Autor Wątek:  Do autorów (chk)  (Przeczytany 7643 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Do autorów (chk)
« dnia: 01 Października 2004, 23:24:10 »
Witam
Zrobilem ostatnio wagonik cysterne kolei ukraińskich. Wagon posiada łącznie 8 osi rozmieszczonych w na 4 wozkach typu 2XT. Poniewaz nie moge sam poradzic ze zrobieniem pliku chk do tego wagonu mam pytanie jak powinien on wygladac jesli chodzi wlasnie o to ze posiada on 4 wozki. Jak zapisac uklad osi, odleglosc pomiedzy poszczegolnymi czopami skretu oraz rozstaw osi? Czy jest wogole mozliwe stworzenie fizyki dla takiego wagonu?Prosze o wypowiedz autorow lub osoby tworzace pliki chk.
Dzieki i Pozdrawiam

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Października 2004, 23:43:37 »
Czy chodzi o takie cos:
http://mczapkie.prv.pl/details.php?image_id=81 ?

Mysle ze wystarczy dac uklad osi 2'2'2'2'
rozstaw osi taki jak w wózku a rozstaw czopów to można dać odległosć pomiędzy punktem pośrodku czopa 1 i 2 a punktem pośrodku czopa 3 i 4.

Pozdr,

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Października 2004, 00:39:48 »
Tak to jest dokladnie ten wagon. Sproboje to tak zrobic i napisze tu w razie problemow.
Pozdrawiam

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Października 2004, 16:03:09 »
Pomoglo zastosowanie wymienionego wyzej ukladu osi, oraz kombinacja z czopami skretu, lecz zauwazylem nastepny problem, a mianowicie nie obraca sie zadna os powyzej nomeru 06, osie nazwane sa od wheel01 do 08 i problem polega na tym ze osie z nomerami 07 i 08 nie obracaja sie, takze zamiana na wyzsze nomery nic nie pomaga. W czym moze byc tutaj problem?Czy tez plik Chk, czy moze cos innego?Prosze o odpowiedz
Pozdrawiam

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Października 2004, 17:32:17 »
Oprocz pliku chk trzeba chyba jeszcze odpowiednio zmienic plik mmd.
Nie wiem, dawno nie mialem kontaktu ze starymi zrodlami programu.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Października 2004, 17:41:14 »
W pliku mmd nie znalazlem nic znaczacego co by moglo dotyczyc tego, a wiec dalej nie wiem w czym tkwi problem. Ale dziekuje za wskazowki.
Pozdrawiam

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Października 2004, 00:44:14 »
Cytat: "CTL"
W pliku mmd nie znalazlem nic znaczacego co by moglo dotyczyc tego, a wiec dalej nie wiem w czym tkwi problem. Ale dziekuje za wskazowki.
Pozdrawiam


A może spróbój tak: znajdź takie coś w mmd: //krecace sie kola (o srednicy jak w *.chk)
animwheelprefix: wheel0
i teraz edytuj to tak żeby było np: //krecace sie kola (o srednicy jak w *.chk)
animwheelprefix: wheel0
animwheelprefix: kolo0


Teraz w modelu te koła które się nie kręcą nazwij kolo01, kolo02... itd. Nie wiem czy to pomoże ale spróbować warto.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Października 2004, 19:20:23 »
Model wagonu jest juz skonczony ale problem dwoch nieobracajacych osi nie zostal nadal przezemnie rozwiazany, pomysl Barta takze nie wypalil. Wiec moze sa to jakies ograniczenia w progamie?Co autorzy mysla o wydaniu w wersji takiej jaka jest czyli juz ukonczonej, jedynym bugiem sa dwie nieruchome osie. Wagon posiada sprzegi samoczynne a wiec i tak chyba narazie nie bedzie sie poruszal wiec moze wartoby go wydac?
Pozdrawiam

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Października 2004, 20:54:58 »
Winger albo ktoś kto będzie robił jakieś update -
w pliky DynObj.h trzeba by zmienić
const MaxAnimatedAxles=6;
na
const MaxAnimatedAxles=8;

i MaxAxles linijke niżej też, żeby stukało.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 384
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Do autorów (chk)
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Października 2004, 22:21:13 »
Cytat: "McZapkie"
Winger albo ktoś kto będzie robił jakieś update -
w pliky DynObj.h trzeba by zmienić
const MaxAnimatedAxles=6;
na
const MaxAnimatedAxles=8;

i MaxAxles linijke niżej też, żeby stukało.



OK czyli jesli by to zostało poprawione to wtedy wypuszcze model:-)Aha i jeszcze jedna prosba jak by to było juz robione to jesli by nie bylo problemu to moznaby ten parametr zmienic do wartosci 12 tak azeby sie 12 osi krecilo?Dziekuje za pomoc i wyjasnienia.
Pozdrawiam