Autor Wątek:  Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?  (Przeczytany 15697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DRE

  • Wiadomości: 64
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Czerwca 2012, 13:36:53 »
Nie jest za dobrze. Fakt, że ŚZPR ulegnie likwidacji był do przewidzenia. Prędzej czy później trzeba było zdecydować się na jedno. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że KŚ nie mają taboru na realizowanie wszystkich połączeń. Dzięki temu wytną kolejne połączenia. Nawet jak z PR dostaną parę kibli, to i tak to nic nie poprawi. Pamiętajmy, że KŚ gwarantowały komfort jazdy, a kible z PR nie spełniają tego. Chyba, że zdecydują się na modernizacje, co doprowadzi do wzrostu ceny biletu.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Czerwca 2012, 14:37:58 »
Wniosek z tego jeden - cieszyć będą się prywatni przewoźnicy drogowi. Tak zwane busy i inne pojazdy na gumowych kołach. Jeszcze kilka lat (przy obecnym stanie rzeczy) i będzie to jedyny środek transportu w Polsce, nie licząc komunikacji powietrznej. :)

Offline czakulec1825

  • Wiadomości: 152
  • Koleje Dolnośląskie S.A.
    • Zobacz profil
    • Legnicka Galeria Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Czerwca 2012, 15:53:07 »
Taki mały OT, jeśli nie pasuje tutaj proszę utworzyć jako nowy temat.

''Przewozy Regionalne znikną z rynku''.

Z polskich torów znikną pociągi spółki Przewozy Regionalne. Marszałkowie województw chcą ją rozwiązać. Sami będą odpowiadać za kształt sieci lokalnych połączeń.

Jak podało Polskie Radio, stosowna decyzja zapadła na spotkaniu marszałków z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury. Przewozy Regionalne będą funkcjonować tylko do końca przyszłego roku. Z nastaniem 1 stycznia 2013 r, obsługę pociągów na lokalnych trasach przejmą spółki, które zostaną wyznaczone przez województwo.

W wielu rejonach kraju takie firmy – stanowiące własność wojewódzkich samorządów - już funkcjonują, obsługując część połączeń. Dotyczy to m.in. województwa dolnośląskiego, które posiada spółkę Koleje Dolnośląskie - mającą swą siedzibę w Legnicy. Podobne zakłady istnieją na Mazowszu (Koleje Mazowieckie), w Wielkopolsce (Koleje Wielkopolskie) i na Górnym Śląsku (Koleje Śląskie). Nie wykluczone, że powstaną kolejne. Innym pomysłem na obsługę kolei w województwie jest ogłoszenie przetargu. Tą drogą poszło kujawsko-pomorskie, w którym pasażerów na niezelektryfikowanych szlakach wozi prywatna Arriva.

Przewozy Regionalne mają szesnastu właścicieli – są nimi samorządy wszystkich województw. Marszałkowie podjęli decyzję o likwidacji PR z uwagi na zadłużenie spółki, sięgające 730 mln złotych. PR to obecnie największy przewoźnik kolejowy w Polsce. Prócz sieci połączeń regionalnych (REGIO, czyli dawne pociągi osobowe) obsługuje pociągi InterREGIO i REGIOekspress, wybiegające poza granice jednego województwa i będące tańszą alternatywą dla pociągów pośpiesznych obsługiwanych przez PKP InterCity. Utworzenie podobnych połączeń po likwidacji spółki będzie możliwe, o ile województwa podpiszą pomiędzy sobą stosowne porozumienia.
Koleje Dolnośląskie S.A

Windows 8 32bit, 2GB RAM, Nvidia Geforce GT220 1GB.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Czerwca 2012, 17:12:39 »
''Przewozy Regionalne znikną z rynku''. Z polskich torów znikną pociągi spółki Przewozy Regionalne. Marszałkowie województw chcą ją rozwiązać. Sami będą odpowiadać za kształt sieci lokalnych połączeń.

Doskonale! Wspaniały pomysł. PR padnie, a marszałkowie będą wozić pasażerów na taczkach:) Brawoo! Gratuluję:)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Czerwca 2012, 17:20:02 »
''Przewozy Regionalne znikną z rynku''. Z polskich torów znikną pociągi spółki Przewozy Regionalne. Marszałkowie województw chcą ją rozwiązać. Sami będą odpowiadać za kształt sieci lokalnych połączeń.
Doskonale! Wspaniały pomysł. PR padnie, a marszałkowie będą wozić pasażerów na taczkach:) Brawoo! Gratuluję:)

Na taczkach albo w Eaosach, który będzie ciągnął kuuń :P

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Czerwca 2012, 11:27:19 »
Wniosek z tego jeden - cieszyć będą się prywatni przewoźnicy drogowi. Tak zwane busy i inne pojazdy na gumowych kołach. Jeszcze kilka lat (przy obecnym stanie rzeczy) i będzie to jedyny środek transportu w Polsce, nie licząc komunikacji powietrznej. :)

Jak na razie w sprawie busiarzy w woj. śląskim jest 1:0 dla KŚ bo firma która woziła ludzi na trasie Katowice - Wisła, zrezygnowała z obsługi tego połączenia po otwarciu przez KŚ codziennych kursów na tej trasie :)
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Czerwca 2012, 11:59:35 »
Wniosek z tego jeden - cieszyć będą się prywatni przewoźnicy drogowi. Tak zwane busy i inne pojazdy na gumowych kołach. Jeszcze kilka lat (przy obecnym stanie rzeczy) i będzie to jedyny środek transportu w Polsce, nie licząc komunikacji powietrznej. :)

Po Śląsku wątpię... Ja osobiście jeżdżę busem na trasie Kraków-Katowice, bus jedzie 1:10, pociąg ok 2:10 ;) A busy są co 20 minut, komfortowe i cena przystępna ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Czerwca 2012, 19:11:43 »
W nawiazaniu do wypowiedzi jageera - nie dosc ze czas przejazdu 2 razy mniejszy, to cena biletu jest nizsza niz w pociagach regio, nie wspominajac o TLK czy EC Wawel (59 zl chyba...). Takze na ewentualnej likwidacji pociagow regio Krakow-Katowice straca ci, ktorzy korzystaja z roznego rodzaju ulg, gdyz w tych "busach" (jedna firma podstawia calkiem niezle autokary) one nie obowiazuja. Natomiast co do sedna sprawy - ktos tu wspomnial o malej ilosci taboru KS. To fakt, ale na jakiej zasadzie KS przejely te kilka EN57 i zrobily z nich AKM? Czy z kolejnymi jednostkami nie moznaby podobnie? Tak na marginesie, to trzeba przyznac, ze maja niezly pijar - oblsuguja stosunkowo niewiele pociagow, wszystkie zmodernizowanym badz nowym taborem, wiec nic dziwnego, ze ludzie narzekaja na PR-y i raduja sie na wiesc o poszerzeniu oferty KS.
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2012, 19:15:50 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #38 dnia: 30 Czerwca 2012, 19:20:09 »
Jeśli PRy się rozlecą to na przykładzie warmińsko-mazurskiego ZPR wszystkie kible należące do nich przejdą na stan woj. war-maz. Proste.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #39 dnia: 30 Czerwca 2012, 19:59:35 »
W nawiazaniu do wypowiedzi jageera - nie dosc ze czas przejazdu 2 razy mniejszy, to cena biletu jest nizsza niz w pociagach regio, nie wspominajac o TLK czy EC Wawel (59 zl chyba...). Takze na ewentualnej likwidacji pociagow regio Krakow-Katowice straca ci, ktorzy korzystaja z roznego rodzaju ulg, gdyz w tych "busach" (jedna firma podstawia calkiem niezle autokary) one nie obowiazuja. Natomiast co do sedna sprawy - ktos tu wspomnial o malej ilosci taboru KS. To fakt, ale na jakiej zasadzie KS przejely te kilka EN57 i zrobily z nich AKM? Czy z kolejnymi jednostkami nie moznaby podobnie? Tak na marginesie, to trzeba przyznac, ze maja niezly pijar - oblsuguja stosunkowo niewiele pociagow, wszystkie zmodernizowanym badz nowym taborem, wiec nic dziwnego, ze ludzie narzekaja na PR-y i raduja sie na wiesc o poszerzeniu oferty KS.

Turbokible są na 5-letnim leasingu od konsorcjum ING-NEWAG, szykują się pewnie na następne bo NEWAG skupuje trupy :)

KŚ przejmuje połączenia, to będzie pewnym szokiem, będzie na pewno mniejszy lub większy chaos ale wszystko z biegiem czasu się ustatkuje. KŚ musi ciągle dobrze ustawiać obiegi bo nie cierpi na nadmiar jednostek które mogą sobie leżakować w krzakach.
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych do likwidacji?
« Odpowiedź #40 dnia: 30 Czerwca 2012, 20:03:38 »
W nawiazaniu do wypowiedzi jageera - nie dosc ze czas przejazdu 2 razy mniejszy, to cena biletu jest nizsza niz w pociagach regio, nie wspominajac o TLK czy EC Wawel (59 zl chyba...). Takze na ewentualnej likwidacji pociagow regio Krakow-Katowice straca ci, ktorzy korzystaja z roznego rodzaju ulg, gdyz w tych "busach" (jedna firma podstawia calkiem niezle autokary) one nie obowiazuja. Natomiast co do sedna sprawy - ktos tu wspomnial o malej ilosci taboru KS. To fakt, ale na jakiej zasadzie KS przejely te kilka EN57 i zrobily z nich AKM? Czy z kolejnymi jednostkami nie moznaby podobnie? Tak na marginesie, to trzeba przyznac, ze maja niezly pijar - oblsuguja stosunkowo niewiele pociagow, wszystkie zmodernizowanym badz nowym taborem, wiec nic dziwnego, ze ludzie narzekaja na PR-y i raduja sie na wiesc o poszerzeniu oferty KS.

Turbokible są na 5-letnim leasingu od konsorcjum ING-NEWAG, szykują się pewnie na następne bo NEWAG skupuje trupy :)

KŚ przejmuje połączenia, to będzie pewnym szokiem, będzie na pewno mniejszy lub większy chaos ale wszystko z biegiem czasu się ustatkuje. KŚ musi ciągle dobrze ustawiać obiegi bo nie cierpi na nadmiar jednostek które mogą sobie leżakować w krzakach.

Z nieoficjalnych informacji mają przejść do KŚ 650 osób (maszyniści i kierownicy pociągów) wraz ze taborem!! Informacja ta pochodzi od związkowca-kierownika pociągu, który stara się aby kierownicy przeszli do Kolei Śląskich. Z tego co mnie poinformował to są wstępne rozmowy, które można szacować iż na 80% będzie to zrealizowane. Gdzieś w połowie lipca ma być podana ostateczna informacja co z rozkładem i pracownikami ŚZPR. Na dzień dzisiejszy jednak można powiedzieć że na 100% do zwolnienia idą pracownicy biurowi oraz kasjerki/kasjerzy.
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2012, 20:05:50 wysłana przez hanys »