Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403925 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #630 dnia: 17 Lipca 2014, 20:14:15 »
Nie masz przy mergowaniu opcji "convert units" lub coś w tym stylu? Ja też miałem ten problem i odznaczenie/zaznaczenie tej opcji pomogło. Wydawało mi się, że jednostki też miałem dobrze ustawione, więc nie sugeruj się tym, tylko spróbuj to przestawić przy mergowaniu.
EDIT:
Chodzi o tę opcję (screen z internetu).
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2014, 20:20:20 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #631 dnia: 17 Lipca 2014, 21:32:42 »
Odfajkowanie jak i zaptaszkowanie nic nie zmieniło, niestety nadal to samo.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #632 dnia: 16 Sierpnia 2014, 22:41:35 »
Bry, przy eksporcie siatki (teren lub box) we wpisie trójkątów nazwa tekstury widnieje jako undefined. Testowałem to na różnych .max - w tym czystych. Nakładam na pewno jedną teksturę i używam uvw. Po eksporcie nie ma przypisanej tekstury a w symku na jej miejscu jest skybox.
Jeśli ticknę opcję dodawania rozszerzenia pliku to eksportuje poprawnie katalog tekstury ale nazwa... z resztą sami zobaczcie.

Normalny eksport:
node 1000 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial undefined

Po dodaniu rozszerzenia:
node 1000 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial ck\{862449EC-AA29-4BCA-BB7A-0AB713BBF583}

Jakieś pomysły?

EDIT:
Problemem była wersja x64. Po zainstalowaniu x86 wróciło poprawne eksportowanie. Wniosek: skrypty nie obsługują wersji x64, dodatkowo nie działają na 3DS 2012 x86.
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2014, 02:49:04 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #633 dnia: 17 Sierpnia 2014, 10:16:29 »
Kretku tak jak pisałem tobie na SB ja mam tak przy każdym eksporcie te undefined. Używałem wersji 64 bitowej 3ds 2010. Obecnie skazany na laptopa.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #634 dnia: 21 Lutego 2015, 21:55:21 »
Mam dwa modele latarni.
W Jeden składa się z następujących elementów:
oprawa(opacity 100)>żarówka(opacity 0)
                                >klosz(opacity 0)
Klosz i oprawa mapowane z jednej tekstury. Żarówka z osobnej. Renderują się w poprawnej kolejności. Wszystko jest dobrze.
W drugim początkowo oprawa i klosz były jednym submodelem z opacity 0. Potem rozdzieliłem je tak, że struktura wygląda identycznie jak powyżej. Jedyna różnica w tym, że wszystkie submodele mapowane są z jednej tekstury. Klosz przesłania żarówkę oraz oprawę. Co namieszałem?
Edit: Było coś namieszane z hierarchią podczas edycji w notatniku. Niby wyglądało ok, ale źle się parsowało. Nadal nie jest jednak idealnie. Wychodzi na to, że każdy kolejny plan półprzezroczysty musi być osobnym submodelem. Czyli klosz>żarówka>odbłyśnik w moim przypadku. Żarówka i odbłyśnik są razem, no i przez żarówkę niebo widać...
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2015, 01:14:54 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #635 dnia: 22 Lutego 2015, 01:32:06 »
Pewnie jest istotna kolejność trójkątów w submodelu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #636 dnia: 22 Lutego 2015, 11:55:10 »
Czyli plany bliższe kamerze muszą być niżej w t3d i powinno być ok? Jest sens się z tym męczyć w notatniku, czy e3d i tak sobie scali submodele z wyzerowanym transformem, bez animacji i z tą sama teksturą?
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #637 dnia: 22 Lutego 2015, 12:09:45 »
Z tego zrozumiałem e3d wygeneruje się prawidłowe nawet jeśli w t3d nie wpiszesz w animacji true.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #638 dnia: 22 Lutego 2015, 12:10:15 »
Jesli by sie z tym bawic to nie jest duzy problem. Wyeksportowac dwa submodele z tak samo ustawionym pivotem, a pozniej dokleic zarowke przed albo za kloszem sumujac numverts.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #639 dnia: 23 Stycznia 2016, 09:03:25 »
Robię teren przy użyciu skryptowych nasypów. W programie wygląda dobrze, w symku już nie. Bawiłem się wszystkimi opcjami w Surface Properties bez skutku. Zauważyłem, że normalne są dziwnie wyciągnięte w porównaniu do normalnych w zwykłym plejnie. Jak to zmienić?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #640 dnia: 23 Stycznia 2016, 13:04:42 »
Nie wiem na ile to poprawne, ale ja w takiej sytuacji bym zmerge'owal i zweldowal, jesli to jeszcze nie zostalo zrobione, nastepnie zaznaczyl wszystkie polygony obiektu, uzyl modyfikatora smooth i zaznaczyczyl jedna smooth grupe dla wszystkich polygonow.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 15:10:38 wysłana przez joey »

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #641 dnia: 24 Stycznia 2016, 09:58:45 »
Po eksporcie do scm efekt jest mizerny. Jednak jest na to sposób, t3d nie obsługuje wektorów normalnych ;D
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 10:54:40 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #642 dnia: 28 Stycznia 2016, 22:57:08 »
To już przestało być śmieszne. 3ds przy łączeniu torów flexem i jednoczesnym używaniu Snaps Toggle (Vertex) przy "kończeniu" robienia flexa robi minimalną dziurkę, która powoduje wykolejenie składu. Nie można nawet później ręcznie połączyć torów (punktów końcowych) żeby połączyć tory.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #643 dnia: 28 Stycznia 2016, 23:40:23 »
Utworzyłem sobie dwa splajny z dziurą. Przesunąłem punkt jednego z nich ze snapem do drugiego. Dziury nie widać. Przy tworzeniu skryptami też mi dziury nie robi. Jakieś szczególne warunki masz?
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #644 dnia: 28 Stycznia 2016, 23:45:22 »
1) Miejsce jest położone daleko od środka punktu 0,0,0. 2) Tor "czerwony" do którego chcę przyczepić tor biały ma punkt końcowy, którego współrzędne X/Y mają wartości do trzech cyfr po przecinku.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #645 dnia: 29 Stycznia 2016, 00:07:01 »
Wg maxa musiałbyś być milion km od origina by się rozlazło ponad tolerancję eu07. Przesunąłem się 300 km od środka i nadal żadnych problemów. Ale w pustej scenie to wszystko może być inaczej.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #646 dnia: 02 Lutego 2016, 18:47:24 »
Co ciekawe... dzieje się to tylko przy torach. Przy drogach, mesh'ach łączy jak powinno. Tylko tory sprawiają problemy... I kolejna sprawa - dziury prawda są, ale nie ma to wpływu na symulację (może w niektórych przypadkach wykolei, ale rzadko).
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #647 dnia: 15 Października 2018, 16:32:54 »
Okej, oswajam się powoli z Maxem w wersji 2017.

1) Warstwy.
- Nie ogarniam nowego menu warstw. Nie mogę znaleźć opcji "Add selected to this layer" - żeby dodać wszystkie zaznaczone elementy do tej warstwy.
- Nie mogę znaleźć opcji "Select all elements in this layer" - zaznaczenie wszystkich elementów w warstwie

2) mapowanie / wybór tekstury:
- gdzie jest button przypisania tekstury do modelu? ręczne przeciąganie tex z folderu do maxa mnie nie satysfakcjonuje.
- gdzie mogę zmienić ustawienia ambient / diffuse?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #648 dnia: 15 Października 2018, 17:41:10 »
1. - No ja mam to w widocznym miejscu. Patrz załącznik.
-ppm na warstwę "select child nodes"
2. modes>compact editor mode i masz okienko po staremu. Graf do materiałów standard ci do niczego nie potrzebny.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #649 dnia: 18 Października 2018, 00:35:51 »
Mamy taki kawałek wpisu dla terenu (plane oteksturowany):
//-------------------------------------------------
// teren_nasyp002
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  -5.5 -4.52091 end
-187.289 -10.0 -23.1491 0.0 0.942454 -0.334336  -5.5 -5.61184 end
-250.107 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  7.0635 -4.52091
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -10.0 -23.1491 0.0 0.942454 -0.334336  7.0635 -5.61184 end
-250.107 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  7.0635 -4.52091 end
-187.289 -10.0 -23.1491 0.0 0.942454 -0.334336  -5.5 -5.61184
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  -5.5 -3.50199 end
-187.289 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  -5.5 -4.52091 end
-250.107 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  7.0635 -3.50199
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  7.0635 -4.52091 end
-250.107 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  7.0635 -3.50199 end
-187.289 -8.06496 -17.6944 0.0 0.883742 -0.467974  -5.5 -4.52091
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  -5.5 -2.99435 end
-187.289 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  -5.5 -3.50199 end
-250.107 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  7.0635 -2.99435
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  7.0635 -3.50199 end
-250.107 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  7.0635 -2.99435 end
-187.289 -4.32621 -12.5998 0.0 0.80644 -0.591317  -5.5 -3.50199
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  -5.5 -1.68544 end
-187.289 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  -5.5 -2.99435 end
-250.107 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  7.0635 -1.68544
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  7.0635 -2.99435 end
-250.107 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  7.0635 -1.68544 end
-187.289 -2.46666 -10.0616 0.0 0.87932 -0.476231  -5.5 -2.99435
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  -5.5 3.90902 end
-187.289 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  -5.5 -1.68544 end
-250.107 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  7.0635 3.90902
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  7.0635 -1.68544 end
-250.107 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  7.0635 3.90902 end
-187.289 0.0 -3.51706 0.0 0.983804 -0.179246  -5.5 -1.68544
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  -5.5 5.11765 end
-187.289 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  -5.5 3.90902 end
-250.107 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  7.0635 5.11765
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  7.0635 3.90902 end
-250.107 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  7.0635 5.11765 end
-187.289 0.0 24.4553 0.0 0.970268 0.242033  -5.5 3.90902
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  6.5 0.492827 end
-187.289 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  6.5 0.857008 end
-250.107 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  -6.0635 0.492827
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  -6.0635 0.857008 end
-250.107 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  -6.0635 0.492827 end
-187.289 -3.21496 30.4984 0.0 0.77241 0.635125  6.5 0.857008
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  6.5 0.0928575 end
-187.289 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  6.5 0.492827 end
-250.107 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  -6.0635 0.0928575
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  -6.0635 0.492827 end
-250.107 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  -6.0635 0.0928575 end
-187.289 -5.03587 31.9811 0.0 0.631295 0.775543  6.5 0.492827
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-187.289 -10.0 37.9693 0.0 0.827025 0.562164  -5.5 6.61184 end
-187.289 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  -5.5 5.73966 end
-250.107 -10.0 37.9693 0.0 0.827025 0.562164  7.0635 6.61184
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial grassdarkgreen1
-250.107 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  7.0635 5.73966 end
-250.107 -10.0 37.9693 0.0 0.827025 0.562164  7.0635 6.61184 end
-187.289 -7.03571 33.6085 0.0 0.736872 0.676033  -5.5 5.73966
endtri

... mimo tego nie wyświetla mi go w symulacji, podgląd Rainsteda go widzi więc jest poprawnie zaincludowany w SCN. O co chodzi? Errors nie wypluwa błędów.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #650 dnia: 18 Października 2018, 01:21:34 »
Mi go normalnie wyświetla. Wywaliłeś plik sbt scenerii? Trzeba go kasować po każdej edycji node triangles.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #651 dnia: 18 Października 2018, 01:26:52 »
j.w. (w razie czego, post do kasacji).

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #652 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:24:41 »
Od jakiegoś czasu próbuje zrobic scenerie w 3ds max i natknąłem się na mały problem.Mianowicie jak ustawić zwrotnice kończącą np. bocznice. (Zamknięcie z obu stron toru zwrotnicą). Jak to zrobić? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #653 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:29:59 »
Możesz narysować co chcesz zrobić?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #654 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:31:08 »
Wstawić odcinek prosty o długości rozjazdu. Wstawić kolejny prosty za nim. Wywalić odcinek pomocniczy i wstawić do tego drugiego rozjazd od P1 normalnie? O ile zrozumiałem co chcesz zrobić.
No i w maksie rozjazd to zwykła grupa splinów, wiec w sumie możesz wstawić gdzie bądź, obrócić z angle snapem i przyciągnąć za dowolny koniec z włączonym snap to vertex.
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #655 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:35:00 »
Tak, o to chodzi właśnie o to obracanie,  bo obracałem, ale nie znałem funkcji "przyciągania do toru".
PS Dziękuje za pomoc.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #656 dnia: 29 Kwietnia 2019, 22:35:44 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #657 dnia: 05 Maja 2019, 18:57:21 »
Wstawić odcinek prosty o długości rozjazdu. Wstawić kolejny prosty za nim. Wywalić odcinek pomocniczy i wstawić do tego drugiego rozjazd od P1 normalnie? O ile zrozumiałem co chcesz zrobić.
No i w maksie rozjazd to zwykła grupa splinów, wiec w sumie możesz wstawić gdzie bądź, obrócić z angle snapem i przyciągnąć za dowolny koniec z włączonym snap to vertex.

A którym snapem? I gdzie jest opcja do włączenia "to vertex"? (Chodzi o moment przyciągania)
PS Nie wiem jak rozbieżność wersji Maxa wpływa na nazewnictwo snape'ów.
Poniżej bardzo uproszczony obrazek pokazujący.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2019, 19:03:39 wysłana przez gg »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #658 dnia: 05 Maja 2019, 19:05:24 »
Pierwszym z brzegu. Tego pod hotkeyem "s". Klikając na niego ppm, czy tam przytrzymując lpm, otwiera się okienko z wyborem do czego ma przyciągać.
Oficjalna instrukcja
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Wstawianie zwrotnicy kończącej
« Odpowiedź #659 dnia: 05 Maja 2019, 19:50:12 »
Pomogło, wszystko działa jak należy :) . Żeby nie zaczynać kilku wątków i nie zaśmiecać forum wrzucam screena z zwrotnicą, która wstawiła się poprawnie, ale obok nie wiem czemu pojawiły się fragmenty tekstury: