Autor Wątek:  Potrzebna identyfikacja loka/mechanika  (Przeczytany 7775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« dnia: 28 Grudnia 2011, 22:05:56 »
Otóż, dzisiaj (28.12.11) godzina 22.30 (tak plus minus 5 minut) wyjeżdża z Wadowic w kierunku Bielska pociąg prowadzony budyniem. Niestety słońce palące się na tylnym badylu było na tyle oślepiające, że numerów nie szło się dopatrzyć. Jeśli ktoś jest w stanie zidentyfikować lokomotywę, no i tego co za kieratem siedział i przedniego badyla pod oszronionym drutem nie podniósł, to będę wdzięczny.
Pozdrawiam:)
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Grudnia 2011, 22:20:53 »
Nie kabluj :P Nie ładnie tak, każdemu może się zdarzyć zapomnieć ;) Wielokrotnie u siebie takie sytuacje widziałem że sieć się pali a majster jedzie dalej na jednym ;)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Grudnia 2011, 22:24:53 »
Tak z czystej ciekawości, jakie są skutki takiej jazdy? Trwałe zniszczenie patyka/ślizgacza?

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Grudnia 2011, 22:32:19 »
@ST44-003: trudno jest zapomnieć, jak wokół maszyny jest noc w środku dnia...
@pol102: Tak, jazda na ciągniętym łuku powoduje szybką degradację zarówno druta jak i ślizgów na badylach.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Grudnia 2011, 22:34:10 »
I możesz też się ''przyspawać''. Dlatego powinno się co jakiś czas zmienić pantograf w przypadku mocno oszronionej trakcji.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Grudnia 2011, 22:45:07 »
Nie kabluj :P Nie ładnie tak, każdemu może się zdarzyć zapomnieć ;) Wielokrotnie u siebie takie sytuacje widziałem że sieć się pali a majster jedzie dalej na jednym ;)
No ale jak to tak? A gdybym tak uszkodził sieć czy pantograf to co by powiedział? „No ale no, zapomniało mi się.”?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Grudnia 2011, 23:23:04 »
@ST44-003: trudno jest zapomnieć, jak wokół maszyny jest noc w środku dnia...

Chyba na odwrót :)
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Grudnia 2011, 23:54:27 »
A ja jednak przyjmuję zasadę "nie moje - nic mi do tego". I sumienie mam czyste, że nikomu (mechanik raczej nie zrobił tego celowo, sam też pewnie ma dzieci do wykarmienia i nie chce mieć problemów) nie podłożyłem świni. Przecież to nie moje, nie płacę za to, nie wyrządziło mi to żadnych szkód, nie ja będę za to odpowiadał. Inna sprawa by była, jakby komuś - albo mnie - przy tym stała się krzywda. Tak na marginesie, czasy PRLu minęły, teraz nikt ci medalu nie przyzna za konfiturowanie.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2011, 00:11:46 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Grudnia 2011, 03:44:18 »
...a potem w mediach kwiczą na kolejarzy, jakie to obiboki są i nie dbają o tę kolej. Na logikę - jeśli ktoś nie robi tego dobrze (i jeszcze generuje straty), to niech zmieni pracę.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2011, 05:09:45 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Grudnia 2011, 08:41:21 »
A ja jednak przyjmuję zasadę "nie moje - nic mi do tego". I sumienie mam czyste, że nikomu (mechanik raczej nie zrobił tego celowo, sam też pewnie ma dzieci do wykarmienia i nie chce mieć problemów) nie podłożyłem świni. Przecież to nie moje, nie płacę za to, nie wyrządziło mi to żadnych szkód, nie ja będę za to odpowiadał. Inna sprawa by była, jakby komuś - albo mnie - przy tym stała się krzywda. Tak na marginesie, czasy PRLu minęły, teraz nikt ci medalu nie przyzna za konfiturowanie.
Zaprezentowałeś brak wyobraźni. Złe zachowania należy piętnować w każdym systemie, nie ma nic do tego czy był PRL, czy dzisiejsza demokracja. Po zerwaniu trakcji, i przestoju na tym odcinku ustalono by winnych i koleś poniósłby konsekwencje. Konsekwencje ponieśli by także pasażerowie. Posiadanie dzieci to odpowiedzialność, którą można okazać w pracy, zapomniał podnieść patyka = zapomniał dla kogo pracuje. Mam na tyle dużo wiedzy z tamtych czasów, aby napisać że prezentujesz typową znieczulicę, która wtedy właśnie najbardziej się panoszyła. A jeszcze przypomnę że w tamtych czasach mechanik dbał o swoje miejsce pracy, nie tak jak dziś. Nie szukaj też podtekstów politycznych bo jest to śmieszne.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudnia 2011, 09:04:39 »
O jednym, żaden z Was nawet nie pomyślał. Czasem jest tak, że coś na lokomotywie po prostu nie działa. Kto mi zagwarantuje, że przedni pantograf był w 100% sprawny a Maszynista robił to celowo? Sam miałem przypadek zeszłej zimy, gdy jechałem z kolegą starym czeskim trupem, że co podniosło się tylny pantograf to waliły bezpieczniki na podstacji… No i jechało się na jednym przednim pantografie a dookoła atak spawaczy. Na koniec gdy zjechaliśmy okazało się, że były nadmierne luzy na rączce odłącznika pantografu i mimo tego, że elektrycznie po niskiej stronie (kontrola położenia) było ok to po wysokiej patyk był nadal uszyniony. IC ma swoich instruktorów i niech oni zadbają o to żeby Maszynista był należycie wyszkolony. Ci co jeżdżą wiedzą, że czasem dochodzi do tak dziwnych i nietypowych sytuacji/usterek, że ludzie z wieloletnim doświadczeniem rozkładają ręce a co dopiero tu… Z punktu widzenia osoby z zewnątrz wydaje się to takie oczywiste. Lokomotywa po części niesprawna (nie zagraża bezpieczeństwu ruchu) to stoję, nic mnie nie obchodzi i niech mi kombinują nową maszynę. Typowe myślenie osoby nie mającej dostatecznego pojęcia o "jeździe" i pewnych niepisanych zasadach tam panujących, dzięki którym ta kolej się jeszcze trzyma. Prawda jest taka, że to Maszynista "dowodzi" i wszelkie błędy i ich konsekwencje bierze na siebie.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudnia 2011, 12:53:57 »
Zgadza się, jeśli przedni patyk był niesprawny, to maszynista jest usprawiedliwiony. Nadal uważam że nie należy być obojętnym.
Cytuj
Typowe myślenie osoby nie mającej dostatecznego pojęcia o "jeździe" i pewnych niepisanych zasadach tam panujących, dzięki którym ta kolej się jeszcze trzyma.
Ukazałeś prawdziwy stan, gdyby wyegzekwować wszystkie procedury, to jutro nie mamy czym pojechać do pracy, szkoły czy na urlop. Jest tak nie tylko na kolei, zło, bałagan i nieprawidłowości tolerowane są na każdym kroku. Pytanie czysto retoryczne: czy tak powinno być?
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2011, 13:00:04 wysłana przez Krzysiek626 »

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Grudnia 2011, 13:44:57 »
Zasada ta nie sprawdza się gdy mamy namieszane na pulpicie ;) Osobiście pamiętam przykład EU07-052 która na pulpicie heble od patyków miała na odwrót zamontowane, w ten sposób, że mistrzowie jeździli zamiast na tylnym, to na przednim patyku. ;) No i nieśmiertelny przykład, jak ktoś sobie zapomniał, że grzybek od patyków na EU07-169 opuszcza oba patyki i jeden hebelek trzeba przytrzymać żeby pojechać dalej. Tak, zdarzyło mi się raz tak zrobić :D

@El Mecánico, być może faktycznie coś w tym jest. Wczoraj do późna przyglądałem się składom osobowym startującym z Łagiewnik w stronę Bonarki. Może i rozruch prowadzili powoli, ale ślizgacze świeciły pięknie. Aha, żaden nie kwapił się podnieść przedniego.
Przyznaję, z mojej strony mea kulpa jeśli chodzi o pierwszą wypowiedź, z drugiej strony, być może wiedzieli co robią i uznali że nie trzeba tego zmieniać. Jednak widząc podejście niektórych z nich do swoich obowiązków, aż człowiekowi ręce opadają.

Swoją drogą, @mechatroniku, poznałem czym jest kaprys niektórych maszyn jeśli chodzi o działanie, także wiem o czym mówisz ;) Nikt nie gwarantuje że sprzęt który się odbiera w 100% działa i nikt nie gwarantuje, że nie zdechnie on po drodze.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Grudnia 2011, 14:15:16 »
Moim zdaniem obecnie stosowane nakładki zdecydowanie gorzej się spisują w niesprzyjających warunkach aniżeli nakładki miedziane. Nie trzeba wcale mocnego oszronienia czy dużego prądu podczas rozruchu, żeby uzyskać efekt opisywany przez @El Mecánico. Miałem ostatnio podobną sytuację, tzn. jeśli chodzi o efekty wizualne, z tym, że jazda odbywała się przy podniesionych dwóch odbierakach prądu, do tego prąd pobierany był tyle, co na potrzeby maszyn (jazda z Maksymilianowa do Bydgoszczy - kto jechał ten wie, że praktycznie nie daje się "na koło", bo cały czas jest po spadku). Mimo tego iskrzenie było bardzo duże.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Grudnia 2011, 15:07:01 »
Jeśli ktoś jest w stanie zidentyfikować lokomotywę[...]
Jeżeli jechała ta sama lokomotywa co na porannym składzie, to była to EP07-1018, skład to TLK38501 "Podhalanin" Zakopane - Szczecin.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Grudnia 2011, 18:12:00 »
Niestety słońce palące się na tylnym badylu było na tyle oślepiające, że numerów nie szło się dopatrzyć. Jeśli ktoś jest w stanie zidentyfikować lokomotywę, no i tego co za kieratem siedział i przedniego badyla pod oszronionym drutem nie podniósł, to będę wdzięczny.
Ja piernicze - skąd się biorą ludzie tacy jak Ty? Trzy razy to czytałem, bo nie mogłem uwierzyć, że i tacy ludzie chodzą po świecie. Po co Ci to wiedzieć? Po co o tym pisać? Ten post jest dowodem na to, co warte jest środowisko MK. Jakby Cię mech do kabiny wziął to też byś go podpierniczył?

Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Grudnia 2011, 18:16:54 »
Trudno się nie zgodzić z Borysem, w szczególności, że to nic nie da. Nie ma sensu naprawiać samemu świata, w szczególności, że nie ma się w tym interesu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline darigrad

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Grudnia 2011, 19:35:51 »
Moim zdaniem obecnie stosowane nakładki zdecydowanie gorzej się spisują w niesprzyjających warunkach aniżeli nakładki miedziane. Nie trzeba wcale mocnego oszronienia czy dużego prądu podczas rozruchu, żeby uzyskać efekt opisywany przez @El Mecánico. Miałem ostatnio podobną sytuację, tzn. jeśli chodzi o efekty wizualne, z tym, że jazda odbywała się przy podniesionych dwóch odbierakach prądu, do tego prąd pobierany był tyle, co na potrzeby maszyn (jazda z Maksymilianowa do Bydgoszczy - kto jechał ten wie, że praktycznie nie daje się "na koło", bo cały czas jest po spadku). Mimo tego iskrzenie było bardzo duże.

Zgadzam się kolego z Tobą w zupełności. Miałem to samo ok. sześciu lat temu, gdy jeszcze ET40 jeździły (prowadziłem wahadło 3000 t. z Karsznic do Bydgoszczy Wschód, na odcinku od Emilianowa do niemalże Bydgoszczy Wschód jest spadek i nie ciągnie się) miałem  w kabinie w środku nocy takie efekty świetlne. Chyba każdy z nas wie, że na czterdziestkach zarówno do 30 i powyżej 30 numeru podniesione są dwa odbieraki prądu (po jednym na sekcję). Po prostu przy temperaturze 0 i poniżej powstaje "szadź" i tak się dzieje. Kto nie siedział za "kołem" to tylko może obserwować i się dziwić.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:03:14 »
Panowie, nie siedziałem za kołem, ale staram się dużo obserwować. Czy jest możliwość wyłączenia napięcia z danego pantografu?  W moich stronach jednostki jeździły prawie zawsze na jednym pantografie. W zimę na spadku było jasno jak w dzień. I co najważniejsze nikt z tego powodu nie robił afery.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:04:39 »
Czy jest możliwość wyłączenia napięcia z danego pantografu?

Pantograf można odłączyć, ale co to zmieni w tym temacie? No i takie odłączenie w sporej części lokomotyw możliwe jest tylko przez załogę pogotowia sieciowego.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:08:40 »
Borys chodzi o ten przełącznik nożycowy na dachu lokomotywy?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:12:53 »
Pantograf można odłączyć, ale co to zmieni w tym temacie?
Tylko to, że pierwszy pantograf przetrze trakcje.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:13:10 »
Chodzi o odłącznik na dachu (tak wiem, czepiam się - ale odłącznik i przełącznik to nie to samo ;-) ).

EDIT: @Taper:
 Jak jedziesz na dwóch (czynnych) pantografach to i tak prąd płynie przez ślizgacz tego drugiego, gdyż tam napotyka mniejszy opór (a przynajmniej po przetarciu powinien).
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Grudnia 2011, 20:16:24 »
Czyłi łuk elektryczny byłby niewiele mniejszy?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Grudnia 2011, 21:08:17 »
Chodzi o odłącznik na dachu (tak wiem, czepiam się - ale odłącznik i przełącznik to nie to samo ;-) ).
Właśnie tego słowa mi zabrakło:)
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Stycznia 2012, 14:11:24 »
Niestety słońce palące się na tylnym badylu było na tyle oślepiające, że numerów nie szło się dopatrzyć. Jeśli ktoś jest w stanie zidentyfikować lokomotywę, no i tego co za kieratem siedział i przedniego badyla pod oszronionym drutem nie podniósł, to będę wdzięczny.

Facepalm
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Stycznia 2012, 13:58:36 »
Chodzi o odłącznik na dachu (tak wiem, czepiam się - ale odłącznik i przełącznik to nie to samo ;-) ).

EDIT: @Taper:
 Jak jedziesz na dwóch (czynnych) pantografach to i tak prąd płynie przez ślizgacz tego drugiego, gdyż tam napotyka mniejszy opór (a przynajmniej po przetarciu powinien).

Prąd płynie przez obydwa pantografy, na pierwszym pomniejszony o rezystancję punktu styku ślizgu z siecią.
Interesant.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Stycznia 2012, 14:47:45 »
Pada deszcz ze śniegiem, więc wszystko jest możliwe. Jakby podniósł przedni pantograf i w rezultacie połamałby obydwa El Mecanico czepiłby się dlaczego jechał na dwóch.
Najlepiej napiszmy do IC-ków karteczkę zaczynającą się od słów: Uprzejmie donoszę..
TVN24..
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline PQM

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Stycznia 2012, 19:20:56 »
Jeśli ktoś jest w stanie zidentyfikować lokomotywę, no i tego co za kieratem siedział i przedniego badyla pod oszronionym drutem nie podniósł, to będę wdzięczny.

Po pierwsze koleżko ciekaw jestem po co Ci takie dane potrzebne? Kim TY jesteś, żeby się interesować który maszynista w tym dniu prowadził ten pociąg. Po drugie, jeżeli jesteś taki kozak to znajdź mi przepis który nakazuje jechać maszyniście na 2 pantografach, jeżeli jazda na jednym powoduje iskrzenie. Z tego co ja wiem, na 2 pantografach należy jechać tylko gdy występuje oblodzenie (nie oszronienie!) sieci i powoduje wahania napięcia. To że wkładki grafitowe powodują iskrzenie, to już nie jest zmartwienie maszynistów.

Dalsza dyskusja zbędna. Zamykam.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2012, 00:10:01 wysłana przez Quark-t »
Kontakt:
gg - 4396925