Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403952 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #300 dnia: 15 Stycznia 2012, 17:38:54 »
Co nie zmienia faktu że efekt jest świetny :D
http://www.youtube.com/watch?v=d5iHST9m8jM
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline dejotzbych

  • Wiadomości: 136
  • Kolejofil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #301 dnia: 15 Stycznia 2012, 18:07:55 »
Możesz spróbować użyć tekstury z kanałem alpha zrobionej gradientowo.
Umie ktoś to zrobić? Ja nie wiem o co chodzi.

Benny, alpha to jakby czwarty (po RGB) kolor odpowiedzialny za przezroczystość. Nie wiem jakiego programu używasz, wytłumaczę na przykładzie PSa:

1. Zaznaczasz cały obrazek (Ctrl+A)
2. Z górnego menu bierzesz Zaznacz->Zapisz zaznaczenie, ustawiasz jak na obrazku 1.
3. Klikasz w zakładkę "Kanały" (zał. 2), tam ustawiasz widoczność kanału alpha (klik w oczko), potem wybierasz kanał do edycji (klikasz na jego nazwie) - zał. 3
4. Teraz możesz malować czym chcesz i jak chcesz (na przykład wypełniasz prostokąt gradientem), pamiętając o tym, że masz do dyspozycji tylko skalę szarości (biały to pełne krycie, czarny to całkiem przezroczysty) - zał. 4
W PS-ie, jeśli masz widoczne również kanały RGB, alpha jest ma kolor czerwony, więc się nie zdziw
5. Zapisujesz jako TGA/DDS, pamiętając, żeby zaptaszyć "zapisz kanał Alpha" - zał. 5
6. Kombinujesz z mapowaniem, pamiętając o tym, że płaszczyzny z dwoma teksturami muszą na siebie zachodzić, a ta z przezroczystością musi być AFAIK kilka mm wyżej, żeby nie migało.

Chyba się nie pomyliłem nigdzie...

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #302 dnia: 16 Stycznia 2012, 10:56:34 »
Ja uzywam tego: http://eu07.pl/userfiles/1280/priv-TgaTool2.zip

Trzeba ustawic sciezki dostepu i wybrac program do edycji textur - najlepiej GIMP. Odpalasz se przeskalowany plik BMP i robisz kanal Alpha. Potem edycja w GIMP biale jest widoczne, czarne przezroczyste i masz juz gotowa texture. Zajmuje to 30sec.

Pzdr

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #303 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:22:45 »
Zrobiłem sobie obiekt, który ma widocznie za dużo trójkątów, bo exe jest słabe i muli. Proszę, by ktoś krok po kroku opisał jak mogę wyeksportować model do t3d, tak by potem wstawiając go w scenerii był on w tym samym miejscu.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #304 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:30:17 »
Wstawiasz banana w 0 0 0 i robisz hierarchię. zaznaczasz banana i resztę trójkątów. Dalej normalnie eksportujesz. Dodatkowo sub modele o takich samych teksturach łączysz za pomocą attach.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #305 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:32:56 »
Chyba się nie zrozumieliśmy. Miało być dokładnie. Poza tym obiekt jest zwarty, tzn. jest po połączeniu "Attach".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #306 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:39:46 »
Jak dasz banana w punkcie 0 0 0 w .maxie ze scenerią, zrobisz hierarchię. Napiszesz .inc dla skały, i w pliku scenerii dasz wpis z pozycją 0 0 0, to według  minie powinno być dobrze.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #307 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:44:45 »
No to nie jest najlepsze rozwiązanie, bo wtedy każda osoba korzystająca z tego .inc'a ten obiekt będzie miała "gdzieś tam", a nie w punkcie wstawiania .inc . @Benek, zapisz sobie położenie tego obiektu. Potem en swój obiekt wyśrodkuj, następnie "Convert to Editable Mesh" i eksport za pomocą skryptu do .t3d . Zrób plik .inc i wstaw go sobie na scenerię korzystając z zapisanych współrzędnych.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #308 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:46:07 »
A to przepraszam, za zamieszanie, myślałem, że tak będzie dobrze.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #309 dnia: 18 Stycznia 2012, 20:56:38 »
Zrobiłem sobie obiekt, który ma widocznie za dużo trójkątów, bo exe jest słabe i muli.
Nie żadne EXE jest słabe, tylko nie zrobi za Ciebie optymalizacji. Jak wstawisz milion obiektów do scenerii, to będzie renderować każdy osobno, nawet jeśli każdy będzie pojedynczym trójkątem. To tak jakbyś płacił za samochód jednogroszówkami i się dziwił, że nie da się ich policzyć w minutę.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #310 dnia: 18 Stycznia 2012, 21:02:37 »
Dzięki Ra za wyjaśnienie. Idąc tym tropem to powinno się też teren generować do t3d, prawda?

Zrobiłem tak jak pisał Szczawik. Tzn. wyeksportowałem zaznaczony plik do t3d. Niestety ten jest pusty.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #311 dnia: 18 Stycznia 2012, 21:07:13 »
Pisałem tutaj, pisałem na PW, ale i tak nie zrobiłeś "Convert to Editable Mesh".:p

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #312 dnia: 18 Stycznia 2012, 21:09:22 »
Tak, teraz poszło.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #313 dnia: 18 Stycznia 2012, 21:17:58 »
Nie, powinno być jedno node dla trójkątów mających tę samą teksturę. Kiedyś przerabiałem w ten sposób bramki, ale mi je gdzieś wcięło. Przykład zrobiony z podsypki rozjazdu:

Zamiast:node 1000 0 none triangles (p6)
2.31685 0.0 34.0005 0.179821 0.983699 1.19596e-005  0.233141 0.699933 end
2.31837 0.0 11.2 0.179219 0.983809 -1.79191e-005  0.233467 0.0300105 end
1.22276 0.2 34.0 0.119912 0.992785 -1.19893e-005  -0.000982905 0.69992
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
1.21666 0.2 11.2 0.059753 0.998213 -1.59898e-005  -0.00228717 0.0300105 end
1.22276 0.2 34.0 0.119912 0.992785 -1.19893e-005  -0.000982905 0.69992 end
2.31837 0.0 11.2 0.179219 0.983809 -1.79191e-005  0.233467 0.0300105
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
1.22276 0.2 34.0 0.119912 0.992785 -1.19893e-005  0.966811 0.999487 end
1.21666 0.2 11.2 0.059753 0.998213 -1.59898e-005  0.965507 0.329578 end
-3.15992 0.2 34.0 -0.0599211 0.99819 -0.00510621  0.0289614 0.999487
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-1.217 0.2 11.2 -0.119733 0.992754 -0.0101976  0.444727 0.329578 end
-3.15992 0.2 34.0 -0.0599211 0.99819 -0.00510621  0.0289614 0.999487 end
1.21666 0.2 11.2 0.059753 0.998213 -1.59898e-005  0.965507 0.329578
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-3.15992 0.2 34.0 -0.0599211 0.99819 -0.00510621  0.234765 0.676592 end
-1.217 0.2 11.2 -0.119733 0.992754 -0.0101976  0.238521 0.0647831 end
-4.23163 0.0 33.6865 -0.178949 0.98374 -0.015241  0.00542866 0.67667
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-2.3175 0.0 11.2 -0.178786 0.98377 -0.0152189  0.00302511 0.0647831 end
-4.23163 0.0 33.6865 -0.178949 0.98374 -0.015241  0.00542866 0.67667 end
-1.217 0.2 11.2 -0.119733 0.992754 -0.0101976  0.238521 0.0647831
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
2.42176 -0.000333324 0.2 0.56458 0.816592 -0.120112  0.203853 0.00637594 end
2.3175 0.0 0.0 0.372267 0.787427 -0.4913  0.226163 0.000499547 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.260057 0.00637594
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
1.2175 0.2 0.0 0.0483889 0.972879 -0.226197  0.461552 0.000499547 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.260057 0.00637594 end
2.3175 0.0 0.0 0.372267 0.787427 -0.4913  0.226163 0.000499547
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.258401 0.00637594 end
1.2175 0.2 0.0 0.0483889 0.972879 -0.226197  0.459896 0.000499547 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.980962 0.00637591
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-1.2175 0.2 0.0 -0.119687 0.99281 0.00165464  0.980962 0.000499547 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.980962 0.00637591 end
1.2175 0.2 0.0 0.0483889 0.972879 -0.226197  0.459896 0.000499547
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.238502 0.0299937 end
-1.2175 0.2 0.0 -0.119687 0.99281 0.00165464  0.238502 0.0241174 end
-2.3175 -0.000333324 0.2 -0.178885 0.983869 0.000956514  0.0031125 0.0299937
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-2.3175 0.0 0.0 -0.178885 0.983869 0.00163974  0.00311262 0.0241173 end
-2.3175 -0.000333324 0.2 -0.178885 0.983869 0.000956514  0.0031125 0.0299937 end
-1.2175 0.2 0.0 -0.119687 0.99281 0.00165464  0.238502 0.0241174
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
2.51248 0.0 1.0 0.392959 0.919553 -0.00254319  1.2428 0.0298815 end
2.42176 -0.000333324 0.2 0.56458 0.816592 -0.120112  1.22339 0.00637594 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  1.16718 0.00637594 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815 end
2.42176 -0.000333324 0.2 0.56458 0.816592 -0.120112  1.22339 0.00637594
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  0.258401 0.0298815 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.258401 0.00637594 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.980962 0.0298815
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.980962 0.00637591 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.980962 0.0298815 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.258401 0.00637594
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.238502 0.0534993 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.238502 0.0299937 end
-2.3175 0.0 1.0 -0.178885 0.98387 -0.00027329  0.0031125 0.0534993
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-2.3175 -0.000333324 0.2 -0.178885 0.983869 0.000956514  0.0031125 0.0299937 end
-2.3175 0.0 1.0 -0.178885 0.98387 -0.00027329  0.0031125 0.0534993 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.238502 0.0299937
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
2.31882 0.0 11.2 0.179408 0.983769 0.00340632  1.20136 0.329578 end
2.51248 0.0 1.0 0.392959 0.919553 -0.00254319  1.2428 0.0298815 end
1.22214 0.2 11.2 0.229049 0.973274 0.0165807  0.966678 0.329578
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815 end
1.22214 0.2 11.2 0.229049 0.973274 0.0165807  0.966678 0.329578 end
2.51248 0.0 1.0 0.392959 0.919553 -0.00254319  1.2428 0.0298815
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
1.22214 0.2 11.2 0.229049 0.973274 0.0165807  0.966678 0.329578 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815 end
-1.2175 0.2 11.2 -0.0598434 0.998208 0.0  0.44462 0.329578
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.444621 0.0298815 end
-1.2175 0.2 11.2 -0.0598434 0.998208 0.0  0.44462 0.329578 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-1.2175 0.2 11.2 -0.0598434 0.998208 0.0  0.44462 0.329578 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.444621 0.0298815 end
-2.3175 0.0 11.2 -0.178885 0.98387 0.0  0.209231 0.329578
endtri

node 1000 0 none triangles (p6)
-2.3175 0.0 1.0 -0.178885 0.98387 -0.00027329  0.209232 0.0298815 end
-2.3175 0.0 11.2 -0.178885 0.98387 0.0  0.209231 0.329578 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.444621 0.0298815
endtri

Powinno być:node 1000 0 none triangles (p6)
2.31685 0.0 34.0005 0.179821 0.983699 1.19596e-005  0.233141 0.699933 end
2.31837 0.0 11.2 0.179219 0.983809 -1.79191e-005  0.233467 0.0300105 end
1.22276 0.2 34.0 0.119912 0.992785 -1.19893e-005  -0.000982905 0.69992 end
1.21666 0.2 11.2 0.059753 0.998213 -1.59898e-005  -0.00228717 0.0300105 end
1.22276 0.2 34.0 0.119912 0.992785 -1.19893e-005  -0.000982905 0.69992 end
2.31837 0.0 11.2 0.179219 0.983809 -1.79191e-005  0.233467 0.0300105 end
1.22276 0.2 34.0 0.119912 0.992785 -1.19893e-005  0.966811 0.999487 end
1.21666 0.2 11.2 0.059753 0.998213 -1.59898e-005  0.965507 0.329578 end
-3.15992 0.2 34.0 -0.0599211 0.99819 -0.00510621  0.0289614 0.999487 end
-1.217 0.2 11.2 -0.119733 0.992754 -0.0101976  0.444727 0.329578 end
-3.15992 0.2 34.0 -0.0599211 0.99819 -0.00510621  0.0289614 0.999487 end
1.21666 0.2 11.2 0.059753 0.998213 -1.59898e-005  0.965507 0.329578 end
-3.15992 0.2 34.0 -0.0599211 0.99819 -0.00510621  0.234765 0.676592 end
-1.217 0.2 11.2 -0.119733 0.992754 -0.0101976  0.238521 0.0647831 end
-4.23163 0.0 33.6865 -0.178949 0.98374 -0.015241  0.00542866 0.67667 end
-2.3175 0.0 11.2 -0.178786 0.98377 -0.0152189  0.00302511 0.0647831 end
-4.23163 0.0 33.6865 -0.178949 0.98374 -0.015241  0.00542866 0.67667 end
-1.217 0.2 11.2 -0.119733 0.992754 -0.0101976  0.238521 0.0647831 end
2.42176 -0.000333324 0.2 0.56458 0.816592 -0.120112  0.203853 0.00637594 end
2.3175 0.0 0.0 0.372267 0.787427 -0.4913  0.226163 0.000499547 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.260057 0.00637594 end
1.2175 0.2 0.0 0.0483889 0.972879 -0.226197  0.461552 0.000499547 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.260057 0.00637594 end
2.3175 0.0 0.0 0.372267 0.787427 -0.4913  0.226163 0.000499547 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.258401 0.00637594 end
1.2175 0.2 0.0 0.0483889 0.972879 -0.226197  0.459896 0.000499547 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.980962 0.00637591 end
-1.2175 0.2 0.0 -0.119687 0.99281 0.00165464  0.980962 0.000499547 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.980962 0.00637591 end
1.2175 0.2 0.0 0.0483889 0.972879 -0.226197  0.459896 0.000499547 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.238502 0.0299937 end
-1.2175 0.2 0.0 -0.119687 0.99281 0.00165464  0.238502 0.0241174 end
-2.3175 -0.000333324 0.2 -0.178885 0.983869 0.000956514  0.0031125 0.0299937 end
-2.3175 0.0 0.0 -0.178885 0.983869 0.00163974  0.00311262 0.0241173 end
-2.3175 -0.000333324 0.2 -0.178885 0.983869 0.000956514  0.0031125 0.0299937 end
-1.2175 0.2 0.0 -0.119687 0.99281 0.00165464  0.238502 0.0241174 end
2.51248 0.0 1.0 0.392959 0.919553 -0.00254319  1.2428 0.0298815 end
2.42176 -0.000333324 0.2 0.56458 0.816592 -0.120112  1.22339 0.00637594 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  1.16718 0.00637594 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815 end
2.42176 -0.000333324 0.2 0.56458 0.816592 -0.120112  1.22339 0.00637594 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  0.258401 0.0298815 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.258401 0.00637594 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.980962 0.0298815 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.980962 0.00637591 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.980962 0.0298815 end
2.15911 0.199667 0.2 0.237954 0.956303 -0.169893  0.258401 0.00637594 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.238502 0.0534993 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.238502 0.0299937 end
-2.3175 0.0 1.0 -0.178885 0.98387 -0.00027329  0.0031125 0.0534993 end
-2.3175 -0.000333324 0.2 -0.178885 0.983869 0.000956514  0.0031125 0.0299937 end
-2.3175 0.0 1.0 -0.178885 0.98387 -0.00027329  0.0031125 0.0534993 end
-1.2175 0.199667 0.2 -0.0898056 0.995959 0.000625269  0.238502 0.0299937 end
2.31882 0.0 11.2 0.179408 0.983769 0.00340632  1.20136 0.329578 end
2.51248 0.0 1.0 0.392959 0.919553 -0.00254319  1.2428 0.0298815 end
1.22214 0.2 11.2 0.229049 0.973274 0.0165807  0.966678 0.329578 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815 end
1.22214 0.2 11.2 0.229049 0.973274 0.0165807  0.966678 0.329578 end
2.51248 0.0 1.0 0.392959 0.919553 -0.00254319  1.2428 0.0298815 end
1.22214 0.2 11.2 0.229049 0.973274 0.0165807  0.966678 0.329578 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815 end
-1.2175 0.2 11.2 -0.0598434 0.998208 0.0  0.44462 0.329578 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.444621 0.0298815 end
-1.2175 0.2 11.2 -0.0598434 0.998208 0.0  0.44462 0.329578 end
2.15911 0.2 1.0 0.276093 0.961129 -0.00202908  1.16718 0.0298815 end
-1.2175 0.2 11.2 -0.0598434 0.998208 0.0  0.44462 0.329578 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.444621 0.0298815 end
-2.3175 0.0 11.2 -0.178885 0.98387 0.0  0.209231 0.329578 end
-2.3175 0.0 1.0 -0.178885 0.98387 -0.00027329  0.209232 0.0298815 end
-2.3175 0.0 11.2 -0.178885 0.98387 0.0  0.209231 0.329578 end
-1.2175 0.2 1.0 -0.0898056 0.995959 -0.000208048  0.444621 0.0298815
endtri

W pierwszym przypadku są 24 obiekty, w drugim tylko jeden.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #314 dnia: 18 Stycznia 2012, 21:21:04 »
Czyli sprowadzenie do jednego node nie jest równoważne eksportowi modelu do t3d? Pytanie brzmi: czy ten sposób opisany przez Ciebie robić tylko i wyłącznie z poziomu notatnika czy można to zrobić z poziomu maxa?

Pytanie 2: co będzie wydajniejsze: skała w t3d czy z jednym node?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #315 dnia: 18 Stycznia 2012, 21:28:53 »
Czyli sprowadzenie do jednego node nie jest równoważne eksportowi modelu do t3d?
To są dwie różne kategorie obiektów, inaczej konstruowane. W przypadku DL dużej różnicy nie ma (każdy ma własne DL, jedynie model można dodatkowo animować), natomiast przy VBO cały teren w jednym sektorze używa wspólnego VBO, podczas gdy każdy model ma osobne.

Cytat: Benek
Pytanie brzmi: czy ten sposób opisany przez Ciebie robić tylko i wyłącznie z poziomu notatnika czy można to zrobić z poziomu maxa?
Na Maxie się nie wyznaję, nigdy nie używałem.

Cytat: Benek
Pytanie 2: co będzie wydajniejsze: skała w t3d czy z jednym node?
Będzie wiedział ten, kto pierwszy sprawdzi. Ja póki co mogę tylko obstawiać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #316 dnia: 18 Stycznia 2012, 21:32:02 »
W zasadzie to jest przeróbka skryptów, żeby wszystkie trójkąty jednego obiektu wrzucała do jednego node.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #317 dnia: 18 Stycznia 2012, 21:43:37 »
Tylko jeszcze trzeba przy tym uważać, żeby za dużego obszaru nie połączyć, bo będzie znikać po oddaleniu się od jego środka albo odwróceniu się tyłem. Łączone powinny być obiekty, których średnica nie przekracza 300-400m.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #318 dnia: 18 Stycznia 2012, 23:14:14 »
Udało się. Po małych przeróbkach w exe, które dokonał Ra. Jestem pod wrażeniem. Skała zachowuje się tak, jakby jej nie było (wydajność). Już kolejny raz uratowaliście projekt MOP. Odwdzięczę się jak najlepszą scenerią! [EOT].


Czy jest gdzieś linijka w Maxie?
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2012, 14:20:30 wysłana przez Benek »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #319 dnia: 20 Stycznia 2012, 18:15:19 »
Chodzi Ci o Measure Distance?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #320 dnia: 20 Stycznia 2012, 18:31:14 »
Tak.

EDIT:
Zniknął mi podgląd na lokalny układ współrzędnych. Taki jak tutaj:




Jak mogę to włączyć ponownie? Chodzi o te kolorowe strzałki.

« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2012, 11:59:07 wysłana przez Benek »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #321 dnia: 26 Stycznia 2012, 12:46:48 »
x
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #322 dnia: 28 Stycznia 2012, 00:31:00 »
Przerobiłem model WSK-i płyty przejazdowej. Po eksporcie mam coś niepokojącego. Na przekątnej środkowej płyty powstaje granica cienia i światła. Również boczne płyty są jakby ciemniejsze. Na screenie co prawda jest zmieniona pogoda, ale model WSK-i wstawiony do scn z tą samą pogodą wyglądał po prostu jaśniej.

Autosmooth nie pomógł. Również Reset Scale.


W maxie nie ma tego cienia.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #323 dnia: 28 Stycznia 2012, 00:35:41 »
Może głupie pytanie, ale czy wykasowałeś e3d po tych zmianach?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #324 dnia: 28 Stycznia 2012, 00:36:56 »
Sure.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #325 dnia: 28 Stycznia 2012, 00:40:13 »
Hmm, to może wybierz zaznaczanie polygonów, zaznacz całą płytę i clear all (obok autosmootha powinno być).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #326 dnia: 28 Stycznia 2012, 00:53:16 »
Cień zniknął. Nadal mi się wydają ciut ciemniejsze, ale to chyba złudzenie wynikające z tego, że wcześniej płyty leżały na zielonej podsypce, a teraz są na ciemniej drodze polnej. Dzięks :)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #327 dnia: 28 Stycznia 2012, 00:54:43 »
Dla pewności zajrzyj do t3d, czy diffuse masz na 255 255 255.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #328 dnia: 28 Stycznia 2012, 00:55:49 »
:/

Parent: none
Type: Mesh
Name: plytyprzej
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 150.0 150.0 150.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: ctl/plyta_przejazdowa
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #329 dnia: 28 Stycznia 2012, 00:59:25 »
3 x 150 to szary, 3 x 255 to biały. Możesz to sobie ustawić w material editorze w maxie.
(: ɯɐıʍɐɹpzod