Autor Wątek:  quarkmce reloaded  (Przeczytany 17980 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
quarkmce reloaded
« dnia: 23 Października 2003, 13:02:41 »
Poniewaz mam troche nowych obiektow robionych glownie z mysla
o rzeczywistej trasie, wsadzilem je do quarkmce zeby
sie nie kurzyly w szufladzie - jak Olo skonczy EN57
to bedzie update przy okazji (ale dla solidnych komputerow :)
http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/screens/2003-10/

[%sig%]

Adam

  • Gość
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Października 2003, 16:19:46 »
Screeny wyglądają świetnie:)
A ile fps wyciągasz na stacji w Wielkim K.?

[%sig%]

Tomek

  • Gość
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Października 2003, 17:08:48 »
>jak Olo skonczy EN57 to bedzie update przy okazji (ale dla solidnych komputerow :)

Oh nie wiem czy tym sie cieszyc czy tez plakac.   :-|  Ile to teraz bedzie tych FPS'ow?


Pozdrawiam

Tomek

P.S. A co to znaczy solidny komputer do Maszyny????

eu07-424

  • Gość
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Października 2003, 17:16:12 »
Jak dla Maszyny to solidny komputer to co najmniej Pentium4 3.06 Ghz, ATI Radeon 9800 Pro, 512 Mb DDR, HDD 80 GB 7200 rpm

Offline OERLIKON

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Października 2003, 17:55:46 »
No nie przesadzajmy z tymi odpowiednimi kompami dla maszyny.......procesor z zegarem 2 GHz tez sobie daje rady ze 128 Mb grafiki i 256DDR.....chyba ze teraz cos się zmieni........
zobaczymy



pzdr

[%sig%]
Mechanik PKP Cargo Gliwice. ZT (Katowice)

Offline chrisfox

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
    • http://www.marki.net.pl/kolejka
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Października 2003, 20:25:17 »
Fajnie, mój obecny komputer ma pół roku i zaraz będę go musiał zmienić (tylko trochę ponad 2 GHz) ;(

[%sig%]
Pozdrowienia

Krzysiek

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Października 2003, 22:04:38 »
eu07-424 jeszcze tobie ci mili panowie z espolu netu nie odcieli ? jutro tam zadzwonie ponownie

OlO_EU

[%sig%]

Tomek

  • Gość
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Października 2003, 01:02:04 »
vbs i eu07-424 to jedna i ta sama osoba?

Tomek z Guelph

Offline chrisfox

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
    • http://www.marki.net.pl/kolejka
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Października 2003, 07:52:01 »
Dwie tozsamości, taki Jekyll&Hyde ?

[%sig%]
Pozdrowienia

Krzysiek

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Października 2003, 15:47:56 »
Zamiast dzwonić proponuję przygotować dwie wersje trasy, tyak jak kiedyś.
1. Z wszystkimi budynkami i całym dobytkiem
2. Bez budynków i bez przeszkadzajek...
Wiele osób ze średniej jakości komputerami na tym skorzysta.
Do "pełnego szczęścia" na trasie wystarczy mi infrastruktura kolejowa.
Obejdzie się bez wieżowców, autobusów krakowskiego MPK, maluchów i pieszych na chodniku :)

Najwięcej zjada sieć trakcyjna. Niestety. Sieć i słupy.
Bez elektryki na GFII mam min-12 max-50fps
Z drutami jest min-4 max-18
Z dodatkami tak wydetalowanymi jak krakowski dworzec i tamtejszy układ torowy będę miał zapewne 2 klatki na sekundę
 :-P

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (24-10-03 15:55)

Adam

  • Gość
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Października 2003, 20:30:44 »
Potwierdzam, pozbycie się dziewiczej, bo nie tkniętej pantografem sieci trakcyjnej w magiczny sposób przywraca płynność animacji :)

[%sig%]

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Października 2003, 12:25:22 »
Mnie spadlo z 10 klatek na 7, ale faktem jest
ze troche tekstur z modeli Pita mozna zoptymalizowac,
rowniez niektore mowe budynki.
Sama siec trakcyjna nie obciaza komputera (to tylko linie),
natomiast slupy owszem.
Mam zreszta zamiar przygotowac Testowo2 dolaczone
do tej stacji, ale bez trakcji, z SN61, tak ze niektore
postulaty beda spelnione.
Tylko najpierw musze odpowienie tekstury taboru przygotowac.
Ciagle nie mam zdjec wagonow Bd i Bh w malowaniu szarym,
a takie jezdza w okolicach Rzeszowa/Debicy.
Pocztowe juz mam.

Pozdr,

[%sig%]

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Listopada 2003, 19:11:17 »
Nie wnikałem wcześniej w szczegóły scenerii, ale faktycznie sama sieć prawie nic nie obciąża.

Wykorzystując dosyć stary komputer (Celeron 500MHz,Win XP) pobawiłem się nieco w inteligentne usuwanie słupów z siecią oraz bramek na dużych stacjach węzłowych, gdzie prędkości drastycznie spadały poniżej granicy grywalności.
Trudno usunąć same słupy pozostawiając jednocześnie sieć trakcyjną. Potem nieładnie to w symulatorze wygląda, ponieważ linie sieci rysują się w zbyt bliskiej odległości od obserwatora. Usunąłem także przeszkadzajki i skróciłem składy wagonowe - szczególnie te zezbyt wielką ilością detali 3D.
Może to brzydko wywalać coś nad czym inni się napracowali, ale nie ma innego sposobu :(

Jaki efekt?
Lipcowy symumulator rozruszał się wreszcie do przyzwoitej ilości FPS-ów, przy których czas w symulacji równy jest rzeczywistemu.
Niestety w Wielkim Kacu wciąż występuje efekt "pokazu slajdów" czyli około 3-5 klatek. Co tam zrobić w scenerii aby dało się chociaż półpłynnie grać na słabym Celeronie?
Usunąć budynki? A które z nich najwięcej mocy pożerają??

PS. Wiem, że na Win98 pójdzie jeszcze nieco płynniej, ale to (akurat u mnie) nie wchodzi w rachubę.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (03-11-03 19:20)

Tomek

  • Gość
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Listopada 2003, 20:45:51 »
Witam,

Ja juz dawno wyrzucilem praktycznie wszystkie budynki oraz przeszkadzajek.  W pliku quarkmce.scm co kolwiek z nazwa bud czy blok zostalo usuniete.  To samo z lasem.  Mam tylko trakcje i kilka nielicznych budynkow.  Kopalni tez w sumie nie ma.  Troche to poprawilo, ale o dziwno nie tyle co przepuszczalem.

Pozdrawiam

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (03-11-03 20:52)

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Listopada 2003, 10:24:34 »
Wydaje mi sie, ze glownym obciazeniem jest, oprocz duzej
ilosci szczegolow, duza ilosc tekstur.
W sumie tych tekstur razem z pojazdami jest chyba 80MB,
co przekracza pojemnosc wiekszosci kart graficznych -
w efekcie czesc tekstur musi byc trzymana w pamieci RAM.

Jesli chodzi o fozyke, to wlasnie pracuje nad optymalizacja -
zeby nie byla liczona fizyka stojacych dluzszy czas
na bocznicy wagonow. Nie jest to trywialne, bo trzeba
jakos taki wagon "obudzic" gdy sie do skladu
przypnie loka.
A i zysk jest bardzo niewielki - co prawda na trasie z 28 na 40fps,
ale w Koniewicach z 8.5 na 10fps, a w Wielkim Kacu
jak bylo okolo 7fps tak jest dalej (roznica w granicy fluktuacji).
Co jest logiczne - jak komputer jest obciazony w 90% grafika
to zmiana pozostalych 10% niewiele wplywa na calosc.
Aczkowliek przy dluzszych trasach z taborem rozsianym
po roznych stacjach ma to juz wiekszy sens.

Pozdr,

[%sig%]

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Listopada 2003, 12:10:58 »
Tomku -> Wszystko wyrzuciłeś? Nawet dworce i Sokistę? ;)
Jakiego używasz sprzętu, i jak Ci to teraz chodzi po ekranie w Wielkim Kacu i Koniewicach?
To znaczy - jaka była różnica przed i po??

Maćku -> To znaczy, że od liczenia fizyki wagonów i nadmiaru MB w teksturach jest taka ogromna różnica w FPS (na trasie) pomiędzy Maszyną marcową i majową?  Czy cały czas "pożerane" są moce przerobowe nawet na obliczenia dotyczące niewidocznego składu z drugiego końca trasy?  
A wcześniej naiwnie myślałem, że to tylko przez zelektryfikowanie linii.
 No to się chyba pomyliłem zrzucając winę na słupy, zawiesia, odciągi i bramki.

Testowałem symka na kilku róznych kartach graficznych w tym samym (słabym) komputerze. Poczynając od Rivy TNT 16MB, poprzez GF2 GTS, GF3 Ti, kończąc na GF4 MX440. Najlepiej wypadła GF3 Ti. W sumie pomiędzy GeForcami różnice są znacznie mniejsze, niż się spodziewałem.
O testowaniu z kartą mającą 128MB jakoś nie myślałem do tej pory :(


PS. Jak nazywa się ta stacja z fabryką za Wielkim Kacem?

Offline OERLIKON

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Listopada 2003, 13:06:39 »
Z kartą 128MB symulator chodzi płynnie.

[%sig%]
Mechanik PKP Cargo Gliwice. ZT (Katowice)

Offline chrisfox

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
    • http://www.marki.net.pl/kolejka
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Listopada 2003, 15:10:51 »
Chyba Dejawy Kopalnia

[%sig%]
Pozdrowienia

Krzysiek

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Listopada 2003, 15:37:04 »
To nie Dejawy. Chodzi mi o tę fabrykę:
http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/screens/2003_07_06.jpg
Obok po lewej jest stacja, której akurat na tym screenie nie widać.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (04-11-03 15:40)

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Listopada 2003, 15:52:48 »
mixer napisał(a):

> Maćku -> To znaczy, że od liczenia fizyki wagonów i nadmiaru
> MB w teksturach jest taka ogromna różnica w FPS (na trasie)
> pomiędzy Maszyną marcową i majową?  

Nie zauwazylem duzej roznicy na trasie - ale to latwo
sprawdzic wywalajac wszystkie pociagi i porownujac z miejscem
w ktorym nie widac zadnego pociagu (zeby porownywac bez uwzgledniania
renderingu).


> Czy cały czas "pożerane" są
> moce przerobowe nawet na obliczenia dotyczące niewidocznego
> składu z drugiego końca trasy?  

Tak, ale jak mowie, te moce nie sa takie duze.
Niemniej staram sie wlasnie je zamrazac w przypadku
nieuzywanych wagonow (fizyke, sprawdzanie dzwiekow, animacji itp).


> A wcześniej naiwnie myślałem, że to tylko przez
> zelektryfikowanie linii.

Przez to tez. Mam nadzieje ze sie troche poprawi w nowym
engine (obecnie kazdy model jest traktowany indywidualnie,
w nebuli z tego co mi Marcin mowil wynika ze sa one sortowane
w/m materialu - wiec duza ilosc takich samych modeli jest szybciej
wyswietlana niz duza ilosc roznych modeli).


> PS. Jak nazywa się ta stacja z fabryką za Wielkim Kacem?

Wielki Kac Drozdzownia :)

[%sig%]

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Listopada 2003, 20:21:43 »
U mnie jest spora różnica pomiędzy wesjami.
Po wywaleniu pociągów.
Chyba każdy ma inaczej.
Być może to niewspółmierna zależność.

 
> Tak, ale jak mowie, te moce nie sa takie duze.
> Niemniej staram sie wlasnie je zamrazac w przypadku
> nieuzywanych wagonow (fizyke, sprawdzanie dzwiekow, animacji
> itp).

I chwała Ci za to.


> Wielki Kac Drozdzownia :)
>
Dzięki.
Drożdżownia na szaku donikąd.
Rozbiorą go, jak nie będzie tam regularnych przewozów  ;)

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (04-11-03 20:35)

Tomek

  • Gość
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Listopada 2003, 23:09:16 »
Mixer, wiec tak mam:
Pentium 3, 730 Mhz, 512RAM, WinXP, GeForce 2.  
Sokista nie chodzi.  Nie mam zadnych samochodow.  Mam tylko perony, i inne kolejowe budynki.  Zdaje mi sie ze mam jakis las daleko na horyzoncie.  Ambone i tyle.  Blokow, i innych budynkow tez nie mam.  Tylko kosciol z jakis dziwnych powodow. :-)  Jak stoje na wielkim kacu to mam ok 7FPS'ow a mialem zaledwie 3-4 fpsy wczesniej

Pozdrawima

[%sig%]

Offline midak

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
    • http://mojemiedzyzdroje.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Listopada 2003, 12:58:53 »
ja mam karte 128 mb i chodzi plynnie prawie ok 30 fps min. 17, tak naprawde zeby se pograc potrzeba karty z akceleratorem z rodziny Titanium, MX sie strasznie chacza. Poza tym naj wazniejszy w grze jest procek.
Majac dobrego proca np. P 2,4 wystarczy riva tnt 16mb i bedzie wiecej niz na geforce 5900 ze slabszym prockiem prockiem np. 800 Mhz

[%sig%]
Midak One nie jeżdżą one szybują  EN-57

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Listopada 2003, 14:35:00 »
Z tym prockiem to nie zgadzam się....

Mam P4 2.4 GHz i Gf4 440 Mx i na stacji początkowj mam 7 fps.!! :(
Stery mam najnowsze ofkoz i niedawno system w2k zainstalowany.

pozdrawiam...
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Listopada 2003, 17:33:10 »
Bart napisał(a):

> Z tym prockiem to nie zgadzam się....
>
> Mam P4 2.4 GHz i Gf4 440 Mx i na stacji początkowj mam 7
> fps.!! :(

To dziwne, bo ja mam AMD 1.2GHz (nie pamietam jak sie nazywa,
to ten tanszy) i mialem 10fps, teraz mam 7 po zainstalowaniu
wiekszej ilosci budynkow.
Karta Gf2, Win2k.

[%sig%]

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Listopada 2003, 18:28:12 »
> Bart napisał(a):
>
> > Z tym prockiem to nie zgadzam się....
Ja również.
Nieprawdą jest pisanie, że prosesor ma najważniejsze znaczenie.
Najważniejsza Karta i sterowniki do niej.
Testowałem Maszynę także na Pentium 2.5GHz z najtańszą kartą GF4 440MX i wyniki podobne jak u Barta - 10FPS Sterowniki NVidii 4.72.
McZapkie - może masz porządną kartę? Asusa? MSi?
 Te najlepsze GF2 są w stanie przegonić osiągami najsłabsze karty "no name" z GF4
A może...
...na AMD akurat ten symulator działa znacznie szybciej niz na Intelach?

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (05-11-03 18:40)

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Listopada 2003, 09:56:41 »
Mam jakas tania Geforce2-64.
Przypuszczalnie duza role graja sterowniki, widze ze ludzie
pisza za im skoczylo z 5 na 30 fps.
Z tym ze niekoniecznie zawsze dobre sa najnowsze sterowniki
(ale zazwyczaj tak jest).

[%sig%]

Offline midak

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
    • http://mojemiedzyzdroje.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: quarkmce reloaded
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Listopada 2003, 16:01:05 »
a ja mam drugi kom z coniguracja celeron 416 mhz (overclocking) i riva tnt 16 mb 128mb
w kacu 8 fps !!!!!!!! wiec nie mowcie ze intel taki slaby

[%sig%]
Midak One nie jeżdżą one szybują  EN-57

Offline Maciu

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
    • http://www.maciu.net
  • Otrzymane polubienia: 1
quarkmce reloaded
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Listopada 2003, 10:58:50 »
Mixer napisales ze testowales Symka na rozniuch grafach... miedzy innymi na GF3 Ti... mozesz podac dokladnier jakis model ?? Ja posiadam GF 3 Ti 200, stery pocigam z omegi ( mi to dodaje  okolo 2FPS w porownianu do Detonatorow ) ) ale cigle na W. Kacu nie bedzie wiecej niz 8 FPS. ( co nie jest złym wynikiem, porownujac do innych ) ALe dla mnie to za mało!! ja chce real-time!! Ile FPS twoj Titiatium wyciagał ?? Jakie stery do niego polecasz?
Registered Linux user #414397

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
quarkmce reloaded
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Listopada 2003, 16:25:09 »
Mi na Cel1700 i GF4MX440 chodzi tak jak innym nawet na 1.2 MHz. Takze sporo znaczenia ma tez plyta. Ja mam jakas najtansza ECS, czego teraz bardzo zaluje. XP tez swoje robi, pod W98 lepiej chodzi.
Reaktywacja ?