Autor Wątek:  Chodzące ludziki  (Przeczytany 7394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Chodzące ludziki
« dnia: 28 Lipca 2012, 18:22:43 »
Znalazłem taką stronę: http://www.proviz3d.com/

Można stamtąd pobrać bezpłatnie modele 3D chodzących ludzi. Do symulatora się nie nadadzą, ze względu na licencję. Ale można się zapoznać, jak to jest zrobione i coś pomyśleć nad własnymi.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca 2012, 19:27:29 »
W maszynie mamy już chodzącego sokistę. W załączniku pokazana analiza ułożeń pivotów, hierarchia i nazw submodeli. Submodel botom jest kwadratem złożonym z samych krawędzi i jego pivot jest w osi pionowej. botom.JPG  submodel nadrzędny a reszta modelu. Aby którać kończyna się nie ruszała musi mieć inny początek nazwy submodelu.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2012, 07:00:02 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline zbyszek300

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipca 2012, 19:47:58 »
Dobry pomysł da to trochę realizmu. Ale mam pytanie, czy byłby problem  zastosować coś takiego ze misje zaczynamy stojąc przy naszej lokomotywie, potem wchodzimy do niej po schodkach otwierają się drzwi itp.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lipca 2012, 19:53:34 »
Był by. Lokomotywy nie mają żadnych informacji o tym, gdzie są drzwi. Trzeba by to do MMD wpierw powpisywać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline zbyszek300

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lipca 2012, 20:02:27 »
Myślę ze można było by to wypróbować dało by to jakiś realizm pracy mechanika. Otwieranie drzwi można wywołać którymś klawiszem, potem załączanie baterii, dalej wchodzimy do kabiny i dalszy rozruch.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lipca 2012, 20:13:59 »
Jeśli wiesz jak, to zrób. Ja wymiękam.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline zbyszek300

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lipca 2012, 20:17:42 »
Powiem ci ze nie mam pojęcia o C++, itp. Kiedyś trochę uczyłem się Pascala. Po prostu napisałem swoją myśl, może ktoś potrafi to wykonać.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Lipca 2012, 14:15:41 »
Myślę ze można było by to wypróbować dało by to jakiś realizm pracy mechanika. Otwieranie drzwi można wywołać którymś klawiszem, potem załączanie baterii, dalej wchodzimy do kabiny i dalszy rozruch.
Dla mnie to nie ma sensu. To ma być w końcu symulator lokomotywy a nie pracy mechanika. Idąc dalej tym tokiem rozumowania powinny być rozwinięte inne czynności, tj. dojazd mechanika do szopy, czy wizyta u dyspozytora. Ty wyraziłeś swoją myśl, a ja swoją. Moim zdaniem nie ma sensu bawić się we wchodzenie do loka, jak nie mamy nawet dobrze rozwiniętych obwodów elektrycznych.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Lipca 2012, 14:26:00 »
Powiem ci ze nie mam pojęcia o C++, itp. Kiedyś trochę uczyłem się Pascala. Po prostu napisałem swoją myśl, może ktoś potrafi to wykonać.
Kto mówi o C++ czy Pascalu? Mi wystarczy szczegółowo rozpisana koncepcja (algorytm), ja sobie to zakoduję od ręki. Rzucenie hasła jest zagadnieniem, a nie rozwiązaniem. Poza tym to nie ten temat.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Lipca 2012, 18:27:36 »
Można spróbować nieco inaczej podejść do tematu, mianowicie dodać tryb alternatywny dla latania (F4 - "wylecenie" z loka), w którym położenie kamery byłoby jakoś uzależnione od terenu "pod nami", dzięki czemu moglibyśmy sobie "chodzić" po scenerii. Otwieranie drzwiczek loka to inna kwestia, której "niezbędność" jest moim zdaniem nieco dyskusyjna (w końcu drzwi można w niektórych lokach otwierać przy pomocy universali, choć może też troszkę mało tego, pomijając oczywiście, że nagle po wyjściu z loka wszystkie drzwi są zamknięte na trzy zasuwy i pięć kłódek i nie da się ich otworzyć od zewnątrz). Zresztą samo "chodzenie po scenerii" też stwarza pewne trudności (poza tymi, które nasuwają się już wam, natury choćby etycznej), których nie widzę potrzeby w tym temacie rozwijać.
A poza tym większa część tego pomysłu jest już poniekąd zrealizowana. Można wyjść z loka klawiszem F4, można "przejść się chodniczkiem" ustawiając kamerę na odpowiednim poziomie i "chodząc" strzałkami (lub biec z shiftem ;-) ), można też wskoczyć do innego loka (F5). Kwestia bardziej wiernego odwzorowania procedury rozruchowej jest, z tego co wiem, w trakcie opracowywania.
[/ot]

Co do samych ludzików, to nie jest to chyba żadna magia, pomijając oczywiście ulubione hasło użytkowników tego forum, czyli "to zrób", innymi słowy pracę kogoś, wyrażoną w "dupogodzinach", kto takie chodzące cudeńka zrobi.
Od razu odpowiem Nie, nie zamierzam "tego" robić, albowiem moje pojęcie o modelowaniu kończy się na próbach zrobienia wysięgnika z kilku cylindrów albo słupa z kilku boxów.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2012, 18:34:55 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Chodzące ludziki
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Lipca 2012, 19:26:31 »
Można spróbować nieco inaczej podejść do tematu, mianowicie dodać tryb alternatywny dla latania (F4 - "wylecenie" z loka), w którym położenie kamery byłoby jakoś uzależnione od terenu "pod nami", dzięki czemu moglibyśmy sobie "chodzić" po scenerii.
Zaiste nie wiesz, o czym piszesz. Obecnie nie ma żadnej możliwości określenia wysokości w dowolnym punkcie, jedynie dla obiektów poruszających się po trajektoriach (tory, drogi, rzeki) jest to możliwe.

Zamykam. Gdyby ktoś chciał coś napisać na temat modeli ludzi nadających się do animowania, to proszę o PW.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni