Autor Wątek:  Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?  (Przeczytany 98441 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Września 2012, 15:32:46 »
Ja tylko dodam od siebie jedną rzecz - nie żydujmy na jakości tam gdzie nie musimy (zakreślić mazakiem na wyświetlaczu słowo musimy :D), obniżyć jakość zawsze można.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Września 2012, 19:15:46 »
No oczywiście, Cesky Kretek dobrze mówi, ale jeżeli rozmiary są w minimalnych granicach to można je dopasować, bo to logiczne że jak masz fotkę o połowę  mniejszą to ją nie powiększysz o 50% to wiadome. No nie sprecyzowałem tego no ale Cesky Kretek poprawił mnie ;)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #32 dnia: 04 Września 2012, 00:07:54 »
O ile ja pamiętam aby tga wyglądała jak dds trzeba było obrócić o 180 w prawo lub w lewo i jeszcze do tego odbicie poziome lub pionowe przed obrotem czy jakoś tak... i potem export. Gimp bodajże ze wtyczką sam to wszytko robi tak aby dds dobrze wyglądał.
Jeśli obrócisz o 180*, a potem odbijesz w pionie, otrzymasz to samo, jakbyś wzorcowy obraz odbił w poziomie.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Grudnia 2012, 00:58:43 »
Cześć

Mam malutką kwestię przy robieniu tekstury.

Chodzi o barwy pantografów.
Na screenie 334-7.jpg widać różnice w barwach. Na 334-9 moje prace w PS CS4 Extended. W czerwonym kółku zakreśliłem fragment w innym kolorze (takich elementów jest jeszcze kilka na screenie 334-7, które muszę poprawić). Jeśli nie mam tej "sprężyny" by móc ją nałożyć to, czy istnieje jakaś metoda by np poprzez próbkowanie kolorów "przebarwić" te z 07-310 ?
Próbowałem poprzez wypełnienie ale wówczas całość wszelkich warstw miałem w jednym, nowym kolorze.


Mam też pytanie odnośnie dachu. W jaki sposób mam stworzyć dach dla 07-334 na podstawie zdjęć robionych "z gruntu"?
Poproszę o opis ale taki łopatologiczny.

Dziękuję
« Ostatnia zmiana: 09 Grudnia 2012, 01:01:20 wysłana przez up5358 »

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Grudnia 2012, 11:32:57 »
Scaliłem screeny żebyś mógł łatwiej zlokalizować. Jest więc tak:
1. Nie mogę zlokalizować za co odpowiada, ale nie za pantografy.
2. Za barwę zaworów od węży powietrza.
3. Za łączenie między ślizgaczami (jak również możesz tam znaleźć fragment odpowiadający za ślizgacze, ten złoto-miedziany (?) )
4. Odpowiada za barwę izolatorów pod pantografem.

Dach (górę) najlepiej sobie dobarwić, lub wykorzystać z innego wozu. Boki (te z otworami na piasek) to już ze zdjęć użytych do stworzenia tekstury. Połączyć to nalepiej stemplem a potem zaplastrować. :)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Grudnia 2012, 12:17:19 »
Scaliłem screeny żebyś mógł łatwiej zlokalizować. Jest więc tak:
1. Nie mogę zlokalizować za co odpowiada, ale nie za pantografy.
Uchwyty na czołownicy do założenia końcówek.
2. Za barwę zaworów od węży powietrza.
Już nie, teraz są brane z osobnej tex nowych węży.
...Boki (te z otworami na piasek) to już ze zdjęć użytych do stworzenia tekstury...
Przód dachu też można zrobić ze zdjęć czoła, tylko później jest więcej zabawy z klonowaniem itd.
Do dopasowania barw góry dachu można użyć narzędzia "krzywe", chociaż nie wiem jak to się nazywa w PS.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #36 dnia: 12 Stycznia 2013, 00:57:56 »
Witajcie,

Mam pytanie odnośnie dawania cieni po usunięciu np, zderzaków na czołownicy. Czy efekt (jeszcze nie końcowy) na zdjęciu jest do zaakceptowania?  Po usunięciu zderzaka używałem stempla, a następnie rozmywania. Efekt jeszcze nie jest końcowy, gdyż na to pójdzie jeszcze stempel, a na koniec wyostrzanie dolnej krawędzi czołownicy w miejscu rozmywania. Jeśli ktoś ma bardziej praktyczną metodę, na której mógłbym się uczyć to poproszę o opis jakimi narzędziami operować, by metodą "prób-błędów" dojść do zadowalającego efektu.

Drugi screen to robienie cieni malując pędzlem. Efekt: w mojej ocenie wygląda, jakby ktoś budyniem czekoladowym, bądź inną substancją zarzucił czołownicę 303E.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Stycznia 2013, 15:27:55 »
Strasznie "na około" robisz ten retusz. Powinno użyć się narzędzia Rozsmarowanie (w GIMPie taki palec wskazujący), ewentualnie stempelka i na koniec wszystko zamaskować plasterkiem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #38 dnia: 14 Stycznia 2013, 11:13:05 »
Rozmazywania nie polecam. Najpierw trzeba wszystko wyretuszować klonowaniem i łatką, żeby stworzyć jednolitą powierzchnię, jak masz to na górze czołownicy siódemki na screenie: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=21899.0;attach=58299;image
Potem robisz tak, jak Ci kiedyś opisywałem - odpowiedniej wielkości pędzel z rozmytymi krawędziami i przeźroczystoścą i malujesz cienie. Możesz sobie użyć którejś z gotowych tekstur jako szblon do malowania. wklejasz ją jako nową warstwę, dajesz jej przeźroczystość, żeby widzieć swoją tex i malujesz cienie w miejscach, gdzie są one na tym szablonie. Na koniec usuwasz tę warstwę i gotowe.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2013, 11:14:47 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline dawid11117777

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #39 dnia: 30 Stycznia 2013, 19:00:55 »
Zacząłem robić próbne textury i gdy mam plik dds i chcę odpalić np (SM31 bo się bawię nim na próbę) o wyskakuje mi że maszyna przestała działać. Robię tak że DXTBmp zmieniam dds na bit map i potem robię w gimipie i spowrotem tym programem na dds.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #40 dnia: 30 Stycznia 2013, 19:25:14 »
@Dawid, pobierz paczki z rozszerzeniem tga. DDS jest kompresją, nie zdziałasz na tym cudów, a efekty będą słabej jakości.
TGA w Photoshopie odpalisz. W GIMPIE z tego co znajomi mówią to jakaś nakładka jest potrzebna. Niestety nie mam tego programu to się nie wypowiem. Robię w PS.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #41 dnia: 30 Stycznia 2013, 19:57:55 »
Tga bez problemu działa na gimpie bez niczego.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline dawid11117777

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #42 dnia: 31 Stycznia 2013, 00:47:06 »
Tga tak już się jakoś z tym uporałem tylko strasznie słaba jakoś jest :/

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #43 dnia: 01 Marca 2013, 18:44:19 »
Witam, po tym jak przeczytałem tutorial i wasze uwagi dalej nie wiem jak stworzyć teksturę żeby później działała na danej lokomotywie. Teksturę zrobiłem ale po tym jak ją wczytałem to lokomotywa była cała biała. Proszę o pomoc. Screen lokomotywy po wczytaniu i teksturę dodaje w załącznikach. Z góry dziękuje.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #44 dnia: 01 Marca 2013, 18:54:36 »
Mam nadzieję, że nie robiłeś tego na bazie tekstury dds, bo wszystkie elementy, które zostały ze źródłowej tekstury jeszcze bardziej stracą na jakości.
Poza tym, odbij teksturę w pionie, żeby nie była do góry nogami, zapisz kopię w tga (oryginał zostaw tak jak masz w xcf) i skopiuj tę kopię w tga do folderu z SM42 w symku (to nie przeszkadza, że masz wersję symka w dds). Później uważnie zrób ręcznie wpis do TD.scn, zgodnie z instrukcjami np. w readme.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #45 dnia: 01 Marca 2013, 19:39:52 »
No już trochę lepiej.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2084
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #46 dnia: 01 Marca 2013, 19:41:50 »
Przerzuć w pionie (nie obróć o 180 stopni!).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #47 dnia: 01 Marca 2013, 19:47:48 »
Przepraszam, czyli jak bo za bardzo się nie orientuje bo to moja pierwsza tekstura.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2013, 19:51:05 wysłana przez Pierog_SU42 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #48 dnia: 01 Marca 2013, 19:53:47 »
To co teraz pokazałeś musisz odbić poziomo opcją obraz - przekształcenie - odbij poziomo.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #49 dnia: 01 Marca 2013, 20:00:20 »
Mam nadzieję, że nie robiłeś tego na bazie tekstury dds, bo wszystkie elementy, które zostały ze źródłowej tekstury jeszcze bardziej stracą na jakości.
Gdy ma się kiepskie narzędzia, to stracą. To nie jest jpg, który przekłamuje przy każdym zapisie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #50 dnia: 01 Marca 2013, 20:05:34 »
Jest już dobrze. Tylko kilka poprawek i będzie dobrze. Tylko te zderzaki coś są nie tak.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #51 dnia: 01 Marca 2013, 22:41:05 »
Głowy i ręki uciąć sobie nie dam ale sprawdź dokładnie teksturę na której się wzorowałeś. Kiedyś przynajmniej (o ile było na to miejsce) bufory mapowane były z tego samego pliku.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #52 dnia: 01 Marca 2013, 23:04:36 »
Wygląda na brak przeźroczystości (kanału alfa), bo są 2 wersje zderzaków do wyboru. Poza tym tekstura nałożona na zły model (powinnien być 6da, nie 6d).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #53 dnia: 02 Marca 2013, 17:57:32 »
A jeśli można wiedzieć to który model (tekstura) z tych co są obecnie w MaSzynie jest 6D a który 6DA ?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #54 dnia: 02 Marca 2013, 18:05:27 »
Zajrzyj do pliku textures.txt w folderze sm42_v1. Tam masz wyszczególnione.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 18:20:33 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #55 dnia: 02 Marca 2013, 18:13:56 »
No to będę musiał zrobić to na innej teksturze bo na tej co zrobiłem to jest przy tym napisane 6DA (SM42-2265) a najlepiej wypróbuje na wszystkich 6DA i zobaczę na której będzie pasować.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #56 dnia: 02 Marca 2013, 18:21:07 »
W skrócie:
6D:
284, 320, 468, 506.
6DA:
907, 982, 1154, 2208, 2265, 2612, 2648.
EDIT:
Hmm dziwne, bo wyraźnie widać, że to nie 6d, a 6da http://www.gagarinek.cal.pl/galeria/displayimage.php?album=20&pos=1
EDIT1:
Choć jak tak patrzę na układy tektur to raczej mało prawdopodobne.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 18:39:23 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #57 dnia: 02 Marca 2013, 18:52:52 »
Zamiast bawić się w jakieś "mongolskie" podchody czy to 6D czy 6DA wystarczy spojrzeć na ostoję. Jak jest prosta na całej długości to w symku jest to odpowiednik 6D, jeżeli ścieśnia się w którymś miejscu tak jak w przypadku 2455 to w symku jest to 6DA.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #58 dnia: 02 Marca 2013, 19:06:06 »
Mongolskie czy nie mongolskie wsio rybka szoguniasty. Wniosek jest jeden, to jest 6Da. A swoją droga nikt z Nas nie zapytał Pierog'a_SU42 jaki dokładnie ma numer ta jego tekstura.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
« Odpowiedź #59 dnia: 02 Marca 2013, 19:13:09 »