Autor Wątek:  tyku tyku  (Przeczytany 16579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marekG

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
tyku tyku
« dnia: 06 Listopada 2003, 12:21:21 »
tyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tykutyku tyku
...hmmm delikatna sugestia? :)
Tak naprawde to juz nie moge sie doczkekac na en57 i jak czytam np. o dziwiekach do niego to az mnie ciarki przechodza na sama mysl ze moze niedlugo sie pojawi dostepny dla "mas":)


ten post mial sie pojawic na innym temacie ale nie wiem jakim cudem tutaj sie znalazl

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (06-11-03 12:27)
Pozdrowionka papa,patyki w gorze obydwa

Offline koltom

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
    • http://www.koltom.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Listopada 2003, 13:48:56 »
No, kibelek calkiem fajny :))))
Ale najlepsze jest ze za sprawa Ola bedzie z calym srodkiem - przedzialy, siedzenia, stoliczki, smietniczki, grzejniczki itd. :)

Polecam pare screenow z renderingu: <http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/olo/kibel/>

[%sig%]
(@OOOO)=======|

S2 dla wszystkich !

Tomek

  • Gość
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Listopada 2003, 16:08:57 »
Piekne, Piekne. Nie chce byc pesymista, ale jak sie zacznie wyliczanie fizyki stolika czy smietniczki to wogule z miejsca sie nie ruszy ten symulator. :-)

Pozdrawiam

[%sig%]

Offline koltom

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
    • http://www.koltom.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Listopada 2003, 19:38:45 »
Jak mozna liczyc fizyke stolika? Przeciez to tylko nieruchomy obiekt :))
Ale masz racje jak dojdzie tyle szczegolow a co za tym idzie trojkatow, to wydajnosc siadzie, zreszta Olo o tym mowil, ze kibel z calym srodkiem bedzie tylko dla mocnych kompow :((
Ale znajde na to sposob zrobie pol kilometra samego toru bez terenu i bede kibelka doklanie przegladal ;)
Moze sie cos na Nebuli poprawi, tylko zeby ona byla...

[%sig%]
(@OOOO)=======|

S2 dla wszystkich !

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Listopada 2003, 23:46:54 »
nie powinno byc tak tragicznie srodek wagonu RA to tylko 3400 trojkatow wiec nie az tak zle.

OlO_EU

[%sig%]

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Listopada 2003, 10:45:05 »
A 'propos prawie skończonego EN57, to jedna textura z wnętrza jest chyba nieco za duża w porównaniu do reszty. Mam na myśli "male_okno.tga"
Jak to mówi McZapkie można by ją zoptymalizować ;-)
A Poza ^tym^  maxowe pliki prezentują się świetnie.

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Listopada 2003, 14:51:19 »
Ciekawe kiedy dojdziemy do tego że okienka w wagonikach będą wszystkie przezroczyste i będzie widać wnętrze osobowych. To by wtedy MaSzyna przebiła produkt naszego znienawidzonego Microsoft. Tylko czy nawet na nowym engine by to wogule ruszyło? Może któryś z twórców sie wypowie?

[%sig%]
Pozdrawiam, Nicolass

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Listopada 2003, 21:09:52 »
wagony w nebuli sa z wnetrzem nie ma problemu nawet fajnie sie prezentuja ;)

OlO_EU

[%sig%]

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Listopada 2003, 22:24:44 »
mixer napisał(a):

> A 'propos prawie skończonego EN57, to jedna textura z wnętrza
> jest chyba nieco za duża w porównaniu do reszty. Mam na myśli
> "male_okno.tga"
> Jak to mówi McZapkie można by ją zoptymalizować ;-)

Juz to zrobilem - Olo, w tym co Ci wyslalem sa niektore
tekstury poprawione. Pamietaj zeby robic czarne tlo
tam gdzie jest przezroczyste, wtedy nie ma problemow
ze zmniejszaniem, filtracja itp.

[%sig%]

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Listopada 2003, 22:26:37 »
Nicolass -> moim zdaniem maszyna przynajmniej rok temu przebiła Train Simulatora.
Ostatnim problemem do pokonania jest brak tras i wysokie wymagania.
W Cebuli z wbudowanym edytorem tras nie powinno być już takiego zamętu przy "budowaniu" nowych scenerii, a dzisiejsze wymagania za dwa lata wcale nie będą takie wysokie ;)
W Nebuli jest szybciej, ale gdy dostawi się w terenie pełno nowych elementów scenerii, to zapotrzebowanie na moc obliczeniową i pamięć może być podobne.
Poza tym Nebula ma kilka wad w porównaniu z obecnym symulatorem.
Najciemniejsze brudy wyjdą zapewne w praniu przy "publicznym" testowaniu.

Offline midak

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
    • http://mojemiedzyzdroje.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Listopada 2003, 12:22:23 »
Co to jest ta nebulla cebulla  jak cos fajnego milego w dotyku i cieplutkiego jak sie wyciaga z cd-romu to ja chce to miec

P.S. Kiedy bedzie Su - 45 w wersji do playerowania bo robir traske nie zelektryfikowana
to znaczy prawie juz jest ale sn61 mimo wszystko tam nie pasuje
ezdził ktos moze na trasie Krzyż - Piła??

[%sig%]
Midak One nie jeżdżą one szybują  EN-57

Offline pirek2

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Listopada 2003, 13:11:22 »
bo robir
> traske nie zelektryfikowana
> to znaczy prawie juz jest ale sn61 mimo wszystko tam nie
> pasuje
> ezdził ktos moze na trasie Krzyż - Piła??


Czy mam rozumieć, że robisz trase Krzyż-Piła?

Pozdrawiam
pirek2

Offline pirek2

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Listopada 2003, 13:11:30 »
bo robir
> traske nie zelektryfikowana
> to znaczy prawie juz jest ale sn61 mimo wszystko tam nie
> pasuje
> ezdził ktos moze na trasie Krzyż - Piła??


Czy mam rozumieć, że robisz trase Krzyż-Piła?

Pozdrawiam
pirek2

[%sig%]

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Listopada 2003, 14:31:01 »
Nebula-Cebula to jest to: http://nebuladevice.sourceforge.net/cgi-bin/twiki/view/Nebula/WebHome  W dotyku takie sobie ;)

[%sig%]

Offline midak

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
    • http://mojemiedzyzdroje.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Listopada 2003, 13:50:12 »
Tak jest zgadles pirek2, a co?? jezdiles?

[%sig%]
Midak One nie jeżdżą one szybują  EN-57

Offline pirek2

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Listopada 2003, 14:52:23 »
midak napisał(a):

> Tak jest zgadles pirek2, a co?? jezdiles?


Pozciagiem na tej trasie? Mase razy. Mozna wiedziec jak daleko w jej tworzeniu jestes zaawansowany?

Pozdrawiam
pirek2

Offline midak

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
    • http://mojemiedzyzdroje.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Listopada 2003, 13:14:24 »
To sie znaczy Wielen polnocny jest  tak do Trzcianki ze szczegółami no ale problem sie od Stobna zaczyna, ale juz nie dlugo bedzie do sciagniecia (moze). Przedewszystkim czekam na Su45 bo bez tego ani rusz, no i szare bipy by sie przeydaly.

[%sig%]
Midak One nie jeżdżą one szybują  EN-57

Offline pirek2

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Listopada 2003, 13:45:55 »
> To sie znaczy Wielen polnocny jest  tak do Trzcianki ze
> szczegółami no ale problem sie od Stobna zaczyna, ale juz nie
> dlugo bedzie do sciagniecia (moze). Przedewszystkim czekam na
> Su45 bo bez tego ani rusz, no i szare bipy by sie przeydaly.

A jak tam Krzyż? A z czym masz problem? W Stobnie za dużo chyba nie ma do roboty najgorzej Piła i Krzyż.

Pozdrowienia

pirek2

Offline midak

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
    • http://mojemiedzyzdroje.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Listopada 2003, 12:27:02 »
no wiesz krzyz to narazie jest ze dwie stodoly i napis krzyz (ale ladny za to ) mam textury ostatnio cyfr. robilem , ale przyznassz ze zrobienie budynkow stacyjnych w k albo pile to nie takie easy (chodzi o czas)

[%sig%]
Midak One nie jeżdżą one szybują  EN-57

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Listopada 2003, 18:15:50 »
wracając do tematu:
Faaaaajne jest nowe tyku tyku. I przetwornica specjalnie dla EU też.
Tylko trochę szkoda, że mają za dużo niepożądanych szumów.
No, ale nie można mieć wszystkiego co się chce ;-/
W każdym razie jest dobrze.

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Listopada 2003, 20:00:16 »
Zajmuję się obróbką dźwięku, szczególnie przywracaniem blasku starym, zaszumionym nagraniom. Mogę się postarać, przy pomocy specjalnych narzędzi,  usunąć szumy z tych próbek. Będą na pewno brzmiały lepiej.

Proszę o ewentualny kontakt osobę odpowiedzialną za dźwięki w symulatorze (McZapkie?) na adres gliniecki (na) klub (kropa) chip (kropa) pl

[%sig%]
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Listopada 2003, 20:15:09 »
Bartku -> czego używasz? Pro Tools? Sound Forge? Pristine Sounds?
Czy może tylko dedykowanych wtyczek do Cool Edita?
Mogę Ci podesłać te dźwięki do jednostki o ile autor (nie wiem kto je robił), już Ci ich nie przysłał.
Ale IMHO najlepiej by było nagrać je od cyfrowo nowa.
W końcu EN57 to nie zabytkowa płyta winylowa ani taśma z archiwum ;-))

(dopisek: nawet nie trzeba podsyłać bo są w patchu ;)

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (16-11-03 00:17)

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Listopada 2003, 21:28:12 »
Pro Toolsem nie odszumisz zbytnio, bo ta machina głównie do miksowania i nakładania efektów służy. Używam Cool Edita i zestaw wtyczek + ucho + doświadczenie :))

Nikt mi jeszcze nic nie przysłał. Niestety, nie mam możliwości (technicznych) nagrania dźwięków z kibelka.

[%sig%]
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Listopada 2003, 00:14:23 »
Ale "ta machina" ma także mnóstwo dodatkowych wtyczek i jest w stanie odszumić równie dobrze a myśle że i lepiej.
Mniejsza o większość - i tak najważniejsze jest czułe ucho ;)
Odgłosy jednostki są w katalogu sound najnowszego patcha.
Chesz się pobawić?

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Listopada 2003, 10:21:25 »
Chcę, ale wolałbym dysponować w miarę możliwości oryginalnymi dźwiękami, tzn. nie tymi z symulatora, które są już przkonwertowane na mono, rozdzielczość 8-bit i chyba pasmo 22500 Hz. Oczywiście można z nich zrobić 16-bit, 44100 Hz, ale późniejsza ponowna konwersja "w dół" odbije się negatywnie na ich jakości. Dlatego poszukuję osoby, która dostarczyła te dźwięki i ma ich oryginalne nagrania.
 Tylko wtedy cała zabawa wydaje mi się mieć sens.

[%sig%]
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Listopada 2003, 12:56:47 »
No właśnie - przekonwertowane. Nie wiem czy ostało się gdzieś całe nagranie z kibla, ale nawet gdyby nie, to mogę zrobić nowsze zamiast czyścić tamte...
...ocywiście jeżeli będzie zapotrzebowanie - bo średno mi się chce łazić na szopę z mikrofonami i sprzętem, gdy gdzieś czekają gotowe dobre dźwięki.
Trzebaby namówić Maćka aby nie konwertował w dół dzwięków w Cool Edicie, bo tamtejszy konwerter zaszumia oryginał.
PS. Pamiętam, że kol. Janko Muzykant nagrywał sample z kibla w bardzo dobrej jakości.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Listopada 2003, 15:34:27 »
Akurat te EN57 to nie ja nagrywalem i konwertowalem
(no moze sprezarke cos tam zmnienialem).
A co uzywac zamiast CoolEdit zeby nie zaszumialo?

Pozdr,

[%sig%]

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Listopada 2003, 16:07:35 »
Zmiana rozdzielczości w dół (np. z 16-bit do 8-bit) zawsze pociąga za sobą wprowadzenie szumu do sygnału. Szum ten można próbować zmniejszyć (np. przez dithering), ale wyeliminować go zupełnie się nie da.

Dlatego najlepiej by było, żebyś zostawił te dźwięki w 16 bitach. Tak będzie najlepiej dla jakości. Jeżeli zmniejszasz rozdzielczość tylko ze względu na wielkość plików, proponuję tego nie robić. Jakość za bardzo ucierpi.

Oczywiście najlepiej by było, gdyby engine mógł odtwarzać dźwięki skompresowane do MP3. Wtedy można by dać dźwięki o bezkompromisowej jakości.

[%sig%]
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: tyku tyku
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Listopada 2003, 18:01:50 »
Popieram.
Najlepiej zostawić w 16 bitach, ewentualnie umożliwić odtwarzanie w MP3 lub OGG.
Jest tylko małe ale...
1.Odgrywaniwe skompresowanych dzwięków w symku może (nie musi) pogorszyć wydajność.
2.Nie da się zapętlić empetrójki i łączyć, przerywać, nakładać fragmentów dźwięków w czasie rzeczywistym tak, żeby coś sie po drodzie nie popieprzyło.

MP3 (lub  OGG) może wszakże w symulatorze pełnić drugorzędną rolę, jako szczekaczka na peronach, szum pracy fabryki, odgłosy miasta itp...