Autor Wątek:  Pytanie o wagony Push-pull  (Przeczytany 15582 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o wagony Push-pull
« dnia: 29 Stycznia 2012, 12:34:43 »
Witam wszystkich
Jestem tutaj nowy, a tematyka kolejowa od niedawna mi towarzyszy, ale nie o tym. Chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych osób czy wagony typu Push-Pull nie mogły by mieć kabiny sterującej po obu stronach jak EZT?
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?album=163&pos=3

Regulamin, zakazy 8, 9.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2012, 00:43:14 wysłana przez Quark-t »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2012, 12:38:26 »
Nie, ponieważ nie mają wagonu silnikowego, tylko je ciągnie/pcha lokomotywa.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2012, 12:39:25 »
rozumiem dziękuje bardzo

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Stycznia 2012, 12:40:24 »
A jak załatwisz podróżnym przejście między wagonami? O ile mowa oczywiście o jednym wagonie. Druga sprawa - tak jak napisał @matek123 - elementem napędowym jest lokomotywa. Z niej jest sterowanie po jednej stronie, a po drugiej z kabiny sterowniczej wagonu. Wówczas posiadanie wagonu sterowniczego po obydwu stronach mija się z celem.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2012, 12:44:17 wysłana przez ZiomalCl »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Stycznia 2012, 12:43:41 »
Chciałbym się dowiedzieć od bardziej doświadczonych osób czy wagony typu Push-Pull …
Właśnie to jest cała idea wagonów tego typu. Gdyby miały kabiny po obu stronach to byłyby np EZTem. Wagony Push-Pull są tańsze od EZT a zarazem do ich obsługi można wykorzystać posiadany tabor trakcyjny. W jednym kierunku pociąg prowadzony jest z kabiny lokomotywy natomiast w przeciwnym już z kabiny sterowniczej wagonu. Ich kolejną zaletą jest znacznie prostsza budowa układu biegowego z tego względu, że napęd zapewnia lokomotywa. Dzięki temu, że wagony te nie mają członu silnikowego możliwe jest zabudowanie drugiego poziomu (piętra) ponieważ na dachu nie ma żadnej aparatury elektrycznej typu np odbieraki prądu.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Stycznia 2012, 12:46:34 »
mechatronik dziękuje za wyczerpującą odpowiedź koleją zawsze sie interesowałem ale pobieżnie, a symulator wciągnął mnie bardziej w oznaczenia jak i samą budowę. :)

Pisownia, proszę poprawić. Ponadto, zapoznaj się z regulaminem forum, naruszyłeś 3 jego punkty, nie chcę kolorować. Sprawdź sam co źle zrobiłeś, popraw, po czym napisz do mnie PW, usunę wpis.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2012, 12:52:04 wysłana przez REWIZOR »

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Stycznia 2012, 22:08:29 »
Tak z ciekawości, jak już jest taki temat. :P Po co w lokomotywach, które są kupowane specjalnie z myślą o Push-Pull są dwie kabiny? Rozwiazanie z jedną kabiną byłoby tańsze. Z tego co pamiętam, to gdzieś we Francji takie coś zastosowano.

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Stycznia 2012, 22:17:47 »
A przypuśćmy, że wagon sterowniczy jest niedostępny. To co, będziesz teraz jeździł kabiną przodem do wagonu ? :)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Stycznia 2012, 08:36:17 »
U nas to by pewnie nie przeszło bo to UTK i inne ale niektórym kabina z widokiem do przodu nie jest potrzebna
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=131521&LNG=RU#picture

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Stycznia 2012, 08:48:54 »
U nas to by pewnie nie przeszło bo to UTK i inne ale niektórym kabina z widokiem do przodu nie jest potrzebna
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=131521&LNG=RU#picture
Bez kitu. Kto to w ogóle dopuścił do ruchu? Jak oni tym sterują? Pewnie pomocnik patrzy przez okienko i poprzez radio podaje sygnały...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Stycznia 2012, 16:07:06 »
Tak z ciekawości, jak już jest taki temat. :P Po co w lokomotywach, które są kupowane specjalnie z myślą o Push-Pull są dwie kabiny? Rozwiazanie z jedną kabiną byłoby tańsze. Z tego co pamiętam, to gdzieś we Francji takie coś zastosowano.
Lokomotywa ma to do siebie, że może służyć do innych celów: dzisiaj wozi piętrusy, jutro węglarki z kruszywem. Poza tym, jaki byłby sens kupowania oddzielnie lokomotywy jednostronnej i wagonów do p-p, skoro można by kupić od razu cały EZT?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Stycznia 2012, 17:54:42 »
Jak oni tym sterują? Pewnie pomocnik patrzy przez okienko i poprzez radio podaje sygnały...
Od tej strony jest uproszczony pulpit sterowniczy, mechu "kika" przez to okno.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Stycznia 2012, 18:23:31 »
Lokomotywa ma to do siebie, że może służyć do innych celów: dzisiaj wozi piętrusy, jutro węglarki z kruszywem.
No raczej KM nie będą ich wykorzystywac do innych celów.

Cytuj
Poza tym, jaki byłby sens kupowania oddzielnie lokomotywy jednostronnej i wagonów do p-p, skoro można by kupić od razu cały EZT?
Jak napisał @tmechatronik jest to tańsze rozwiązanie, a poza tym myślę, że też są inne aspekty, np. mimo krótkich peronów, można przewieźć wiekszą liczbę ludzi, niż w Ezecie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Stycznia 2012, 18:55:33 »
To niech KM zapłaci za nową konstrukcję pojazdu z tylko jedną kabiną. Moim zdaniem koszt zestawu wagonów i lokomotywy oddzielnie będzie jednak wyższy niż EZT.
Co prawda jedna kabina ładniej komponuje się ze składem i jest troszkę tańsza w budowie (ale to nie są raczej duże kwoty), ale bardzo pogarsza obsługę. Taka lokomotywa w przypadku awaryjnym nie może oblecieć składu i pojechać dalej. Dodatkowo trzeba zawsze obracać lokomotywę zgodnie ze składem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:24:38 »
Husarz mam pytanie. W jakim sensie, wagon sterowniczy miałby być niedostępny. ?

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:30:40 »
Husarz mam pytanie. W jakim sensie, wagon sterowniczy miałby być niedostępny. ?
W sensie, że się drzwi od sterowniczego zatną lub dżojstik się złamie.
Solo oración!

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:34:55 »
Husarz mam pytanie. W jakim sensie, wagon sterowniczy miałby być niedostępny. ?
W sensie, że się drzwi od sterowniczego zatną lub dżojstik się złamie.

Dokładnie. Ja miałem taką sytuację, że w Działdowie z nieznanych przyczyn maszyna podczepiła się od strony sterowniczego.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:40:08 »
To proste rozwiązanie. Wagony p-p zostają na bocznicy, a na szklak wyjedzie TRAXX P160DC lub Eu cze też EP + Adnu. W przypadku gdy na szlaku wystąpi problem... to kiszka.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:41:46 »
I po co utrudniać życie skoro mogą być dwie kabiny?
Solo oración!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:46:09 »
Jak oni tym sterują? Pewnie pomocnik patrzy przez okienko i poprzez radio podaje sygnały...
Od tej strony jest uproszczony pulpit sterowniczy, mechu "kika" przez to okno.
Po tej stronie nie ma żadnego uproszczonego pulpitu.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:47:14 »
To pewnie nie ta lokomotywa, widziałem jakieś zdjęcia ruskiego loka z małym pulpitem w maszynowni.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:57:11 »
3M62u w członie środkowym.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Stycznia 2012, 20:26:53 »
Dobrze widziałeś takie pulpity są w środkowych sekcjach lokomotyw 3 i więcej sekcyjnych ( nie tylko 3M62U) żeby można było pomanewrować taką sekcją.  Pulpicik ten jest w tym miejscu gdzie normalnie jest kabina, pod drugiej stronie w przypadku TE10 jest przedział chłodnic wiec tam na pewno takiego pulpitu nie wsadzisz.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Stycznia 2012, 23:10:18 »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline nowy05

  • Wiadomości: 203
    • Zobacz profil
    • Galeria fotograficzna Krzysztofa Nowaka i Łukasza Konopa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Stycznia 2012, 23:29:02 »
Dzięki temu, że wagony te nie mają członu silnikowego możliwe jest zabudowanie drugiego poziomu (piętra) ponieważ na dachu nie ma żadnej aparatury elektrycznej typu np odbieraki prądu.

Zabudowanie drugiego piętra jest możliwe nawet w członie silnikowym
http://www.eu06.pl/ezt/471/471%20055-4.jpg
www.EU06.pl Zapraszam do oglądania!

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Stycznia 2012, 12:11:01 »
Z ciekawości to czechy czy słowacja?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Stycznia 2012, 12:17:05 »
Z ciekawości to czechy czy słowacja?
Co to są czechy i słowacja z małej litery, czytać umiesz? Na składzie jest oznaczenie składu. Czeskie Koleje.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Stycznia 2012, 12:20:52 »
Przepraszam, wujek google już pomógł. Zapytałem bo nieznam do końca wszystkich oznaczeń kolei świata, a skład CityElephant wykonany jest przez firmę Skoda.

Offline Kwiatki

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #28 dnia: 01 Lutego 2012, 11:53:47 »
Tak z ciekawości, jak już jest taki temat. :P Po co w lokomotywach, które są kupowane specjalnie z myślą o Push-Pull są dwie kabiny? Rozwiazanie z jedną kabiną byłoby tańsze. Z tego co pamiętam, to gdzieś we Francji takie coś zastosowano.

Tu jest taka kombinacja:

[ Invalid YouTube link ]
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2012, 12:34:43 wysłana przez Kwiatki »
...jesteśmy bezbronni wobec brutalnego terroru kobiecej nogi...

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pytanie o wagony Push-pull
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Lutego 2012, 13:42:04 »
No akurat ta lokomotywa nie jest ściśle robiona pod pusz-pula to tylko sekcja z podwójnego Gagara (od razu widać że gagar ma czterosuwa a niektórzy mówią że czterosuw nie ma klimatu) a wagony pochodzą z ruskiego kibla. Podoba mi się ten skład bo pokazuje jak Białorusini umieją se poradzić i zbudować tanim kosztem praktyczny zespół trakcyjny.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2012, 22:17:25 wysłana przez REWIZOR »