Autor Wątek:  Próbne Hamowanie  (Przeczytany 5963 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Methody

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Próbne Hamowanie
« dnia: 14 Września 2004, 11:17:21 »
Siema
Mam pytnie odnośnie próbnego hamowania (znalazłem juz co nie co poprzez szukajkę) ale chciałbym się dowiedzieć jak powinno ono wyglądać prawidłowo przeprowadzane przez mechanika?
Mam tu na myśli na przykład taką sytuację jaką mamy w Quark'u Reaktywacji,czyli mamy prowadzić pociąg pospieszny z Wielkiego Kaca,na semaforze dostajemy sygnał zastępczy i ruszamy no i powinienem chyba wyjechać za obręb zwrotnicowy i dopiero wtedy przeprowadzić próbne hamowanie ( wydaje mi się,że tak )
i jak ono ma właściwie i prawidłowo zostać przeprowadzone.
Pozdro

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Próbne Hamowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Września 2004, 11:36:42 »
Bardzo prosto, na równym (nie pochyłym) odcinku torów rozpędzasz się do 60km/h i hamujesz aż prędkość się zmniejszy o połowe po czym oceniasz sprawność hamulców tzn. mniej więcej jak szybko pociąg zwalniał. Robisz to tylko po wyjechaniu ze stacji początkopwej lub po próbie hamulca na innych stacjach. Jeśli ograniczenie prędkości nie zewala na rozpędzenie się do 60km/h to rozpędzasz sie do takiej jaką ci wolno jechać a dalej tak samo.

Offline Methody

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Próbne Hamowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Września 2004, 11:51:33 »
Ale jak mam podany sygnał zastępczy to mogę się rozpędzić do 60km/h?
W celu dokonania próbnego hamowania.

Offline Szmytek

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Próbne Hamowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Września 2004, 12:39:28 »
Widzę, że mylicie próbę hamulców z hamowaniem kontrolnym. Co do próby hamulców, to kiedy się ją wykonuje jest opisane dokładnie w rozdziale IV $33 instrukcji R1. Hamowanie kontrolne jest opisane w rozdziale III $18 instrukcji Mw56. Ponieważ Mw56 nie widziałem na necie (co nie znaczy że nie ma :) ) pofatyguję się przepisać paragraf dotyczący hamowania kontrolnego.

1.W celu upewnienia się, czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo wykonuje się hamowanie kontrolne pociągu w następujących przypadkach:
a) po wyjeździe pociągu lub lokomotywy "luzem" ze stacji początkowej
b) po każdej przeprowadzonej próbie hamulców
c) przy zbliżaniu się do stacji węzłowych
d) przy zbliżaniu się do miejsca planowego zatrzymania
e) przed wjazdem na znaczny spadek odcinka linii kolejowej, tj. o pochyleniu toru co najmniej 5%o na którym znajdują się sygnalizatory
f) po zmianie drużyny trakcyjnej pojazdu.
Jeżeli pociąg (pojazd trakcyjny) wyposażony jest w hamulec zespolony pneumatyczny i w hamulec elektropneumatyczny, hamowanie kontrolne wykonuje się używając hamulca pneumatycznego.
2. Hamowanie kontrolne w przypadkach przewidzianych w ust.1 pkt a), b), f) wykonuje się na pierwszym odcinku toru położonego na wzniesieniu nie większym niż 3%o, na poziomie lub spadku, po osiągnięciu przez pociąg prędkości nie większej niż 60 km/h
3. Hamowanie kontrolne przewidziane w ust. 1 pkt c), d), e) wykonuje się wtedy, jeśli od poprzedniego hamowania upłynął czas dłuższy niż pół godziny – dla pociągów towarowych, a jedną godzinę – dla pociągów pasażerskich. Hamowanie to, wykonane z prędkości rozkładowej należy rozpocząć w odległości nie mniejszej niż:
- 3,5 km dla pociągów pasażerskich
- 7,0 km dla pociągów towarowych i pozostałych przed miejscem planowego zatrzymania i początku nachylenia toru lub stacją węzłową.
4. Wynik hamowania kontrolnego można uznać za zadowalający, jeśli hamowanie to spowoduje na odpowiedniej drodze obniżenie prędkości jazdy co najmniej o 50% w stosunku do prędkości, z której rozpoczynano hamowanie.
Jeśli podczas hamowania kontrolnego maszynista stwierdzi, że hamulec nie działa sprawnie, powinien pociąg zatrzymać wykonując hamowanie nagłe, względnie używając zaworu hamulca bezpieczeństwa, a jeśli i to nie da efektu, powinien hamować hamulcem dodatkowym oraz wykorzstać wszelkie dostępne sposoby zatrzymania i podawać sygnał „Alarm”.
Po zatrzymaniu maszynista powinien postępować zgodnie z postanowieniami $30

Uff... a $30 ma 2 i pół strony i nie chce mi się przepisywać.

Heh, niepotrzebnie się męczyłem. Będę szukał na google zanim... :)

Mw56 jest tutaj:
http://covalus.kolej.szczecin.pl/mw56/mw56.html

Offline Methody

  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Próbne Hamowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Września 2004, 13:09:21 »
Wielki dzięki Wam za odpowiedź :)
I chciałem powiedzieć,że nie myle pojęcia hamowania "próbnego" z "kontrolnym"bowiem spotkałem się jak mechanicy używali obydwóch słów na określenie "kontrolnego" hamowania tego które wykonuje się na szlaku.
Peace

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Próbne Hamowanie
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Września 2004, 17:38:15 »
Ja też nie myle pojęć. Hamowanie próbne a próba hamulca to dla mnie dwie różne rzeczy.

Obniżenie prędkości o połowe na... no właśnie ile ta droga ma wynosić? Zmoich obserwacji wynika że nawet zanim sie ze stacji wyjedzie.

Adam88

  • Gość
Próbne Hamowanie
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Września 2004, 22:21:37 »
Cytat: "hejnal"
Ja też nie myle pojęć. Hamowanie próbne a próba hamulca to dla mnie dwie różne rzeczy.



Facet klawiatura jeszcze Ci sie nie spaliła od tego pisania?? np. mnie to nie obchodzi ze nie mylisz pojęć.

Offline Szmytek

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Próbne Hamowanie
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Września 2004, 17:47:35 »
Cytat: "Adam88"
Cytat: "hejnal"
Ja też nie myle pojęć. Hamowanie próbne a próba hamulca to dla mnie dwie różne rzeczy.


Facet klawiatura jeszcze Ci sie nie spaliła od tego pisania?? np. mnie to nie obchodzi ze nie mylisz pojęć.


No to była odpowiedź do mojego posta, bo napisałem w liczbie mnogiej "mylicie pojęcia". Zaintrygowała mnie natomiast druga część tego posta:

Cytat: "hejnal"
Obniżenie prędkości o połowe na... no właśnie ile ta droga ma wynosić? Zmoich obserwacji wynika że nawet zanim sie ze stacji wyjedzie.


Opisz te obserwacje, bo czegoś tu nie kumam. Droga hamowania wynosi 700, 1000, albo 1200 metrów w zależności m.in. od dozwolonej prędkości czy kształtu terenu. Tak więc prędkość musi spaść przynajmniej o połowę na tej długości, co z reguły nie jest problemem. I liczy się droga od momentu rozpoczęcia hamowania, a nie wyjazdu ze stacji!!!

Co do:

Cytat: "Methody"
Ale jak mam podany sygnał zastępczy to mogę się rozpędzić do 60km/h?
W celu dokonania próbnego hamowania.


Jazda na sygnał zastępczy (czyli 40 km/h) obowiązuje Cię (przy wyjeździe na szlak) albo do następnego semafora, albo przez okręg zwrotnicowy stacji (czyli do czasu gdy ostatni wagon zjedzie z ostatniej zwrotnicy), a potem się rozpędzasz i robisz kontrolne.

Offline OERLIKON

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Hamowanie kontrolne,próby hamulca
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Września 2004, 20:30:26 »
W większości wasze informacje są błędnd.
Mechanik PKP Cargo Gliwice. ZT (Katowice)

Offline Szmytek

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Hamowanie kontrolne,próby hamulca
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Września 2004, 21:17:20 »
Cytat: "OERLIKON"
W większości wasze informacje są błędnd.


A rozwiń myśl proszę.