« Odpowiedź #11 dnia: 20 Grudnia 2011, 19:48:51 »
Czy ty prawda, że na przycisk zbijania czuwaka można położyć coś ciężkiego, co miałoby niby spowodować, że można zapomnieć o wciskaniu? Jakoś wydaje mi się to mało prawdopodobne..
Można jak najbardziej, ale na starej wersji czuwaka na SM42. Miałem okazję na takiej maszynie jechać gdzie przycisk nożny czuwaka był skręcony śrubą. Jako, że maszyna była na manewrach i miałem chwilkę odkręciłem śrubę i po zwolnieniu przycisku załączył się buczek i chwilę później zwaliło powietrze. Z tym, że zaznaczam, że to był baaardzo stary czuwak, który się cudem uchował a na nowszych rozwiązaniach tak nie zrobisz :).
Odnośnie CA/SHP/RS to fajnie by było dodać dźwięk zwalanego powierza ->
W kwestii działania SHP i CA to z tego co zauważyłem, działanie niekiedy delikatnie się różni w zależności od zastosowanej elektroniki. Są systemy gdzie w trakcie testu czuwaka (na postoju) załączają się lampki, buczek i dalej zwala powietrze a bywa też że migają tylko lampki i zaraz zwala bez buczka. Podobnie z zależnością SHP i CA. SHP prawidłowo jest najważniejsze. Czyli jedziemy, od ostatniego skasowania CA minęło np 50s (czas powtarzania załóżmy 60s), w tej 50s przejeżdżamy nad rezonatorem i załącza się SHP, gdy skasujemy lampki SHPa czas zadziałania czuwaka nam się zeruje i nalicza od początku (od momentu skasowania SHP). Na wielu Bombardierach (systemy ABP) tak było/jest. Niestety co lokomotywa to czasem inna wersja ;). Jedne maja czas zadziałania czuwaka nastawiony na 50s, 60s inne na 65, 75s a znów ruski czuwak wkurzał co 30-35s i to bez lampek…
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76