« Odpowiedź #16 dnia: 27 Maja 2012, 10:44:57 »
http://www.tvn24.pl/0,1745796,0,1,towarowy-wjechal-w-osobowy,wiadomosc.html
Kurna! Co jest? Czarna seria 2012?
Poczekajmy aż zaczną jeździć "licencjaci". Jestem przerażony podejściem niektórych przyszłych "maszynistów" do sygnałów. Traktują semafory jak sygnalizatory na drodze. Czerwone światło w ogóle na nich nie działa.
Co do tego konkretnego przypadku to pamiętam jak jeździłem przez Ostrów to z widocznością wskazań semaforów było bardzo różnie.
Jednak mimo wszystko pora w jakiej to się stało dużo mówi. Najcięższe do przetrwania są godziny między 1-2 w nocy i 4 a 5/6 nad ranem. Jeśli nie jeździ się wg stałego rozkładu i każda służba wypada inaczej to organizmowi jest się trudno dostosować. Bardzo to widoczne jest u ludzi po 50. Ja nie ukrywam, jak zacząłem jeździć za szkoleńca na pomocnika to te godziny były dla mnie męczarnią. Później mi to przeszło -kwestia przyzwyczajenia + młody organizm i człowiek bez problemu dawał radę.
Zastanawiający jest tylko fakt skoro pociąg towarowy miał semafor na stój, i przejechał praktycznie "pod oknami" nastawni dlaczego pani dyżurna nie starała się go zatrzymać? Z praktyki dopowiem, że tak wygląda u nas obserwacja wjazdu pociągu. Skoro co niektórzy mają gdzieś obserwację składu z TWR to po co w ogóle patrzeć na jakieś węglarki…
btw Wcale nie trzeba jechać pod słońce żeby przejechać semafor na czerwono. Wystarczy, że słońce nam poświeci pod odpowiednim kątem i pięknie zaczyna nam się odbijać wewnętrzna barwiona soczewka np zielona. A z czerwonymi wiemy jak jest gdy świecą np na jedno włókno…
Ogólnie fajnie tak sobie pogadać jak ktoś nie jeździ i nie widzi tych cudów na żywo a jazdę zna tylko z opowiadań ;)
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76