Autor Wątek:  System sterowania ruchem  (Przeczytany 5038 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
System sterowania ruchem
« dnia: 04 Grudnia 2011, 07:52:16 »
Witam

Jak wiadomo scenariusze w sceneriach są sztywne i właściwie każdy przejazd danego scenariusza jest taki sam. W symulatorze mamy możliwość zmiany pojazdów w składzie, ale w sumie jest ona niewskazana ponieważ w wielu przypadkach powoduje to problemy z przejazdem scenariusza (przebiegi układane dla innego składu itd.) Jest wiele scenerii, które mają olbrzymi niewykorzystany potencjał (drawinowo, krzyżowa, l61. l61+144 i inne) na których ruch pociągów mógłby być o wiele większy, a przez to ciekawszy.
Potrzebny jest tylko system sterowania ruchem, który dynamicznie sterowałby ruchem na scenerii. Uważam, że nieodzowny w przypadku budowy jakiejkolwiek realistycznej scenerii.
Czy jest brane coś takiego pod uwagę, a jeśli tak to jak idą nad tym prace?

Offline KormaK

  • Wiadomości: 152
  • pizzapizzapizza
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: System sterowania ruchem
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Grudnia 2011, 08:13:30 »
Ja wypowiem się co do początku Twojej wypowiedzi, dotyczącej takiego samego przejazdu scenariusza. Otóż, nowe scenariusze, jeśli zauważyłeś, są "wyposażane" w zdarzenia prawdopodobieństwa (tutaj podziękowania dla Benka, za pomysły i wykorzystanie tego - nie wiem, czy ktoś to jeszcze wykorzystuje). Dzięki tej technice scenariusz ma kilka, a nawet kilkanaście różnych układów do przejechania, gdyż zależy jaka odmiana eventu zostanie wylosowana. Weźmy na przykład misję na pociągu osobowym na L053 napisaną przez Benka - przejechałem ją już 6 razy, jeśli się nie mylę, a za każdym razem miałem inną odmianę misji. Jak widać, z tym nie jest tak źle. Jednak co do wspomnianego przez Ciebie systemu sterowania ruchem nie powiem nic, bo nie wiem, czy są prowadzone prace nad czymś co może zastąpić eventy, na których wszystko się opiera.
everybody lies

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: System sterowania ruchem
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Grudnia 2011, 11:13:48 »
To o czym mówi Przemekm jest częściowo zrealizowane. Jest to prawie multiplayer, prawie - bo niedopracowany. Można w nim sterować każdą zwrotnicą i wyświetlać sygnały na semaforach i tarczach. Może to robić jeden użytkownik, przełączając się między oknami z podglądem scenerii a załączoną symulacją. A może też kilku, którzy są połączeni przez internet. Najprawdopodobniej prace nad tym projektem zostały porzucone...

Jak wiadomo scenariusze w sceneriach są sztywne i właściwie każdy przejazd danego scenariusza jest taki sam.
Kiedyś Ra napisał, że niektórzy chcą urozmaicać przejazdy bardziej niż ma to miejsce w rzeczywistości. Dawniej było tak, że był przejazd od stacji A do B. Teraz jest tak, że mamy ten sam przejazd z małymi zaburzeniami losowymi. Wiele razy jechałem pociągiem i zapewniam Cię, że przejazdy odbywają się wg tej drugiej wersji. Raz jak jechałem w kabinie, mechanik był zdziwiony, że został puszczony na tor główny dodatkowy, zamiast na główny zasadniczy. Dlatego nie można wymyślać nie wiadomo jak dziwnych urozmaiceń odbiegających od rzeczywistości. Również wg mnie niepoprawnie jest jak mechanik miałby sobie ustalać drogi przebiegu.

Jedyne co jeszcze mogę zrobić oprócz losowości, to interaktywność. Pomysł pochodzi od Mechatronika. Polegałoby to na tym, że podjeżdżamy pod semafor i czekamy. Raz załączy nam się od razu wjazd, a za innym razem jak długo się nie będzie nic dziać, wciskamy klawisz (niby używamy radiotelefonu) i zaczynamy rozmowę na radiu, mówiąc że czekamy pod wjazdem. Potem odzew od dyżurnego, sygnał i jazda.

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: System sterowania ruchem
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Grudnia 2011, 11:49:55 »
Chodzi o to, że wprowadzając coś co symuluje nastawnie do Maszyny przekształciła by się ona z symulatora pojazdów trakcyjnych w symulator sieci kolejowej. A wydaje mi się, że rozwój Maszyny powinien powoli zmierzać w tym kierunku. Można by przecież nawet na istniejących sceneriach użytkować moduł w którym określalibyśmy skąd dokąd chcemy jechać a system sam układałby przebiegi i podawał sygnały dla nas i pociągów AI, uwzględniając zajętość torów stacyjnych, szlaku, itd. Myślę, że byłoby to coś czego najbardziej brakuje w Maszynie. Może kiedyś powstanie coś takiego.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: System sterowania ruchem
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Grudnia 2011, 11:55:43 »
Maszyna nigdy nie zastąpi człowieka. Takie coś było robione, ale się zatrzymało i ciężko widzę, by ruszyło dalej.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: System sterowania ruchem
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Grudnia 2011, 15:01:45 »
Maszyna była tworzona jako symulator pojazdów, nie nastawni. I tak jest do dziś. Nie ma podstawowych funkcji, które pozwalałyby na bardziej realistyczne sterowanie ruchem.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 494
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: System sterowania ruchem
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Grudnia 2011, 18:54:53 »
Nie ma podstawowych funkcji, które pozwalałyby na bardziej realistyczne sterowanie ruchem.
Są takie funkcje i nazywają się multiple oraz komórka pamięci.
Na styczeń/luty przewiduję oddanie do testów pierwszego odcinka mojej quasi-realistycznej scenerii w której za pomocą eventów udało mi się odwzorować w miarę dobrze sterowanie ruchem przez komputer.  Inaczej mówiąc; to na jakiej stacji będzie zatrzymany na boku prowadzony przez nas towar nie zależy sztywno od twórcy scenerii, ale od naszej prędkości oraz od ewentualnego opóźnienia "pasażera" który nas goni.




 
Łukasz Jachimek

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: System sterowania ruchem
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Grudnia 2011, 19:12:12 »
@pozdze, pisałem Ci, że to rozwiązanie jest kiepskie. Eventy ładują się 15 minut, kupa błędów i złego zrozumienia przez AI. A jak są jeszcze zdarzenia prawdopodobieństwa to już nie ma szans, żeby to wszystko działało.