Autor Wątek:  Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras  (Przeczytany 50225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #60 dnia: 19 Września 2012, 03:41:35 »
Wracamy do zabawy ;)
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 01:47:55 wysłana przez pol102 »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #61 dnia: 21 Września 2012, 20:08:46 »
Jakosc  tego pierwszego budynku wola o pomste do nieba.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #62 dnia: 21 Września 2012, 20:13:59 »
Jakosc  tego pierwszego budynku wola o pomste do nieba.

Ale że o co chodzi? Mam parapety i węgarki modelować? Jak model wygląda faktycznie lepiej oceniać wstawiając go do scenerii. Nawet taki test nie jest do końca obiektywny bo uzyskanie dobrej jakości tekstury budynku, który ma 38 metrów długości, w niskiej rozdziałce jest kłopotem.
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 20:50:10 wysłana przez pol102 »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #63 dnia: 21 Września 2012, 22:16:27 »
Jakosc  tego pierwszego budynku wola o pomste do nieba.

uzyskanie dobrej jakości tekstury budynku, który ma 38 metrów długości, w niskiej rozdziałce jest kłopotem.
To poco robic taki model?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #64 dnia: 21 Września 2012, 22:34:19 »
No właśnie tak się zastanawiam ostatnio, czy kurczowe trzymanie się materiału zdjęciowego ma sens? I odnosi się to zarówno do taboru, jak i dekoracji.
Na przykład - weźmy tekstury loków, gdzie (głównie w szybach, ale w miarę czyste pudło w wykończeniu na wysoki połysk też daje podobne efekty) widać odbite elementy otoczenia - czy to budynki stacyjne, czy to tabor stojący przy sąsiedniej krawędzi peronowej, czy choćby i chmury na niebie. W pewnych sytuacjach wygląda to fajnie, choć do czasu. Jeśli lok przejeżdża obok nas, a refleksy te nie zmieniają się, wygląda to dość sztucznie, dziwnie, to samo gdy lok z odbitym w szybie innym lokiem stoi na pustej stacji, albo znajduje się na gdzieś na szlaku, wrażenie jest co najmniej dziwne.
Może zamiast skupiać się na uchwyceniu całości, tak jak tu np. 38-metrowego budynku, lepiej zrobić zdjęcie mniejszego elementu, np. fragmentu ściany i tile-ować ów. Można przy okazji w programie do obróbki grafiki, np. PS, pokusić się o małą ingerencję, zarówno w samą strukturę obrazu i jego zawartość, co i w barwy, kontrast, etc, z głównym motywem takim, żeby możliwie realistycznie wyglądało to w symku. A jeśli ktoś się obawia, że tilowanie 1- czy 2-metrowego elementu na 38-metrowej ścianie będzie wyglądało brzydko (będą się rzucać w oczy powtarzające się charakterystyczne elementy tekstury), można zastosować mechanizm, o którym ktoś na forum pisał niedawno (w kontekście tekstury trawy, jeśli pamiętam dobrze) - mianowicie zastosować przy teksturowaniu dwa obrazy o różnych rozmiarach (w m a nie px) nałożone na siebie, dzięki czemu zatraci się wrażenie powtarzalności.
Poza tym, trzeba też pamiętać, że te "efekty" wbudowane w tekstury, wyglądają ładnie (do czasu), ale okażą się prawdziwym problemem w momencie, kiedy w engine'ie symka znajdą się mechanizmy odpowiedzialne za odwzorowanie tego typu rzeczy (choćby odbijanie się chmur, czy otoczenia w szybach), wtedy trzeba będzie wszystko po kolei poprawiać.
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 22:48:23 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #65 dnia: 21 Września 2012, 23:04:37 »
Prawicie same wesołe rzeczy. Ja nie mam osobiście z tym kłopotu - 2048x2048 odwzorowuje szczegóły idealnie. Tworzenie pseudo hybryd bo coś jest ciężko zrobić, jest strzelaniem w kolano. Na teksturę przenoszę tyle ile mogę, resztę załatwi prawdopodobnie już w październiku @Ra z Normal Mappingiem, a wtedy gorzkie żale stracą jakąkolwiek słuszność.

A teraz pytanie: czy którykolwiek z Waszej dwójki widział ów model w symku?
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2012, 23:16:42 wysłana przez pol102 »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1711
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 156
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #66 dnia: 21 Września 2012, 23:32:10 »
Wygodniej jest zrobić model z teksturą nakładaną na całą ścianę, niż każdy element typu parapet, okno, elewacja, teksturować osobno. Fakt, że kiedyś starsze modele do MaSzyny miały tekstury o rozmiarze 256x256 i powielane fragmenty na całej ścianie, ale czasami to rozwiązanie jest niepraktyczne. Chyba, że się mylę, to proszę wyprowadzić mnie z błędu.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #67 dnia: 21 Września 2012, 23:38:57 »
Cesky, bo to zabija idee fototekstur. To po pierwsze. Po drugie przeniesienie pewnych szczegółów na teksturę dodaje jej realizmu bez konieczności zwiększania szczegółowości siatki. Normal Mapping, za który trzymam kciuki pomoże w modelowaniu i mnie i 7play4game, bo trzeba rozumieć istotę działania silnika graficznego, żeby nie popaść w przesadyzm.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6201
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #68 dnia: 21 Września 2012, 23:51:57 »
Edward (od ATS) pisał kiedyś, że przy robieniu zabudowy miejskiej nie idzie zrobić tekstur na każdy budynek, tzn. jest ich ogrom. Lepiej jest wtedy korzystać z fotomateriałów zamiast fototekstur. Polega to na tym, że wycina się fragmenty elewacji, a powtórzenia uzyskuje się poprzez zwiększenie liczby trójkątów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #69 dnia: 22 Września 2012, 00:55:51 »
Samemu na pewno się nie da. Prawda jest taka, że na pierwszej linii zabudowy oszczędzać jakościowo nie można. Nie można. W innym wypadku łatka "symulator" odkleja się i spada na podłogę. 3 osoby pracują już w ramach projektu WW (pośrednio lub bezpośrednio) i żaden z nas, nie wpadł na pomysł by podnosić ilość TRI bo się trudno mapuje. Wyobraź sobie teraz zgrzyt jaki powstaje gdy chcemy mieć świecące okna! To by było duże "AŁA".

....
30 metrów od torów, za 10 metrowymi drzewami... tak więc jeszcze wypale normal mape i finito ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2012, 04:08:03 wysłana przez pol102 »

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #70 dnia: 22 Września 2012, 13:35:25 »
Fajnie kolega @pol102 widzę żongluje łatką "symulator". Serio uważasz, że to budynki zrobione na podstawie zdjęć czynią symulator symulatorem? Mi się wydaje, że są rzeczy ważniejsze, niż budynki, co nie oznacza bynajmniej, że należy przestać się nimi przejmować zupełnie. Pamiętajmy jednak, że dekoracje, to dekoracje. 100% realizm moim zdaniem priorytetowo powinien się odnosić do torowiska, trakcji, taboru, infrastruktury, tego co bezpośrednio wiąże się z jeżdżeniem pociągiem. Elementy dekoracyjne służą głównie temu, żeby sceneria nie była pustynią.
I pewnie, dobrze jest, jeśli budynki otaczające torowisko, szczególnie te znajdujące się najbliżej torów, będą realistyczne, ale pojawia się jeszcze kwestia percepcji - tego, czy ktokolwiek to zauważy. Są np. charakterystyczne budynki, wieżowce w dużych miastach, PKiN oraz masa innych tego typu, które widzimy na zdjęciu i rozpoznajemy od razu i takie właśnie budynki powinny być traktowane priorytetowo, bo dodają realizmu (tak, widzę stadion, jakieś charakterystyczne kamienice, etc - teraz czuję, że jadę średnicówką w Warszawie) ale jeśli jedziemy przez jakąś wioskę, a tam, jak to w wiosce, 30 metrów od torów stoją rzędem domki, sztuk 50, co 20 metrów, to pytanie się rodzi - czy ktokolwiek (włączając w to maszynistę, który jeździ od 10 lat tym szlakiem) rozpozna i czy zauważy w ogóle, że ten domek to elewację ma w kolorze żółtym-kanarkowym, a w rzeczywistości to taki bardziej piaskowy jest, w kolorze wiślaka, a tamten dom to kryty jest ciemnobrązową blacho-dachówką trapezową, a w rzeczywistości kryty jest papą. Pytanie w którym miejscu ten realizm przestaje służyć de facto realizmowi poprzez poprawienie wizualnej wierności obiektów, a zaczyna służyć twórcom modeli; w którym momencie odbiorca przestaje stwierdzać, że ta wierność w każdym szczególe rzeczywiście wpływa na realizm, na jakość symulacji, a zaczyna jedynie niepotrzebnie obciążać system.
Bo pamiętajmy, że każda tekstura i każdy model, to po pierwsze większa waga scenerii samej w sobie, jak i więcej zajętego miejsca w RAMie, więcej miejsca w pamięci GPU oraz więcej informacji do przesłania do GPU. Pytanie - czy w mieście np. gdzie jest post-komunistyczna zabudowa i stoi blisko siebie 20 identycznych bloków, będziesz każdy z tych bloków odwzorowywał oddzielnie (o modelu nie mówię, bo to akurat kompletnie bez sensu, ale o teksturze), czy wstawisz 20 identycznych modeli z identycznymi teksturami? Co z domkami we wsi - każdy obfocony w szczegółach w terenie i odwzorowany co do centymetra, czy może przygotowana paleta 50 domków i dobieranie pod kątem który najbardziej przypomina ten ze zdjęcia/filmu oraz ewentualnie dorobienie nowego modelu, jeśli różni się znacząco od poprzednich, a jest na tyle charakterystyczny, że ta różnica rzuca się w oczy? Pytanie kolejne - co z drzewami, krzewami, etc? Je też chcesz odwzorowywać w 100%? I nie wyśmiewam tutaj niczego ani nikogo, zastanawiam się tylko jak daleko można posunąć twój sposób myślenia i do czego wtedy dojdziemy.
Poza tym co lepsze - każdy dom odwzorowany (w ilościach , podejrzewam, tysięcy, dziesiątek tysięcy?), z teksturą foto 2048x2048 px i modelem z kilku poly, czy może lepiej ilość domków rzędu 20 - 50 - 100, za to takich, gdzie odwzorowany jest każdy parapet, rynna, etc (jak rozumiem, normal mappingiem można to załatwić, tzn. jak obrócimy face'a tak, że patrzymy nań "z boku", to te parapety i rynny poznikają, pytanie tylko jak bardzo nam to przeszkadza). Względnie można spróbować zrobić mapowanie tych modeli domków standardowe, tak by mogły korzystać z tej samej tekstury, dzięki czemu robiąc 10 - 20 tekstur osiągamy ilość 200 - 2000 kombinacji. I wtedy osiągamy zupełnie inną jakość detali w modelu jak i w teksturze, która ma rozdzielczość nie 2048px/38m (53px/m) tylko np. 512px/2m (256px/m).
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2012, 13:40:28 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #71 dnia: 22 Września 2012, 14:09:01 »
Mógłbym się wykręcać lenistwem, brakiem materiału, ilością roboty przy takim podejściu ale nie robię tego. Wolę odwrócić problem scenerii "Dolny Śląsk" i mieć za dużo modeli niż nie mieć ich wcale. Czasy są takie, a nie inne, że 300 modeli w jedną czy drugą stronę nie robi różnicy bo renderują się dopiero gdy mamy je zobaczyć. Idąc Twoim tokiem myślenia powinniśmy jeździć klockami, a nie modelami po 80k tri, bo i tak miejsce maszynisty jest w jej środku. Nigdy w oficjalnej paczce z modelem nie dałem tekstury hi-res. Idea NM jest taka, żeby oszukiwać światło i z tego będę korzystał w miarę możliwości.
Tolein, zobacz jakie to pokrętne... najpierw narzeka się na brak modeli, a gdy już powstają to zaczyna się narzekanie, że ich ilość będzie obniżać wydajność...

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #72 dnia: 22 Września 2012, 15:31:21 »
Pewnie. Możesz śmiało przekręcać znaczenie moich słów w dowolną stronę, jak ci się tylko spodoba, możesz też hiperbolizować część mojej wypowiedzi i stwierdzać jej bezsens, resztę dyskretnie pomijając, zamiast podjąć dyskusję.
Może lepiej nie będę się wypowiadał w tematach, które bezpośrednio mnie nie dotyczą,  bo tylko niepotrzebnie denerwuję niektórych użytkowników i moderatorów.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #73 dnia: 22 Września 2012, 17:10:01 »
Tu się nikt nie denerwuje :) Luźno dyskutujemy, a że przekręcam to wynika z pola do interpretacji. Fakt jest taki, że kolejne modele są potrzebne - tu się zgadzamy. Nie zgadzamy się natomiast w sposobie ich tworzenia. Przydałoby się, ba, byłoby fajnie gdyby inni użytkownicy/twórcy też wyrazili swoje zdanie... i to w oparciu o argumenty.

  Dodano: 23 Września 2012, 23:34:19
:D

  Dodano: 24 Września 2012, 03:14:55
I jeszcze na nowy tydzień ;)
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2012, 03:14:55 wysłana przez pol102 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 741
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #74 dnia: 24 Września 2012, 10:28:10 »
@pol102 bez wątpienia masz swój świat, który próbujesz pogodzić na siłę z tym Maszynowym.

  Dodano: 24 Września 2012, 10:37:49
Śledząc tą dyskusje coraz bardziej wyraźniej to dostrzegam. Chłopaki przedstawiają Tobie niezbite argumenty, a Ty mimo wszystko nadal swoje. Chcesz po prostu postawić na swoim, tylko kompletnie nie rozumiem po co?
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2012, 10:37:49 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #75 dnia: 24 Września 2012, 17:54:46 »
Przepraszam, wtrącę swoje trzy grosze: też śledzę tą dyskusję i mimo swoich poglądów nt. jakości grafiki, która spełniłaby moje oczekiwania, myślę że warto zastanawiać się nad innym podejściem do tego tematu.
W takich dyskusjach często korzystają obydwie strony.
I tak na końcu "odbiorcy" zdecydują co wstawiać w sceneriach.
Od nadmiaru obiektów głowa jeszcze chyba nikogo z nas nie boli. Im większy i bardziej różnorodny wybór tym lepiej.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #76 dnia: 24 Września 2012, 21:25:14 »
@pol102 bez wątpienia masz swój świat, który próbujesz pogodzić na siłę z tym Maszynowym.

  Dodano: 24 Września 2012, 10:37:49
Śledząc tą dyskusje coraz bardziej wyraźniej to dostrzegam. Chłopaki przedstawiają Tobie niezbite argumenty, a Ty mimo wszystko nadal swoje. Chcesz po prostu postawić na swoim, tylko kompletnie nie rozumiem po co?
Rozwiń proszę tę myśl bo poczuje się urażony i uznam to za jawną obelgę. Póki co tak to brzmi.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 741
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #77 dnia: 24 Września 2012, 23:16:42 »
Ja Cię proszę. Urażony niby czym? Tym, że ja i pozostali nie ogarniamy Twojego modelarskiego świata? Jeśli tak, to masz racje nie pojmuje go kompletnie.

  Dodano: 24 Września 2012, 23:20:25
I pewnie nie tylko ja. Wszak by kogoś zrozumieć trzeba nadawać na tych samych falach najlepiej. Niestety ja Twoich nie wyłapuje, jak na razie wcale.
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2012, 23:20:25 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #78 dnia: 24 Września 2012, 23:31:43 »
@Sawi miał na myśli, że patrzysz na modelowanie na swój sposób, który, jak widać, mało kto jest w stanie zrozumieć, dlatego napisał, że masz własny świat.
Panowie, nie obrażajcie się proszę, bo się zachowujecie po troszę jak dzieci.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 741
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #79 dnia: 24 Września 2012, 23:54:57 »
By zażegnać ten niby konflikt dopowiem, tak dokładnie, to miałem na myśli. Podobnie jak i pisząc o falach. Nikt się tu nie obraża i zarazem uraża. A jeśli tak, to nie ma do tego powodu. Wszak to luźna dyskusja.
Tu się nikt nie denerwuje :) Luźno dyskutujemy
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #80 dnia: 25 Września 2012, 03:11:10 »
Panowie, skończcie tę niepotrzebną kłótnię. Nie chcę widzieć już kolejnego posta na ten temat. Wątek został założony stricte do demonstrowania modeli wykonanych przez pola, niech na tym pozostanie.
Proszę się dostosować do mojej prośby.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2012, 10:43:01 wysłana przez REWIZOR »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #81 dnia: 25 Września 2012, 10:43:28 »
Dodam coś od siebie dla przypomnienia: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20930.0.html
Pozdrawiam

Offline szogun

  • Wiadomości: 5613
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #82 dnia: 25 Września 2012, 17:03:25 »
Ja dodam że warto by przy tych modelach pobawić się światłocieniem - http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=3365, ostatni post - jak umiejętnie się pobawimy to efekt końcowy urwie co nieco.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #83 dnia: 26 Września 2012, 02:33:59 »
Finito ;) ~560 faces

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #84 dnia: 20 Października 2012, 13:23:24 »
Nihil novi... czy jakoś tak. Patrząc realnie na projekt 359 - jest postęp.

Offline UAZownik

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #85 dnia: 23 Października 2012, 16:13:32 »
Ooo, w końcu coś z mojej okolicy :) Poprawiłbym tylko dach, coś zbyt jednolicie i czysto ta tekstura wygląda.

Głupie pytanie, czyżby ktoś szykował linię 359 do MaSZyny?

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #86 dnia: 24 Lutego 2013, 04:15:04 »
Ooo, w końcu coś z mojej okolicy :) Poprawiłbym tylko dach, coś zbyt jednolicie i czysto ta tekstura wygląda.

Głupie pytanie, czyżby ktoś szykował linię 359 do MaSZyny?
Odpowiem twierdząco. Myk jest tego typu, że już niedługo będzie można uznać L359 na mocno skróconą. Nie będzie połączeń od Wolsztyna do Zbąszynka. Chodzi ponoć o to, kto ma ten fragment utrzymywać. Takie informacje pozyskałem od kadry KW. Do weryfikacji ale to trochę jak z legendami - coś musi być na rzeczy.

EDIT:
Mała zapowiedź, po raz kolejny. Trzeba było kilka rzeczy poprawić:

By dodać coś nowego w temacie, w którym Twoja wiadomość jest ostatnia, użyj funkcji modyfikuj, dopisując treść do istniejącej wiadomości. Nie modyfikuj wiadomości na skutek odpowiedzi udzielonej przez innego Użytkownika.
/ Żuk


Wcześniej samo się scalało...


Dzisiaj postanowiłem zrobić małe podsumowanie ostatnich prac. LS-2 testuje się, do testów wskoczy dzisiaj WL, poprawię jeszcze LS-3 i uznam pewien etap prac za zakończony. Możliwe, że gdyby nie moje lenistwo, związek (yB mówi, że dla wydajnego devsowania trzeba być singlem) i studia byłoby kilka modeli więcej ale i tak chyba nie jest źle.
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2013, 20:58:05 wysłana przez pol102 »

Offline InterCity

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #87 dnia: 26 Lutego 2013, 22:50:22 »
Domki wyglądają jak z jakiejś bajki animowanej, nie mają tego czegoś żeby wyglądały jak"żywe".

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #88 dnia: 26 Lutego 2013, 23:04:18 »
Domki stoją jako sceneria do robienia screenshotów i testowania QEditora. Te które wyłaniają się zza drzew wyglądają elegancko. Mimo, że nie zostały wydane przez swoją cukierkowość to stwierdzam, że jako druga linia zabudowy sprawdzają się znakomicie ;)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« Odpowiedź #89 dnia: 08 Marca 2013, 13:41:05 »
Domki wyglądają jak z jakiejś bajki animowanej, nie mają tego czegoś żeby wyglądały jak"żywe".
chodzilo ci ze niema normal mappingu:)