Autor Wątek:  Tory a wzniesienia  (Przeczytany 10036 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« dnia: 12 Października 2004, 23:33:42 »
Witam!!!
Chciałbym prosic o receptę na szybkie kładzenie torów ale tak, zeby można było tworzyć wzniesienia, podjazdy itp.
W nowej trasie zaczołem robic to normalnie ręcami (tworzenie odcinka, obracanie o kąt, łączenie z resztą i dziubdzianie w terenie) ale to straszna męczarnia, zeby potem dopasowac teren do torów. Jak ktoś ma jakiś inny sposób bardzo byłbym wdzięczny, za podzielenie się nim.
I jeszcze jedna sprawa do twórcy skryptu - czy można tak zmodyfikować skrypt, aby przy kładzeniu torów podawało się kąt albo różnicę wzniesień pomiedzy początkiem a końcem toru? Ułatwiło by to znacznie tworzenie wzniesień.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Kakish

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Października 2004, 08:19:47 »
Cytat: "wasyl"

I jeszcze jedna sprawa do twórcy skryptu - czy można tak zmodyfikować skrypt, aby przy kładzeniu torów podawało się kąt albo różnicę wzniesień pomiedzy początkiem a końcem toru? Ułatwiło by to znacznie tworzenie wzniesień.


Z tego co wiem to na prostej dziala funkcja slope to wlasnie jest dokladnie to czego szukasz... mozna tez zmodyfikowac tak skrypt zeby slope dzialalo i na lukach (daj mi znac na PW).
Niestety problemem i tak pozostanie przygotowanie terenu pod tak polozony tor i na to nie znam zadnej rady

hunter

  • Gość
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Października 2004, 14:27:36 »
Jak nie ma skryptu, żeby zrobić ten tego nasyp (teren) pod tory?

Oczywiście, że jest!!! :P

Jak sie stworzy tor i sie go podniesie, to na dole jest funkcja o nazwie: Crone lub /"""\ .

Potem tam sie ustawia, daje sie create i wyznacza sie tor. Gotowe!

Pozdro.

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Października 2004, 22:09:47 »
Witam!!!
Uh - racja. sq1mhv - wielkie THX - chyba musze iść do okulisty ;)
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Października 2004, 22:29:17 »
Ja bym tego skryptu nie używał. To jest spore obciążenie dla grafiki gdzyż siatka składa się z wielu trójkątów. Żeby dopasować terern do torów poprostu kopiuje tory usuwam właściwości obniżam o 0,2 m, łącze w jeden kawałek "(attach) i staje się to linią terenu (w miejscach gdzie przestaje rosnąć lub opadać dziele odcinek na 4)
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Października 2004, 00:10:33 »
Witam!!!
Przy odpowiednio dobranych parametrach można uzyskać tylko 6 poligonów na 100 metrów nasypu - wg. mnie rezultat bardzo dobry (nawet lepszy niz w poprzednich moich trasach)
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Października 2004, 00:32:35 »
Witam!!!
Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - nasyp nie do końca realizował tego czego pragnę.
Przy tworzeniu obwiedniej lini wokół torów można włączyć "przyciąganie do lini (krawędzi) (snap to edge)" i stawiamy punkty. Potem tylko przesunąć je o kilka metrów o torów i gotowe. Super rezultat w przypadku lini 2-torowej.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

hunter

  • Gość
Re: Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Października 2004, 11:58:56 »
Cytat: "Kakish"
slope


Slope!?
Thx, Kakish, nigdy na to nie wpadłem, że to sie robi tak łatwo, a nie przeciągać vertex'y do góry!!

Offline pROSiAczek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
    • http://www.furel.elblag.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Października 2004, 19:05:49 »
no teraz to strace caly szacunek dla tzw. trasopisarzy! jak mozna sie chwalic traskami skoro nie potrafi sie nawet dobrze obslugiwac skryptow w maxie!! naprawde smutne. a fakt ze sie do tego przyznajecie to : 1. jeszcze smutniejsze bo nie zdajecie soboe sprawy z powyzszego, 2. pocieszajace bo zdajecie sobie sprawe, ale stawiacie szczerosc ponad wlasne niedoskonalosci. ludzie zapoznajcie sie porzadnie ze skryptami! tam jest wiele wiecej cudow... ja sam sie biore za kolejne tajniki skryptow - a potem za traske
Power is nothing without control

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Października 2004, 20:28:24 »
Witam!!!
Wszystko pieknie cacy ale nie można znać się na wszystkim - nikt nie jest doskonały. Pozatym forum jest po to by pytać i wymieniać doświadczenia - to, że ktoś nie zwrócił uwagi na niektóre opcje nie odrazu musisz po nim jechać. Pozatym jak ktoś już wcześniej wspomniał nie warto do końca wykozystywać skrypt - jest w nim kilka błędów i utrudnień.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Października 2004, 22:01:21 »
Prosiaczek nie bądź świnia - o tym po co jest slope to chyba nigdzie nie pisze, zresztą działa to chyba tylko dla prostych (może ktoś to poprawi?).
Ale faktem jest że na stronie o edycji jest opis jak formować wykopy, nasypy itp za pomocą dodatkowych linii (skrypt bierze pod uwagę tory tylko z flagą otoczenia Flat, w innym przypadku dobrze jest skopiować tory, połączyć, usunąć właściwości (przestają być torami), można dogęścić punkty na łukach, przesunąć 0.2m w dół i 2m w bok, skopiować,
przesunąc 4 m na drugi bok (na łuku trzeba skorygować końce), znowu skopiować i kilka metrów w bok i do góry/na dół w celu uzyskania korony wykopu/podstawy nasypu.

Offline pROSiAczek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
    • http://www.furel.elblag.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Października 2004, 18:47:48 »
McZapkie w zadnym wypadku to co napisalem nie sugeruje zebym byl swinia! jedynie doznalem szoku ze ludzie dzialaja jak automaty. co im powiesz robia, niepokombinuja sami, czekaja na gotowe rozwiazania (modnie zwane solucjami), czy podpowiedzi tzw. mentorow. mialem wrazenie (mialem, juz nie mam) ze trasopisarz to ktos kto ciagle stara sie poznac narzedzia, ktorymi pracuje, poznac SAMODZIELNIE, chocby dla wlasnej satysfakcji... i oto mi chodzilo - o nic wiecej.

ps. o wielu rzeczach nt. symka nie jest nigdzie napisane a jednak jakos to idzie do przodu... co zrobisz z ta "swinia" w swoim poscie zalezy tylko od ciebie i twojej oceny sprawy
Power is nothing without control

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Października 2004, 19:18:31 »
Witam!!!
Prosiaczek - jeżeli jesteś takim SAMODZIELNYM trasopisarzem to po co zaglądasz do tego działu a tym bardziej na ten post - to co robisz przeczy temu co piszesz.
Pozatym RAZEM - znaczy EFEKTYWNIEJ i SZYBCIEJ !!! - Tego pod uwagę chyba nie wziołeś.
P.S. Skończmy z ta bezsensowną dyskusją - JA zadałem tutaj KONKRETNE PYTANIE a nie POLEMIZUJE nad możliwościami i umiejętnościami trasopisarzy. Jeżeli chcesz poruszyć taki temat to prosza założyć go w dziale Inne. Odpowiedz i wyjaśnienie na temat mojego problemu uzyskałem - a jakim jestem trasopisarzem, to już jest moja sprawa.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Października 2004, 19:41:45 »
Cytat: "wasyl"

Pozatym RAZEM - znaczy EFEKTYWNIEJ i SZYBCIEJ !!! -

Taaak....weź 10 osób i spróbuj zrobić trasę....Po tygodniu zaczną się nieporozumienia...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Października 2004, 20:25:48 »
No to się bieże ludzi z którymi da się dogadać a nie takich którzy się o byle co sprzeczają!!

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Października 2004, 02:43:36 »
Witam!!!
E tam - trase wole robić sam ;) (lub przy pomocy co najwyżej 2 osób) - mi chodziło o podzielenie się wiedzą i umiejętnościami aby nie tracić czasu na "ponowne odkrywanie ameryki".
A swoją drogą praca w grupie to bardzo dobry pomysł, jednak preferuje kontakt face-to-face ;). Do tego typu organizacji pracy już sie przyzwyczaiłem, a konflikty nie  wybuchają tak często jak wspomniał Mateuzs.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline midak

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
    • http://mojemiedzyzdroje.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Października 2004, 18:39:20 »
jak to powiedzial rosyjski zolnierz po ataku terrorystycznym "prosze sie nie martwic, wszystko rozwiaze sie samo" moze i tak bedzie ze slope  Pozdrawiam
Midak One nie jeżdżą one szybują  EN-57

Offline pROSiAczek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
    • http://www.furel.elblag.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Października 2004, 00:49:32 »
wasyl, ja nie polemizuje nt. umiejetonosci, podkreslam natomiast fakt, ktory jest bezsprzeczny, a mianowicie - wiele osob ledwie liznie maxa i jego skrypty, zlozy deklaracje, ktore okaza sie bez pokrycia, a potem po prostu zniknie... nie podwazam sensownosci czy wartosci jak a niesie ze soba dzielenie sie swoja wiedza.

Ustosunkowujac sie do zarzutu ze sam sobie zaprzeczam przytocze Twoje posty: "...Pozatym RAZEM - znaczy EFEKTYWNIEJ i SZYBCIEJ !!! - Tego pod uwagę chyba nie wziołeś..." oraz "...E tam - trase wole robić sam ;) (lub przy pomocy co najwyżej 2 osób) - mi chodziło o podzielenie się wiedzą i umiejętnościami aby nie tracić czasu na "ponowne odkrywanie ameryki"..." - to po co sie dzielic wiedza z dzialajacymi w pojedynke skoro efekt synergii jest taki niepodwazalny?

Odpowiem: wziAlem pod uwage mozliwosc pracy grupowej, lecz tak jak i Ty, choc duzo wczesniej chyba, zauwazylem i doswiadczylem konsekwencji negatywnych takiego zbiorowiska... i nie chodzi o konflikty a niemoznosc symultanicznej pracy nad danym projektem (dosc malym jak np. trasa przez wiecej niz 2-3 osoby -  i tu sie z Toba zgadzam)
Na forum nie zaglada sie TYLKO po to zeby sie czegos nauczyc czy zglosic po pomoc, bo powinno sie to nazywac HELPDESK albo jakos podobnie...

ps. prosze starac sie zachowac zapis pROSiAczek, a nie prosiaczek - ale to na marginesie

pozdr i znikam, walczyc z traska...
Power is nothing without control

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Października 2004, 10:21:58 »
Cytat: "pROSiAczek"
Na forum nie zaglada sie TYLKO po to zeby sie czegos nauczyc czy zglosic po pomoc, bo powinno sie to nazywac HELPDESK albo jakos podobnie...


To ja poprosze link do tego "HELPDESK".
;)

BTW To po co jest to forum i dział pomoc??

Offline pROSiAczek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
    • http://www.furel.elblag.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Października 2004, 10:51:33 »
dzial POMOC na tym forum to raczej jest taki dzial gdzie totalnie zielone w skwestii symka ludki pisza : pomozcie, nie moge odpalic gry (!) :/" sorki za te gre ale tak czesto jest napisane... oczywiscie pomiedzy tymi rozpaczliwymi postami zdarzaja sie tez perelki... a jednak wiele kwestii technicznych dla sredniozaawansowanych omawianych jest w innych tematach w innych dzialach... a HELPDESK nie istnieje i nie jest to to samo co dzial POMOC w obecnej formie. trzebaby miec grupe osob bieglych tajnikach symka, ktore nie beda sie o byle co irytowac i w miare mozliwosci natychmiast wspierac w sposob kompleksowy, a w dziale POMOC kazdy pisze co mu sie podoba...
Power is nothing without control

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tory a wzniesienia
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Października 2004, 15:45:04 »
Cytat: "pROSiAczek"
dzial POMOC na tym forum to raczej jest taki dzial gdzie totalnie zielone w skwestii symka ludki pisza : pomozcie, nie moge odpalic gry (!) :/"...


No właśnie i o to chodzi żeby w tym dziale wyeliminować takie posty gdzie jest "nie umiem włączyć" a zadawać konkretne pytania nt. symka i tego co jest potrzebe w pomocu wokół symka. ale to już się OT robi i to bardzo
Inter City - Polskie Porządne Pociągi