Autor Wątek:  Wypadek na torach pod Wrześnią  (Przeczytany 6731 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krystek11Piast

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wypadek na torach pod Wrześnią
« dnia: 19 Lipca 2012, 13:24:28 »
  "Tragiczny wypadek na torach w Wielkopolsce. Pod Wrześnią pociąg potrącił dwóch pracowników kolei. Obaj zginęli."
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wielkopolska-nie-zyja-dwaj-mezczyzni-potraceni-przez-pociag,nId,623449

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lipca 2012, 14:27:22 »
Przy okazji tego wypadku zastanawiam się, czy w użyciu jest jeszcze wskaźnik W7, czy tylko przechodzi Pan pierdzący z trąbki niczym baran z fujary ?  Wskaźnik W7 jest podobny do W6a z tym, że zamiast wizerunku samochodu ma dużą literę "R". Wówczas maszynista podaje sygnał porządkowy Rp1 "baczność" dla ostrzeżenia pracujących na torze. Jest to bardziej efektywne niż wpisany wcześniej "pan z trąbką". Jadąc CE-30 i widząc roboty torowe to nie jeden i nie dwa razy, a częściej było, że na sąsiednim pracownicy sami musieli mieć oczy nawet w "wiadomym miejscu", gdyż żadne sygnały dźwiękowe ich nie ostrzegały.

Jak obecnie jest ze stosowaniem wskaźnika W7?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4101
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Lipca 2012, 14:30:32 »
Przy remoncie jednego z torów podmiejskich w tunelu średnicowym w marcu br. wskaźnik W7 ustawiony był.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Lipca 2012, 15:15:25 »
Wszystkie prace związane z usuwaniem usterek i robót torowych, powinny być odpisane na nastawni w książce D-831 potwierdzone przez Dyżurnego Ruchu swoim podpisem. Grubsze prace torowe powinny być osygnalizowane, zgodnie z przepisami. Prace w łukach torów powinny posiadać oprócz osygnalizowania, wystawionych pracowników (sygnalistów), jednak wiadomo że z braku ludzi nie wystawia się pracownika z trąbką, bo rąk do pracy braknie.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Lipca 2012, 16:32:51 »
Ponadto jeden z pracowników powinien mieć przy sobie radiotelefon, a dyżurni obu posterunków zgłaszać wyjazdy pociągów, oraz ostrzegać mechaników o robotach torowych.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Lipca 2012, 17:02:56 »
Ponadto jeden z pracowników powinien mieć przy sobie radiotelefon, a dyżurni obu posterunków zgłaszać wyjazdy pociągów.
Każdy odpis robót torowych, powinien mieć notkę na końcu zapisu "Ostrzeganie przed nadjeżdżającym taborem, za pomocą radiotelefonu"

Offline Krystek11Piast

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Lipca 2012, 22:31:42 »
Ponadto jeden z pracowników powinien mieć przy sobie radiotelefon, a dyżurni obu posterunków zgłaszać wyjazdy pociągów, oraz ostrzegać mechaników o robotach torowych.
O ile dyżurny ruchu wie o pracach prowadzonych przy/na torach…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4101
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Lipca 2012, 22:44:42 »
Zdarzają się przypadki, że nie jest poinformowany?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Lipca 2012, 22:49:45 »
No właśnie. Raczej powinien wiedzieć o takich sprawach.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Lipca 2012, 23:06:15 »
Czy wy czytacie posty ze zrozumieniem? Napisałem wyżej, że każde wyjcie w tory, w celu usunięcia usterek, robót torowych MUSI być odpisane w książce D-831 podpisane przez Dyżurnego Ruchu. Osygnalizowanie robót torowych jest wymagane przepisami obowiązującymi w PLK.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Lipca 2012, 23:37:46 »
@mechatronik, prace mostowe, piaskowanie, malowanie wiaduktów, mostów należy do jakiejś śmiesznej spółki. Nie wiem kogo oni wynajmują i jak jest to dogadane z dyżurnymi ruchu.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Lipca 2012, 06:46:44 »
W Siedleckim ZLK jakoś przy piaskowaniu potrafią się ładnie z dyżurnym dogadywać przez radiotelefon i schodzić. Ba, nawet informować że przez najbliższe 40 minut schodzą na śniadanie ;) Ale faktem jest, że jak zabiera się za coś jakaś firma z zewnątrz, to potem takie kwiatki... Wyjdzie na to (jak to w Polsce), że dopiero jak jeden z drugim zginie i okaże się, że dyżurny nie wiedział o ich pracach (a oni o takich przepisach, by się do niego zgłosić), to może coś się zmieni.
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2012, 06:49:06 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lipca 2012, 16:46:23 »
Z samą łącznością też różnie bywa, czasem zdarza się, że można wołać toromistrza/robotnika przez paręnaście minut, bo po prostu radio leży odłożone na drezynie, a gościu pracuje z resztą ekipy ;)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wypadek na torach pod Wrześnią
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Lipca 2012, 08:01:49 »
Jeżeli się nie zgłasza na radio, to zasady czystej logiki obowiązują (oczywiście regulamin robót nie zawiera procedury postępowania w takiej sytuacji).
Albo wysyłam kogoś na miejsce, albo powiadamiam maszynistę o konieczności ostrożnej jazdy obok miejsca torów.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.