Nie mamy jeszcze w symulatorze kontenerów 45 stopowych, oraz tank kontenerów 20, 23 i 26 stopowych, także więc nie zaczynam o nich pisać.
Pisz, pisz. Informacje lepiej jak są "przed" a nie "po". Jak masz jakieś szczegółowe dane techniczne, to też mile widziane.
PS. Wnioskując po avatarze - masz możliwość fotografowania kontenerów? Tekstury by się przydały.
Owszem, mam możliwość fotografowania kontenerów. Nie gwarantuje zdjęcia dachów bo trzeba wejść dość wysoko, aby nadającą się na teksturę fotografię wykonać, ale front, drzwi i ściany boczne jak najbardziej.
Kontenery 45 stopowe są rzadko spotykane, a i na nie wszystkich wagonach mogą podróżować. Na SGSach z drewnianą podłogą, sggmssach i sggmrssach mogą, ale na pozostałych już nie koniecznie.
Tu na zdjęciu widać właśnie 45'ke.
Kontenery tanki, w sensie cysterny kontenerowe:
20 stopowy wygląda tak:
Beczka mieści się w ramie, zachowuje wymiary standardowej 20'. Tara takiej beczki to 3200-3600 kg
Oczywiście są też 20ki tanki z agregatami:
Ten tutaj ma agregat na boku.
Ale są też tanki z agregatami z przodu, przekraczając te regulaminowe 20', wtedy mówimy o kontenerze 23 stopowym, ale jako, że nie mogę zabardzo odnaleźć takiego u wujka Google w galeriach będę musiał takiemu zrobić zdjęcie samodzielnie, jak się tylko pojawi.
Poniżej mamy 26 stopowy kontener.
Te kontenery już niestety często jeżdżą pojedynczo na wagonach, chyba, że dysponujemy Sggmrss-em, albo Sgmss-em, gdzie liczba bolców pod kontenery pozwala bawić się w układanie takich kontenerów na wagonach. Tara tych beczek często przekracza 4 tony.
Ładowne tank kontenery najczęściej ważą po 30 ton wożąc praktycznie całą tablicę Mendelejewa.
Kontenery przewożące towary niebezpieczne oczywiście muszą być oklejone na ścianach naklejkami ostrzegawczymi i kodem UN.
Są jeszcze kontenery 30 stopowe, boxy i tanki.
W tych konkretnych na zdjęciu od razu też widać regulaminowe oklejenie RIDowskich kontenerów. Tary mają nawet ponad 6000 kg
Są też kontenery boxy 30ki, które tak naprawdę w środku są silosami, poznać je można po zupełnie innych drzwiach i górnych otworach wpustowych
Mamy też tanki 40 stopowe. Jeden z armatorów który specjalizuje się w wożeniu różnych neutralnych chemicznie towarów dysponuje takimi tankami, że ich tara nie przekracza 2500 kg.
Są jeszcze kontenery bez ściań bocznych, bez dachów, albo bez jednego i drugiego oraz kontenery chłodnie.
-próżny kontener 40 stopowy wysoki czyli HC w przybliżeniu waży 4000 kg.
Od siebie dodam, że kontenery HC (High Cube) mają wysokość 9'6'' i jadą jako skrajnia (ze względu na wysokość).
Można też dodać, że kontener wysoki jest oznaczony żółto-czarnymi paskami.
Oczywiście kontener z wiszącymi klamkami jest odbierany przez odprawę kolejową jako otwarty, nawet na lewych drzwiach, których normalnie nie powinno się dać otworzyć bez prawych.
Zdjęcia nie należą do mnie, są wyszukane na google, aby przedstawić mniej więcej rozdaje kontenerów.
W razie pytań- pytać.