Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 403957 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #60 dnia: 30 Listopada 2011, 19:26:40 »
Witam. Czy w 3ds maxie jest opcja, żeby domyślnie wstawiał drzewka pod kątem 45o?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #61 dnia: 30 Listopada 2011, 19:30:41 »
Nie ma, ale chodzi Ci o obrót wokół osi pionowej?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #62 dnia: 30 Listopada 2011, 19:40:32 »
Nie wiem jak to określić. Po lewej tak jak jest, a po prawej tak jak mogłoby być (widok od góry).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #63 dnia: 01 Grudnia 2011, 02:08:26 »
A ja to robię tak:

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #64 dnia: 01 Grudnia 2011, 06:23:52 »
Super Ci to wyszło. Mam wrażenie, że u Ciebie lepiej z wydajnością niż u mnie. Będę musiał jednak zmniejszyć u siebie liczbę drzew. Niestety jest to gra pomiędzy fpsem a wyglądem. Ale ISDR-owi udało się uzyskać kompromis.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #65 dnia: 01 Grudnia 2011, 11:03:31 »
Mam wrażenie, że wraz z tymi screenami nadchodzi nowa epoka otoczenia scenerii. Kamień milowy w jakości i realizmie zabudowy szlaku. Powodzenia!
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2011, 11:39:06 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #66 dnia: 01 Grudnia 2011, 11:45:57 »
Mam wrażenie, że u Ciebie lepiej z wydajnością niż u mnie. Będę musiał jednak zmniejszyć u siebie liczbę drzew.

Powiem ci, że już to badałem. Drzewa i krzewy u mnie nie powodowały spadku FPSu. Dopiero gdy dodałem trawę pojawił się problem. FPS spadł drastycznie. Dodatkowo drzewa i trawa muszą mieć # w nazwie. Jednak wygładzanie przy takiej ilości tekstur zabiera dużo klatek. Zastanawiam się jak rozwiązać problem z trawą.

@Benek, skoro pracujemy w tej samej "branży", to może chcesz trochę tekstur drzew i krzewów, które wyprodukowałem? Mam około 25 nowiutkich tekstur :)

PS. Przy kilkuset drzewach w 3d maxie, praktycznie się on paraliżuje. Ma ktoś jakiś sposób na przyśpieszednie maxa?
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2011, 12:32:48 wysłana przez Rozi »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #67 dnia: 01 Grudnia 2011, 12:45:42 »
PS. Przy kilkuset drzewach w 3d maxie, praktycznie się on paraliżuje. Ma ktoś jakiś sposób na przyśpieszednie maxa?
Ukryj sobie niepotrzebne elementy :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #68 dnia: 01 Grudnia 2011, 12:46:33 »
No tak, ale nieraz na małym odcinku jest już dużo elementów i drażni to bardzo :)

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #69 dnia: 01 Grudnia 2011, 12:48:11 »
Standardem powinnomusi być tworzenie scenerii z wykorzystaniem layerów i zapis scenerii w plikach tematycznych.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19368.msg224639.html#msg224639

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #70 dnia: 01 Grudnia 2011, 12:50:01 »
Zawsze możesz podzielić trasę na "elementy" - dłubiesz otoczenie stacji, ukryj szlak, drzewa i inne dekoracje poza nią.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #71 dnia: 01 Grudnia 2011, 12:56:07 »
Zastanawiam się czy trawa musi być z #, bo nie jest.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #72 dnia: 01 Grudnia 2011, 12:58:04 »
Wejdź do folderu /textures i sprawdź nazwy plików.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #73 dnia: 01 Grudnia 2011, 13:00:49 »
Wcześniej napisałem, że nie mają. Zapytałem czy powinny mieć tak jak drzewa.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #74 dnia: 01 Grudnia 2011, 14:05:37 »
@Benek, skoro pracujemy w tej samej "branży", to może chcesz trochę tekstur drzew i krzewów, które wyprodukowałem? Mam około 25 nowiutkich tekstur :)
Ja też poproszę jeśli można :).

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #75 dnia: 01 Grudnia 2011, 14:31:30 »
Proszę rośliny:
http://eu07.pl/userfiles/8639/priv-paczka_tekstur_roslin.zip

Panowie, powoli coraz bardziej podoba mi się przerabianie scenerii :) Właśnie się nauczyłem jak wstawiać ładnie i prosto ścieżeczki :)
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2011, 15:05:57 wysłana przez Rozi »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #76 dnia: 01 Grudnia 2011, 15:09:55 »
Konkurencja daleko "w tyle" ;)

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #77 dnia: 01 Grudnia 2011, 15:10:34 »
Hehe, dzięki za wsparcie :)

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #78 dnia: 01 Grudnia 2011, 16:04:56 »
Świetnie Wam to wychodzi.
Pozdrawiam

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #79 dnia: 01 Grudnia 2011, 16:23:32 »
Konkurencja daleko "w tyle" ;)
Ja wiem czy tak daleko w tyle :]

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #80 dnia: 01 Grudnia 2011, 16:24:44 »
Biorąc pod uwagę całokształt symka + to co się wyprawia tutaj, to na pewno ;)

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #81 dnia: 01 Grudnia 2011, 16:25:21 »
Bohun, pochwal się :)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #82 dnia: 01 Grudnia 2011, 16:29:14 »
Rozbieżne konkurencje mieliśmy na myśli :>

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #83 dnia: 01 Grudnia 2011, 16:29:22 »
Bohun, pochwal się :)
6 grudnia!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #84 dnia: 01 Grudnia 2011, 16:31:10 »
Czy jest jakaś możliwość, żeby zaznaczyć x helperów i obrócić je wokół własnej osi każdego helpera?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #85 dnia: 01 Grudnia 2011, 16:32:53 »
Zaznaczasz ile tam helperów chcesz i po prostu odwracasz :) <rotfl>

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #86 dnia: 01 Grudnia 2011, 20:50:18 »
E? Ale to będzie wokół ich wspólnego układu odniesienia a nie indywidualnego, nie?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #87 dnia: 01 Grudnia 2011, 20:51:01 »
Tak, wokół wspólnego. Tak samo można przesuwać grupę elementów.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyja?nione kwestie
« Odpowiedź #88 dnia: 01 Grudnia 2011, 21:17:49 »
Wspomniane narzedzie ISDR'a umozliwia osobny obrot kazdemu obiektowi z zazaczonej grupy. (tel)

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #89 dnia: 01 Grudnia 2011, 22:01:02 »
Konkurencja daleko "w tyle" ;)
Przyznaje sie, cala moja trasa w porownaniu do tych malych kawalkow sie chowa ;)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.