Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403938 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #450 dnia: 11 Października 2012, 17:42:04 »
Ustaw sobie Rolle na 45 lub 90 i się przekonasz. Kiedyś tak było, potem Ra poprawiał te przechyłki. Nawet kiedyś podawał wzór z którego się to liczy. Ale we wzorze była wysokość tej wyżej podniesionej główki szyny czy jakoś tak. On musiałby powiedzieć jak to działa.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #451 dnia: 11 Października 2012, 20:44:20 »
Symulator określa przechyłkę w stopniach, natomiast w praktyce wylicza się to w mm, uzyskując pewien przedział, z którego dobiera się wartość przechyłki, zależnie od charakteru ruchu na linii, masy pociągów etc. (generalnie im większy ruch pociągów towarowych, tym mniejsza powinna być przechyłka). W Polsce minimalna przechyłka to 20, maksymalna 150, czyli dla symulatora 0.8 - 6.0. Liczy się to mnożąc przechyłkę w mm przez 0,04.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #452 dnia: 13 Października 2012, 18:53:58 »
Warto też wspomnieć, że wartość przechyłki zmienia się w odstępach co 5mm
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #453 dnia: 15 Października 2012, 21:32:57 »
Zawsze zapominam zapytać. Jak zwiększyć w maxie ilość kulek?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #454 dnia: 15 Października 2012, 21:38:55 »
Mam wrażenie, ze jest max 24 sloty tekstur, ale możesz zobaczyć w opcjach. Trzecia ikonka od końca w pionowym rzędzie, przy pasku przewijania.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #455 dnia: 15 Października 2012, 21:43:35 »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #456 dnia: 16 Października 2012, 00:28:55 »
Możesz jeszcze na prawo przesunąć.
@Sawi - Tam nie odpowiedzieli zbytnio na to pytanie. A więc kulek jest tylko 24. Jeżeli ci ich już brakuje, to wciskasz ten przycisk "X" w edytorze by usunąć materiał, ale zaznaczasz opcję by go usunąć ale tylko z biblioteki a nie ze scenerii. Wtedy pozostaje on na scenerii a robi ci miejsce w bibliotece.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #457 dnia: 16 Października 2012, 00:30:42 »
...to wciskasz ten przycisk "X" w edytorze by usunąć materiał, ale zaznaczasz opcję by go usunąć ale tylko z biblioteki a nie ze scenerii.
Właśnie to mi Romek na gg tłumaczył. Tylko że gdy wcisnę "X", to pojawia mi się pytanie czy wszystkie ustawienia mapowania usunąć razem z teksturą. I tylko mam do wyboru TAK lub NIE. Jak dam NIE, to oczywiście kulka jest oteksturowana. Romek mówił, że powinna ta opcja się wyświetlać po wciśnięciu "X". A u mnie jest tylko to pytanie.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #458 dnia: 16 Października 2012, 00:47:55 »
Powinno ci wyskoczyć takie okienko jak na pierwszym screenie:
http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5278

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #459 dnia: 16 Października 2012, 00:49:49 »
Właśnie go nie mam. ISDR mówił, że to dziwne. Wersja 9.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #460 dnia: 16 Października 2012, 13:29:00 »
Jeszcze jedno. Kliknąłeś na kulkę z materiałem i dałeś Reset Map czy na szarej bez tekstury?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #461 dnia: 16 Października 2012, 13:35:58 »
Po kliknięciu na kulkę z materiałem daję Reset Map.
EDIT: dobra, działa. Klikałem na kulkę z teksturą, którą wcześniej nie mapowałem.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #462 dnia: 16 Października 2012, 18:44:57 »
Możesz mieć widoczne wszystkie 24 sloty od razu. W Material Editor -> Options -> na dole okienka Slots ustawiasz na 6x4. Wydaje się być to wygodniejszy układ od przewijania paska.
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2012, 18:47:48 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #463 dnia: 16 Października 2012, 19:38:10 »
Nie mogę sobie poradzić z taką rzeczą. Zrobiłem wskaźnik W11, ustawiłem model, tak by pivot był na dole. Zrobiłem też hierarchię. Okazuje się, że w scenerii źle to się wyświetla. Wskaźnik składa się z dwóch elementów. Jak to poprawnie wyeksportować do t3d?
Pivoty pierwotnie - tak był tworzony model.
Pivoty przy eksporcie - poobracałem i przesunąłem model względem pivota.
Zrobiłem też hierarchię i nadal źle to wygląda.
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2012, 18:42:22 wysłana przez Benek »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #464 dnia: 22 Października 2012, 18:47:27 »
Zaznacz cały model, wejdź utilities i collapse, kliknij collapse selected i zrobi ci się jeden model. Ustaw pivot na środku i powinno być dobrze.
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2012, 18:49:22 wysłana przez klimczok_mk »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #465 dnia: 22 Października 2012, 18:51:14 »
Gdzie są te funkcje, które wypisałeś?

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #466 dnia: 22 Października 2012, 18:52:08 »
3ds max na bocznym pasku po prawej stronie taki młotek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #467 dnia: 22 Października 2012, 18:58:32 »
Super, działa. Dziękuję. To w sumie ta hierarchia jest potrzebna? Bo to tak jakby zupełnie co innego było.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #468 dnia: 22 Października 2012, 19:02:49 »
Hierarchia być musi jeśli masz więcej submodeli niż 1.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #469 dnia: 22 Października 2012, 19:16:56 »
Hierarchia być musi jeśli masz więcej submodeli niż 1.
No fakt musi być ale z tym collapse selected to chyba jest najlepsza sprawa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #470 dnia: 22 Października 2012, 19:18:03 »
Nie musi być.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #471 dnia: 22 Października 2012, 19:20:19 »
A to nie było tak, że Collapse próbował łączyć również geometrię?

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #472 dnia: 22 Października 2012, 19:20:48 »
Nie musi być.
Ja jak robię tego typu model to ustawiam sobie wszystko na środku siatki we współdłużnych 0 0 0 zaznaczam cały model i wybieram collapse selected a później tylko ustawiam pivot w pozycji 0 0 0 i export do .t3d i koniec.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #473 dnia: 22 Października 2012, 19:21:50 »
No fakt musi być ale z tym collapse selected to chyba jest najlepsza sprawa.
O ile dla całego modelu jest jedna tekstura.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #474 dnia: 22 Października 2012, 21:17:49 »
na środku siatki we współdłużnych 0 0 0
Współrzędnych jak już.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #475 dnia: 22 Października 2012, 21:19:45 »
Tylko trzeba mieć świadomość, że taki wskaźnik z jednego submodelu będzie mógł być potem podświetlany w nocy albo w całości (tj. świecić będzie również słupek i tył wskaźnika) albo wcale.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #476 dnia: 27 Października 2012, 23:43:31 »
Jak zgrać z torami tą podświetloną zwrotnicę? Nie jest to proste, gdyż kąt rozjazdu krzyżowego jest inny niż kąt zwrotnicy zwykłej, stąd nie mogę sobie obliczyć, przesunąć, obrócić. Trzeba to jakoś sensowniej zrobić.

Ja nie wiem jak to jest. Zaspamuję całe forum, to dopiero mi przychodzi na myśl rozwiązanie. Rozwiązanie jest proste. Należy do odcinka wystającego z rozjazdu krzyżowego dodać zwrotnicę, obrócić ją o 180 stopni. Następnie należy zgrać tor biegnący od zwrotnicy w lewo z torem poniżej. W tym celu dołączamy do łuku zwrotnicy odcinek kilkumetrowy toru. Patrzymy jakie jest przesunięcie pomiędzy tym odcinkiem a gotowym, równoległym doń torem (tym poniżej). O tę wartość przesuwamy całą zwrotnicę i gotowe. Tego opisu i tak nikt nie zrozumie ;)
« Ostatnia zmiana: 27 Października 2012, 23:53:44 wysłana przez Benek »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #477 dnia: 30 Października 2012, 23:29:11 »
Tzn chodzi Ci o to, by ten luźny rozjazd z obrazka podłączyć do toru obok po linii prostej (inaczej: kontynuując ten tor prosto)?
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2012, 23:30:30 wysłana przez szczawik »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #478 dnia: 30 Października 2012, 23:34:38 »
Tak, lecz tak jak opisałem - zadanie już wykonałem.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #479 dnia: 30 Października 2012, 23:49:39 »
Ale się nakombinowałeś.:) A nie prościej do tego toru dodać ten rozjazd i obrócić o 180o?:)