Witam Wszystkich serdecznie.
Nie jest to temat związany z konkretną trasą, niemniej wydaje mi się że ta informacja może stać się cenną dla wielu "Trasopisarzy".
Niedawno podczas przeglądania forum przeczytałem o problemach związanych ze zdobyciem dokładnych planów układów torowych. Nie wiem jak to wygląda w innych rejonach Polski, ale Trasopisarze z Małopolski mają szczęście, gdyż dokładnie można obejżeć szlaki naszego regionu z lotu ptaka.
Być może zetknęliście się z tą stroną, a być może jeszcze nie, więc polecam. Są to zdjęcia lotnicze robione z dużej wysokości, a więc nie posiadają żadnych deformujących "skrótów" perspektywicznych. Zresztą na podstawie tych właśnie fotek sporządzane są wszystkie plany.
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że jeśli ktoś pisze trase to konieczne jest pojechanie w "teren" z aparatem. Niemniej wiadomo, że wiele rzeczy inaczej wygląda z perspektywy człowieka znajdującego się "w środku" a inaczej na planie.
Ale do rzeczy - prezentowane foty można dowolnie powiększać za pomocą suwaka i musze przyznać, że przy max. powiększeniu widać prawie każdy rozjazd (no chyba że jest zarośnięty, co na PKP zdarza się coraz częściej - niestety).
Pozwoliłem sobie przedstawić Wam kilka przykładów:
Kraków Główny - wjazd od strony Płaszowa - 100% powiększenia:
A to już Nowy Sącz i pięknie prezentująca się lokomotywawnia wachlarzowa:
Kraków - Slązak (chyba :-) ) jadązy w kierunku Łobzowa:
Lokomotywownia Kraków-Prokocim - fragment:
Do reszty podaje już tylko linki, żeby nie "śmiecić" więcej...
Efekt działania skalownika zobaczcie na przykładzie węzła w Tarnowie:
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Tarnow1.jpghttp://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Tarnow2.jpghttp://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Tarnow3.jpghttp://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Tarnow-szopa.jpgRafineria w Trzebinii-Sierszy i zjazd na Zebrzydowice (60%):
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Trzebinia-rafineria.jpgPiękny widok - tory postojowe w Krakowie-Prokocimiu - kilkadziesiąt torów w szerz, szkoda że te poniżej drogi nie są już chyba używane. Tzn. stoi tam "złom" - te białe paski to zczepione chłodnie - też już chyba złom, bo baaardzo dawno nie widziałem brutta z chłodniami.
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-Prokocim-postojowe.jpgKraków-Główny i wyjazd na Katowice i Warszawe - 60%:
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-glowny.jpghttp://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/krakow-polnoc.jpgKraków - wagonownia tuż przed Łobzowem:
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/krakow-wagonownia.jpgStacji Zakopane nie trzeba nikomu przedstawiać :) :
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/zakopane.jpgTo właśnie z tych fotek dowiedziałem się jak dokładnie wygląda ta "pętelka" w Nowej Hucie.
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/zawrotka-huta.jpgOczywiście poza torowiskami można pooglądać inne równie ciekawe rzeczy - rynek główny:
http://www.olsza.krakow.pl/~mateusz/orto-foto/Krakow-rynek.jpgNa koniec:
Jak pierwszy raz odwiedziłem tą strone to całą noc nie spałem tylko "jeździłem" po całej Małopolsce :)
Zdjęcia są bardzo dokładne, ich wadą jest tylko brak informacji o wysokości - to już trzeba odczytać z poziomic, niemniej mogą być bardzo przydatne jako podkładka do kładzenia torów.
Wszystko można obejżeć na stronie:
http://mapy.wrotamalopolski.plPozdrawiam serdecznie i życze miłego podróżowania.
Mateusz.