Autor Wątek:  Problem z hierarchią ?  (Przeczytany 8510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Problem z hierarchią ?
« dnia: 12 Marca 2012, 22:11:59 »
Witam. Mam problem z modelem tarczy przejazdowej.
Hierarchię mam taką jaka jest widoczna na screenie w załączniku.
Model do scenerii wstawiam za pomocą wpisu:
node;800;0;budynek;model;/0.3;0.0;600;0.0;mytnik/test.t3d;none;;endmodelA wychodzą takie kwiatki jak widać w załączniku.
Gdzie tkwi problem?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Marca 2012, 22:14:26 »
W tym, że brakuje głównej macierzy. Te pozostałe, niezaznaczone elementy też powinny być przypisane do jakiegoś elementu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Marca 2012, 22:17:54 »
Te pozostałe elementy to model Topki  lewej. Do t3d eksportowałem tylką prawą Topkę.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Marca 2012, 22:28:02 »
Musisz ukryć lewą topkę.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2012, 22:30:34 wysłana przez Paczkuś »
Solo oración!

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Marca 2012, 22:33:16 »
Co to zmieni. Już pisałem, podaczas eksportu do t3d zaznaczyłem tylką tą gotową topkę, i potem wybrałem "eksportuj tylko zaznaczone elementy"

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Marca 2012, 22:36:39 »
A co we wpisie oznacza ukośnik w  "/0.3" ?
Solo oración!

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Marca 2012, 22:39:57 »
O, dopiero teraz to zauważyłem, jakiś chochlik się wkradł. Usunąłem to ale nadal to samo.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Marca 2012, 22:43:15 »
Hm.... Teraz takie pytanie:
-Resetowałeś 3dsa przed eksportem?
-Zamknąłeś plik z modelem i ponownie otworzyłeś przed włączeniem skryptów?
-Zerkałeś do pliku t3d przez notatnik?
Solo oración!

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Marca 2012, 22:48:23 »
Przy tworzeniu innych modeli nigdy nie resetowałem 3dsa i nie było żadnego problemu.
W załączniku plik *.t3d

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Marca 2012, 22:58:38 »
Mi stoi normalnie.
Solo oración!

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Marca 2012, 23:01:54 »
A za pomocą jakiego wpisu ją wstawiasz?

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Marca 2012, 23:05:05 »
node;800;0;budynek;model;0.396825;0.2;1436.11;0.0;test.t3d;none;;endmodel
Solo oración!

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 410
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Marca 2012, 23:08:54 »
Masz złą hierachię w pliku .t3d. Sekcje niższe w hierarchii znajdują się nad sekcją główną. Ma być odwrotnie.
Pozdrawiam.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Marca 2012, 23:11:18 »
Masz złą hierachię w pliku .t3d. Sekcje niższe w hierarchii znajdują się nad sekcją główną. Ma być odwrotnie.
U mnie to nie robi różnicy.
Solo oración!

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Marca 2012, 23:11:55 »
Dzięki Marconi. Topka już stoi, ale nadal coś jest nie tak (patrz załącznik)
Chodzi o te 4 plane-y, na których powinna być tekstura zapalonej soczewki

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 410
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 62
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Marca 2012, 23:19:06 »
Z tego co widać w załączniku, są źle zmapowane soczewki.
Pozdrawiam.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Marca 2012, 23:21:06 »
Ale w maxie wszystko jest w porządku.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Marca 2012, 23:22:00 »
A pokaż screena tak jak wczoraj na gg.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Marca 2012, 23:24:08 »
Coś takiego ?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Marca 2012, 23:28:26 »
Odbij teksturę w pionie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Marca 2012, 23:32:46 »
Rzeczywiście to jest dds. Podeśle mi ktoś tą teksturę w formacie tga ?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Marca 2012, 23:39:34 »
Poszło.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Marca 2012, 00:38:28 »
Prawda jest taka, że jeśli pivot elementu głównego jest ustawiony w (0,0,0), zresetowany jest transform i scale to taki element utrzyma resztę hierarchii. Tak po prawdzie dobrze jest dbać o to, by wszystkie elementy miały ustawione parametry j.w..

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Problem z hierarchi? ?
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Marca 2012, 00:43:29 »
@pol, pivot i scale wchodza w sklad transform, jak cos.:) To tak gwoli scislosci.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Marca 2012, 01:22:30 »
@pol, pivot i scale wchodza w sklad transform, jak cos.:) To tak gwoli scislosci.
No chyba zapominasz jakie cuda potrafią się wyeksportować ;) zwłaszcza przypominam o magii -0,00... chociaż może to choroba maxa 8

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Marca 2012, 23:55:18 »
To znowu ja. Dziś znowu problemy. Z jednym uporałem się z pomocą Benka (dzięki stary :) )ale jest inny. Chodzi o kolor świateł gdy jesteśmy oddaleni od Topki. Jak widać na screenach gdy jesteśmy blisko Topka świeci normalnie, ale gdy się oddalimy to światła świecą się na biało(?)
Czyżby coś ze fspotem ?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Marca 2012, 00:17:34 »
No - przecież musisz zdefiniować jakim kolorem (Diffuse) ma świecić.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Marca 2012, 22:44:09 »
I następny problem. Czy aby wyświetlić sygnał Osp2 na tarczy musi być spełniona jakaś dodatkowa zależność?
Próbowałem wywołać ten sygnał poprzez dwa eventy
event keyCtrl01 multiple 1 none tarcza_OZ1-osp2  endevent
oraz
event a multiple 0.0 none tarcza_OZ1-osp2 endevent
ale niestety tarczaj jest ciemna. Sygnał Osp1 wyświetla się normalnie, i z nim nie ma problemu.
Sprawadzłem też na starym modelu tarczy i też nie mogę podać Osp2.
Nazwy plane-ów dla sygnału Osp2, są takie same jak w starej topce.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Marca 2012, 22:46:49 »
Powiązałeś tarczę z przejazdem? Jeśli tak, to czy przejazd jest zamknięty?

nazwa przejazdu = (p7) w include tarczy.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z hierarchią ?
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Marca 2012, 22:49:29 »
Nie nie jest powiązana. Po prostu wstawiłem na td sam model topki.
Da się dodać przejazd do scenerii z poziomu notatnika?

Pisałem już, że stawianie spacji przed pytajnikiem jest złe :). Poprawiłem.

Kamils
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2012, 22:12:08 wysłana przez kamils »