds dobrze wyglądał.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline dawid11117777

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Września 2012, 14:48:14 »
Dam SS jak będę w domu a robiłem w gimpie. Jak coś to korzystam z gimp 2.6.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Września 2012, 15:25:22 »
O ile ja pamiętam aby tga wyglądała jak dds trzeba było obrócić o 180 w prawo lub w lewo i jeszcze do tego odbicie poziome lub pionowe przed obrotem czy jakoś tak... i potem export. Gimp bodajże ze wtyczką sam to wszytko robi tak aby dds dobrze wyglądał.
Jak robiłem modele tabliczek to tylko odbicie w pionie i to wszystko żeby potem przekonwertować do dds.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.