Autor Wątek:  Jelitkowo  (Przeczytany 12944 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Jelitkowo
« dnia: 22 Lipca 2012, 13:16:09 »
Siemka. Co powiecie na nową wersje Jelitkowa. Aktualnie, doprowadziłem ją do uruchomienia na PC. Mam zamiar stworzyć od nowa otoczenie i SRK. Raczej nie będę ingerował w układ torowy. Chwilowo sceneria nie ma otoczenia. W załączniku pierwszy "oficjalny" screen. Czekam na wasze pomysły i sugestie.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2012, 13:57:36 wysłana przez epoka9.24 »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Lipca 2012, 13:23:04 »
W odniesieniu do screena. Budynek z prawej strony stacji, na dwupasmówce jakiś ruch samochodowy nie zaszkodzi, słupy oświetleniowe, słupki kilometrażowe, drzewa, nie zaszkodzi trawa. Jeśli dasz radę, zrób też kilka powolnych (np. nachodzących na siebie) i misja nocna by mogła też być. :)

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Lipca 2012, 13:31:30 »
Teren był importowany do 3dsa? Bo coś wygładzania nie widzę.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lipca 2012, 13:31:46 »
Scenariusz poranny na Jelitkowo = coś niesamowitego. Dodaj dużo roślinności tak jak to robi Maciek na Mocznikach. Według mnie Jelitkowo to sceneria która daje pole do popisu scenarzystom. Bałtyk również. Życzę Ci wytrwałości w pracy i żebyś się nie zniechęcił.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Lipca 2012, 13:55:25 »
Teren był importowany do 3dsa? Bo coś wygładzania nie widzę.
Teren jeszcze nie był w 3DS.

W odniesieniu do screena. Budynek z prawej strony stacji, na dwupasmówce jakiś ruch samochodowy nie zaszkodzi, słupy oświetleniowe, słupki kilometrażowe, drzewa, nie zaszkodzi trawa. Jeśli dasz radę, zrób też kilka powolnych (np. nachodzących na siebie) i misja nocna by mogła też być. :)
Wszystko jest do zrobienia. Narazie jednak zajmuję się SRK, ponieważ nigdy go nie było w Jelitkowie. Docelowo ta sceneria będzie w silnie zurbanizowanym terenie.

Szukam osoby która pomoże mi poprawić sieć trakcyjną.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Lipca 2012, 13:59:49 »
A co jest do poprawy z siecią?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Lipca 2012, 14:04:04 »
Jak zwykle wszystko, zaczynając od zbyt krótkich wysięgników...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Lipca 2012, 14:18:29 »
W końcu ktoś się wziął za stare scenerie, jest jeden ważny błąd, Brak semaforów bo ogółem sceneria była naprawdę Dobra do jazdy, ja n.p mam na warsztacie Mazury and Bochnie bo moim zdaniem to są tak samo dobre trasy jak Quark czy Bałtyk, życzę owocnych prac.

Offline pborowiak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lipca 2012, 20:41:14 »
Zawsze byłem raczej za tworzeniem nowych jak tuningiem starych tras, ale Jelitkowem serio nie pogardzę. To może być coś dobrego, jakby się za to ostro zabrać ;)

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lipca 2012, 20:44:28 »
Narazie jednak zajmuję się SRK, ponieważ nigdy go nie było w Jelitkowie. Docelowo ta sceneria będzie w silnie zurbanizowanym terenie.

Szukam osoby która pomoże mi poprawić sieć trakcyjną.
Semafory byly na jednej z wersji (wraz z pozmienianymi nazwami stacji), wiec nie pisz "nigdy". Przywracanie tej scenerii do zycia bez korekt w ukladach stacji nie ma sensu ;)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Lipca 2012, 21:29:33 »
Podejrzewam, że zapewne wiele to nie ma do rzeczy, ale jeśli otwarcie pozwalasz się "przywalać", to się przywalę.
Ta droga czteropasmowa nie ma większego sensu. Zakręt jest dość ostry, nie widzę tam przechyłki (może po prostu słabo patrzę), brakuje poboczy. No chyba, że ma to być jakaś arteria większego miasta, ale to też jakby nie bardzo trzyma się kupy.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Lipca 2012, 12:42:25 »
Porcja screenów. Dodałem semafory w Jelitkowie i Ozorkowie. Zmieniłem rozjazdy w Jelitkowie na JEA29. Stworzyłem nasypy i zmieniłem układy torowe. Wiem że trakcja jest do poprawy. Co zrobić aby nasyp nie był ciemny po jednej stronie?

Czy chcecie SBL na dwutorowych odcinkach?
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2012, 21:26:01 wysłana przez epoka9.24 »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Matz32

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
  • Raczkujacy ;) Scenarzysta.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Lipca 2012, 21:57:58 »
A jest tam aby wystarczająco długi odcinek na SBL ? Jak nie,to lepiej  niech będzie bez. Fajnie ze kolejną scenerie chce ktoś przystosować do nowych standardów.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2012, 22:01:45 wysłana przez Matz32 »
NA Warsztacie

Baltyk SKM - 60%
Prace  po problemach wznowione

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Lipca 2012, 23:23:54 »
Są dwa dwutorowe odcinki. Narazie zajmuję się słupkami hekto. Postanowiłem też że wymienię całą sieć trakcyjną.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Lipca 2012, 08:29:46 »
Są dwa dwutorowe odcinki. Narazie zajmuję się słupkami hekto. Postanowiłem też że wymienię całą sieć trakcyjną.

Zrób podst ;) A jak już montujesz SBL, to pamiętaj, że przy 2 kierunkowej odległość między semaforami w obie strony wynosi 60 metrów.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Lipca 2012, 09:27:41 »
Tak, też jestem za podst. :) Będzie dobry klimat.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Lipca 2012, 09:45:34 »
Pamiętam ja robiłem sobie służby Bydgoszcz - Toruń - Bydgoszcz na jelitkowie własnie. Za Nowym Sadem jest taki jeden fajny tor gdzie zawsze odstawiałem kibla na godzinę i jechełem nim dalej, mozna by tu tak tez tak zrobić.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2012, 09:47:48 wysłana przez Exe »
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Lipca 2012, 11:24:29 »
Top-y można nawciskać bo mało ich w sceneriach.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Lipca 2012, 11:45:24 »
To w takim razie ja proszę o uwzględnienie położenia scenerii na mapie złożeniowej. Sceneria ta zastępuje częściowo południowo-zachodni róg scenerii Moczniki, a od strony zachodniej łączy się Linią 053 (poprzez fragment Tarniowa). Ze względu na ilość łuków jest to raczej linia miejscowego znaczenia.

http://eu07.rainsted.com/scenerie/razem5.html#Jelitkowo
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Matz32

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
  • Raczkujacy ;) Scenarzysta.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Lipca 2012, 12:06:26 »
To jakaś koncepcja na przyszłość czy wyobraźnia autora ? Ogólnie sposób podłączenia wszystkich  scenerii.chyba najbardziej optymalny. Szczególnie podpięcie Bałtyku podpada pod mój pomyśl rozbudowania tej scenerii mimo ze Rochowice to projekt jeszcze nieopublikowany.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2012, 14:18:42 wysłana przez Matz32 »
NA Warsztacie

Baltyk SKM - 60%
Prace  po problemach wznowione

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Lipca 2012, 13:04:05 »
Zapewne można by to jakoś inaczej złożyć, ale jak dotąd (od listopada 2007) nikt nie zgłosił alternatywnej propozycji. Złączenie scenerii raczej blokuje jej dalszy swobodny rozwój, ale za to umożliwia tworzenie zupełnie nowych scenariuszy do jazdy. Starałem się każdą scenerię podłączyć przynajmniej w dwóch miejscach. Po sieci kolejowej jeździ się znacznie lepiej niż po trasie od A do B, bo np. można losowo pojechać objazdem.

Zaproponowane przeze mnie złożenie jest dosyć płynną koncepcją - ostatnio przesuwałem SDR o 5km na północ, by uzyskać więcej przestrzeni. Być może podczas dalszych prac będą potrzebne jakieś dodatkowe przesunięcia. Miejsce, w którym jest Bałtyk jest mocno niedookreślone - wstawiona jest tam sceneria Rochowice, której docelowy kształt nie jest znany i być może będzie musiała być umieszczona w innym miejscu. Mi najbardziej pasuje na przedłużeniu SDR, dzięki czemu mamy magistralę od południa (Drawinowo) przez Moczniki, SDR, Bałtyk do jakiegoś bliżej nieokreślonego portu na północnym wschodzie. Chciałbym też zrobić jakiś sensowny przebieg teoretycznego brzegu morza, co się komplikuje przez kształt nowego Quarka, o którym też trudno powiedzieć, czy powstanie i w jakiej formie. W najgorszym razie przyjdzie pociąć niepasujące scenerie, co z kolei daje duży minus do tzw. znajomości szlaku. Albo trzeba będzie je podczepiać jednym końcem, przez co nie będzie opcji objazdu. Aktualnie prace trwają nad stacją Dzierżawa na Linii 546, a trwa to długo dlatego, że w edytorze trzeba dorobić pewne mechanizmy (ukresy, automatyczne przeliczanie poszerzeń torów, rozjazdy łukowe itp.).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Lipca 2012, 13:11:38 »
Skoro odświeżacie tą scenerie, to chciałbym zwrócić uwagę, że przy przejściach linii z pochylenia na poziom są za duże załomy toru (zarówno wklęsłe, jak i wypukłe). Brakuje też krzywych przejściowych. Nie mniej te załomy przy pochyleniach są bardziej mniej realne niż brak krzywych przejściowych na łukach. Przydałoby się to też poprawić... 
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Lipca 2012, 13:30:31 »
Krzywych przejściowych to chyba brakuje wszędzie. Gdyby się nikomu wcześniej nie udało poprawić załomów profilu, to poprawię sam w plikach przekazanych do testów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Lipca 2012, 12:59:35 »
Nie wiem akurat czy tutaj to wrzucać, ale do wywołanego tematu tutaj najlepiej pasuje. Przygotowałem na szybko w wordzie zasady tworzenia załomów i łuków pionowych dal twórców scenerii. Mam nadzieje, że się przyda.
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2012, 19:01:44 wysłana przez P.J. »
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Lipca 2012, 13:25:59 »
Niepotrzebnie się trudziłeś, bo takie zasady już dawno temu spisał @Paul, a link do nich znajduje się w przyklejonym temacie ;)
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Jelitkowo
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Lipca 2012, 19:44:16 »
Już nie wspominając, że możliwość tworzenia łuków pionowych (czyli załomów profilu) jest w skryptach do 3ds-a od 2008 r.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es