Autor Wątek:  Przekładnia hydrauliczna  (Przeczytany 7226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« dnia: 21 Października 2004, 18:53:08 »
Cześc, jako że 'zabrano' mi loka EM10, to mam takie pytanie: Czy napisanie fizyki przekładni HYDRAULICZNEJ sprawiłoby dużo kłopotu ? Chciałbym zrobić jakiegoś spalinowego loka którym dałoby się w miarę realistycznie prowadzić (np. sm25, sm15).. A jak by się nie dało, to mógłbym popróbować z EP01 , bo mam kilka rysunków , chyba 2 zdjęcia (czarno-białe :( ), poza tym to jeden z moich ulubionych elektrowozów.. No chyba żeby ktoś miał zdjęcia i jakieś info o EL2, to bym mógł spróbować go zrobić, bo to taki dosyć dziwny elektrowóz, nie widziałem go nigdy na oczy oprócz zdjęć, ale wydaje mi się bardzo ładny.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Października 2004, 19:44:15 »
Aaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hydro - woda,
Hydrozagadka
Hydraulik
Hydrailuka
H - wodór

Za kare napisz pod spodem 10 roznych wyrazów zaczynajacych sie od HYDRO
Reaktywacja ?

Offline Duras

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
    • http://www.motorforum.xt.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Podstawowka
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Października 2004, 19:58:49 »
Albo kolega chodzi do podstawowki albo ma powazne (z niej) braki :)
Tramwaj fajna rzecz... www.motor.xt.pl

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Października 2004, 20:05:53 »
Przepraszam, już poprawione . Ale mylić się jest rzeczą ludzką, wybaczcie mi :( Ok, ma ktoś jakieś zdjęcia, plany itp. EL2 albo odpowiedź na pytanie o Hydrauliczną przekładnię ? Jak coś, to proszę przysyłać na mail hgorkiewicz@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie!

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Października 2004, 21:30:22 »
Bardzo watpie czy w obecnej wersji cokolwiek z fizyka bedzie robione.
W zasadzie to moge z gory powiedziec ze nic nie bedzie (z fizyka) robione.
W tej kwestii pozostaje czekac na wersje oparta o nebule.
Pozdrawiam,
Winger

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Października 2004, 22:01:55 »
A jak z przekładnią hydrauliczną/mechaniczną (taka jaką miał lok SM15)?
Bo z mechaniczną to specjalnie nie ma problemu, bo sięz ganza weźmie,  tylko pytam , jak działa pzrekładnia hydrauliczna, czy są jakieś takie rzeczy trudne do zrobienia, jak np. regulator Woodwarda, wzbudniaca, itp ?
Pozdrawiam serdecznie!

Offline Kakish

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Października 2004, 22:22:56 »
Cytat: "Pit"

Hydrailuka


Hmmm, a kolega moglby za kare napisac 10 slow ponad 10 liter bez bledu :P Jak juz poprawiac to chociaz bezblednie :D

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Października 2004, 23:58:56 »
Cytat: "TruckeR"
A jak z przekładnią hydrauliczną/mechaniczną (taka jaką miał lok SM15)?
Bo z mechaniczną to specjalnie nie ma problemu, bo sięz ganza weźmie,  tylko pytam , jak działa pzrekładnia hydrauliczna, czy są jakieś takie rzeczy trudne do zrobienia, jak np. regulator Woodwarda, wzbudniaca, itp ?


Jeśli dobrze kojaże, Hydro-mechaniczna to zwykła przekładnia mechaniczna z hydro-sprzęgłem. Hydrauliczne sprzęgło to dwie turbiny zamknięte w "puszce" wypełnionej olejem. Jedna turbina wprawia w ruch olej a olej w prawia w ruch drógą turbine. Hydro-przekładnia to jedno lub kilka takich sprzęgieł tworzących pewien układ jednak oprócz turbin i oleju posiadają jeszcze tak zwaną kierownice.

Nie ma co nawet porównywać do przekładni elektrycznej, gdyż cechą charakterystyczną hydraulików jest zmniejszanie się siły pociągowej wraz ze wzrostem obciążenia, natomiast przekładnia elektryczna dzięki regulatorowi Woodwarda dąży do utrzymywania cały czas zadanej siły pociągowej bez wzgłedy na zmiany obciążenia.

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Października 2004, 14:12:50 »
Dzięki Hejnal, ze mi to wytłumaczyłeś. No cóż, na pisaniu fizyki się nie znam (mogę jedynie zrobić plik .chk), więc lok z przekładnią hydrauliczną chyba odpada.. Jedyne co to mógłbym zrobić SM15 TYLKO z przekładnią mechaniczną wziętą z SN61, a to chyba nie byłoby specjalnie realistyczne.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Października 2004, 16:14:01 »
A właśnie, właśnie - przeglądałem dzisiaj znowu książkę pt. Atlas Lokomotyw i znalazłem fajnego dwuczłonowego szynobusa SN81 z przekładnią mechaniczną (SA104 ma hydr.-mech.), więc gdyby ktoś miał zdjęcia takowego to mógłbym coś spróbować zrobić. Uważam, ze jest to bardzo łądny szynobus, i mógłby się znaleźc w MaSzynie.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Października 2004, 17:07:23 »
No wlasnie kiedys mialem pytac - bo oba wygladaja podobnie. Czy roznia sie tylko wnetrznosciami od siebie? Czy sa tez jakies roznice w wygladzie ?
Reaktywacja ?

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przekładnia hydrauliczna
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Października 2004, 18:03:31 »
Są, są. sa104 ma przekładnię hydr-mech, inne kolory, ciut zmieniony kształt pudła, inne bufory, inaczej wykonana ta listwa pod drzwiami. No i Sa104 wg tej ksiązki wyszedł tylko w jednym egzempalrzu, a Sn81 w 5.
Pozdrawiam serdecznie!