Po jaką cholerę tam 2 stopień? Bez przesady to nie będzie linia na 300 żeby się bawić w tak zaawansowaną technologię.
1 Stopień:
Istnieje na CMK, gdzie tam spokojnie można na 2 Stopień to zmienić jak geometria pozwala (nie wszędzie, ale w większości) na V=250km/h
Do samego 1 stopnia sygnalizacja kabinowa, ale wszystkie urządzenia SBL są.
2 Stopień:
Zakłada, że to już jest jako działanie bez SBL, ale w odstępach są ustawione balisy + połączenie radiowe z LCSem. [LCSem + balisy na sygnalizacji kabinowej same ustalają prędkość maksymalną]. Więc w tym momencie jest to już ruchomy odstęp blokowy i SBL staje się w tym momencie zbędny [przy każdym zbliżaniu do pociągu bliżej sygnalizacja kabinowa zmienia prędkość maksymalną, po przekroczeniu strefy zagrożenia (czyli np tej czerwonej) LCS przejmuje kontrolę nad pociągiem. To wtedy jak? w ogóle tam stary tabor nie będzie miał prawa wjeżdżać, chyba że chcą kabinówki do kibli i siódemek wrzucać (a to trochę głupota). W momencie zostawienia tam SBL wszystko staje się bezsensu.
2. EP09 mają dostać kabinówki i pewnie wymiennie z Husarzami będą jeździć, ale nie wiem jak z Vmaxem tam, początkowo miało to być tylko 160, mowy o więcej nie było, chyba, że się to w czasie zmieniło. Na bank cała modernizacja była robiona na 160km/h i to już jest kolejny argument że ECTS 2 poziomu jest głupim pomysłem.
Przy 160 należy zlikwidować przejazdy w jednym poziomie już....
Jeżeli =160 to nie, ale powyżej 160 już tak. Na CMK masz bodaj 2 przejazdy Kat A za Grodziskiem Mazowieckim a jest tam już 160km/h. Coś mi się kojarzy, że w filmiku budowanej trasy z Legnicy do Wrocławia do Maszyny, było sporo Osp, także to już po modernizacji odcinki to na bank tylko do 160km/h wszystko było robione.