Nie wiem za bardzo, do którego tematu należy mój post wpisać, dlatego tutaj wpiszę, gdyż dotyczy nowego exe_291.
Jeśli wybrałem zły temat to proszę uprzejmie administrację/moderatorów o przeniesienie do właściwego.
Po zamianie exe z 162 na 291 jest problem z poprawnym hamowaniem pociągu jadącego "na rozbiegu".
Otóż, przy wpisie:
node 800 0 et22-R004 dynamic pkp\et22_v2 201e_p-r004 201e_p 0.0 headdriver 3 1 pantstate enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs01 dynamic pkp\uacs_v3 83_51_930_7_892-9.dds 408S 0.0 nobody 3 70 Cement enddynamic
node 800 0 Uacs02 dynamic pkp\uacs_v3 33_51_930_8_542-0.dds 408S 0.0 nobody 0 70 Cement enddynamic
endtrainset
Na lini61 rozpędzę skład do np 50km/h. Pociąg z takim wpisem swoje waży w porównaniu do tramwaju 105Na. Jednak po wyrzuceniu nastawnikiem na pozycję 0 skład potrafił od Częstochowy Gnaszyn aż do Stradomia jechać z prawie nie zmienioną szybkością. Przy wjazdowych miałem około 45 km/h bez używaniu kranu hamulca pociągowego.
Natomiast przy wpisie:
node 800 0 EP08-013 dynamic pkp\ep08_v1 102e-013 102e_ic 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 EP09-005 dynamic pkp\ep09_v1 104e-005.dds 104e_3 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node 800 0 515121-91012-2 dynamic pkp\z1_v2 615119-90018-6_IC.dds 152a 0.0 nobody 3 60 passengers enddynamic
node 800 0 515119-91003-9 dynamic pkp\z1_v2 615119-70225-1.dds z1 0.0 nobody 3 60 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91014-2 dynamic pkp\1xxa_v1 wrbd_160_tlk.dds 111a 0.0 nobody 3 35 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91011-8 dynamic pkp\z1_v2 615129-90001-0.dds 154a 0.0 nobody 3 72 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91011-8 dynamic pkp\z1_v2 615129-90003-6.dds 152aa 0.0 nobody 3 72 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91011-8 dynamic pkp\z1_v2 615121-70112-7.dds 152a 0.0 nobody 3 72 passengers enddynamic
node 800 0 515121-91011-8 dynamic pkp\1xxa_v1 brdhnu_017-7.dds 111a 0.0 nobody 0 72 passengers enddynamic
endtrainset
Wytracanie szybkości jadąc "na rozbiegu" było znacznie większe. Sceneria - Drawinowo.
Np po rozpędzeniu składu do 60km/h, potrafił on w ciągu około minuty wytracić szybkość do ok 40km/h. Po rozpędzeniu do 120km/h i wyrzuceniu na pozycję 0 także po minucie miałem ok 100km/h.
W wersji exe_162 takie "wytracanie" szybkości "na rozbiegu" było bardziej adekwatne do rzeczywistości oraz praw fizyki.
W czym problem, że w obecnej wersji exe towarowy pod znacznym obciążeniem wytraca szybkość jak skład 3x105Na, natomiast "ósemka" ze składem znacznie szybciej ?
Chciałbym jeszcze zapytać o problemy z EN57 jadące w zespole 2xEN57, które występują przy zmianach kierunku (kabiny).
Mianowicie Sceneria l61 "osobowy3". Jadę z Herbów Nowych i w Lublińcu normalnie zmieniam kabinę "przechodząc" do drugiego EZT. Po ruszeniu zaczynają się dziać różne ciekawe sytuacje: pantografy (tylko na pierwszym EZT) samoczynnie opadną, lub (po ponownym uruchomieniu) skład...sam zacznie hamować i ponownie ruszyć się nim już nie da.
Podpowiem, że w scenerii na linii 053 (osobowy do Dębicy) taki problem nie występuje (nie ma zmiany czoła).
Oczywiście używam exe_291. Czy problem dotyczy samej EN57 (jeśli tak to jak go rozwiązać?), czy kwestii exe-ka ?
Log.txt dla przykładowej jazdy na osobowym3 w załączniku.