Autor Wątek:  Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.  (Przeczytany 29595 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.


Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Maja 2012, 15:10:43 »
Normalnie strach iść do pracy co się dzieje a zmknięcie jeszcze teraz będe miał...Patrzeć na W24 Panowie!!!...Licencjaty zaczną jeździć to dopiero będzie..

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Maja 2012, 15:28:40 »
Można szerzej o licencji? Czemu ma to być gorsze niż obecne mechaniki?

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Maja 2012, 15:36:20 »
3 miesiące szkolenia we Wrocławiu na licencje. ( przerobili tylko E1 jak gadałem z nimi.) Potem egzamin pisemny. Teraz do Grudnia czyli pół roku za pomocnika i potem egzamin na maszyniste jak dobrze zrozumiałem. Ja nie mówię bo u nas też było hardcorowo kurs na dyż. ruchu 3 miesiące z czego tylko ja miałem jakieś pojęcie o kolei bo 4 lata ustawiaczem byłem, a reszta wiary z ulicy. Wiadomo wszyscy zdali ale ja im powiedziałem, że prawdziwym egzaminem jak to bywa na kolei są pewne sytuacje w których trzeba zareagowac tylko i wyłącznie prawidłowo. Sam kozaka nie zgrywam o , że 5 lat juz mam na kolei i wielki Pan Dyżurny, tylko przynajmniej 1 w tyg. R1 chociaż se przejrzeć i podejść do pracy przede wszystkim z szacunkiem, tak samo do maszynistów jak i przyległych dyż.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Maja 2012, 16:00:00 »
W skrócie rzecz ujmując co innego teoria i co innego praktyka. Prosty przykład z życia wzięty. Zadajemy przypuśćmy jakiś kurs np na operatora wózków i widłowych i co to oznacza, że jak mamy papier to już wszystko i jeździmy na luzie? Otóż nie, bo wprawy nabywamy jeżdżąc przez lata, czyli praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka. Podobnie jest i tutaj. Sam zdany kurs to tylko nabita teoria, liczy się przede wszystkim praktyczna umiejętność.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Maja 2012, 16:09:08 »
Powiem wam tyle. Mój tata zdawał w Maju egzamin na pomocnika. Razem było 5 osób, 2 z PKP Cargo i 3 z PPMT. Z Cargo zdał tylko mój tata, ale to dlatego ze miał już do czynienia z koleją, jeździł już dawno temu za pomocnika u umiał większość rzeczy , ale to już inna historia. Maszyniści z PPMT zdawali już na maszynistów ponieważ byli pomocnikami. Najlepsze jest to, że praktycznie nic nie wiedzieli. Mieli najprostsze pytania jakie mogli mieć, ale ledwo co odpowiadali. Wiecie czemu zdali? Bo mieli z góry zapłacone. Tak, prywatne firmy płacą za takie egzaminy i egzaminatorzy nie mogą ich oblać, bo po prostu mają zapłacone. A jaki jest tego wniosek? Większość wypadków kolejowych z udziałem poc. tow. jest z udziałem prywatnych firm. Policzcie sobie ile jest wypadków ze strony PKP Cargo a ile z prywatnych. Pamiętacie aferę z tym ze Maszynista z Cargo zatrzymał pociąg? Jest to dobry przykład odpowiedzialnego maszynisty. Tyle na ten temat.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2012, 16:10:10 wysłana przez Exe »
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Maja 2012, 17:32:17 »
Jeśli chodzi o szkolenie na licencje to możecie poczytać na infokolej (tam piszą chłopacy z IC). Jeśli chodzi o Cargo to szkolenie ma wyglądać następująco: Kilka miesięcy na warsztacie, potem kurs i egzamin na licencję. Następnie jazda z innymi maszynistami (0,5-2lat), kurs i egzamin na świadectwo maszynisty. Później na manewry (0,5-1 roku) i jeśli w międzyczasie nie nawalimy, zdamy wszystkie egzaminy a przełożeni uznają, że się nadajemy to samodzielnie za nastawnik. Długa droga. Pewnie znajdą się olewacze, ale mam nadzieję, że nie przejdą przez to sito.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Maja 2012, 17:37:49 »
IC to inna historia, tam jeszcze jest jako tako. KW spieszy się bo ELfy dostaną w sierpniu a nie ma kto nimi kierować prawda bo PR-y za to się nie biorą.

Offline wider

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Maja 2012, 18:54:29 »
Z tego co się dowiedziałem, prędkość towarowego w chwili zderzenia wynosiła podobno ok. 50km/h

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Maja 2012, 18:58:13 »
Z tego co się dowiedziałem, prędkość towarowego w chwili zderzenia wynosiła podobno ok. 50km/h

Oficjalne źródło? Nieoficjalne lepiej jest zachować dla siebie.

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Maja 2012, 19:08:58 »
Patrząc po zdjęciach siódemki to trochę nieciekawie to wygląda.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2012, 07:04:34 wysłana przez kacp3r »
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Maja 2012, 19:26:10 »
Cytuj
IC to inna historia, tam jeszcze jest jako tako.
Zapewniam Cię, że nie jako tako, tylko porządny egzamin. Mamy egzaminatorów z prawdziwego zdarzenia i nie ma przepuść. Kto nie ma zielonego pojęcia nie przejdzie dalej. Nie czytajcie bajeczek na info kolej, bo tam w większości piszą ci, którzy nie zdawali żadnych egzaminów. Uważam, że kursy wewnętrzne w spółkach są naprawdę wskazane. CS i tak wynajmuje wykładowców ze spółek. Np. ja na kursie rewidenckim miałem wykładowców z PR oraz Cargo. Wiedza, którą mi przekazali wiele pozostawia do życzenia. Więcej nauczyłem się sam przed kursem w swojej spółce.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.


Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #43 dnia: 27 Maja 2012, 20:09:45 »
.........eu07-166 planowa bana mojego Taty..tera nr zobaczyłem...Ojciec się za głowę chwycił...oby jeszcze pojeździła..

Popraw tę wiadomość na napisaną starannie.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2012, 20:33:12 wysłana przez Quark-t »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Maja 2012, 21:00:36 »
Sygnalizacja sygnalizacją. Mech jak nie widzi lub jest wątpliwy pod mocnym świeceniem słońca semafora, to niech pyta ISDR-a. Ostatnio znajomemu na posterunku przerżnął kibelek wjazd na stój. Jechał na odstępie za towarem i nie wiem czemu pocisnął na posterunku. Na szczęście wyhamował - bo rozjazd był obrobiony jeszcze w bok. Lekko cofnął i pojechał dalej....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #45 dnia: 27 Maja 2012, 21:14:51 »
Urządzenia też się dziwnie zachowują. Na pewnej kopalni w tym tygodniu był przypadek, że anglik był w pozycji pomiędzy + i - a na pulpicie pokazywało że iglice dolegają. Dyżurna podała tarczę ale na całe szczęście mechanik (uwaga z CTLu!) to zauważył w porę i się zatrzymał.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #46 dnia: 28 Maja 2012, 08:09:00 »
@jageer, z komunikacją na linii maszynista - ISDR bywa różnie. Sami maszyniści czasami opornie się zgłaszają, w drugą stronę też różnie to bywa. Prowadziłem ostatnio "kontenera" z V=90 km/h. Na szlaku SBL. Na ostatnim blokady S2, wyjeżdżam z lekkiego łuku, a na wjazdowym...S1. Hamowanie nagłe, skład ledwo się zatrzymał przed wjazdowym. Podczas hamowania nagłego próbuje nawiązać łączność z ISDR - bezskutecznie. Po zatrzymaniu się i rozpoczęciu luzowania składu po chwili zgłasza się ISDR: "mechanik, coś się spierniczyło. Semafor wygasł, a ja nie mogę podać Sz...ale jedź...nic nie ma, wyjazd na zielono" (rzeczywiście semafor drogowskazowy i wyjazdowy wskazywały sygnał S2). Zażądałem podyktowanie "eski" na pominięcie semafora z sygnałem "stój". Bez większych dyskusji rozkaz otrzymałem. ISDR dodał: "Tylko się pospiesz mechanik, bo za chwilę będziesz miał z tyłu osobowego." Jadąc dalej podobna sytuacja miała miejsce kilkadziesiąt kilometrów dalej - tym razem wygasł drogowskazowy. W drodze powrotnej z ciężkim pociągiem (3400 ton) dając w stacji "na koło" również wygasł drogowskazowy...
Co do "licencjatów" to nie jest tak, że po otrzymaniu licencji od razu zaczynają samodzielnie jeździć. Ci bardziej "kumaci" myślę, że załapią o co chodzi, reszta po prostu odpadnie, bo nie sądzę, żeby ludzie z komisji brali na siebie odpowiedzialność za takiego delikwenta...

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #47 dnia: 28 Maja 2012, 08:59:39 »
Jeszcze filmik z rozdzielania taboru i wkolejania siódemki (pierwszy raz widziałem takie coś). W którymś momencie jest też pokazane wnętrze zmasakrowanego członu:
http://www.ostrow24.tv/film/6089-usuwanie-uszkodzonych-pociagow.html

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Maja 2012, 10:33:21 »
Jadąc dalej podobna sytuacja miała miejsce kilkadziesiąt kilometrów dalej - tym razem wygasł drogowskazowy. W drodze powrotnej z ciężkim pociągiem (3400 ton) dając w stacji "na koło" również wygasł drogowskazowy...

Standard... ciśniesz mu wysokie prądy, jest przebicie na dławiku i automatyka wygasza semafor.... u nas już się maszyniści nauczyli, żeby daleko stawać z ciężkim brutto. A co do komunikacji ISDR-mech tak to jest....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Maja 2012, 16:25:33 »
Jadąc dalej podobna sytuacja miała miejsce kilkadziesiąt kilometrów dalej - tym razem wygasł drogowskazowy. W drodze powrotnej z ciężkim pociągiem (3400 ton) dając w stacji "na koło" również wygasł drogowskazowy...
Najlepiej jak się jedzie z takim bruttem, jeśli jest taka możliwość wyrzucić się przed stacją. Np. na niektórych stacjach, gdzie dosyć często automatyka głupieje, dyżurny podaje wjazd dla towarów, czy pośpiechów dopiero, jak ten się wyrzuci.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2012, 16:26:49 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Maja 2012, 10:31:27 »
Najlepiej jak się jedzie z takim bruttem, jeśli jest taka możliwość wyrzucić się przed stacją. Np. na niektórych stacjach, gdzie dosyć często automatyka głupieje, dyżurny podaje wjazd dla towarów, czy pośpiechów dopiero, jak ten się wyrzuci.

Widzę, że dla Was jest to normalka i nie ma czym się przejmować, bo "tak jest od zawsze". W mojej ocenie taka sytuacja nie jest normalna. Może jeszcze dodać do WOS-a listę stacji, na których należy się "wyrzucać", bo "automatyka głupieje"...chyba nie tędy droga. Na opisywanej przeze mnie stacji na wjeździe jest doraźna "dwudziestka", zaraz za nią zaczyna się wzniesienie, więc siłą rzeczy musisz ciągnąć żeby się nie zatrzymać.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #51 dnia: 30 Maja 2012, 12:31:49 »
Najlepiej jak się jedzie z takim bruttem, jeśli jest taka możliwość wyrzucić się przed stacją. Np. na niektórych stacjach, gdzie dosyć często automatyka głupieje, dyżurny podaje wjazd dla towarów, czy pośpiechów dopiero, jak ten się wyrzuci.
Widzę, że dla Was jest to normalka i nie ma czym się przejmować, bo "tak jest od zawsze". W mojej ocenie taka sytuacja nie jest normalna. Może jeszcze dodać do WOS-a listę stacji, na których należy się "wyrzucać", bo "automatyka głupieje"...chyba nie tędy droga. Na opisywanej przeze mnie stacji na wjeździe jest doraźna "dwudziestka", zaraz za nią zaczyna się wzniesienie, więc siłą rzeczy musisz ciągnąć żeby się nie zatrzymać.

Jest to czasem normalka, niestety... Ale wiadomo, że PLK woli coś zrobić byle jak, niż inwestować w nowe obwody do wygaszania semaforów/izolacje itp itd... więc lepiej dla nich jak dyżurny poda np. w ostatniej chwili czy coś.... To bardziej wina pionu automatyki, a nie dyżurnych. Czasem są dziwne sytuacje i mech się drze, że nie ma podanego wjazdu, a zależność np. opóźnia podanie wjazdu z względów jakiś tam...

U mnie na posterunku jest taka sytuacja, że jak Ci pociąg zajmie ostatni odstęp i nie podasz wjazdu wcześniej to jest 30 sekund opóźnienia bo musi się załączyć SSP (takie dziwne zabezpieczenia). I teraz prosta sprawa: przejechał osobowy za nim towar się ciągnie na blokadzie. Osobowy rozwiąże drogę, zanim się ułoży dla towara, to już będzie na ostatnim odstępie nawet w połowie i zacznie krzyczeć, że wjazd na stój. A ja już "podałem"... i teraz też każdemu tłumaczyć to by się człowiek zdenerwował.... więc hamuje, zanim wyluzuje i dalej ruszy...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Maja 2012, 12:39:41 »
Nie jestem znawcą w tym temacie, ale zadam pytanie. Nie jest to wina zbyt ciasnego rozkładu jazdy?  2 minuty rozwiązują sprawę czasu zadziałania urządzeń.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Czerwca 2012, 00:32:19 »
Nie jestem znawcą w tym temacie, ale zadam pytanie. Nie jest to wina zbyt ciasnego rozkładu jazdy?  2 minuty rozwiązują sprawę czasu zadziałania urządzeń.
Rozkład jazdy nie ma nic do tego. Jak na samoczynnej blokadzie liniowej zwolni się odstęp, to można od razu puszczać kolejny pociąg, a że to był towarowy, to rozkład dla niego w praktyce ogranicza się tylko do prędkości rozkładowych i trasy przejazdu ;)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #54 dnia: 05 Czerwca 2012, 07:36:39 »
Rozkład jazdy nie ma nic do tego. Jak na samoczynnej blokadzie liniowej zwolni się odstęp, to można od razu puszczać kolejny pociąg, a że to był towarowy, to rozkład dla niego w praktyce ogranicza się tylko do prędkości rozkładowych i trasy przejazdu ;)

Tu masz niestety rację. Ostatnio czytałem raport (chyba na RK) na temat planowości przejazdów pociągów towarowych. Ponad połowa "brutta" nie jedzie planowo. Składa się na to oczywiście wiele przyczyn, choćby sposób rozliczania z PLK za powstałe opóźnienia. Pociągi "sztywne" kategorii TD, TA, TC jeżdżą w miarę planowo - reszta, jak się uda...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #55 dnia: 05 Czerwca 2012, 16:15:56 »
Z tego co piszecie, wynika że rozkład jest jednak za ciasny. Jest to powód wymuszający natychmiastowe wyprawienie składu, byle szybciej. Brakuje czasu na rozwiązanie przebiegu składu przed i ustawienie przebiegu dla przykładowego brutta w sposób zapewniający czas na prawidłową reakcję urządzeń.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #56 dnia: 05 Czerwca 2012, 17:37:12 »
Z tego co piszecie, wynika że rozkład jest jednak za ciasny. Jest to powód wymuszający natychmiastowe wyprawienie składu, byle szybciej. Brakuje czasu na rozwiązanie przebiegu składu przed i ustawienie przebiegu dla przykładowego brutta w sposób zapewniający czas na prawidłową reakcję urządzeń.

Co z tego, to pociągi czasem na każdej stacji musiałby jeździć co 10 minut, 15... często jest tak, że brutto opóźnione jedzie na blokadzie za osobowym. Osobowy wjedzie i robi się przebieg dla brutto. Jak przerżnie wjazd i nie zdążę to nie moja wina.. Myślisz, że co.. żeby zrobić znowu blokady półsamoczynne, jeszcze zadzwonić do sąsiada co będzie wyprawiał i dać pozwolenie po zrobieniu drogi u siebie?

Po to się rozwijają urządzenia SRK, żeby w kilkanaście, kilkadziesiąt sekund ułożyć nową drogę, a nie biegać kilka minut z kluczami od rozjazdu do rozjazdu....

Po drugie: pociąg w Ostrowie był podstawiony w peron, a nie że wjechał z tego samego kierunku co towarowy... tylko z toru postojowego.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #57 dnia: 05 Czerwca 2012, 18:00:31 »
Dokładnie jestem tego samego zdania.
Cytuj
Po to się rozwijają urządzenia SRK, żeby w kilkanaście, kilkadziesiąt sekund ułożyć nową drogę, a nie biegać kilka minut z kluczami od rozjazdu do rozjazdu....
Właśnie chodzi o te kilkadziesiąt sekund na ułożenie przebiegu dla następnego... Nie trzeba 15 minut i powrotu do półsamoczynnych.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #58 dnia: 05 Czerwca 2012, 18:26:13 »
Takie uzależnienia powodujące, że zajętość ostatniego odcinka na SBL pod wjazdem uniemożliwia rozwiązanie przebiegu po przejeździe składu są spotykane dość często. Czyli jeśli jakiś skład ciągnie się jeden za drugim, to wjazd tego drugiego na ostatni odstęp uniemożliwia automatyczne rozwiązanie drogi dla tego pierwszego, który jeszcze wjeżdża w stację. Jeśli do tego dołożymy fakt, że na niektórych stacjach doraźne zwalnianie przebiegu jest opóźnione o kilkadziesiąt sekund, to nie sposób nie zatrzymać drugiego składu pod wjazdem. Tutaj powinien działać dyżurny, który winien przewidzieć, że drugi skład normalnie dogoni tego pierwszego, zanim ten wjedzie w stację. U mnie potrafią krzyczeć przez radiotelefon, żeby wydłużać czas jazdy jeśli nie chce się stać pod wjazdem. Ale wiadomo - różni ludzie pracują. Jedni myślą więcej, inni mniej.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Najechanie pociągu towarowego na osobowy w Ostrowie WLKP 27.05.2012r.
« Odpowiedź #59 dnia: 06 Czerwca 2012, 08:32:23 »
Dokładnie jestem tego samego zdania.
Cytuj
Po to się rozwijają urządzenia SRK, żeby w kilkanaście, kilkadziesiąt sekund ułożyć nową drogę, a nie biegać kilka minut z kluczami od rozjazdu do rozjazdu....
Właśnie chodzi o te kilkadziesiąt sekund na ułożenie przebiegu dla następnego... Nie trzeba 15 minut i powrotu do półsamoczynnych.

W Ostrowie są przekaźniki, więc przestawienie rozjazdu na tor obok to kilkanaście sekund maks... A blokada tam jest C, więc towar dojeżdżał i nie miał zrobionej drogi na wjazd, a rozjazdy były na + niefartownie na tor, gdzie stał kibelek....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...