Autor Wątek:  Plany taborowe PKP Intercity  (Przeczytany 11268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mikołaj Kobryński

  • Wiadomości: 79
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Plany taborowe PKP Intercity
« dnia: 25 Lipca 2012, 14:50:16 »
Wszyscy zapewne wiemy o 20 składach zespołowych Pendolino w wersji bez wychylnego pudła, ale warto także omówić inne planowane zamówienia.
- 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, przetarg ma zostać ogłoszony jesienią. Nie wiadomo jeszcze, jakiego typu będą to ezety. Mam nadzieję, że będą to składy sześciowagonowe lub siedmiowagonowe, a nie Edytki, które do przewozów dalekobieżnych się nie nadają. Przewidywane trasy ezetów: Bydgoszcz-Warszawa-Lublin, Warszawa-Radom-Kraków, Warszawa-Działdowo-Olsztyn. Przewidywany rok dostarczenia to 2013-2014. Generalnie trasy dobrze dobrane, część odcinków już w 2014 będzie dostosowana do 160 (Warszawa-Kutno, Warszawa-Działdowo, Warszawa-Radom), odcinek z Radomia do Krakowa jest stopniowo rewitalizowany do 120, po roku 2014 ma być zmodernizowana trasa z Warszawy do Lublina.
- 30 wagonów piętrowych do obsługi trasy Warszawa-Łódź. Uzupełniane będą przez Edytki. Wszystkie bezprzedziałowe, część z pierwszą klasą, miejscami na rowery i miejscami dla niepełnosprawnych. Moim zdaniem w unijnej perspektywie 2014-2020 warto się zastanowić nad zakupem napędnych wagonów piętrowych sterowniczych. Przetarg ogłoszony, ale składanie ofert się jeszcze nie rozpoczęło, nie ma unijnego dofinansowania
- 68 wagonów zmodernizowanych do obsługi relacji Przemyśl-Rzeszów-Kraków-Katowice-Opole-Wrocław-Poznań-Szczecin, zakontraktowane. Duży zakres modernizacji, wykonają Pesa, Newag, ZNTK MM oraz FPS Poznań
- 150 wagonów zmodernizowanych, dopiero dziś prezes Malinowski się wypowiedział. Wiadomo, że zakres podobny, jak w 68 wagonach
- 218 wagonów zmodernizowanych na trasę Przemyśl-Szczecin, o czym również Malinowski mówił w jednym z wywiadów
- 25 wagonów klasycznych do obsługi trasy Wrocław-Poznań-Gdańsk, wpłynęła jedynie oferta FPS, wkrótce podpisanie umowy
- 20 zmodernizowanych SM42 (jeszcze niewiadomo, jaki zakres) oraz 10 nowych lokomotyw spalinowych, planowany przetargm również niedawno mówił o tym pan prezes. Mają jeździć do Helu, Gorzowa i w Bieszczady po wyremontowaniu tras przez PLK

Moim zdaniem jak na tą spółkę plany są bardzo ambitne i rzeczywiście mogą poprawić wizerunek
kolei i zwiększyć komfort. Z zakupem 20 ezetów i 20 Pendolino wiąże się duża liczba wolnych EP09. Co sądzicie o tych planach? Macie jakieś propozycje, czy zastrzeżenia? Co waszym zdaniem spółka powinna zrobić w latach 2014-2020 w zakresie inwestcji taborowych? Może być ich dużo, gdyż unijne środki przeznaczone na kolej mają być większe. Malinowski, jak dotąd, mówił, że w latach 2014-2020 zamierzają kupić kolejne ezety oraz zmodernizować 400 wagonów.

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipca 2012, 16:17:25 »
Gdy te środki naprawdę będą większe to przydało by się wyremontować najpierw stare wagony niż wydawać kasę na pendolino które i tak tylko na CMK będą mogły jeździć 200 km/h. Takie jest moje zdanie

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipca 2012, 16:20:21 »
Zdanie możesz mieć, podobnie jak każdy z Nas, ale jak wiadomo i tak zrobią jak zechcą.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lipca 2012, 16:30:55 »
Zdanie możesz mieć, podobnie jak każdy z Nas, ale jak wiadomo i tak zrobią jak zechcą.
Niestety. Mam tylko nadzieję że postąpią słusznie i z myślą o pasażerach

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipca 2012, 16:46:17 »
Mati..z całym szacunkiem: witamy w XXI w.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lipca 2012, 18:38:09 »
- 30 wagonów piętrowych do obsługi trasy Warszawa-Łódź. Uzupełniane będą przez Edytki. Wszystkie bezprzedziałowe, część z pierwszą klasą, miejscami na rowery i miejscami dla niepełnosprawnych. Moim zdaniem w unijnej perspektywie 2014-2020 warto się zastanowić nad zakupem napędnych wagonów piętrowych sterowniczych. Przetarg ogłoszony, ale składanie ofert się jeszcze nie rozpoczęło, nie ma unijnego dofinansowania

Skoro nie ma unijnego dofinansowania, to osobiście optowałbym za wstrzymaniem tego prejektu. Już raz zakupiono na tę trasę dedykowane składy, które obecnie - delikatnie mówiąc - są tam niechciane. Czy ta linia generuje aż tak wielkie potoki pasażerskie, że konieczny jest tabor piętrowy? No i dlaczego nie wystarczą tam ED74?
Pozdrawiam, Karol

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lipca 2012, 18:42:48 »
Cytuj
Czy ta linia generuje aż tak wielkie potoki pasażerskie, że konieczny jest tabor piętrowy?
Potoki pasażerskie są duże, w dniu roboczym w godzinach szczytu pociągi IC z Łodzi do Warszawy rano i analogicznie z Warszawy do Łodzi wieczorem kursują nawet co 30 minut. Co do taboru piętrowego - sądzę, że tutaj spełniłby swoją funkcję.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lipca 2012, 18:44:03 »
No ale przecież są już ED74. Dlaczego więc one są "be"?
Pozdrawiam, Karol

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lipca 2012, 19:31:42 »
Dlatego że jest ich mało.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Lipca 2012, 21:45:10 »
Dlatego, że ED74 to niewygodny złom.
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2012, 22:17:41 wysłana przez ZiomalCl »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Lipca 2012, 21:52:41 »
libertyn, jak Cię tyłek rozboli po 2 godzinach jazdy ED74, to z pewnością zmienisz o niej zdanie. Aż ciarki mnie przechodzą na myśl o kursowaniu tego pomiędzy Szczecinem a Przemyślem.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Lipca 2012, 22:11:36 »
Może i są niewygodne, tylko dlaczego Łodzianie po raz kolejny są w uprzywilejowanej sytuacji? Niewygodne, złom? To rzucamy na inna trasę (np. Kraków-Wrocław 265 km - ponad 100 km więcej niż Warszawa-Łódź) niech tam się ludzie męczą. Chociaż z tym brakiem wygody to trochę przesada - jechałem tym 5,5 godziny i dało się wytrzymać ;)
Pozdrawiam, Karol

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Lipca 2012, 22:15:01 »
Bo Wawa - Łódź jest najbardziej dochodową trasą dalekobieżną.

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Lipca 2012, 22:44:44 »
Bo Wawa - Łódź jest najbardziej dochodową trasą dalekobieżną.
Do tego należałoby jeszcze dodać trasę POZNAŃ - WARSZAWA.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Lipca 2012, 23:30:24 »
Ja miałem raz przyjemność jechać teelką, ed74 właśnie, relacji kraków-warszawa i strasznie mnie wkurza ilość przestrzeni bagażowej. Porównywalna, albo i mniejsza do schowków na bagaż podręczny w samolocie, problem w tym, że w samolocie jest jeszcze przedział bagażowy, a w pociągu takiego luksusu nie ma. Jechać z większą torbą, nie daj boże dwiema - przerąbane.
Ale coś mi się wydaje, że to chyba taki nowy standard: w push-pullach też - mała półeczka, plus to co uda ci się wcisnąć pod siedzenie.
Gdyby ktoś uruchomił usługę przewozu bagażu, taką jak oferują linie lotnicze, na zasadzie: nadajesz bagaż na stacji początkowej, odbierasz na docelowej - to by było coś.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Lipca 2012, 00:10:47 »
Gdy te środki naprawdę będą większe to przydało by się wyremontować najpierw stare wagony niż wydawać kasę na pendolino które i tak tylko na CMK będą mogły jeździć 200 km/h. Takie jest moje zdanie

Zgadzam się z tą wypowiedzią. Tym bardziej, że takich wagonów na 200km/h mamy już coraz więcej przystosowanych. Husaria już jest, ewentualnie sprowadzić z Austrii lub Niemiec używane Taurusy, uzbroić w sygnalizacje kabinową polską i mamy kolejne składy.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Lipca 2012, 06:25:21 »
No ale przecież są już ED74. Dlaczego więc one są "be"?

Bo ktoś kto kiedyś przygotowywał zamówienie na te pociągi był absolutnie oderwany od rzeczywistości. Trasa Łódź - Warszawa zawsze była bardzo obciążona, zakup na ta linię ED74 był jednym wielkim nieporozumieniem. Aczkolwiek mikole jak się Edyty pojawiły byli w niebo wzięci dostawali drgawek na widok ED74, a teraz;) Zatem zakup piętrusów jest jedynym słusznym rozwiązaniem, tylko szkoda że nikt na to nie wpadł parę lat wcześniej.

Natomiast ED74 obecnie, hm nie bardzo wiadomo co z nimi zrobić, pozostaje modernizacja i wstawienie jakiś normalnych foteli, albo sprzedaż innym użytkownikom na jakieś lokalne trasy.

Cytat: libertyn89
Chociaż z tym brakiem wygody to trochę przesada - jechałem tym 5,5 godziny i dało się wytrzymać ;)

Racja, nie jest aż tak źle.

Cytat: matikolejarz
Gdy te środki naprawdę będą większe to przydało by się wyremontować najpierw stare wagony niż wydawać kasę na pendolino które i tak tylko na CMK będą mogły jeździć 200 km/h. Takie jest moje zdanie

Fakt zakup Pendolino nie był najlepszym posunięciem, ale na pewno lepszym niż ciągłe modernizowanie czegoś. Ktoś tu już napisał mamy XXI wiek, idźmy do przodu.

Cytuj
Zgadzam się z tą wypowiedzią. Tym bardziej, że takich wagonów na 200km/h mamy już coraz więcej przystosowanych. Husaria już jest, ewentualnie sprowadzić z Austrii lub Niemiec używane Taurusy, uzbroić w sygnalizacje kabinową polską i mamy kolejne składy.

Husarii jest za mało ;) Obecnie dzienne do obsługi przewidzianych obiegów potrzeba 7 lokomotyw (4x BWE, Jan Kiepura, Prus->BGE->Prus, Szanty). Pozostają trzy wolne, to zdecydowanie za mało. W Austrii nikt Ci nie udostępni lokomotyw, poza tym potrzebna byłaby polonizacja a to również są koszta.


Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Plany taborowe PKP Cargo
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Lipca 2012, 10:02:39 »
Napiszę tu zeby nie zakładać nowego wątku. PKP Cargo chce zmodernizować truposze SM48. Pomysł może i dobry, tylko jak to się sprawdzi to ja nie wiem.

http://www.rynek-kolejowy.pl/34360/PKP_Cargo_zmodernizuje_30_lokomotyw_serii_SM48.htm

Cytuj
PKP Cargo ogłosiło przetarg na modernizację 30 lokomotyw spalinowych serii SM48, ze zmianą serii po modernizacji na ST48. Termin wykonania zamówienia wynosi 117 tygodni. Wymagane wadium przetargowe wynosi 1,6 mln zł. Oferty można składać w terminie do 10 sierpnia.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Sierpnia 2012, 11:05:47 »
Dlaczego w "przewidywanych" trasach dla Pendolino nigdzie nie padło słowo Gdynia? Grabówek ma mieć w ogóle na stanie te składy, a według przewidywań "gdyniak" ma obrócić nawet Kraków na jednej służbie.

Z resztą nowe koszulki gdyńskiego ZZMu mają mieć w logo Pendolino :p
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Sierpnia 2012, 14:55:51 »
Coś czuję, że te EZT Z Warszawy do Lublina to nie przejdą. Jest za mało pasażerów( TLK Kochanowski jest zestawiany z 4 wagonów, które nie są nawet pełne...)
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Sierpnia 2012, 08:35:01 »
Rzeczywiście pasażerów w tym składzie naprawdę mało. Ale oni wsiadają dopiero od Krzepic w stronę Lublina. Tam jedzie dosyć załadowany.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Sierpnia 2012, 08:54:06 »
Nie bardzo kapuję co Krzepice mają do Lublina?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Sierpnia 2012, 13:10:43 »
Nie bardzo kapuję co Krzepice mają do Lublina?

Sorki, pomyliło mi się z TLK Podhalanin, który jedzie do Wielunia, nie do Lublina. Tam sytuacja jest taka sama - 4 wagony i prawie pusty.

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Plany taborowe PKP Intercity
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Sierpnia 2012, 13:22:32 »
Mnie natomiast śmieszy TLK Rawa... Bydgoszcz - Katowice na całej trasie tylko 4 wagony... Ostatnio nim jechałem to był prawie pełen.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz