Autor Wątek:  Jak zrobić własną misję ?  (Przeczytany 34230 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Jak zrobić własną misję ?
« dnia: 03 Lutego 2012, 19:40:51 »
Chodzi mi o to że już trochę mi się znudziło jeżdżenie w symulatorze i chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył jak zacząć robić taką nową misję. Od czego zacząć itp.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lutego 2012, 19:45:32 »
Cztery rzeczy będą Ci potrzebne:

- scenery.doc http://eu07.pl/misc/download/doc/Scenery.doc ;
- notatnik;
- starter Rainsted, który jest w PC2010 http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18202.0.html ;
- cierpliwość, cierpliwość, cierpliwość.

Jeśli szukasz osoby, która poprowadzi Cię za rękę i będzie tłumaczyć krok po kroku wszystko, to wiedz że nie masz co liczyć, że taka się znajdzie.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2012, 19:54:24 wysłana przez Benek »

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lutego 2012, 19:55:48 »
Wiem że to bardzo żmudne jednak chcę spróbować. Mnie ten link nawet bez średnika nie działa -.-

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Lutego 2012, 19:58:17 »
Mnie ten link nawet bez średnika nie działa -.-
Pobierz załącznik z tego postu.

Offline Sodabeer

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lutego 2012, 20:01:22 »
@matikolejarz - spróbować każdy może. Jednak i tak sądzę, że odechce Ci się tego robić. Jak byłem jeszcze Aplikantem to zapoznawałem się z symulatorem. Próbowałem poznawać różne pliki symulatora. Jednak powiedziałem sobie: "Nie, nie dam rady". I tak też się stało. Zrezygnowałem z tej posady, gubiłem się w tym i to mocno. To wcale nie jest takie łatwe jak się wydaje. No ale skoro masz chęci - życzę powodzenia :)
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2012, 20:03:03 wysłana przez Sodabeer »

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Lutego 2012, 20:05:10 »
Dzięki wielkie. Pobieżnie przejrzałem plik ale nie ma tam od czego zacząć, w jakim programie itp. ...

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Lutego 2012, 20:07:51 »
@Benek już napisał że w notatniku. Nie ma innego programu.

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Lutego 2012, 20:08:58 »
Aha no tak sorry. A jaka jest struktura takiego pliku ?

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Lutego 2012, 20:10:45 »
Przejrzyj inne pliki scenerii do symulatora a z resztą wszystko napisane też jest w scenery.doc.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lutego 2012, 21:25:27 »
Musisz się obeznać z masą rzeczy. Eventy komórki pamięci ogólna budowa MaSzyny powiązania pomiędzy różnymi rodzajami plików i jeszcze mnóstwo innych rzeczy których na raz nie sposób wymienić. A jednym słowem (jak napisał @Benek) to cierpliwość. Nieraz próbujesz coś sprawdzić/zrobić i nie działa/wychodzi. Na początku to normalne (bo chyba nie ma takiego na forum któremu WSZYSTKO na bum cyk cyk by poszło za pierwszym razem)  ale po 20/30/40 próbach można się zniechęcić. I właśnie wtedy jest ważne żebyś się nie poddał. :D
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Lutego 2012, 10:44:40 »
Chciałbym uściślic, że nie chcę robic własnej scenerji tylko zrobic misję np.: na linii 61. Jak to potem umieścic w starterze ?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Lutego 2012, 10:50:21 »
Odpuść sobie pisanie misji. Nie masz o tym pojęcia. To nie jest złośliwe z mojej strony. Nie będziesz w stanie jej napisać skoro nawet nie wiesz po co jest taka a nie inna struktura folderów w PC2010.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Lutego 2012, 16:49:51 »
@Matikolejarz spójrz kiedy ja założyłem wątek o L61. Od wtedy właśnie zacząłem "na poważnie" dłubać przy sceneriach, bo wcześniej to zeszło sporo czasu zanim opanowałem eventy czy też ich składnię. Przy L61 robiłem trochę wcześniej te eventy, ale w czerwcu założyłem dopiero temat. Dziś jest już Luty, prace przy L61 stanęły w martwym punkcie, bo wziąłem się za L053, do której to ukończenia jest jeszcze sporo elementów. A mianowicie chce w końcu użyć eventlauncherów, by sterować ruchem. Ale do tego jak mówiłem jeszcze daleka droga...

Co do tematu, to poprzeglądaj wątki na forum, poznaj budowę katalogową symka, popatrz po plikach .scn, popróbuj na jakieś scenerii, bo ja też tak zaczynałem. Poznaj podstawy, a potem będzie ci łatwiej. Wiem po sobie. Teraz dla mnie pisanie eventów to pryszcz. Trzeba jednak czasu, chęci i cierpliwości ;). Good Luck!
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2012, 19:46:14 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Lutego 2012, 18:54:48 »
Posłuchaj sie @Wyska. Nie rób scenariusza, weź np Krzyżową, pozmieniaj zwrotnice, sygnały, tak żebyś wiedział co do czego. Od siebie Ci podpowiem, że na wjeździe do Markowa wyświetlany jest zły sygnał na semaforze, to samo jak się z niego wyjeżdża. Nie publikuj tego, zrób to dla siebie. Powodzenia i czasu, mnie ostatnio brakuje tego drugiego.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2012, 18:56:48 wysłana przez taper »

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Lutego 2012, 10:52:29 »
No dobrze ale nadal nikt nie odpowiedział na moje pytanie. Jak potem umieścić taką misję w starterze ?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Lutego 2012, 11:00:05 »
Jeżeli napiszesz nowe eventy i nadasz plikowi scenerii inną nazwę, to starter sam ją znajdzie. Spróbuj w ramach ćwiczenia dodać sobie semafor sterowany klawiszem do TD, tylko nazwij plik inaczej. Pobaw się, poćwicz - tak najszybciej się nauczysz. Wszelkie informacje potrzebne masz w plikach inc i scn innych misji oraz scenery.doc dostępnym na głównej stronie www MaSzyny. Zdecydowanie szybciej nauczysz się pytając jaki błąd popełniłeś niż czekając na opis jak to ukończyć. Bo wtedy zrobione zostanie za Ciebie, a nie przez Ciebie i pożytek będziesz z tego miał mały.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Lutego 2012, 16:10:49 »
W takim razie posłucham się @Quark-t i zapytam się o coś. A mianowcie co we wpisie node –1 0 none model 10 20 4 90 SS5zpcpbY.t3d A Lights 0 0 1 0 0 0 endmodel oznacza pozycję ? Bo domyślam się że to: 10 20 4 90
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2012, 16:11:50 wysłana przez matikolejarz »

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Lutego 2012, 16:19:02 »
Pozycję oznaczają pierwsze trzy. A czwarte(90) to kąt obrotu. Ciekawi mnie natomiast ilość zer po Lights. Bo rzeczywiście 1 powinna być na trzecim miejscu, ale po niej już tylko dwa zera. Natomiast plik SS5zpcpbY.t3d nie istnieje.
A z jakiej ty paczki korzystasz skoro nazwy plików masz z dużymi literami?
Solo oración!

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Lutego 2012, 16:29:50 »
@Paczkuś  korzystam z paczki całościowej 2010. Ten wpis pochodzi z pliku scenery.doc

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Lutego 2012, 16:39:52 »
No bo to jeszcze do starego układu było.
Teraz jak otworzysz plik SS5zpcpbY.inc w folderze scenery to masz: już gotowy wpis model.
Dlatego wstawiasz tylko wpis:
include;ss5zpcpby.inc;baltyk_u;-111.786;0.0;4194.52;0.0;u-12.tga;baltyk_tou;end
baltyk_u -unikalna nazwa semafora potrzebna do wyzwolenia eventów.
-111.786 0.0 4194.52 0.0 -położenie i obrót(ostatnie 0.0)
u-12.tga -tekstura tabliczki.
Co do nazw plików semaforów to przeczytaj sobie:  IIc
http://eu07.pl/forum/index.php?topic=15307.msg252726;topicseen#new
Solo oración!

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Lutego 2012, 17:00:00 »
Wszystko mi wyszło tylko semafor jest odwrócony o 180 stopni. Jak to naprawić ?

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Lutego 2012, 17:02:50 »
No wpisać kąt obrotu o 180 większy/mniejszy tak żeby nie przekraczał zakresu -360 do 360 stopni.
Kąt zawsze w obiektach jest zaraz za pozycją. Czwarty parametr liczbowy.
Solo oración!

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Lutego 2012, 17:18:50 »
Tylko jak obróciłem go o 180 stopni to "zjadło" mi teksturę tabliczki.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Lutego 2012, 17:33:08 »
Wklej cały wpis.
Solo oración!

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Lutego 2012, 20:49:26 »
@matikolejarz - wyważasz otwarte drzwi. Otwórz istniejący plik scenerii i znajdź w nim wpis semafora. Potem otwórz jego plik inc, masz 99% szans, że w środku w pierwszych linijkach będziesz miał opis co jest co.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Lutego 2012, 11:32:18 »
@Quark-t problem w tym, że ja robię ten semafor w scenerii TD. Tam nie ma żadnych semaforów.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Lutego 2012, 12:08:04 »
A o "kopiuj - wklej" Waści słyszał? Znajdujesz semafor, wklejasz, zmieniasz współrzędne na bliskie 0,0,0, zapisujesz scenerię pod nową nazwą i odpalasz. Sprawdzasz czy jest semafor. Jeżeli tak, to wyłączasz i dorabiasz sobie eventy pod klawisze zmieniające światła. A potem dalej - przypisanie do toru, eventy od ruchu taboru i jest.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2012, 12:09:48 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Lutego 2012, 15:16:24 »
DOBRZE. W takim razie teraz zadam inne pytanie co do semafora. Tu
http://www.eu07.pl/userfiles/zaawansowany_tutorial_05.09.2007.pdf
napisane jest że żeby pod semaforem zrobić zielony pas to we wpisie umieścić trzeba -z A co umieścić we wpisie aby był zółty pas ?
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2012, 15:18:41 wysłana przez matikolejarz »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Lutego 2012, 15:27:58 »
Pomarańczowy -p - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15306.0.html.
Nie do końca zrozumiałeś o co w tym chodzi. Tam jest napisane, jak nazywają się pliku include semaforów. Szukasz więc odpowiedniego pliku .inc semafora (nazwa mówi o tym jaki to semafor) i wstawiasz na scenerię lub zamieniasz z już istniejącym.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak zrobić własną misję ?
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Lutego 2012, 15:33:15 »
@SKP nie no o tym wiem tak tylko napisałem. Właśnie gdzieś widziałem kiedyś te normy tylko nie mogłem sobie przypomnieć gdzie :D

  Dodano: 26 Lutego 2012, 16:39:43
Jeżeli napiszesz nowe eventy i nadasz plikowi scenerii inną nazwę, to starter sam ją znajdzie.
Dobra zakładając że skopiuję sobie wszystko (wygląd secenerii, układ torowy) na przykład z TD i zapiszę to pod inną nazwą to też będzie działac ?
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2012, 16:39:43 wysłana przez matikolejarz »