Widzę, że mylicie próbę hamulców z hamowaniem kontrolnym. Co do próby hamulców, to kiedy się ją wykonuje jest opisane dokładnie w rozdziale IV $33 instrukcji R1. Hamowanie kontrolne jest opisane w rozdziale III $18 instrukcji Mw56. Ponieważ Mw56 nie widziałem na necie (co nie znaczy że nie ma :) ) pofatyguję się przepisać paragraf dotyczący hamowania kontrolnego.
1.W celu upewnienia się, czy hamulec zespolony pociągu działa prawidłowo wykonuje się hamowanie kontrolne pociągu w następujących przypadkach:
a) po wyjeździe pociągu lub lokomotywy "luzem" ze stacji początkowej
b) po każdej przeprowadzonej próbie hamulców
c) przy zbliżaniu się do stacji węzłowych
d) przy zbliżaniu się do miejsca planowego zatrzymania
e) przed wjazdem na znaczny spadek odcinka linii kolejowej, tj. o pochyleniu toru co najmniej 5%o na którym znajdują się sygnalizatory
f) po zmianie drużyny trakcyjnej pojazdu.
Jeżeli pociąg (pojazd trakcyjny) wyposażony jest w hamulec zespolony pneumatyczny i w hamulec elektropneumatyczny, hamowanie kontrolne wykonuje się używając hamulca pneumatycznego.
2. Hamowanie kontrolne w przypadkach przewidzianych w ust.1 pkt a), b), f) wykonuje się na pierwszym odcinku toru położonego na wzniesieniu nie większym niż 3%o, na poziomie lub spadku, po osiągnięciu przez pociąg prędkości nie większej niż 60 km/h
3. Hamowanie kontrolne przewidziane w ust. 1 pkt c), d), e) wykonuje się wtedy, jeśli od poprzedniego hamowania upłynął czas dłuższy niż pół godziny – dla pociągów towarowych, a jedną godzinę – dla pociągów pasażerskich. Hamowanie to, wykonane z prędkości rozkładowej należy rozpocząć w odległości nie mniejszej niż:
- 3,5 km dla pociągów pasażerskich
- 7,0 km dla pociągów towarowych i pozostałych przed miejscem planowego zatrzymania i początku nachylenia toru lub stacją węzłową.
4. Wynik hamowania kontrolnego można uznać za zadowalający, jeśli hamowanie to spowoduje na odpowiedniej drodze obniżenie prędkości jazdy co najmniej o 50% w stosunku do prędkości, z której rozpoczynano hamowanie.
Jeśli podczas hamowania kontrolnego maszynista stwierdzi, że hamulec nie działa sprawnie, powinien pociąg zatrzymać wykonując hamowanie nagłe, względnie używając zaworu hamulca bezpieczeństwa, a jeśli i to nie da efektu, powinien hamować hamulcem dodatkowym oraz wykorzstać wszelkie dostępne sposoby zatrzymania i podawać sygnał „Alarm”.
Po zatrzymaniu maszynista powinien postępować zgodnie z postanowieniami $30
Uff... a $30 ma 2 i pół strony i nie chce mi się przepisywać.
Heh, niepotrzebnie się męczyłem. Będę szukał na google zanim... :)
Mw56 jest tutaj:
http://covalus.kolej.szczecin.pl/mw56/mw56.html