Autor Wątek:  SM - 42 Dźwięk prądnicy zbyt głośny.  (Przeczytany 5940 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darekocur

  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
SM - 42 Dźwięk prądnicy zbyt głośny.
« dnia: 02 Listopada 2013, 17:25:23 »
W lokomotywie SM-42 dżwięk prądnicy jest zbyt głośny. Na drugej pozycji nastawnika obroty nie zmniejszają się. Pierwsza pozycja druga w nastawniku- lekkie ruszenie składem-minimalne obniżenie obrotów (napięcie zapodawane na silniki trakcyjne).

Reg. zakazy 10, obowiązki 8.
Zdania są chaotyczne. Przykładowo nie wiadomo czy to pytanie, czy zdanie twierdzące. Proszę poprawić i zapoznać się z Regulaminem.
Benek


Teraz tytuł wątku jest zrozumiały.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2013, 09:45:38 wysłana przez Rozi »

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SM - 42
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Listopada 2013, 12:38:06 »
W SM42 obroty zmieniają się od 5 pozycji na pierwszych 4 zmienia się tylko wzbudzenie prądnicy głównej, w symulatorze jest błąd gdyż SM42 i 31 ciągną od pierwszej pozycji, a nie jak w SU/P 45 i 46 od drugiej.

Ups. troszkę się źle wyraziłem w symulatorze faktycznie ciągną od 2 pozycji a w realu jest od pierwszej. No chyba że oporniki wzbudzenia są źle poustawiane (lub uszkodzone zwłaszcza te pod pulpitem) wtedy w realu też się zdarza że ciągną od 2 lub 3 pozycji.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2013, 20:58:22 wysłana przez Ryszard-san »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: SM - 42
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Listopada 2013, 12:49:20 »
Ee, SM42 ciągnie w symku od drugiej.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2301
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: SM - 42
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Listopada 2013, 13:09:48 »
W SM42 obroty zmieniają się od 5 pozycji na pierwszych 4 zmienia się tylko wzbudzenie prądnicy głównej, w symulatorze jest błąd gdyż SM42 i 31 ciągną od pierwszej pozycji, a nie jak w SU/P 45 i 46 od drugiej.

To zależy od numeru - niskie ciągną od pierwszej, wysokie niespecjalnie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline darekocur

  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: SM - 42
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Listopada 2013, 09:44:42 »
Jak wygląda działanie sprężarek w lokomotywach spalinowych?
Sprężarki są połączone z prądnicą mechanicznie, czy działają niezależnie elektryczne (automatycznie się włączają)?
W kabinie i na zewnątrz sm-42 nie słyszę, a w su-45 tylko na zewnątrz.
SU-45 posiada dźwięk Sprężarki z eu07, a powinno być inaczej, tak jak do sm -42 dźwięk jest inny?

1. Reg. Obowiązki: 8, proszę poprawić tytuł, by było wiadomo o co Ci chodzi.
2. Reg. Obowiązki: 16
Rozi


Brak reakcji na drugi podpunkt, ostrzeżenie.
Rozi

« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2013, 09:00:15 wysłana przez Rozi »

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SM - 42
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Listopada 2013, 10:56:17 »
W SM42 "starej" sprężarka jest połączona z silnikiem mechanicznie na stałe i gdy w zbiornikach mamy odpowiednie ciśnienie otwiera się zawór i sprężarka "pompuje" w atmosferę (stąd ten charakterystyczny dźwięk SM42). W zmodernizowanych lokomotywach (12xx i 16xx) natomiast sprężarka ma oddzielny silnik elektryczny, który załącza się i rozłącza w zależności od ciśnienia w zbiornikach. Jeśli chodzi o SU45 nie mam pojęcia - w życiu na niej nie byłem.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: SM - 42
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Listopada 2013, 11:19:41 »
SU45 - napęd sprężarki mechaniczny od silnika, i zawór ciśnieniowy, podobnie jak opisane powyżej z SM42
SU46 - sprężarka z napędem elektrycznym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: SM - 42
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Listopada 2013, 12:56:36 »
Sprężarki są połączone z prądnicą mechanicznie, czy działają niezależnie elektryczne (automatycznie się włączają)?
W kabinie i na zewnątrz sm-42 nie słyszę, a w su-45 tylko na zewnątrz.
Sprężarka na SM42 jest maksymalnie oddalona od kabiny i znajduje się na samym przodzie. Całkiem nieźle ją słychać gdy stoisz na pomoście od czoła lokomotywy. Przy okazji, żeby nic Ci nie umknęło to zawór bezpieczeństwa sprężarki jest umiejscowiony pod podłogą w kabinie :) Sprężarkę napędza wał idący od silnika spalinowego (prądnica jest od strony kabiny). Z wału napęd przenoszony jest za pośrednictwem pasków klinowych. Natomiast np na SM31 sprężarka już ma napęd elektryczny.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline darekocur

  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: SM - 42 Dźwięk prądnicy zbyt głośny.
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Listopada 2013, 14:52:01 »
Kran hamulca pomocniczego jest nieruchomy.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: SM - 42 Dźwięk prądnicy zbyt głośny.
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Listopada 2013, 14:55:18 »
Dziwne, że by się ruszał skoro go nie ma :P Jest w nastawniku...

Zamykam.
adsim
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2013, 09:22:40 wysłana przez adsim »