Autor Wątek:  Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"  (Przeczytany 22510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« dnia: 09 Kwietnia 2012, 02:44:26 »
Pytanie odnośnie podawania "Sz" i "W24" na tor lewy, otóż będąc u siebie na stacji w Obornikach Śląskich zauważyłem, że pociąg TLK dostał wyjazd na "Sz" na tor lewy (pociąg wyjeżdżał na szlak Oborniki Śl.- Pęgów....), ale nie załączył się wskaźnik W24? Pytam bo słyszałem kilkukrotnie, że przy "Sz" wyświetla się też W24.

Dodam, że 06.04.2012. na tym szlaku około godz. 21:30 była sytuacja taka jak pod Szczekocinami, gdyż pociąg TLK został wyprawiony na osobówkę, ale dyżurni w porę się zorientowali i zatrzymali oba składy.

Poprawiłem kilka błędów. Na przyszłość proszę o:
1. Zaczynanie zdania wielką literą.
2. Stawiania spacji po, ale nie przed znakami interpunkcyjnymi takimi jak pytajnik, kropka, przecinek...
3. Używanie dokładnie trzech kropek w wielokropku.
4. Zwracanie uwagi na imiesłowy --- "Stojąc za drzewem granat leciał" jest naprawdę absurdalne.

Kamils
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2012, 00:00:43 wysłana przez kamils »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Kwietnia 2012, 08:02:30 »
Sz wyświetla się osobno. A jeśli podyktowany był rozkaz N, to nawet nie musiał być wyświetlony.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyprawianie pociągu na\" Sz\" i \"W24\"
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Kwietnia 2012, 11:17:39 »
Albo ISDR po prostu nie obsłużył przycisku NO ;)

Sz wyświetla się osobno. A jeśli podyktowany był rozkaz N, to nawet nie musiał być wyświetlony.
Tam OIDP wszędzie jest blokada dwukierunkowa. Znaczy to tyle, że przy wyjeździe na tor lewy nie dyktuje się eNki z informacją o wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego, którego się przy takiej blokadzie nie wprowadza.

  Dodano: 09 Kwietnia 2012, 11:25:53
Dodam że 06.04.2012. na tym szlaku ok godz. 21:30 była sytuacja tak jak pod Szczekocinami, gdyż pociąg TLK został wyprawiony na osobówkę ale dyżurni w porę się zorientowali i zatrzymali oba składy.
Radziłbym nie publikować takich informacji, nie wiadomo czy sprawa wyszła na jaw.

Poprawiona literówka.
ABu
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2012, 16:42:00 wysłana przez ABu »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Kwietnia 2012, 11:33:13 »
 
Dodam że 06.04.2012. na tym szlaku ok godz. 21:30 była sytuacja tak jak pod Szczekocinami, gdyż pociąg TLK został wyprawiony na osobówkę ale dyżurni w porę się zorientowali i zatrzymali oba składy.

Skąd masz takowe informacje?

@Niebugocław sprawa szybko by wypłynęła, ze względu na to, że pociągami podróżują różni ludzie, a zwłaszcza w tym czasie - ponad miesiąc od katastrofy pod Szczekocinami - są szczególnie wyczuleni na tego typu sytuacje. Dajmy na to hamowanie nagłe i jazda wstecz już mogła by być powodem do węszenia i rozdmuchania sprawy. Ciężko mi uwierzyć w słowa kolego @Domio. Dobrze wiadomo jaka teraz jest sytuacja. Każdy szczególnie zwraca uwagę na wszelkie odchyłki od normy. Sam, będąc pasażerem jednego z tych pociągów o których wspomniał @Domio zainteresował bym się zaistniałą sytuacją i nagłośnił bym ją celowo. Po to by tępić takie zaniedbania. Bo co to ma znaczyć, że "przez przypadek puścili TLK na osobowego"? Nie ma mowy o przypadku jeśli na szali leży bezpieczeństwo i życie setek ludzi.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 11:36:15 wysłana przez PanMechanik »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Kwietnia 2012, 11:35:47 »
W tym wypadku chodzi mi o to, że nie wiadomo na ile ta informacja jest prawdziwa i czy w ogóle jest.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Kwietnia 2012, 11:37:51 »
W tym wypadku chodzi mi o to, że nie wiadomo na ile ta informacja jest prawdziwa i czy w ogóle jest.

Więc dlatego napisałem, że ciężko mi uwierzyć w słowa @Domio. Jeśli był by w tym choć cień prawdy już by było o tym głośno.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Wyprawianie pociągu na\" Sz\" i \"W24\"
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Kwietnia 2012, 11:45:09 »
Tam OIDP wszędzie jest blokada dwukierunkowa.
O ile nic się nie zmieniło od zeszłego roku, to Oborniki — Skokowa (Poznań) jest dwukierunkowa, a Oborniki — Pęgów (Wrocław) to jednokierunkowa.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Kwietnia 2012, 11:46:39 »
Hmm no tu akurat nie mogę zaprzeczyć, jeśli tak jest to przepraszam za wprowadzenie w błąd. Tak mi coś po głowie świtało że tam w jedną strone jest jednokierunkowa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Kwietnia 2012, 11:50:57 »
Tam są jeszcze inne dziwne rzeczy, np. trapez z jednej strony (od Pęgowa). Póki nie było modernizacji, to do Skokowej się jechało 15 minut po 1, a wracało koło 7 minut po 2… Do tego dołóżmy jakieś 100-150 pociągów na dobę i momentami robiło się gorąco. No ale teraz modernizują, więc trochę się to zmieni.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 11:52:18 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Kwietnia 2012, 11:53:18 »
Tam są jeszcze inne dziwne rzeczy, np. trapez z jednej strony (od Pęgowa). Póki nie było modernizacji, to do Skokowej się jechało 15 minut po 1, a wracało koło 7 minut po 2…

Podobna sytuacja jest na L 274 Wrocław - Jelenia Góra. Na odcinku Imbramowice - Żarów (po modernizacji) w jedną stronę trzy minuty, a w drugą siedem. Niby niewiele, ale utrudnia życie.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Kwietnia 2012, 12:43:58 »
Wyjazd na "Sz" (bez W24 i "N") jest zezwoleniem na wyjazd  na prawy tor szlakowy linii dwutorowej i przy takim zezwoleniu maszynista ma obowiązek zatrzymać pociąg zanim wyjedzie na lewy tor szlakowy (poza semafor wjazdowy dla przeciwnego kierunku). Taki sam obowiązek ma kierownik pociągu, jeżeli to zauważy. Ale też trzeba chcieć zauważyć, czyli być zainteresowanym, czy obsługiwany pociąg jest kierowany na właściwy tor. Jest to czasami trudne ale nie niemożliwe. To minimum zachowania bezpieczeństwa jakie złożono w ręce kierownika pociągu. W ten sposób jest on trzecim po dyżurnym ruchu i maszyniście odpowiedzialnym za bezpieczeństwo podróżnych. Nigdy nie jest tak, że w razie wypadku mamy do czynienia tylko z jedną przyczyną lub/i tylko jedna osoba zawiniła.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 12:46:23 wysłana przez marzena »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wyprawianie pociągu na\" Sz\" i \"W24\"
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Kwietnia 2012, 13:36:58 »
Cytuj
Tam OIDP wszędzie jest blokada dwukierunkowa. Znaczy to tyle, że przy wyjeździe na tor lewy nie dyktuje się eNki z informacją o wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego, którego się pzry takiej blokadzie nie wprowadza.

Blokada może być nawet pięcio kierunkowa ale gdy wskaźnik w24 sie nie wyświetla to rozkaz N jest obowiązkowy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Kwietnia 2012, 13:49:09 »
Dokładnie! A najlepiej gdyby tych zastępczych w ogóle nie było. Jak na lewy, to na rozkaz ,,N" i koniec!
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Kwietnia 2012, 13:59:21 »
Ta... Szczególnie na magistrali, gdzie najczęściej na lewy przy dwóch czynnych puszcza się pośpiecha by wyprzedził towara lub osobówkę by zmieścić się w planie, często na polecenie dyspozytora. Najlepiej to może w ogóle zlikwidować sygnalizację, postawić na posterunkach tarcze stój i wjeżdżać na ręczny sygnał "do mnie".

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:04:11 »
A wiesz, że to nie jest głupi pomysł.. Tak się świetnie składa, że w otaczających nas krajach podanie sygnału zastępczego jest bardzo wyjątkową sytuacją. Nie mam litości dla olewaczy bezpieczeństwa, tym bardziej, że niemal każda jazda pociągu na PKP spotyka się z co najmniej 1-nym przypadkiem jazdy na ,,Sz". I co, to jest normalne?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:06:08 »
Zamiana Sz na N to nie to samo co zamiana normalnego wyjazdu postawionego na lewy z W24...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:07:54 »
Należy przypomnieć, że w krajach Zachodu nie ma takiego wysokiego współczynnika kradzieży elementów infrastruktury jak u nas. Inną sprawą jest, że spotyka się u nas Sz w skutek zaniedbań ze strony zarządcy infrastruktury (np. z powodu nie dostosowania blokady liniowej i zamknięcia jednego toru szlakowego), są pewnie przypadki, że jest on uwzględniony w RTS.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 14:09:07 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:09:00 »
Bez przesady, są jeszcze stacje wyznaczone z komputeryzowane i wydanie "N"-a nie stanowi problemu. Ale faktycznie, ilość usterek i z tym związanych sygnałów "Sz" jest karygodne.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:25:19 »
Nie jestem specem od przepisów, ale czy podanie Sz nie wymaga zrywania plomby? Jeśli tak, to może to jest lobby firm produkujących plomby? :D Sytuacja jest tragikomiczna.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:28:52 »
Nie jestem specem od przepisów, ale czy podanie Sz nie wymaga zrywania plomby? Jeśli tak, to może to jest lobby firm produkujących plomby? :D Sytuacja jest tragikomiczna.

Plomba zrywana jest przy "normalnym" pierwszym doraźnym użyciu czegokolwiek w momencie wystąpienia usterki. Nikt nie będzie zakładał plomby, by za 5 minut znów ją zdjąć...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:34:26 »
I tak do usr..j śmierci. To jest naprawdę jedno wielkie Średniowiecze. Spotkałem się z jednym przypadkiem, że podczas podawania ,,Sz" żarówka w ogóle nie migała, tak więc wyglądało to jak sygnał ,,jazda manewrowa dozwolona".
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyprawianie pociągu na\" Sz\" i \"W24\"
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:39:26 »
Plomba zrywana jest przy "normalnym" pierwszym doraźnym użyciu czegokolwiek w momencie wystąpienia usterki. Nikt nie będzie zakładał plomby, by za 5 minut znów ją zdjąć...
Jednak najczęściej Sz posiada licznik.

  Dodano: 09 Kwietnia 2012, 15:19:17
Co do nagminnego podawania Sz, choćby stacja Szczecin Gumieńce. W rejonie Gm3 po przebudowie układu torowego polegającego na otwarciu nowej grupy torów nie ma przebiegu na tor 101,110,112 i z toru 102, 108, 112 przez co jedyną możliwością jest Sz, również w peronach w kierunku Sg stoją tarcze zaporowe a następnie sem. wyjazdowy przez co do wyjazdu nie pojedzie się inaczej niż na Sz. I choćby Szczecin Gocław, gdzie przez 5 lat z powodu zamknięcia toru szlakowego nr 1 i nie dostosowania blokady liniowej do ruchu dwukierunkowego oraz urządzeń srk na stacji Gocław wjeżdżało się na Sz bez zabezpieczenia pociągów jadących od Niebuszewa przez blokadę liniową. Tak niestety u nas wyglądają modernizacje. Są konieczne, ale środków nie starcza na całkowitą przebudowę urz. srk np. na komputerowe, czy przekaźniki, tylko na doraźną przebudowę układu torowego, co skutkuje podawaniem Sz w "normalnej" sytuacji.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 15:19:17 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Kwietnia 2012, 16:10:10 »
A wiesz, że to nie jest głupi pomysł.. Tak się świetnie składa, że w otaczających nas krajach podanie sygnału zastępczego jest bardzo wyjątkową sytuacją. Nie mam litości dla olewaczy bezpieczeństwa, tym bardziej, że niemal każda jazda pociągu na PKP spotyka się z co najmniej 1-nym przypadkiem jazdy na ,,Sz". I co, to jest normalne?

Normalne.. Ludzie, wy robicie jakiś "kult" dla Sz-ta. Często jest tak, że blokada działa dobrze, droga jest utwierdzona i się podaje Sz, bo poszła żarówka na semaforze.. i co, to też jest super mega nadużycie?? Lepiej zatrzymać pod semaforem i dyktować "S" i dołożyć troszkę do opóźnienia....

To co napisał Niebugocław, jak mi ukradną kable i odcinek wykazuje zajętość to co mam klepać ciągle S ? Chyba bym czasem och.... Sz jest dobry. Wszystko jest dobre, ale nie zwalnia z myślenia.
W Krakowie na paru podg Sz-ty po niewłaściwym są wyłączone.

Ps. Widzę, że każdy z Was "poszukuje" teraz Sz-tów? Całą trasę macie wychyloną głowę przez okno?
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 16:13:26 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Kwietnia 2012, 16:16:42 »
Nie mogę się doczekać nagłówka w TVN24: "Pociąg do Warszawy wjechał na sygnał zastępczy!!!"

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Kwietnia 2012, 16:25:27 »
Nie mogę się doczekać nagłówka w TVN24: "Pociąg do Warszawy wjechał na sygnał zastępczy!!!"

Taa. Niedługo będą łowcy Sz-tów ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Kwietnia 2012, 17:12:09 »
Skoro nagminnie coś usterkuje, to może lepiej zainteresować się wymianą zastosowanych dotychczas elementów, niż traktować ,,Sz" jako wyjście awaryjne. Skoro żarówki się przepalają, to czemu nie mamy sygnalizacji tak jak na Zachodzie - na ledach? Bronicie ślepo tego zastępczego z taką zaciętością, jakbyście nie chcieli ulepszyć urządzeń srk na PKP. Wy może problemu nie widzicie, ale wyobraźcie sobie maszynistę, który z Warszawy do Gdańska jedzie na ,,Sz" przez większość posterunków zapowiadawczych. Rozumiem, że nastąpiła awaria i wtedy ,,Sz" się przydaje, ale jak się sprawę olewa i niemal cały czas stosuje się ten sygnał, to chyba zasługuje to na miarę olewania zasad bezpieczeństwa. Najlepsze jest jeszcze to, że zgłasza się odcinkowemu informację, że maszynista się op..a i mamy wcj.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Kwietnia 2012, 17:22:04 »
Nie bronię zastępczego, ale postaw się w roli dyżurnego. Jak jest sieczka na pewnym odcinku X, dodatkowo jeden tor zamknięty - bo jest ogólnie rozebrany i robią od nowa. Padł semafor, nie podasz Sz-ta i jedziesz "S" co pociąg, no można k... dostać....

I co, myślisz, że dyktując rozkaz "S" na pominięcie, czy tam "N" zamiast podać Szta na 100% unikniesz tragedii?

Wróćmy do czasów wożenia "berła" albo jednego pociągu.....
Znasz jakiegoś dyżurnego co sobie świeci Sz-ty bo mu się nie chce podawać normalnego sygnału? A co do jechania na długim odcinków na Sz-ty i rozkazy no cóż.. jak LCS nawali to kilkadziesiąt km trzeba tak zasuwać. Takie życie....

Uważasz, że jeżeli urządzenia na posterunku mają ok 50 lat i mają na liczniku Sz-ta (jednego z czterech możliwych) największą liczbę: 5138?
To ci daje +/- 100 Sztów na rok... czyli mniej niż 1 na dzień.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Kwietnia 2012, 17:32:08 »
Cytuj
Uważasz, że jeżeli urządzenia na posterunku mają ok 50 lat i mają na liczniku Sz-ta (jednego z czterech możliwych) największą liczbę: 5138?
To ci daje +/- 100 Sztów na rok... czyli mniej niż 1 na dzień.
Wiesz..jak na razie to zauważyłem, że ,,Sz" jest częściej podawany na tych co są niedawno zabudowane, niż na tych 50-cio letnich :(
1 Sz na dzień.. przeczytaj jeszcze raz o tym przejeździe na Gdańsk ;)
Nie mam na celu nikogo przekonywać, tylko po prostu wyraziłem swoją opinię na temat ,,Sz".
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wyprawianie pociągu na" Sz" i "W24"
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Kwietnia 2012, 17:44:49 »
Wiesz..jak na razie to zauważyłem, że ,,Sz" jest częściej podawany na tych co są niedawno zabudowane, niż na tych 50-cio letnich :(
1 Sz na dzień.. przeczytaj jeszcze raz o tym przejeździe na Gdańsk ;)
Nie mam na celu nikogo przekonywać, tylko po prostu wyraziłem swoją opinię na temat ,,Sz".

Bo nie mają klimy w komputerowni...
Stare dobre urządzenia E działają dobrze. W podobnych warunkach zabudowali hybrydowe OSA-H (też przekaźniki + PLC) - wieszała się. Musieli dać klimę do przekaźnikowni.

Ebilock na Szczecinie Głównym - w mega upały dyżurnych przenoszą na dół bo się kompy z Ebiscreenem wieszały...

Prędzej mi się zawiesi blokada SBL przy obracaniu kierunku, niż cokolwiek na posterunku (chyba, że znowu ukradną kable....)
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 17:45:55 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Wyprawianie pociągu na\" Sz\" i \"W24\"
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Kwietnia 2012, 20:41:48 »
Cytuj
Nie jestem specem od przepisów, ale czy podanie Sz nie wymaga zrywania plomby? Jeśli tak, to może to jest lobby firm produkujących plomby? :D Sytuacja jest tragikomiczna.
Użycie "SZ" jest licznikowane i kazdorazowe uzycie powinno sie odpisac w odpowiedniej ksiazce oraz w dzienniku ruchu przy pociagu dla ktorego zostal uzyty.
Plombowanie przyciskow "SZ" jest rzadko spotykane.

Cytuj
I tak do usr..j śmierci. To jest naprawdę jedno wielkie Średniowiecze. Spotkałem się z jednym przypadkiem, że podczas podawania ,,Sz" żarówka w ogóle nie migała, tak więc wyglądało to jak sygnał ,,jazda manewrowa dozwolona".
To skad wiesz, ze to byl sygnal zastepczy?
Cytuj
I co, myślisz, że dyktując rozkaz "S" na pominięcie, czy tam "N" zamiast podać Szta na 100% unikniesz tragedii?
Dyktowanie rozkazu rozprasza bardziej niz podanie "SZ". Jezeli dyktujesz takich rozkazow parenascie na godzine to rzeczywiscie mozna dostac sieczki w glowie.

Cytuj
Uważasz, że jeżeli urządzenia na posterunku mają ok 50 lat i mają na liczniku Sz-ta (jednego z czterech możliwych) największą liczbę: 5138?
To ci daje +/- 100 Sztów na rok... czyli mniej niż 1 na dzień.
Oj tam licznik sie moze uszkodzic. Na stacjach mozna spotkac 5cyfrowe liczniki "SZ" ktore wskazuja ponad 90000 a oczywista sprawa jest ze ten sygnal nie byl tyle razy uzywany :)



  Dodano: 09 Kwietnia 2012, 20:44:13
Cytuj
Nie jestem specem od przepisów, ale czy podanie Sz nie wymaga zrywania plomby? Jeśli tak, to może to jest lobby firm produkujących plomby? :D Sytuacja jest tragikomiczna.
Użycie "SZ" jest licznikowane i kazdorazowe uzycie powinno sie odpisac w odpowiedniej ksiazce oraz w dzienniku ruchu przy pociagu dla ktorego zostal uzyty.
Plombowanie przyciskow "SZ" jest rzadko spotykane.

Cytuj
I tak do usr..j śmierci. To jest naprawdę jedno wielkie Średniowiecze. Spotkałem się z jednym przypadkiem, że podczas podawania ,,Sz" żarówka w ogóle nie migała, tak więc wyglądało to jak sygnał ,,jazda manewrowa dozwolona".
To skad wiesz, ze to byl sygnal zastepczy?
Cytuj
I co, myślisz, że dyktując rozkaz "S" na pominięcie, czy tam "N" zamiast podać Szta na 100% unikniesz tragedii?
Dyktowanie rozkazu rozprasza bardziej niz podanie "SZ". Jezeli dyktujesz takich rozkazow parenascie na godzine to rzeczywiscie mozna dostac sieczki w glowie.

Cytuj
Uważasz, że jeżeli urządzenia na posterunku mają ok 50 lat i mają na liczniku Sz-ta (jednego z czterech możliwych) największą liczbę: 5138?
To ci daje +/- 100 Sztów na rok... czyli mniej niż 1 na dzień.
Oj tam licznik sie moze uszkodzic. Na stacjach mozna spotkac 5cyfrowe liczniki "SZ" ktore wskazuja ponad 90000 a oczywista sprawa jest ze ten sygnal nie byl tyle razy uzywany :)

Cytuj
Dodam że 06.04.2012. na tym szlaku ok godz. 21:30 była sytuacja tak jak pod Szczekocinami, gdyż pociąg TLK został wyprawiony na osobówkę ale dyżurni w porę się zorientowali i zatrzymali oba składy.
A skad wiesz, ze zatrzymali oba? Moze zatrzymali tylko jeden? Skad wiesz, ze pociagi pojechaly na siebie?
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 20:44:13 wysłana przez uetam »